каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...
За облекчаване на Алабин - изпълнение на пълноценно обръщало на пл. Възраждане, на което да върти ТМ8. Закриване на оперетната линия ТМ1, чиято единствена цел е да търка релсите по Струга. Закриване или преместване на новосъчинената спирка от южната страна на Съдебната палата.
Драмата какво се случва, ако някой трамвай се скапе на Алабин? Ами нищо особено - някои линии се отбиват по Витоша/Мария Луиза, други - по Ботев. А какво правим, ако трамвай се скапе по Графа, гората та чак до Хладилника, при това само с едно междинно обръщало, а? Или по България? По Ботевградско? Трамвайните трасета са прекалено скъпо удоволствие, та да се дублират излишно.
За добрата връзка и почивките:
- програма Минимум - обръщало на пл. Св.Неделя
- програма Максимум (която пак е по-евтина от безсмисленото трасе по Стамболийски) - трирелсие от Централна баня и Младежки театър и удължаване на ТМ5 дотам. Така ще се осъществи първоначално заложеният Метродиаметър 3 и ще се получат доста връзки изток-запад с прекачване на един перон. В момента трамвайното направление изток-запад не минава през самото сърце и основна пешеходна зона на града. По този начин трамвайното обслужване ще се балансира и ще е с идеална връзка с метрото.
П.П. По закон тези неща минават през обществено обсъждане. Някой отчита ли "ентусиазма" на живеещите по Стамболийски от новата шумова придобивка?