Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 421556 times)

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Проектът е за обособена лента трамваи и автобуси. Първия етап е готов - левия завой от Вапцаров е обособен и визуално и физически. Остава да се обособи и самия Черни връх.
На ден от там минавам по 5 пъти двупосочно, или общо 10 пъти в рамките на 8 часа. В участъка между Хладилника и Вапцаров винаги има спрели "само за малко" средно по 5 автомобила. Това са 50 неправилно паркирали или престояващи автомобила. Тоест само за 8 часа, това са поне 2500 лева в глоби. За под една седмица може да бъде избита инвестицията за обособяване на трасето. За изминалите години само от това можеше да бъде събрана сума, достатъчна за основен ремонт на трасето. Но това досега не е направено. С обособяването на трасето ще изчезнат напълно логично и "ей тука до ъгъла и се връщам" спрелите.
Има обаче още един проблем. Някои от паркоместата за зелена зона са прекалено къси и само компактен автомобил може да се събере без задницата му да стърчи на платното.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Стамболийски между Ботев и Света Неделя трябва да се затвори, изрови и изгради ново трамвайно трасе обградено от зеленина и места за отдих.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Ако се сложат камери, да видим как ще карат по обособеното трасе...
За Стамболийски мисля, че е добра идеята да се изгради трамвайно трасе. Наистина след закриването на трасето в пешеходната част на бул. Витоша се претовари Македония и Алабин. И може спокойно трамвай 5 да се измести и да върти по новото трасе, така ще е по-близо до МС Сердика, и отпада проблемът с неправилно паркираните на колелото при Съдебната палата и образуването на задръжки.

Ами сигурно ще се претовари като нацвъкаха безброй линии с мини трамвайчета. Ако минават големи трамваи на нормален интервал а не малки в индийска нишка сигурно няма да е толкова претоварено, няма и да се налага да се обръщат стрелки толкова често - съответно може и да се поускори движението. Ама тогава няма как да си пишат в партийния сайт :"Разкрихме поредната трамвайна линия в София, подобрихме обслужването". Да отпуснат едно целево финансиране да се оправят обаче всички автосцепки на трамваите не им хрумва, не пасва явно в концепцията.

Трасе по Стамболийски ще е на 250 метра от това по Алабин, 150 метра от метрото и 450 метра от Екзарх Йосиф, трябва да сме много забогатели щом в центъра можем да строим трасета през 250  метра, а по периферията на мрежата трасетата се разпадат и ремонтите се влачат с десетилетия.

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9714
    • View Profile

Offline snaker

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1087
    • View Profile
    • DIEL TOURS
"Новата власт" е много заета да бълва идеи, не знам дали ще има време и за тази. Ето сега искат и трасе по Стамболийски, като единствен довод са дали че имало трасе там по време на баба им когато улицата се казвала "Княгиня Клементина". То че може да се направи и като хората, може, ама нещо ме съмняваче точно тези хора ще се справят, последното им такова "обособено трасе" по К. Величков което спретнаха е и си остана пълен фарс.
За идеята за трамвай по Стамболийски съм съгласен, че е ненужно, но че обособяването на трасето по К. Величков е фарс - изобщо не съм.  Спомням си как се минаваше там преди и колко време отнемаше и как е сега. Вероятно и заради синхрона със светофарите (макар да не е супер перфектен), но сега е в пъти по-бързо, особено в посока Красна поляна. Смятам, че и за трамваите и автобусите сега е по-бързо отпреди обособяването.
« Last Edit: 12.04.2024, 00:52:44 by difian »

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2922
    • View Profile
Според мен не е лошо да има трасе по бул. "Стамболийски". В момента пл. "Македония" е инфарктна точка за трамваите, а трасето по ул. "Алабин" е претоварено. Най-малкото това трасе ще позволи ТМ4 да се пренасочи през Халите; ще даде възможност за реорганизация на ТМ5 да минава през пл. "Св. Неделя"; и ще може да се мисли от къде е по-добре да мине ТМ10.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
И аз мисля, че трасе по Стамболийски има смисъл. Хем ще се разтовари Алабин/Македония, хем при инцидент или ремонт на Македония няма да блокира над половината от трамвайната мрежа.

