Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 187858 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8627
    • View Profile
Все пак за жп линиите има ограничения за радиуси на кривите и наклони и затова не винаги е възможно да има гара или спирка в дадено населено място.  :rolleyes: В  Елисейна сегашната гара обслужва квартал Червени Дол на около 500-700 m от нея и евентуално би могло да се добави необслужвана спирка в селото - разстоянието от спирката до гарата както и до предната спирка Пролет е приблизително двойно на това между Искърско шосе и гара Искър. :rolleyes:
« Last Edit: 28.08.2023, 17:30:00 by V.Peichev »

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6266
    • View Profile
    • Email

Но като цяло, каквото и да се мисли за Владая, железопътният транспорт там не е жизнеспособен. Особено пък това с лифта... Има достатъчно изходни пунктове към планината откъм града, които могат да се развиват. Лифт от Княжево например, за какъвто има и готово трасе дори и е на 5 минути от спирката на трамвая. А и всичко това не е на дневен ред, за да оправдае автобус до гарата в обозримо бъдеще, още по-малко пренасочване на 59 оттам.

Всички изходни пунктове откъм София доволно се застроиха, за да се докара лифт до подножието на планината трябва да се отчуждават бая скъпи терени, например в Княжево е невъзможно, Драгалевци също. Владая е в това отношение все още пощадена от дивото строителство в Подвитошката яка, а и другото предимство е че е на равно разстояние от София и Перник, така че като изходен пункт за Витоша си е всъщност доста добро място, лифт от покрайнините на Владая до Златните мостове би имал най-малка дължина.

та на ЦГМ дават по разписание 4 Мин.от гарата до центъра на Владая и за това ги добавих. Разбира се и поне 6-7 време за връзка.

6-7 минути са реалистични, докато пресечеш шосето и после трябва да си на перона преди да пристигне влак от другата посока, иначе не можеш да пресечеш и да стигнеш влака, подлез няма, за по-малко няма как да се справиш.
« Last Edit: 28.08.2023, 21:43:37 by fafan »

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
Абе Иво, Централна гара не е центъра на света… Почти всички оттам ще трябва да се връщат към Лъвов мост, СВ. Неделя, НДК…
Иначе много ме кефи колко неефективно било удължение от… ЕДНА спирка! Нека да ходи 58 до гарата, все на някой може да свърши работа! 
« Last Edit: 28.08.2023, 22:15:24 by Chezare »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
С влак Владая София е 25-30 минути, още 5 Мин автобус. С 58 и 5- цата отива над час ако има трафик.
Както вече отбелязаха, връзката А58-влак не е мигновена и средно претеглено иде 18-20 минути. Пеша от кметството до гарата е 23 минути според Гугъл Карти.  За тези 23 минути А59 стига до метрото, откъдето НДК и Орлов мост са доста по-близо като време  отколкото с автобуси от Централна гара.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4556
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
ЦГМ отговарят, че синхронизация можело да има само при сходен интервал на движение и сходен брой превозни средства и поради това "направата на синхрон между 58 и БДЖ е неизпълнима". :fan:

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
В Небостъргачевия форум редовно се пускат сводки за изграждането на пробива Тодор Каблешков и разширението на Филип Кутев и надявам се до края на годината и двата да бъдат пуснати в експлоатация. В момента Филип Кутев се обслужва от 288 само делнични дни и частично от 120. Какво е вашето виждане относно транспортното обслужване на този ринг в близко бъдеще като за момента са абстрахираме от някогашното пускане на трамвайно трасе по него? Моите виждания съм споделял в други теми. Не мисля, че трябва да се чака дълго както стана с обслужването по Дуков.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13860
    • View Profile
На първо време ще трябва да удължат 288 до Бъкстон, или по-добре до Овча купел, и да работи всеки ден. Може да се помисли и за допълнителни линии, стига да има ресурс.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8627
    • View Profile
288 да работи и празник и да бъде удължен по Филип Кутев - може да се открие спирка на по-малко от 150 m от Зоопарка. Удължаване до Бъкстон или Овча купел трябва да е без излишен дублаж със 73.  :rolleyes:

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
То е добре и до Горна баня да се удължи 288, но най-реално е до зарядната станция в Г.Делчев/МанЛи

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1162
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Най-логичният вариант след пускането на пробива е удължаване на 288 до Гоце Делчев, което най-вероятно ще стане, така и двата края на маршрута ще има къде да зарежда. А тия бисери за удължаване в посока Борово/Бъкстон, пък камо ли Овча купел, са съвсем безмислени при наличието на 73.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13860
    • View Profile
Ако е до Гоце Делчев, трябва да прави обратен на кръстовището с Костенски водопад, и да има спирка в района, за да се прекачват на 73.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
Разбира се за мен най-удобния вариант е 73 да се върне към стария си маршрут през Житница и Гоце Делчев, а 288 да се удължи до Овча купел 2. Варианта 73 с движение по Тодор Каблешков и с минаване по Емилиян Станев да преминава към настоящия маршрут и удължаване на 288 до Гоце Делчев също е приемлив, но при него обратния завой след зарядната станция на Гоце Делчев ще е проблемен.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
за мен
На мен най-би ми било удобно да има директна автобусна линия от Плана до Банкя. Въпросът е на колко души освен теб такава промяна ще им харесва, трябва да се намери вариантът, който удовлетворява най-много пътници. А сегашният маршрут на 73 е доста ползван.

