Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 456907 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5693
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Давам за пример Цюрих - град с 1/3 от жителите на София.
Аз предпочитам примерите с Прага, защото като площ и население е почти идентичен със София. Обаче има 800 трамвая срещу 200 в София.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Не става явно как точно ще постигнем тези цели като построим 400 метра релси по Стамболийски, а ремонт - даже ремонт, не можем да изпълним години наред на разпадащи се трасета в Западен парк или Илиянци.
Според мен ще направят едно просто упражнение - ще извадят старата схема, ще ударят в масата и ще кажат - "сакаме го ей те такова те".
Нали подобна логорея тече с трасето към Дървеница.
Ако с плямпане на празни приказки от общински усти ставаше нещо..... не София, а България щеше да е станала земен рай както се пее в химна

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18026
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
От другата страна са коментатори като теб, дето са врели и кипели по всички върпоси, познават в детайл всички аспекти и предизвикателства и заключението е, че нищо не може да стане.

Добре е да се заложи в техническия проект за "Св. Неделя" проектирането на трамвайното движение. Така и от двама Ви с Фанфан не разбрахме, каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
От другата страна са коментатори като теб, дето са врели и кипели по всички върпоси, познават в детайл всички аспекти и предизвикателства и заключението е, че нищо не може да стане.
Не ме разбирай погрешно - единственото, което казвам е, че в общината се хвърлят като бомби разни предложения колкото да се говори. Нали там е пълно с експерти и специалисти - къде са им работещите проекти.
Копенхаген - има го в ОУП, има май ПУП ама няма нищо. Него не са довършили, а хвърлят бомба за трамвай по Стамболийски - никой не знае ще го има ли, ама да се говори.
Казваш да дам алтернатива - подкрепям идеята за трамвайно трасе по Стамболийски с уточнението да бъде обмислено като хората за да е функционално. Беше ми изникнала една стара схема на трамвайното движение покрай света Неделя и мисля, че ако се възстанови в подобен вид ще е добре.
Единствено смятам, че от третия път на схемата няма особен смисъл освен ако не е гаражен

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18026
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В общината работят сульо и пульо и често лявата ръка не знае, какво прави дясната. Намесват се и мастити частни интереси, включително и чрез бивши кадри на общинската администрация... Неща се крия, саботират и т.н.

Последното което знам е, че Копенхаген отива към възлагане на инженеринг (за техническия проект), има готов идеен по заложената регулация...

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
...каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...

Назад в темата съм давал идеята да се ползва изоставеното северно платно на Тодор Александров между статуята София и Трапезица за двуколовозно Т-обръщало (нормално би се събрало също) - за което трябва съответния подвижен състав.

Offline marina

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 69
    • View Profile
Нека бъдем реалисти! Анцугът с Кайена няма да се качи на трамвай. Най-малкото, трамваят не може да стигне до хасиендата му в Киноцентъра. Борбата е да се качат на градски транспорт стотиците хиляди, които притежават и ползват лично МПС поради реална необходимост. А това няма да стане с мръсен, бавен, натъпкан и нередовен градски транспорт с безброй прекачвания.
Смея да твърдя, че познавам добре човешката психология и още повече тази на софиянци. Каквото и да се направи, няма да има голям ефект за свалянето на хората от колите. Ако ще да се върнат всички линии от 89-та година със същите интервали. И с най-най-модерните рейсове, тролеи и трамваи да бъдат. Пак няма да стане кой знае какво. От колите ще слязат едни 10% и нищо няма да се промени.

Карането на кола е нещо като идеология. Може и да не ти стигат парите за нищо, ама трябва да имаш 2-3 коли на семейство. Дори и децата на 4-5 годинки попиват тази идеология и казват, че градския транспорт е за смотаните.

С морков няма да стане. Трябва тояга.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
То за моженето можеше вместо 27 в сегашния вид да имаме на Витошка 100 метра релси и един бретел и да имаме много по-къса и редовна линия обслужвана от Т8К503! Да, ама не !

