Author Topic: Тема за вагони  (Read 151808 times)

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #720 on: 31.03.2024, 19:40:12 »
zirka, DB нямат нужда от тези вагони повече, продават ги, а ние ги купуваме (евентуално със съответните комисионни). Защо винаги трябва да има някакъв заговор не мога да разбера?
Точно 10 минути в интернет ще ти отнеме, че това, което си снимал, не са тези вагони. А какви са-можем само да гадаем. Ако беше снимал номерата им по-отблизо, може  би щяхме да можем да се насочим към нещо. Най-вероятно колегата е прав, че са част от военен ешалон.
И моля те, пиши мненията си с по-малко многоточия, че с тях си е доста натоварващо за четене.
« Last Edit: 31.03.2024, 19:45:28 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #721 on: 31.03.2024, 20:41:08 »
Че ако се върнем в темата и проследим как така се случва работещи вагони довчера, от утре да се озоват тук?

Ами много просто е и сме го писали вече назад - декември 2023 беше смяната на лятно и зимно разписание в DB и голям брой вагони IC mod бяха извадени от употреба, никакви тайни няма, никой не ги е крил тези вагони, бяха си обявени за продажба веднага след като отпаднаха от влаковете. При нас пък положението с вагоните е катастрофално, отидохме, разгледахме ги и си купихме. Сега дали е сполучлива покупката или не ще видим като ги подкараме.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #722 on: 31.03.2024, 20:44:23 »
Ами много просто е и сме го писали вече назад - декември 2023 беше смяната на лятно и зимно разписание в DB...
В само в DB, а в цяла Европа се сменя от втората неделя на декември и важи до следващия декември. Няма лятно и зимно.

Offline eco_power

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 323
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #723 on: 01.04.2024, 02:54:23 »
.. за модернизацията им, при положение че за нея се знае само кой няма да я прави. А колко ще струва - за какво, кога, конкретно за тези вагони... пак не разбрах...       
 
Имаш предвид тези IC вагони които пристигат сега от DB ли? Те няма да се модернизират, пускат ги в експлоатация направо както са дошли, все пак са били по немските влакове до декември миналата година, ще им ударят една метла и един парцал и са готови според нашите стандарти. Дано поне махнат логото на DB и сложат такова на БДЖ отвън, надписите вътре сигурно ще ги оставят на немски. А модернизация за тях - като им дойде времето - ако изобщо има дотогава български вагоноремонтни заводи ще видим колко ще струва, в противен случай ще трябва да ни ги ремонтират немците.

Тези вагони от снимката са обичайна част от чуждестранните военни ешелони.

Немски ли са или австрийски? Надписите им са на немски отвън...
Австрийски са.
Да, имам предвид тях. Защото поне от тази медия, която си посочил по -горе, но в публикация два месеца по -рано... нищо не се разбира... сега вече да, но като цяло нивото на всичките е много -много ниско. Те въпроси не задават - като кое и откъде идва, а когато ти цитират нещо, много често контекста не е ясен, да не говорим как координирано работят с внушения - когато някой трябва да се омаскари. Примерно това е завода в Дряново, когато ако върнето не чак толкова назад, преди да доставят спалните вагони имаше пак подобно. И оставете това дали те там могат да работят или не, ами първото което правят е да ги окалят, после им поставят неприемливи условия и накрая видяхте ли... И възниква въпрос – защо всичките тези усилия, освен ако не е преднамерено? Впрочем това е метода, който се изплозва винаги и при ''Чавдар'', и с АРЗ -та, и т.н... въпреки че много биха веднага опонирали... но не за тях сега.
Че ако се върнем в темата и проследим как така се случва работещи вагони довчера, от утре да се озоват тук? – С помоща на посланника, може би срещу нещо...! Разбира се да правим сметка на ДВ е нереално, но въпроса си е повече от резонен, защото по всякакви там правила на работа, това за тях си е извънредна ситуация... а за нас впечатления за всякакви гимнастики само и само да ''оползотворят'' едни милиони и отстъпка в нещо, което не ни е устройвало... като едва довчера ни говориха как държавна помощ не може... поради... сега тия точно обратното...