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 929
    • View Profile
Изключително важно е да се дублира Алабин - най-лесно е през Екзарх Йосиф, но по-удобно за пътниците ще е, ако Стамболийски е алтернативата. Тогава ще могат да се разделят 8 и 10 още на Възраждане, 5 ще може да се махне от Съдебната палата, която на пратика е в нищото и не дава добро прехвърляне на метрото или на другите трамваи. Алабин ще се разтовари и като цяло ще подобри драстично обслужването в района.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Изключително важно е да се дублира Алабин - най-лесно е през Екзарх Йосиф, но по-удобно за пътниците ще е, ако Стамболийски е алтернативата. Тогава ще могат да се разделят 8 и 10 още на Възраждане, 5 ще може да се махне от Съдебната палата, която на пратика е в нищото и не дава добро прехвърляне на метрото или на другите трамваи. Алабин ще се разтовари и като цяло ще подобри драстично обслужването в района.

Десетилетия 5 беше на Съдебната палата, сега изведнъж е "в нищото"?  :help:

А Алабин вече е дублиран по Екзарх Йосиф - и по двете улици има трамваи... :neznam:

И пак ще ни "подобряват обслужването", ама не казват защо и как  :neznam: Сигурно първо няколко години ще трябва да търпим точещи се пресрочени строежи и пренасочвания с временни линии наистина в нищото за да го получим това "подобряване"? Трай бабо за хубост един вид...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13784
    • View Profile
Не знам какво ти пречи това ново трасе по Стамболийски, може би защото е предложение на Спаси София...
Алабин и Екзарх Йосиф са доста далеч една от друга, и с различни междурелсия, така че няма как тези трасета да се заместват взаимно.
Когато тм 5 е пуснат до Съдебна палата, не е имало метро. Отдавна трябваше да се премести по-близо до МС Сердика, сегашният преход не е особено удобен, особено в дъждовно/снежно време. А и знаем колко често има неправилно паркирани в колелото на Съдебна.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8493
    • View Profile
За ТМ 5 е достатъчно да се направи ново обръщало около храм Света Неделя евентуално между него и Богословски факултет, има достатъчно място.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 17596
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не знам какво ти пречи това ново трасе по Стамболийски, може би защото е предложение на Спаси София...
Алабин и Екзарх Йосиф са доста далеч една от друга, и с различни междурелсия, така че няма как тези трасета да се заместват взаимно.
Когато тм 5 е пуснат до Съдебна палата, не е имало метро. Отдавна трябваше да се премести по-близо до МС Сердика, сегашният преход не е особено удобен, особено в дъждовно/снежно време. А и знаем колко често има неправилно паркирани в колелото на Съдебна.
Десетилетия 5 беше на Съдебната палата, сега изведнъж е "в нищото"?  :help:

А Алабин вече е дублиран по Екзарх Йосиф - и по двете улици има трамваи... :neznam:

И пак ще ни "подобряват обслужването", ама не казват защо и как  :neznam: Сигурно първо няколко години ще трябва да търпим точещи се пресрочени строежи и пренасочвания с временни линии наистина в нищото за да го получим това "подобряване"? Трай бабо за хубост един вид...
Предложението сега се обявава публично от Спаси София, но не си мислете, че е тяхно и е от вчера или днес...

Съдебната палата продължава да е в нищото и го има единствено поради това, че никой не го е реализирал другаде. Имало е планове карето, което се обикаля да е по-голямо - да се минава по "Позитано" и после по "Цар Самуил", но не е реализирано. Възраждане още 30-те е мислен за транспортен хъб, бил е и начална спирка на крайградски автобуси, но сега площадът е в нищото и няма смисъл там да се обръща.