Относно изграждането на Копенхаген преди него трябва да се изгради подземна инфраструктура, за която едва сега са отпуснати някакви пари.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Беше ми изникнала една стара схема на трамвайното движение покрай света Неделя и мисля, че ако се възстанови в подобен вид ще е добре.
Единствено смятам, че от третия път на схемата няма особен смисъл освен ако не е гаражен

Тази схема е от една епоха когато в София е имало толкова трамваи колкото сега в Прага както казва bdz43r с тази малка разлика обаче че тогава под тези улици не е имало метро. Все някакво развитие би трябвало да понесе мрежата през 21. век, а не да се върне положението от 1963 година едно към едно.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Имаме метро, ама това, че го има не значи, че не трябва да имаме трамваи. Отделно тази скъпа придобивка далеч не е решение на всички проблеми на града

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1008
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Нека бъдем реалисти! Анцугът с Кайена няма да се качи на трамвай. Най-малкото, трамваят не може да стигне до хасиендата му в Киноцентъра. Борбата е да се качат на градски транспорт стотиците хиляди, които притежават и ползват лично МПС поради реална необходимост. А това няма да стане с мръсен, бавен, натъпкан и нередовен градски транспорт с безброй прекачвания.
Смея да твърдя, че познавам добре човешката психология и още повече тази на софиянци. Каквото и да се направи, няма да има голям ефект за свалянето на хората от колите. Ако ще да се върнат всички линии от 89-та година със същите интервали. И с най-най-модерните рейсове, тролеи и трамваи да бъдат. Пак няма да стане кой знае какво. От колите ще слязат едни 10% и нищо няма да се промени.

Карането на кола е нещо като идеология. Може и да не ти стигат парите за нищо, ама трябва да имаш 2-3 коли на семейство. Дори и децата на 4-5 годинки попиват тази идеология и казват, че градския транспорт е за смотаните.

С морков няма да стане. Трябва тояга.
Аз мисля, че ще са повече от 10%. Но дори и 10% изобщо не са малко.
Първо трябва да има морков, а после тояга. Обратното е по-скоро диктатура.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Имаме метро, ама това, че го има не значи, че не трябва да имаме трамваи. Отделно тази скъпа придобивка далеч не е решение на всички проблеми на града

Не говорим за целия град, а само за този участък от града който е на схемата която си качил защото силните на деня решиха че там имаме нужда от най-спешни мерки и решиха че ще правят нови трасета точно там. По две от улиците на схемата имаме вече метро и се пресича точно по средата. Иначе остатъкът от града е ясен - трасета от 30+ години с разпадащи се релси и трамваи които се влачат с 10-12 км/ч и две що-годе ремонтирани трасета с европейски пари по България и Борис и никакъв друг нормален ремонт за последните десетилетия. Плюс бая спрени и махнати трасета в най-различни направления.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4170
    • View Profile
Трасето към Орландовци също ремонтираха скоро и е перфектно !

Знаем ти отношението към Спасителите и не е необходимо да се пънеш толкоз да викаш на бялото черно !

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Ремонти има - България, Орландовци, цар Борис с голямото бавене. Сега чакаме към Илиянци да доживеем ремонта. Но по централната част нещата са трагични.
Схемата старата я ползвах да нагледност, но изграждането след трасето по Стамболийски на две стрелки пред света Неделя е много идейно

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16483
    • View Profile
    • Email
каква алтерантива давате за облекчаване на Алабин, за по-добра връзка на линиите от Борис III, Ботев, Алабин и Графа с метростанциите при Ларгото, където и трамваите да могат да почиват... Бившето временно обръщало срещу ЦУМ е частен имот и няма да стане...
За облекчаване на Алабин - изпълнение на пълноценно обръщало на пл. Възраждане, на което да върти ТМ8. Закриване на оперетната линия ТМ1, чиято единствена цел е да търка релсите по Струга. Закриване или преместване на новосъчинената спирка от южната страна на Съдебната палата.