Другото вагоните в Ст. Загора - независимо дали това, или другото... но скрити... а са празни... съгласен съм че и за тук ще има отговор, но пак някак си...
Толкова ли е трудно да прегледаш темата назад (и не само тази)? Освен несвързаните текстове, които публикуваш, не мога да разбера какво толкова ревеш за Дряново. Някакъв директор, който е кихнал предварително подкуп на когото трябва, само дето въпросния "когото трябва" го отсвирили, а пък и директора се облажил и после почнал да реве, че му извивали ръцете. Класическа схема, но лоша постановка. Нищо не му извиват - просто там няма капацитет за каквото и да било  - всичко лежи на отдавна отминала "слава". Те една ламарина не могат да изправят, а ние за модернизация говорим...   А относно вагоните от Германия - това е може би най-хубавото нещо, което се е случвало на БДЖ в последните 30 години. И го казвам с пълното съзнание, че имаше докаран и нов подвижен състав (веднъж). Гледам и железничарите по форумите - почнали да реват, все едно не виждат какво е дереджето.
« Last Edit: 01.04.2024, 02:56:53 by eco_power »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15225
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #724 on: 01.04.2024, 09:05:22 »
Според мен вагоните са супер. Изцяло климатизирани( дано да е пълноценен климатик не само охладител като в 63-та серия, който не смогва в големите жеги) с направо луксозен салон с тези мокети за нашите условия. Конфигурацията на салона е перфектна. Седалките не са една срещу друга, цървуланковци не могат да си качват краката и багажите на отсрещните седалки в този си вариант. Има масички на гърбовете на всички седалки, вакуумни тоалетни( "стандартни" с дупка в Еворопа не знам дали има, ако има са изключения) Със сигурност и немската изработка е доста качествена, впредвид това което съм виждал от серии 43, 45, 97 и др. Вагоните са много добри и за бъдеща модернизация, така че мисля че инвестицията е много добра. Няма нищо странно че немците ги продават, ами хубави напълно годни вагони няма да отидат на боклука като не им трябват, по-добре някой като нас да ги вземе.

Още от едно време, от 68-ма у нас се ползват предимно немски вагони, от добре познатите ни 40-ки, 50-тки и подобни които ги ползваме още от 68-ма, след това аналогичната им по-дълга база 26 метра, след това множеството втора употреба от Германия. Най-масовата 47-ма серия си е чист бюджетен вариант на немските вагони от 60-те. И аз искам чисто нови Български вагони, подобно както румънците си правят техните, проекта Сокол изглеждаше обещаващо но видяхме крайния резултат какъв е. Лошото е че цял един регион ще замре още повече, много квалифицирани хора ще отидат другаде а в обезлюдяваща се България това е пагубно няма от къде да намериш други после.
« Last Edit: 01.04.2024, 18:30:40 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #725 on: 01.04.2024, 17:13:59 »
Нищо не му извиват - просто там няма капацитет за каквото и да било  - всичко лежи на отдавна отминала "слава". Те една ламарина не могат да изправят, а ние за модернизация говорим...   А относно вагоните от Германия - това е може би най-хубавото нещо, което се е случвало на БДЖ в последните 30 години. И го казвам с пълното съзнание, че имаше докаран и нов подвижен състав (веднъж). Гледам и железничарите по форумите - почнали да реват, все едно не виждат какво е дереджето.
За немските вагони нищо лошо не може да се каже. Имаме добрия навик да използваме вагони втора ръка, поне са качествена изработка и за нашите условия са прекрасни. При наличието на ниска покупателна способност това наистина е най-доброто възможно.
За Дряново казваш - "железничарите реват". Жалко е за този завод. 63-та серия бяха добре рециклирани там. Отделно проекта Сокол е доста далече от "нямат капацитет". Най- вероятно наистина се касае за пране и кражба на публични средства, но все пак излезлия вагон не беше изобщо лош. Може би имаше шанс да се случи нещо дори и с убийствено закъснение. А относно директора - изобщо няма да се учудя да е човек на някой наш човек

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #726 on: 01.04.2024, 17:29:32 »
Вагонът изглеждаше добре, но вероятно себестойността му се е оказала много нерентабилна за завода и са решили, че ще просят повече пари. БДЖ пък казва "Да сте мислили, когато сте давали офертата с тази цена".
Аз съм склонен да вярвам повече на БДЖ в този случай. Най-високотехнологичното изделие на този завод е серия 63, което всъщност не е кой знае какво за времето си и вероятно са подценили цените на оборудването, което се влага в един съвременен вагон и са дали твърде ниска цена.

