На мен ми идва идеята (от доста време) за постоянно с оглед на текущия пътникопоток на трамвай 20 (визирам преди временното затваряне на ул. Гео Милев заради изграждането на метрото там):
1. Трамвай 20 да му се скъси маршрута за постоянно: да се движи от Метростанция Опълченска по маршрута си, но САМО до трамвайно ухо Гео Милев където да сваля пътниците и да върти целодневно, като трамвайна спирка ЖК. Гео Милев (спирката на ул. Иван Димитров-Куклата до автостанция Гео Милев) да се премести двупосочно от западната страна, това значи спирката в посока Депо Искър да се върне на старото си място ПРЕДИ светофара, интервал около 7-8 минути само със съчленени състави;
2. Да се пусне трансградски трамвай 21: от Депо Красна Поляна, по маршрута на трамвай 22 до Гара Подуяне, после по маршрута на скъсения 20, като обаче след трамвайно ухо Гео Милев, линия 21 да продължава по маршрута на 20 до депо Искър. Линия 21 да е САМО с единични състави на сегашния интервал на 20 около 10 минути!
При този маршрут няма да се върти пробег от почти празни съчленени 20-ки из Дружба, особено извън час-пик (наблюденията ми са, че тогава в Дружба 20 се движи само с по няколко пътника в двата състава общо, не знам в пиков час доколко се пълнят мотрисите по 20 в жк. Дружба), обаче въпреки скъсяването на 20 само до Гео Милев не се губят НИКАКВИ ВРЪЗКИ защото новата трансградска линия 21 ще има масивни предимства:
1. Ще подпомага 22 който доколкото знам е доста натоварен дори (пред)празник;
2. НОВА ДИРЕКТНА връзка за спирките по: ЖК. Дружба-1 около бул. Искърско Шосе, бул. Асен Йорданов, жк. Гео Милев около ул. Шипченски Проход и бул. Ситняково с районите през които минава трамвай 22 по бул. Константин Величков и ж.к. Красна Поляна!;
3. Трансградската 21 поема и ще осъществява обслужването на спирките от Гео Милев по Асен Йорданов и Искърско Шосе до депо Искър обслужвани от скъсения 20; също така 21 ще държи и връзката и за тези ходещи на пазар: живеещите в ж.к. Гео Милев около спирките по Шипченски проход и тези в ж.к. Дружба около Искърско Шосе (освен нова директна връзка с бул. Константин Величков / бул. Възкресение / бул. Никола Мушанов) с новата 21 от Депо Красна Поляна до Депо Искър, напълно ЗАПАЗВАТ и връзката със спирката на бул. Проф. Цветан Лазаров и Кауфланд Слатина! Наблюденията ми са, че от и на тази спирка, на всеки курс на 20 слизат и се качват поне 3-4 човека и от двата квартала Дружба и Гео Милев.
Не знам какво бихте казали за това? Ако не е за тук, моля да се премести в темата "Оптимизация на трамвайните маршрути".