Author Topic: Локомотиви  (Read 147943 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8493
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #480 on: 23.02.2024, 07:13:28 »
Доколкото видях на http://lz1866.com максималната скорост на акумулаторните локомотиви е 15 km/h и не стават за влакова работа, само за маневри. Няма как да заменят серия 55. :rolleyes:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #481 on: 23.02.2024, 20:09:48 »
а изкарването - с бутане.
Забрави да споменеш - на ръка. Събира се цялата ремонтна бригада и почва едно викане и тикане.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #482 on: 23.02.2024, 20:43:54 »
Доколкото видях на http://lz1866.com максималната скорост на акумулаторните локомотиви е 15 km/h и не стават за влакова работа, само за маневри. Няма как да заменят серия 55. :rolleyes:
Те са маневрени локомотиви. Не са магистрални. т.е. идеята е да вършат работа в депото, да помагат в композиране и разкомпозиране. Те трябва да помагат в разпределителни и товарни паркове. Идеята им е да правят маневри не да замества магистралните електровози - ако това искат да кажеш с "влакова работа"

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8493
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #483 on: 23.02.2024, 22:26:54 »
По-нагоре в темата имаше идея да заменят серия 55, които за разлика от акумулаторните не са чисто маневрени локомотиви и максималната им конструктивна скорост е 100 km/h. :rolleyes:

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13784
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #484 on: 23.02.2024, 22:58:28 »
По принцип и 55, и 61 серия са закупени, за да вършат маневри. Ползват се по изключение за обслужване на влакове, като няма други изправни локомотиви. Лично аз не съм виждал 55-ците да развиват повече от 50 км/ч и силно се съмнявам да имат техническа възможност за по-високи скорости.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15225
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #485 on: 23.02.2024, 23:19:05 »
55-та серия е до 100 км/час. Не е точно маневрен локомотив а универсален, става дори за обслужане на БВ с 2-3 вагона. Сравнително скоро се возих на влак с 55-та серия от Свищов до Плевен, като преди Плевен вдигна някъде 80-85, като се пътува до Троян също вдигат някъде към 80. Писали сме също и имаше снимки, като няма изправно Дезиро пускат 55-ца с 2-3 вагона и до Кюстендил на БВ, даже и през Владая, макар че скоро май не се е случвало.

Като чисто нови като не са били прецакани са теглили ПВ и с 5-6 вагона. Сигурно и сега няма проблем да вдигне 100. В Румъния е пълно с такива локомотиви навсякъде, има и дизел-електрическа версия.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #486 on: 23.02.2024, 23:20:13 »
Не съм ги засичал 55, но между Кракра и Батановци си джиткаха с едно 80 и повече без проблем. Това преди 30-ина години.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13784
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #487 on: 24.02.2024, 00:24:26 »
Аз съм пътувал с 55 серия точно до Троян и обратно, и до Кюстендил съм пътувал, никъде не се движи с повече от 50-60 км/ч. На места доста се озорва с баирите и закъснява.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #488 on: 24.02.2024, 01:40:14 »
Явно не си гледал клипа на Тодор как с Чамугата преследваше едно Жигули на входа на Радомир от южната страна при съединяването на 5-а и 6-а линии.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #489 on: 24.02.2024, 09:15:43 »
55 и 61 се водят за тежка маневрена и лека влакова служба. И двете серии са ползвани активно и в двете си предназначения с максималните си скорости, които достигат без затруднения, стига теренните условия и масата на влака да го позволяват.

Аз лично съм карал серия 55 с влак с 80 км/ч и съм пътувал в такава със 100 км/ч, така че технически и физически е възможно. Да, по баирите се озорва, но и 61 със 7 вагона едвам вдига 40 за Владая. А влаковете за и от Кюстендил се движеха с 50-60 при разрешени 90 (по онова време), за да пестят нафта, която после да източат. Дори със серия 51 са карани пътнически влакове, а аз съм карал товарни, но там мощността е наполовина на 55 и на баир наистина издъхва и едвам пълзи.