Не е първата, няма да е и последната фирма, която бърза да спечели поръчката и чак след това се чуди как ще я изпълнява.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15225
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #727 on: 01.04.2024, 23:02:46 »
63-та серия не е кой знае какво но за нашия стандарт са ОК. Разстоянията между седалките са добри, вагоните са тихи но при определени скорости има неприятни вибрации. Заедно с новите вагони, 63-та серия са другите подходящи за по-читави влакове на дълги разстояния, но трябва да ги стегнат малко, да решат проблема с вибрациите и слабите охладители. Все неща които са поправими. Да не казвам голяма дума, ама 1-вата класа в 63-та серия е с по-удобни и по-широки седалки от някои класни влакове на запад. В Унгария още си ги ползват също тези вагони, мисля че ходят и до Полша и Австрия от време на време. Като за най-кризисните и бедни години добре са се постарали.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #728 on: 01.04.2024, 23:32:14 »
Най-високотехнологичното изделие на този завод е серия 63,
Отнесено като абсолютна стойност.
Отнесено във времето е 74 серия. Тъжното е, че там се тегли и чертата с което е забит първия пирон в ковчега. Втория пирон беше с 44 серия и третия вече фатален беше, когато едно ръководство изнесе ревизиите в Румъния. Поради тази причина в момента БДЖ е на това дередже с вагонния парк. Скъса се логиката и връзката между необходимостите на превозвача и способностите на индустрията.
Тоя внос на вагоните от ДБ е само краткосрочно решение. Нека изчакаме да видим как ще тръгнат тия вагони и колко ще изкарат като експлоатационна надеждност. Ако случайно всичко се случи според благоприятния сценарий следва пак въпроса - накъде след две години, когато им дойде време за ревизии. Очевидно гаражчето в Хан Крум няма да е подходящо за целта.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #729 on: 02.04.2024, 00:20:39 »
следва пак въпроса - накъде след две години, когато им дойде време за ревизии. Очевидно гаражчето в Хан Крум няма да е подходящо за целта.

Ще трябва да ходят до Германия за ревизии, срещу съответната сума.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #730 on: 02.04.2024, 00:45:17 »
Няма да имат това щастие. Дори ЕМВ не отидоха в Германия за ревизии.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #731 on: 26.04.2024, 23:03:14 »
Може и така - ÖBB също ще ползва от тези стари IC вагони на DB за да си запълни недостига, обаче вместо да ги купува, ги наема от фирма, която поема и техническото обслужване, договорът е за две години с опция за още две. Изглежда че фирмата ще купува още DB вагони и иска да ги дава под наем в цяла Европа, освен това ще поръчва и 400 нови вагона за целта.

« Last Edit: 26.04.2024, 23:12:06 by fafan »

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #732 on: 27.04.2024, 00:01:23 »
Това обяснява, защо само са сменили DB с OBB, вместо да ги пребоядисат в техните си цветове.

Иначе звучи точно като за БДЖ - вместо да купува и съсипва, да наема и да остави на друг да ги поддържа.
« Last Edit: 27.04.2024, 00:02:56 by AAA »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #733 on: 27.04.2024, 00:09:38 »
... точно като за БДЖ - ... да наема и да остави на друг да ги поддържа...

Видя ли цената за наема във видеото? БДЖ толкова пари накуп сигурно и насън не са виждали.

Offline AAA

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
Re: Тема за вагони
« Reply #734 on: 27.04.2024, 00:20:19 »
Не разбирам немски. По 1 млн. евро на вагон ли?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17596
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #735 on: 27.04.2024, 08:23:10 »
Австрийците ще запълват временен недостиг, при нас няма поглед напред, какво би дошло след тях… Иначе си е идейна бизнес ниша, като мокрия/сух лизинг в авиацията през силния сезон…

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #736 on: 27.04.2024, 10:00:41 »
Нищо ново не е това. При товарните вагони се практикува масово.
Стотици товарни вагони работят под наем и за български превозвачи, а дори БДЖ в един период нае локомотив от частен превозвач.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #737 on: 27.04.2024, 10:10:24 »
Това се разправя и във видеото, но казват че за пътнически вагони моделът е новост. Интересно ще стане ако тази фирма наистина набере капитал за 400 вагона, това ще измете пазарите, 400 вагона са сериозна поръчка.

Не разбирам немски. По 1 млн. евро на вагон ли?
Толкова, по 1 милион € за двете години срещу 150 хил. които плати БДЖ за купуване само на желязото без техническо обслужване, сериозна разлика.
« Last Edit: 27.04.2024, 10:13:37 by fafan »

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17596
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #738 on: 27.04.2024, 10:32:48 »
Това, което забравих да питам по-горе е, вероятно австрийските железници ще постигнат много по-висока утилизация и рентабилност от този наем, отколкото въобще е възможно при нас… Този един милион за наем вероятно им е в разчетите и се оправдава от приходите за рях или ползите за Австрия от осъществяването на пътнически превози… При нас подобни мисли биха минали на много по-малко хора, на такива от Иван Вазов 3 още по-малко…

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тема за вагони
« Reply #739 on: 27.04.2024, 10:38:46 »
Сериозна разлика, която прави различното между БДЖ и ÖBB. Тук вагоните след няколко месеца ще са коптори, а след няколко години половината ще са донори за части, докато в Австрия ще са най-малко в същия вид, в който са получени.

В Австрия поддръжката им струва австрийски заплати, нови части и редовно пране на седалките с машина, а в България - заплатата на пияндурника Генко от Оплетня, който се качва с мазните обувки на седалките, за да смени лампа и чистачката Айше, която само замазва пода с парцал.