Драмата какво се случва, ако някой трамвай се скапе на Алабин? Ами нищо особено - някои линии се отбиват по Витоша/Мария Луиза, други - по Ботев. А какво правим, ако трамвай се скапе по Графа, гората та чак до Хладилника, при това само с едно междинно обръщало, а? Или по България? По Ботевградско? Трамвайните трасета са прекалено скъпо удоволствие, та да се дублират излишно.

За добрата връзка и почивките:
- програма Минимум - обръщало на пл. Св.Неделя
- програма Максимум (която пак е по-евтина от безсмисленото трасе по Стамболийски) - трирелсие от Централна баня и Младежки театър и удължаване на ТМ5 дотам. Така ще се осъществи първоначално заложеният Метродиаметър 3 и ще се получат доста връзки изток-запад с прекачване на един перон. В момента трамвайното направление изток-запад не минава през самото сърце и основна пешеходна зона на града. По този начин трамвайното обслужване ще се балансира и ще е с идеална връзка с метрото.

П.П. По закон тези неща минават през обществено обсъждане. Някой отчита ли "ентусиазма" на живеещите по Стамболийски от новата шумова придобивка?
« Last Edit: 20.04.2024, 00:33:28 by blagun »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Знаем ти отношението към Спасителите и не е необходимо да се пънеш толкоз да викаш на бялото черно !

За да стане черното бяло трябва да се ремонтират по 10-15 километра релси всяка година преди да се пристъпи към даже един метър ново трасе, което очевидно сегашните спасяващи са неспособни да свършат въпреки гръмогласните си обещания, така че няма какво да ги хвалиш. До тук си спасиха само заплатите в СОС с едни 300 процента, а трамвайния транспорт го забатачиха още повече.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1245
    • View Profile
очевидно сегашните спасяващи са неспособни да свършат въпреки гръмогласните си обещания, така че няма какво да ги хвалиш.
Които управляват от 4-5 месеца. Фандъкова управляваше 14 години, ама такава злоба към нея ти нямаше.
Не казвам, че спасяващите са перфектни, ама ти си сложил черните очила.
За облекчаване на Алабин - изпълнение на пълноценно обръщало на пл. Възраждане, на което да върти ТМ8.

- програма Максимум (която пак е по-евтина от безсмисленото трасе по Стамболийски) - трирелсие от Централна баня и Младежки театър и удължаване на ТМ5 дотам. Така ще се осъществи първоначално заложеният Метродиаметър 3 и ще се получат доста връзки изток-запад с прекачване на един перон. В момента трамвайното направление изток-запад не минава през самото сърце и основна пешеходна зона на града. По този начин трамвайното обслужване ще се балансира и ще е с идеална връзка с метрото.

Тоест, вместо ТМ10 да е с по-удобен маршрут по Стамболийски и да прави връзка с метрото, ти искаш да прецакаш пътниците на ТМ8.

Очаквам с нетърпения да чуя как се съвместява ТМ5(който трябва и да почива поне малко все пак) с ТМ20 и ТМ22 на Младежки театър.
« Last Edit: 21.04.2024, 10:35:13 by Chezare »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
Които управляват от 4-5 месеца. ... ама ти си сложил черните очила.

Първите им 100 дена минаха вече... Нито един от забатачените проекти не са задвижили, само големи приказки дотук.

Очаквам с нетърпения да чуя как се съвместява ТМ5(който трябва и да почива поне малко все пак) с ТМ20 и ТМ22 на Младежки театър.

Очевидно на отделен коловоз за което има предостатъчно място например на Дондуков между Веслец и Бачо Киро.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5693
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
На Дондуков трудна работа, но на Бачо Киро има място и за още два коловоза.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6923
    • View Profile
    • Email
На Дондуков трудна работа, но на Бачо Киро има място и за още два коловоза.

Защо трудна, там точно има коловоз само в едната посока и мястото в другата е свободно?

Криви от Мария Луиза към Екзарх Йосиф как ще се впишат обаче, ще изядат от тротоара немалко сигурно.