Author Topic: Централна гара  (Read 128806 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #480 on: 08.04.2024, 22:21:56 »
Някои влакове ще обикалят през Илиянци - Волуяк и Курило - Казичене.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7307
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #481 on: 08.04.2024, 22:43:16 »
Фантасмагория, срам и резил.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #482 on: 08.04.2024, 22:59:07 »
Това ли е прословутата подмяна на контактната мрежа, заради която някои предположиха че щели да затворят цялата гара? Прецакват едно от най-натоварените навраления, посока дефлето за сигурно поне година и половина напред. Всичките вагони надраскани с графити, няма експреси, влаковете спират на все повече места, София-Елин Пелин го правят години. По-слабо управление исторически май никога не е имало, най-бедните 90 и началото на 2000-те имаше по-хубави влакове.

Какво толкова още ще ремонтират, няма ли начин да се направи ударно за месец? Дано хората се вдигнат на протест, този път твърде много ще са засегнатите. Единственото хубаво е, че няма да я затворят изцяло както се предполагаше тука.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5636
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #483 on: 09.04.2024, 02:09:10 »
Някои влакове ще обикалят през Илиянци - Волуяк и Курило - Казичене.
През товарната линия покрай Обеля ли?
По рейс и по жена не се тича!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5813
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #484 on: 09.04.2024, 13:39:38 »
Явно мотрисите ще са през Волуяк, а тези с локомотив - през Казичене, като предполагам това ще важи най-вече за сутрешните и вечерните, а през деня ще са до София Север.
Дано се сетят и да пооправят гара Север, че ще поеме доста по-гоям пътникопоток от преди, а не е подготвена.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #485 on: 09.04.2024, 14:02:41 »
Какъв е срокът за този ремонт?

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17554
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #486 on: 09.04.2024, 14:23:48 »
Какъв е срокът за този ремонт?
Година и три месеца, поне...

От статията, цитирана от бай Марин по-рано:
Quote
Очакванията са строително-монтажните работи по коловозното развитие на Централна гара София да продължат 15 месеца.

Скандално много. За южните коловози също се точиха изключително дълго. В последните 2 години със сина ми бяхме почти ежедневно на разходки до Гарата, почти не се работеше. Не ми се рови за документацията от поръчките, но не е и нужно, знаем колко скандално се случи всичко. Тук поне нещо се строи, докато към Елин Пелин накрая ще трябва препроектиране, изриване и започване на ново на компроментирани елементи от уж вече направеното...

« Last Edit: 09.04.2024, 14:27:21 by difian »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5813
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #487 on: 09.04.2024, 18:38:20 »
Пуснали са и официална новина https://www.bdz.bg/bg/a/vvezhdat-se-promeni-v-dvizhenieto-na-vlakovete-prez-tsentralna-gara-sofiya?fbclid=IwAR1SmL-oNyZBB-sngA4i8YArlJxil_HxpUcUt4__FuQIl9BKOBBAHyWnFEE_aem_AfbTl6ulJZ8Vlq8V8TV6kUmdz1HDOsVgx6uGmdXYoucYGdHm5SiJ0RTBTtu9SvyyLCycQ_G5bBoJp5GBcXBf-pP5
Само 13 коловоз ще е достъпен от Север, като няма да има връзка с останалите и съответно не могат да се правят маневри, за това до там ще ходят само мотриси. Ще има връзка с такава мотриса от София Север за всеки влак, който ще стига само до там.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11015
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #488 on: 09.04.2024, 18:40:34 »
13ти и 14ти коловоз има връзка с депото, предполагам от там ще захранват с мотриси и локомотиви.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2317
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #489 on: 09.04.2024, 19:43:12 »
Ох, не мога, ще ме уморят от развеселяване... :laugh: :laugh: Явно "лявата ръка не знае какво прави дясната". Някой е трябвало да припомни на автора на статията в сайта на БДЖ, че има основно-ремонтирана пряка връзка между гарите Курило и Световрачене. Сега влаковете първо ще стигат до гара Илиянци. След това ще маневрират локомотива и после ще се връщат по четиридесетте километра в час до гара Световрачене. Надявам се, че поне ще използват другата директна връзка (също наскоро приведена в проходим и електрифициран вид) между гара Яна и разделен пост Мусачево. Няма да се изненадам, ако го заплануват с второ въртене на машина - този път на гара Столник.

едит: Разгледах западната гърловина на Централна гара. Съвсем спокойно могат да оставят 12-и коловоз за трети етап, а във втори етап да раздигнат от 6-и до 11-и. Двата с 13-и се събират и през втора стрелка след това директно поемат по път 1 към гара София Север. Очевидно това е възможността за достъп до 13-и коловоз, което значи, че това трасе няма да го раздигат сега, така или иначе. Спокойно може и 12-и коловоз да се запази, за да може да има и маневрена дейност.
« Last Edit: 09.04.2024, 19:53:27 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15213
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #490 on: 09.04.2024, 19:55:45 »
Трябваше още в началото при проектирането да предвидят възможност за северна България да може да се заминава и от 1, 3 и 5-ти коловоз например ама кой да мисли. Сега едни от най-вървежните им влакове до Лакатник/Мездра винаги ще пристигат далече на крайните коловози, също и международния за Букурещ, вместо от парадния 1-ви коловоз. И Варненските.

Точно сега май стават 10 години откакто започна ремонта на централна гара, някъде пролетта на 2014-та. От тогава насам все нещо се ремонтира. Първо беше сградата, послепероните, коловозите КМ. То целия ремонт май ще отнеме 15 години докато стане нещо модерно на нивото на средноевропейското.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1086
    • View Profile
    • DIEL TOURS
Re: Централна гара
« Reply #491 on: 09.04.2024, 23:48:12 »
Добре е, че поне влаковете от Искърското дефиле ще стигат до Централна гара. Но, да - можеха да организират поне още един коловоз за експлоатация, за да се избегне прекачване на София север.