Offline Kukicha

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1162
  • 3306/1119 ✝(2003-2022)✝
    • View Profile
    • Email
Разбира се за мен най-удобния вариант е 73 да се върне към стария си маршрут през Житница и Гоце Делчев, а 288 да се удължи до Овча купел 2. Варианта 73 с движение по Тодор Каблешков и с минаване по Емилиян Станев да преминава към настоящия маршрут и удължаване на 288 до Гоце Делчев също е приемлив, но при него обратния завой след зарядната станция на Гоце Делчев ще е проблемен.
Сърбайте си попарата като толкова искахте 73 да е централна линия, и то с електробуси. Можеше в момента да има автобус 173 и Е73 с класическия му маршрут, съвсем нормален за електробуси, както беше предвидено. Така всички връзки щяха да са запазени.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
1.На мен най-би ми било удобно да има директна автобусна линия от Плана до Банкя.
2. Въпросът е на колко души освен теб такава промяна ще им харесва,...
3. ...трябва да се намери вариантът, който удовлетворява най-много пътници. А сегашният маршрут на 73 е доста ползван.

1.Може да поискаш и от Самоков до Сливница...
2. От 40 години позвам 73 и традиционния маршрут си беше от Бузема по Боряна, Житмица и Гоце Делчев до Зоопарка/БЕНАКС и си се използваше стабилно докато не се появиха хора живущи в диаметралния край на София решили да ни оптимизират транспорта в старата част на Овча купел, която не се обслужва от метрото.
3. Предлагам вместо 1 свръх натоварена линия да имаме 2 натоварени.

Плюс това линия по Каблешков,Кутев и Г.М.Димитров ще е временна до изграждането на трамвайното трасе.


...., и то с електробуси.

Хайгерите са най-добрите превозни средства обслужвали някога тази линия.
« Last Edit: 06.03.2024, 22:38:59 by stankos »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
Улица Народен герой е вече пусната и проходима. Мисля, че би било съществено подобрение на обслужването на Бояна и Карпузица, ако 107 се пренасочи по него и не се бута в задръстванията в Овча купел. Така вместо на половин час със същия брой водачи и коли интервала по линията би могъл да е на около 20-ина минути. Основните връзки се запазват , но вече на Павлово.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Улица Народен герой е вече пусната и проходима. Мисля, че би било съществено подобрение на обслужването на Бояна и Карпузица, ако 107 се пренасочи по него и не се бута в задръстванията в Овча купел. Така вместо на половин час със същия брой водачи и коли интервала по линията би могъл да е на около 20-ина минути. Основните връзки се запазват , но вече на Павлово.
Ако основният пътникопоток е от пътуващи между двата клона или прекачващи се на трамвая, няма проблеми. Но какво правим с тези, които отиват към Автогара Овча купел? Все пак там има автогара, магазини (вкл.Кауфланд), стадион, парк, училище. Сега видях, че има и районна администрация, което решава въпроса: в Младост 4 и 314 можеха да имат по-изправени маршрути, ако не беше минаването покрай районната администрация.
« Last Edit: 11.06.2024, 10:50:15 by blagun »

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
Администрацията на район Овча купел е на ул. Любляна от няколко месеца. Училището бивше Киров и Автогара Запад са достъпни с трамвайни линии 4,5 и 11, които са през няколко минути и за една спирка. Магазин Кауфланд ще бъде изграден много скоро на Любляна в съседство с Фантастико.  В час пик и не само автобусите по линията висят в задръствания много дълго време точно в участъка, който предлагам да отпадне. Съвсем реално е интервала да спадне до 15 минути в резултат на избягването му. Това би било значително подобрение за ползващите линията .

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16285
    • View Profile
    • Email
Училището бивше Киров и Автогара Запад са достъпни с трамвайни линии 4,5 и 11, които са през няколко минути и за една спирка.
А защо тогава държиш А73 да се върне през Красно село? Нали от Овча купел е достъпно Красно село с трамвай, другите спирки от стария маршрут на А73 също са достъпни с прекачване?

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4060
    • View Profile
Училището бивше Киров и Автогара Запад са достъпни с трамвайни линии 4,5 и 11, които са през няколко минути и за една спирка.
А защо тогава държиш А73 да се върне през Красно село? Нали от Овча купел е достъпно Красно село с трамвай, другите спирки от стария маршрут на А73 също са достъпни с прекачване?

Усещам някакво дребнаво заяждане ! В случая дори с прекачването придвижването до Овча купел ще е по-бързо в час пик.