Author Topic: Локомотиви  (Read 148274 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5435
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #500 on: 31.03.2024, 23:08:09 »
Точно така, локомотивът е бил тотална щета, но на негово място е произведен друг, така че доставката е пълна.

Катастрофата си е просто катастрофа. Ако някой не е искал да ги приема, имало е далеч по-културни начини да го заобиколят, а не да смачкат два локомотива и да затрият сума народ, при това от своите. Да не говорим, че по това време локомотивите вече са договорени и то с редица промени спрямо румънския оригинал, поискани от БДЖ (и вероятно лично от Стайков) и няма вариант да не се доставят.

За съжаление, днешните "експерти" в железницата нямат същия капацитет и при изпращането на локомотивите за ремонт в Румъния, те се връщат преправени като техните без удобните особености, поискани от нас навремето. А отделно румънците са мърлячи и локомотивите и тогава, и сега идват от там в насипно състояние и им трябват седмици и месеци, за да проработят. Първият такъв локомотив, ходил в Румъния на капитален ремонт успя да стигне от Бургас до Карнобат и обратно без чужда помощ чак на втория месец, а единият локомотив на ТБД се запали още на втория ден.

Но преди всичко, концепцията е подигравка с железницата... сякаш шведите са ги проектирали с единствената цел да направят най-неудачния локомотив в Европа.
« Last Edit: 01.04.2024, 08:26:49 by bdz43r »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5682
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #501 on: 01.04.2024, 02:14:52 »
Е нали в Загреб също са направили бая от четириосния вариант? И те ли са същата гавра и порнография?
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5435
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #502 on: 01.04.2024, 08:25:01 »
Не, те са добри, обаче за тях има една важна подробност - шведите са ги произвеждали серийно и за себе си. Една такава е идвала на проби у нас през 60-те и не е била хърватска, а шведска.
Макар да са популярни като 4-осен вариант на 46, технологично са много различни.
« Last Edit: 01.04.2024, 08:27:43 by bdz43r »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15232
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #503 on: 01.04.2024, 08:58:55 »
Не знаех, че 46-та серия е толкова проблемна. В Румъния си карат влакове с доста вагони със скорост 150-160, у нас преди години си спомням на влак Слънчев Бряг редовно си бяха с 15-16 вагона. Сигурно за това сега вместо на влаковете до Варна и Бургас ги пускат до Петрич с 2-3 вагона. То и повечето съвременни локомотиви са 4-осни, а не 6 осни може би не е била подходяща концепция.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5682
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #504 on: 01.04.2024, 09:00:18 »
Имам спомени от книгите, че и в Австрия е имало известен брой четириосни, но оригинални, шведски, не югославски....
По рейс и по жена не се тича!

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5435
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #505 on: 01.04.2024, 17:07:41 »
За Петрич пътуват 46, защото макар и големи и тежки, имат малко колоосно натоварване и могат да пътуват между Генерал Тодоров и Петрич. Преди там вървяха 61, но те се изпочупиха. Имаше някакви идеи да се пускат само ЕМВ натам, но и те не са в изобилие, а пък по бързите влакове не всичи машинисти имат право да карат всички серии и организацията е сложна, ако и 46 200 се мешат там.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15232
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #506 on: 02.04.2024, 08:31:41 »
Имам спомени от книгите, че и в Австрия е имало известен брой четириосни, но оригинални, шведски, не югославски....
Аз съм виждал 6 осни в Унгария около Будапеща.

Значи и 6 осните имат предимства, по-ниско колоосно натоварване и по-голяма мощност в сравнение с 4 осните.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3664
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #507 on: 02.04.2024, 19:56:32 »
То и повечето съвременни локомотиви са 4-осни, а не 6 осни може би не е била подходяща концепция.
Идеята за закупуването на серия 46 с шест оси е била да могат да се теглят основно тежките товарни влакове от Бургас за Кремиковци.Вероятно поради амортизацията на 43 - 1944 и 43 - 1945, които бяха зачислени на Слънчевия бряг в края на 80- те години бяха подменени с 46020 (който катастрофира на гара Казичене през 1992 година) и 46021. В последствие започнаха да пускат тук там и на останалите бързи влакове за София. Всички локомотиви серия 46 са били зачислени в депо Бургас.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline mitko08888

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 382
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #508 on: 02.04.2024, 21:05:23 »
Не знам кой кога пусна тезата че 46-та серия са за тежки товарни влакове ...
Локомотивът е с макс. констр. скорост от 200 км/ч. У нас е внесен с редуктори за 130. По-ксно се слагат и оригинални редуктори за 160. Пантографи, използване на масата и т.н. - по всичко това е мощен локомотив, но не и такъв за тежки товарни влакове. Това е локомоив за тежки бързи влаци.
При пътническо движение в скоростите над 80 км/ч има 1.5 пъти по-голяма тяга, съответно по-голяма мощност от 43. Такъв локомотив позволява на един голям и дълъг пътнически влак да се движи със скорост 100 - 130. По онова време такива пътнически влакове има много, а и места за такива скорости също имаше.
Вярно е че са 1.5 пъти по-тежки от 43, но по това време в Европа за 5100 kW няма друго освен шест осни машини.
Нашите "специалисти" от БДЖ ги слагат на тежки товарни влакове, поради същата причина, по която слагаха дизел 04 на тежки товарни влакове, както и до най-ново време - дизелово Дезиро на бърз влак. Като добавим и румънското качество и всичко става точно.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5435
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #509 on: 02.04.2024, 22:00:20 »
Серия 46 е универсален локомотив, точно както 43, 44 и 45, но е с по-голяма мощност и по-голяма теглителна сила, съответно е способен да кара по-тежки влакове със същите скорости и ускорения. В съседна Румъния, където работят основно с такива, карат с тях всякакви влакове.

В БДЖ тези локомотиви са доставени с основанта идея да карат именно тежки товарни влакове и през по-голямата част от живота си са ползвани предимно за това. Преди разделянето на ПП и ТП, бързите влакове с такива локомотиви бяха изключително 2 чифта - Слънчев бряг и днешните 3621/3624. Когато броят на модернизираните стана по-голям (съответно и общият брой серия 46 в експлоатация), а МК "Кремиковци" западна, такива локомотиви започнаха да се виждат и по други линии и влакове.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7314
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #510 on: 02.04.2024, 23:01:38 »
Значи и 6 осните имат предимства, по-ниско колоосно натоварване и по-голяма мощност в сравнение с 4 осните.
Е това е всичко друго но не и предимство. Резултатът е, че буксуват като шмиргели и тая инсталирана мощност е само на хартия.
Отделно недъгавите талиги и високо разположения център на тежестта. За електрическата част няма смисъл да говорим - оригиналните са на ниво 1955 г. а рециклатите са като поръчка от алиекспрес.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Online did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3664
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #511 on: 04.05.2024, 21:21:39 »
Отскоро в Бургас се е появил 55206, на който няма надпис на коя компания е дали на пътнически, или товарни превози. Все още си е със старата абревиатура на БДЖ. Излезе от депото и се насочи, към едно от пристанищата. Не е тукашна машина, кой знае в кое хале е бил прибран.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5435
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Локомотиви
« Reply #512 on: 05.05.2024, 08:14:38 »
55 206 беше софийски на ПП. Вероятно работи пътническа маневра.

Offline david

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 392
  • Ganz Villamossági Művek
    • View Profile
Re: Локомотиви
« Reply #513 on: 05.05.2024, 10:19:20 »
Преди 2 години се подвизаваше и по ГО, почти всеки ден правеше маневрите за размяна на вагоните за влаковете по 2 и 4та линия.