Offline тролей №164 линия 2

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2317
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #492 on: 10.04.2024, 01:19:28 »
Сигурен съм, че по-запознатите от мен биха изнамерили солидни аргументи в защита на тезата си, че няма лошо да се демонтират ненужни коловози и стрелки тук и там по гарите. Но от гледна точка на човек, който милее за българската железница, става ми болно, когато гледам как нещо градено преди 50 плюс години бива редуцирано просто ей така. По спомен, мисля, че колегата bdz43r беше споменал нещо, че нямало кой да прави английските стрелки и затова ги намалили като брой, поради което идват и орязаните възможности за заминаване. Все пак, няма как да не се съглася, че от първи, втори и трети коловоз действително няма чак такава нужда да се заминава към дефилето при наличието на общо 14 коловоза, от които 11 с перон до тях. Но можеше от 4-и нататък да подсигурят възможност. Не знам какъв е планът на коловозното и стрелково развитие в гърловината, затова гледам само гугъл сателит. На него виждам, че към момента всичко до 5-и коловоз няма да може да заминава на север. Предполагам, че би следвало поне от 8-и до 14-и да могат. Затова остава въпросът дали ще може поне от 7-и, ако не и от 6-и? За тези два коловоза все още има шанс за промени в проекта "в 12 без 5", но не храня никакви надежди.
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #493 on: 10.04.2024, 17:00:04 »
Трябва от всеки коловоз да има връзка с всяко направление, за да може винаги влакове да заминават от и пристигат на възможно най-близкия свободен коловоз до приемното здание с цел максимална близост до влака и минимално тътрене с багаж. Всякакво друго решение е пълна идиотщина. Това е проблем, който е решен още през 19 век. Не мога да се съглася, че технически не могат да се справят. Абсурдно е.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8472
    • View Profile
Re: Централна гара
« Reply #494 on: 10.04.2024, 17:11:15 »
Връзка с всяко направление означава голям брой стрелки и ненужно забавяне на транзитните влакове. :rolleyes:

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #495 on: 10.04.2024, 18:18:25 »
Изобщо ви е бедна фантазията колко е слабо проектирането и планирането по тия проекти. И става все по-зле.

Доколкото има хора, които са способни да го направят както трябва, те или не са съгласни да работят за стотинки, или се натоварват с работа за петима и нямат време и възможност да се запознаят адекватно с това, което правят.

А лошото е, че чеждестранните фирми, които работят по проектите, оказва се, съвсем не са кой знае колко по-добре и допълнително спъват нещата с неработещи решения.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5976
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #496 on: 11.04.2024, 13:28:27 »
Сигнал: Хаос на софийската гара, пътници изпускат влакове

"...
Ето какво пише нашият потребител: "Във фоайето на Централна гара София, на централното табло и гласово се съобщава за влак София-Бургас през Пловдив, номер 8613, заминаващ на 12,55 часа от първи коловоз. Таблото на първи коловоз, на който е разположен влакът обаче, съобщава за влак София-Бургас през Пловдив, но не номер 8613, а номер 8611, при това заминаващ не в 12,55 часа, а в 13,05 часа!

Тотална дезинформация, която пътникът с билет за влак по направление София-Бургас през Пловдив получава като за последно, преди да са качи на влака, за който си е купил билет. И ръководейки се от тази последна за мен информация, изписана на електронното табло на коловоза, от който заминава влака ми, аз го изпуснах, защото на това табло ми се съобщаваше, че влакът ми ще тръгне в 13,05 часа, разходих се до Билла на гарата преди заминаването му и с ужас установих, че вместо в 13,05 часа, както пишеше на таблото на първи коловоз, влакът ми е заминал в 12,55 часа.

Така пишело на другото табло във фоайето на гарата, така и бил съобщаван гласово влакът. Нямало значение, че на таблото на коловоза за отпътуване пишело друго. Затова нямало как парите за билета за изпуснатия от мен влак да ми бъдат възстановени! Как е възможна такава дезинформация!", завършва сигналът.
...."

https://www.dnes.bg/stranata/2024/04/10/signal-haos-na-sofiiskata-gara-pytnici-izpuskat-vlakove.603896


Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5400
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #497 on: 11.04.2024, 18:52:56 »
Аз бих се срамувал да претендирам за каквото и да е с подобен довод. От две места информацията е за 12:55, от трето е 13:05 и аз ще разчитам точно на него и ще тръгна на пазар, рискувайки да изпусна влака... но има и такива хора явно.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3656
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #498 on: 11.04.2024, 19:08:52 »
Връзка с всяко направление означава голям брой стрелки и ненужно забавяне на транзитните влакове. :rolleyes:
Ами нали точно с тази цел са се проектирали големите гари преди години - ЦГ София и ЦГ Пловдив с поне два транзитни коловоза за преминаване максимално бързо и безпрепядствено транзитните товарни влакове и двете гари са поемали повечко влакове като количество.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1835
    • View Profile
    • Email
Re: Централна гара
« Reply #499 on: 11.04.2024, 20:04:36 »
Товарни валкове изобщо не би трябвало да минават през централна гара и да се врът из пътническите коловози, било то и директни коловози. Трябва да възстановят отделен маршрут за тях, иначе ще се пречкат, ще бавят маневрите, а и те самите ще трябва да чакат излишно из гарата да им се освободи трасе.