Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 441463 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Ами не си представям много трамвай да почива по средата на булеварда, докато на Бачо Киро има място за половин депо.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16388
    • View Profile
    • Email
Има място и по Веслец, и по Бачо Киро. Дъгата от Мария Луиза към Екзарх Йосиф е безпроблемна - там е гол, широк тротоар. Някога имаше по-трудното - дъга от Екзарх Йосиф в посока Лъвов мост.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11210
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Както и закратко от Св. Неделя към Пазара.
Сега е ред на трети вид крива
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Ами не си представям много трамвай да почива по средата на булеварда, докато на Бачо Киро има място за половин депо.

Проблемът е че така няма да може да обслужва спирката. Разтоварва на Веслец - почивка на остров на Дондуков - натоварва на Бачо Киро, това би бил по-оптимален ред.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Защо да не може? Просто ще пресичат първия коловоз и ще се качват на втория или спирката ще е 50 метра по-надолу, където коловозите може да са заедно.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Защо да не може? Просто ще пресичат първия коловоз и ще се качват на втория или спирката ще е 50 метра по-надолу, където коловозите може да са заедно.

Пресичане на коловоз за да се прекачиш е лошо решение - по-добре е всичко да става на един общ перон. Спирката по-надолу също не е оптимално - отдалечава се много от Дондуков и театъра. В крайна сметка 23 така действаше, трамвай който идва от другата посока е редно да действа по същия начин в обратен ред, така се получава пряка връзка между 20, 22 и 5.

А къде почиваха 3 и 4 като обръщаха на Младежки театър все още?

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Нямам спомен да са почивали там.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Но пък ватманите редовно спираха на минералната вода и пълнеха туби, чакали сме и по 5 минути да напълни всичките  :laugh:

Ако се прави такова комбинирано трасе към Младежки театър обаче не трябва да се повтарят грешките на трирелсовите по другите места, четири релси като това решение биха вдигнали скоростта.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Какви грешки? Четири релси на толкова дълъг участък няма кой да сложи, а и не знам някъде да съществува (освен ако няма друг начин, както е при 1435 и 1520 мм). Трирелсието не пречи на скоростта, а разделянето а двете междурелсия може да стане и без стрелки с подвижни езици, макар у нас да не е прилагано до сега.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Какви грешки? Четири релси на толкова дълъг участък няма кой да сложи....

Ниските скорости в стрелката например. Четири релси се слагат и в дълги участъци именно за да се вдигне скоростта и да не се бавят трамваите на стрелки в неподходящи участъци, в случай на натоварена улица и без обособено трасе като Дондуков си е точно подходящото място.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Ниските скорости в стрелката например. Четири релси се слагат и в дълги участъци именно за да се вдигне скоростта и да не се бавят трамваите на стрелки в неподходящи участъци, в случай на натоварена улица и без обособено трасе като Дондуков си е точно подходящото място.
Не ти схващам идеята - ти така и така ще имаш забавяне ако единия трамвай влиза в крива с малък радиус. Какъв ще е икономическия ефект - така и така ще имаш стрелка от която започва това четирирелсие

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5600
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Четири релси се слагат и в дълги участъци именно за да се вдигне скоростта и да не се бавят трамваите на стрелки в неподходящи участъци, в случай на натоварена улица и без обособено трасе като Дондуков си е точно подходящото място.
Това на снимката е 10 метра... не е 4-релсие, а просто дълга стрелка. Такава имаме и в София.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 904
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз не разбрах какво би се спечелило от тази идея, освен едно неевтино удължаване на 5 и връзката му с 20 на един перон (евентуално)? Не е невъзможно, не е лошо като идея, ама ефективността и оправдаването на инвестицията нещо не ми се връзват.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4091
    • View Profile
Цялата тази галимация само , защото някой го мързи да походи 10-ина метра ? С прекачването от 4 на 20/22 на Ботев и Пиротска ходенето от едната до другата спирка е горе долу толкова !

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Аз не разбрах какво би се спечелило от тази идея, освен едно неевтино удължаване на 5...

Идеята е още едно обръщало за 1009 мм в центъра и спирка на тм5 на Света Неделя за да се прекачват хората от нея в метрото.

Не ти схващам идеята - ти така и така ще имаш забавяне ако единия трамвай влиза в крива с малък радиус. Какъв ще е икономическия ефект - така и така ще имаш стрелка от която започва това четирирелсие

Идеята е да няма стрелки по средата на натоварения булевард като тази, вместо това стрелката да е още тук преди спирката. Няма икономически ефект, има облекчаване на поддръжката и увеличаване на средните скорости.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Идеята е да няма стрелки по средата на натоварения булевард като тази, вместо това стрелката да е още тук преди спирката. Няма икономически ефект, има облекчаване на поддръжката и увеличаване на средните скорости.
Откъм поддръжка може би да, но за да се направи това паркинга от ляво на релсите трябва да изчезне. А за трамваи, които ще въртят вляво от Дондуков където казваш ти - аз трамвай да обърне там не съм виждал в последните може би 10 години. Иначе забавянето ще го имаш защото трамвая който прави ляв завой там ще се замота докато чака насрещния завиващ трамвай или колите по Дондуков

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1879
    • View Profile
    • Email
Там въртяха трамваите при ремонта на Дондуков.
« Last Edit: 22.04.2024, 17:55:57 by qwerty95 »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Там въртяха траваите при ремонта на Дондуков.
Ако се не лъжа там до скоро в района на тази стрелка имаше трирелсие - май единственото оцеляло след спирането на 1009мм трасе по Дондуков. Понеже скоро не съм обръщал внимание има ли го все още

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6573
    • View Profile
    • Email
Там въртяха траваите при ремонта на Дондуков.
.. имаше трирелсие .. има ли го все още

Не, извадиха го при ремонта на Дондуков.

Иначе забавянето ще го имаш защото трамвая който прави ляв завой там ще се замота докато чака насрещния завиващ трамвай или колите по Дондуков

Затова и беше моето предложение този завой да е на остров отляво на сегашния коловоз, където трамваите могат да си чакат колкото искат на отделен коловоз - или за завой, или за почивка, но на bdz43r например идеята не му допадна.
« Last Edit: 22.04.2024, 18:41:50 by fafan »

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Е в този формат както го обясни е наистина вариант. Даже звучи много добре. То там даже може да се организира обръщалото на 1009мм трамваи дето сега искат да минават по Стамболийски