Трасето по Екзарх Йосиф е нормалнорелсово поне към настоящия момент. Да го правим двойно не мисля, че е най-разумното:

- ще има всичките проблеми на двойното но депо Красна поляна;

- ще трябва да се правят стрелки в тесни кръстовища, каквито са тези на Мария Луиза/Екзарх Йосиф и на Христо Ботев/Пиротска;

- по време на строителството, трамвайни линии 20, (21) и 22 ще трябва да бъдат спрени за дълъг период от време;

- ще прелеем от пусто в празно - центъра има нужда от алтернативно трасе, а не някое от същестуващите (това по Екзарх Йосиф) да се натовари допълнително, въпреки че Алабин ще бъде облекчен;

- ще продължим да нямаме удобна и бърза връзка на ТМ 5 и 8 с метростанция и възможност за почивка на водачите. Евентуални кръгови маршрути по Алабин-Мария Луиза-Екзарх Йосиф-Ботев са с голям кръг, без възможност за почивки и поне в едната посока (от трамвай до метрото или от метрото към трамвай) пътниците ще пътуват излишно заобиколно.

За ТМ 5 е достатъчно да се направи ново обръщало около храм Света Неделя евентуално между него и Богословски факултет, има достатъчно място.  :rolleyes:
Площадът си е пешеходен и трябва да остане такъв - прави връзката на Витошка към градската градина, донякъде и на север... Не случайно едно време движението е изнесено изцяло западно. Простотиите от последните 30 и най-вече последните 15 с ползването за паркинг и т.н. са отвратителни. Подобно обръщало там би унищожило цялата идея за пешеходна зона.
« Last Edit: 12.04.2024, 13:46:20 by difian »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Съдебната палата продължава да е в нищото и го има единствено поради това, че никой не го е реализирал другаде. Имало е планове карето, което се обикаля да е по-голямо - да се минава по "Позитано" и после по "Цар Самуил", но не е реализирано. Възраждане още 30-те е мислен за транспортен хъб, бил е и начална спирка на крайградски автобуси, но сега площадът е в нищото и няма смисъл там да се обръща.

Сигурно е имало някакви градоустройствени причини трасето да бъде махнато от Стамболийски в миналото, преди да се върне ще трябва да се изложат достатъчно смислени доводи защо да се ревидира това решение от 60-те години. Не са малко пари за да се тръгне да се строи само заради прищевки.

Възраждане е в нищото именно защото не са доведени до него линии на градския транспорт. Ако примерно там има комбинирана спирка за 1009 мм и 1435мм линии нещата ще са по-различни, тогава ще имаме и желаното дублиране, пътниците ще могат да слизат от единия трамваи да се прекачват на другия на съседен перон, място има. Един от възможните начини отново мястото от "нищо" да се превърне в "нещо".



Площадът си е пешеходен и трябва да остане такъв - прави връзката на Витошка към градската градина, донякъде и на север... Не случайно едно време движението е изнесено изцяло западно. Простотиите от последните 30 и най-вече последните 15 с ползването за паркинг и т.н. са отвратителни. Подобно обръщало там би унищожило цялата идея за пешеходна зона.

Има доста примери за пешеходен площад с трамвай. По-скоро пешеходна зона по Стамболийски в комбинация с трамвай е лоша идея. А защо все пак е решено трамваите да бъдат преместени западно? Това е възможно най-лошия вариант, да минават пред централната фасада на църквата, дори двупосочно зад църквата е по-добре, а обиколното движение е най-оптимално.
« Last Edit: 12.04.2024, 14:23:36 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
Фафане, трасето по Стамболийски се строи, за да може да се облекчи площад Македония, за да може ТМ5 и ТМ10 да правят по-удобна връзка с метрото, за да се повиши оперативната гъвкавост. В любимата ти Германия за по-добра връзка с С-бан строят наново цели трамвайни трасета... Всички знаем, че не харесваш Спаси софия, но се абстрахирай от личната ти неприязън към тях и гледай обективно на нещата, защото почваш да приличаш на трол или yogimax(избери си едно от двете).

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Фафане, трасето по Стамболийски се строи, за да може да се облекчи площад Македония, за да може ТМ5 и ТМ10 да правят по-удобна връзка с метрото, за да се повиши оперативната гъвкавост. В любимата ти Германия за по-добра връзка с С-бан строят наново цели трамвайни трасета...