Offline Spas237

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 174
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #490 on: 24.02.2024, 10:30:50 »
Аз пътувах с пв Ловеч-Левски преди няколко години и се движеше с почти 90-100км/ч там където е възможна такава скорост.
Знае ли някой колко маневрени локомотива се ползват в депо София и като цяло във страната?
Какъв процент от маневрените ще бъдат обновени с тези 9 бр?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #491 on: 24.02.2024, 10:40:04 »
Във всички депа се работи с каквото има на разположение в момента - някой свободен локомотив.
Тези 9 локомотива няма да заместят никой от сегашните локомотиви, но ще спестят изгарянето на 20 литра нафта за запалване на локомотив серия 07, който ще работи 5 минути, за да извади електрически локомотив от халето (реална ситуация в депо Горна Оряховица например). Ще спестят и събирането на салам от таралясници, с които да се извади локомотив от средата на халето в Подуяне, където дизелови локомотиви почти не ходят и всички маневри се правят с електрически или на ръка.
« Last Edit: 24.02.2024, 11:16:52 by bdz43r »

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3661
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #492 on: 24.02.2024, 11:25:16 »
Какво да разбирам под маневра на "ръка"? И как е възможно да се подкара локомотив в студено състояние по този начин?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #493 on: 24.02.2024, 13:39:22 »
Смартроните са с асинхронни двигатели. Въпреки, че тежат 83 тона, единственото съпротивление, което трябва да се преодолее, е това на ролковите лагери. При напълно хоризонтален участък с гладки релси, аз сам мога да го бутам, въпреки че тежа 65 кг.

Затова "най-силният" мъж, който сам дърпаше един такъв локомотив, всъщност нищо кой знае какво не е направил.

Старите локомотиви тръгват малко по-трудно, заради четките, които трият в колекторните пластини на двигателите, но 3-4 човека са достатъчни, за да ги "отлепят". Може и един човек с лост, но става много бавно.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #494 on: 24.02.2024, 23:25:44 »
Забрави да споменеш че най-трудни за ръчно бутане са 61 или ако се налага 06/07 с татц-лагерите.
Сигурно и за 46 важи като се сетя каква скопена инерция имат тия дараци.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3661
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #495 on: 24.03.2024, 21:40:53 »
Според справочника в Уикипедия 44187 е донор на части в депо ГО. Според
е сниман в Казанлък начело на БВ 4632.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #496 on: 24.03.2024, 22:26:39 »
Само 44-205 не върви към момента. Сагата с трансформаторите най-после се е развързала и единствено тя си чака трафа от рекламация.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5674
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #497 on: 31.03.2024, 22:18:16 »
Тези "електровоз" са пълен боклук още от завода, от доставката им през 86та. Още на първия курс на влак Слънчев бряг, един от трите за 160 км/ч е оставил влака на Карнобат. Главният приемчик на БДЖ тогава Георги Стайков е казал, че тази доставка ще се случи само през трупа му. Така и става - принуден е да иде на пробите в Букурещ, където при 160 локомотивът се нахаква в друг, румънски такъв, съответно той и още двама човека загиват. Отделно съм чувал от машинисти, че са много тежки и разсипват пътя. Т.нар. "модернизация" май и и от нея файда нямяше.....
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5424
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #498 on: 31.03.2024, 22:39:47 »
Ако бяха читави, шведите щяха да си ги произвеждат за тях, а не да ги пробутат на румънците още на чертеж. В Швеция са произведени само първите десетина и после едни 6 броя за Норвегия, които разни превозвачи си ги подхвърлят като горещ картоф.
Затова пък в Румъния са си направили няколко хиляди и от години се опитват да ги модернизират във всякакви разновидности, за да става нещо от тях, но резултатите са съмнителни.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3661
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #499 on: 31.03.2024, 22:47:35 »
Тези "електровоз" са пълен боклук още от завода, от доставката им през 86та. Още на първия курс на влак Слънчев бряг, един от трите за 160 км/ч е оставил влака на Карнобат. Главният приемчик на БДЖ тогава Георги Стайков е казал, че тази доставка ще се случи само през трупа му. Така и става - принуден е да иде на пробите в Букурещ, където при 160 локомотивът се нахаква в друг, румънски такъв, съответно той и още двама човека загиват. Отделно съм чувал от машинисти, че са много тежки и разсипват пътя. Т.нар. "модернизация" май и и от нея файда нямяше.....
Тази катастрофа с 46001 не беше ли още преди да започнат доставките на локомотивите? Доколокото съм чувал, споменатият от мен локомотив изобщо не се е движил на територията на България.
« Last Edit: 31.03.2024, 22:51:34 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".