Обективно кажи защо трябва да се постави на старото място едно трасе, което е махнато веднъж? И не ми давай пример с Германия, където подобно нещо ще мине през няколко фази на aнализ на разходите и ползите и чак като получи финансиране изобщо за проектиране, да не мислиш че в Германия се почва да се строи за милиони само с политически декларации? Преди да се каже дали ще има трасе там ще трябва да се видят и алтернативите, може от такова трасе изобщо да няма нужда и желаната цел да се облекчи пл. Македония да се постигне с много по-прости и евтини средства.
« Last Edit: 12.04.2024, 18:30:46 by fafan »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Трасето е премахнато, защото е пречело на властимащите да стигат бързо с автомобилите си до Триъгълника на властта ! Дава се приоритет на автомобилното движение в центъра !

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Проекта за трамвайното трасе по Стамболийски е прекрасен. Дали има идея да се възстанови кръговото минаване около църквата за да се използва и като обръщало

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1068
    • View Profile
Обективно кажи защо трябва да се постави на старото място едно трасе, което е махнато веднъж?
Въй, колко са тъпи в Лион, Страсбург, Тулуза, Бордо и всъщност всички градове с трамваи във Франция без Сент-Етиен и Марсилия, които са си закрили трамваите през шейсетте, но в по-ново време са осъзнали , че това е грешка и са ги построили наново... Мале, големи тъпаци.
В берлин пък строят трамвайни линии на запад, дето са премахнати през 60-те, и там са много тъпи.
Към онзи момент закриването на трасето по Стамболийски може и да е било оправдано, към настоящия момент обаче това може да се счита за грешка. Такова трасе би било изключително полезно, особено за пътниците по ТМ5 и ТМ10!
Преди да се каже дали ще има трасе там ще трябва да се видят и алтернативите, може от такова трасе изобщо да няма нужда и желаната цел да се облекчи пл. Македония да се постигне с много по-прости и евтини средства.
Какви са алтернативите, когато трамвай се счупи/блъсне в нещо на пл. Македония и се блокира цялото кръстовище? Точно така, никакви, панорамна обиколка през гарата.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 492
    • View Profile
Подобно обръщало там би унищожило цялата идея за пешеходна зона.

това е супер невярно. Въпросното обръщало трябва да бъде една дъга плътно до източната страна на църквата и ще остави десетки метри за пешеходците да минаватт по- на изток, откъм улица съборна. Напротив- ново трамвайно кръстовище към Стамболийски ще направи пешеходната връзка към Булбанк и Шератон (където са входовете на метрото) МНОГО по- конфликтна с трамвайте.
« Last Edit: 12.04.2024, 22:31:51 by iashu »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
В берлин пък строят трамвайни линии на запад, дето са премахнати през 60-те, и там са много тъпи.

Не се строят по същите улици, които са имали трамваи през 60-те. Строят се на нови места.


Какви са алтернативите, когато трамвай се счупи/блъсне в нещо на пл. Македония и се блокира цялото кръстовище? Точно така, никакви, панорамна обиколка през гарата.

А какви са алтернативите ако се блъсне и счупи 200 метра по-натам на Руски паметник? И там ли ще строим байпас в случай че увисне движението да заобикалят? Явно че не може да се осигури резервно трасе навсякъде.

Трасето е премахнато, защото е пречело на властимащите да стигат бързо с автомобилите си до Триъгълника на властта ! Дава се приоритет на автомобилното движение в центъра !

Това не знам дали е истина. Откъде до къде е трябвало да стигат по Стамболийски? Имаше бързи коридори за кордоните на партийните величия, но те не бяха по Стамболийски. Имаше осигурени коридори например по Патриарха, Нансен, по бул. България, по бул. Витоша също и по тях бяха изградени еднокраките къщички тип Баба-яга на КАТ, от които като идваше кордон слизаше милиционер и пускаше ръчно зелена вълна от едни шкафове на кръстовищата. По Стамболийски никога не е имало от тези будки, първата беше пред църквата за да спира движението откъм Стамболийски и пускаше колоната нагоре по Витошка. В исторически план сигурно е имало друга причина да се махне трасето, вероятно с преустройството на площада пред Света Неделя се е случило и в контекста на това че такова дълго обикаляне по натоварени улици за линия като тм5 е неподходящо, винаги когато се мисли за оптимизиране на трамвайно трасе обръщала по улици са резервен вариант, по-добре е винаги да се намери място и решение за отделено обособено обръщало.
« Last Edit: 12.04.2024, 23:16:16 by fafan »