Author Topic: Маршрутни промени  (Read 444136 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2720 on: 08.03.2024, 16:37:58 »
Контрера смята че новата линия е "незаконна"  :rolleyes:

https://www.dnes.bg/politika/2024/03/08/vmro-spasi-sofiia-puskat-nezakonna-tramvaina-liniia.600612
Грешката на ЦГМ в случая е, че анонсира нова линия, а тя е просто временна допълваща на ТМ20 и трябваше да е с номер 20А.
Като се поде от мисирките нова, та нова линия,  все едно се дава нова връзка или се увеличава пробегът.

Offline Niko.G

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 268
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2721 on: 08.03.2024, 21:59:33 »
Аз пък се чудя как във форум от хора, които претендират да са в час с МГТ, се ръсят глупости - едвам дишащите неколцина оцелели Дювази да покриват линия до Младежки театър или линия, доказала се като неефективна, да бъде възстановена  ей така, за да върви лафът.
Напомням, че темата е за реализирани маршрутни промени, за предложения (не идиотски) си има друга тема.

Съгласен съм, но ако преди време се бяха инвестирали средства, време, труд и най-вече акъл в това 23 все още да стига до центъра, нямаше да има нужда от някакви спасителни пояси като 21.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4034
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2722 on: 09.03.2024, 07:36:33 »
Тази линия би добила повече смисъл, ако бе удължена до Красна поляна.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2723 on: 09.03.2024, 23:05:24 »
Тази линия няма никакъв смисъл. Щеше да има смисъл, всяка втора кола от 20 линия в пиков час да приключва на Гео Милев. И нямаше да има никаква драма ако интервалът на движение в пиков час в общата част беше 10 минути. Гледайки към тавана ще се осмеля да кажа, че дори и пробега нямаше да се увеличи.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15074
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2724 on: 09.03.2024, 23:20:50 »
Аз си мисля дали тази история с 21 не е някакъв пиар(от тъпите), не мисля че би им било толкова невероятно сложно да свалят нареждането да няма единични трамваи по 20 и да бъде както до средата на 2021 г. 4101-4105 и 4107 самички и 20 с 16 коли.
« Last Edit: 09.03.2024, 23:23:41 by AGENT 006 »

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7313
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2725 on: 09.03.2024, 23:37:28 »
Ма някой изобщо може ли да обясни смисъла, защо трябваше да се бута досегашното положение?
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2726 on: 09.03.2024, 23:42:14 »
защо трябваше да се бута досегашното положение?

За да може някой да си напише в CV-то: "открих нова линия". Така работят популистките партийни структури, всяка седмица трябва да произвеждат "новини", иначе няма да преживеят до следващите избори.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15074
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2727 on: 10.03.2024, 09:36:01 »
Той пита за положението, което установиха с нареждането да не се пускат единични трамваи и оставянето на лятното разписание зимно 2021 г.
Решиха, че след като на 27-ми януари затвориха улица „Гео Милев“ трябва да подсилят „Шипченски проход“. Принципно това беше исторически адекватното разписание на 20, това с 16-те коли зима, но проблемът беше, че единичните се тъпчеха. Е все едно сега няма да го правят, какво като не се движат по 20. Трябват си още 4-5 трамвая/състава, това е.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11051
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2728 on: 10.03.2024, 09:49:42 »
Нали се покриват колите, значи състави има. Освен това и 4027 е в депото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2729 on: 10.03.2024, 11:47:54 »
Трябват си още 4-5 трамвая/състава....

Нали има още и 4 състава Дашевки, да ги възкресят тях щом не могат да си оправят по-новите.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2922
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2730 on: 10.03.2024, 12:13:14 »
4027 ме съмнява да може да тръгне. Както каза Агента, в момента няма особено много свободни състави, все някой е на ремонт или техническо обслужване и резервите са сведени до минимум. Когато коментираме възможността за разместване на вагони, нека да не забравяме, че Т6Б5 са на близо 35 години и като цяло имат доста по-добра съвместимост от Т6А2. По времето на ТМ9 съставите в "Красна поляна" бяха относително постоянни, докато в "Искър" редовно ги "мешат".

Идеята за Дашевките не е лоша, но не знам до колко е реалистична. От кога не са излизали?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15074
  • Невъзможното иска само малко повече време
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2731 on: 10.03.2024, 12:15:12 »
От края на 2022 г., оставени са на открито на плаца като 4027.

Sofiatransport транспортна база данни

Най-подробната база данни и галерия за возилата от градския транспорт в София!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2732 on: 10.03.2024, 17:32:22 »
.. в момента няма особено много свободни състави, все някой е на ремонт или техническо обслужване и резервите са сведени до минимум.

Чудя се откривателите на тези нови линии не са ли наясно с тези неща преди да разпратят съобщенията си до медиите, не ходят ли по депата да се запознаят с наличния подвижен състав като брой и състояние преди да пуснат новината?

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2258
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2733 on: 10.03.2024, 17:55:52 »
Абе хора, вие поне сте вещи откъм транспортните въпроси. Това не е нова линия, това е просто начин да се осигури по-гъст график на движение по линия 20 в участъка в който е най-натоварена. Идеята е да има през 5 минути транспорт от Опълченска до Гео Милев където има пътникопоток за толкова пък нагоре може да си остане интервала на 15+ минути.

Online xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2734 on: 10.03.2024, 17:59:41 »
Абе хора, вие поне сте вещи откъм транспортните въпроси. Това не е нова линия, това е просто начин да се осигури по-гъст график на движение по линия 20 в участъка в който е най-натоварена. Идеята е да има през 5 минути транспорт от Опълченска до Гео Милев където има пътникопоток за толкова пък нагоре може да си остане интервала на 15+ минути.
Идеята е точно никаква. 20-ката с 16 коли в делник си осигурява интервалите, но мъката е, че имало единични коли. Сега ще се движат същите тия единични коли, но ще идват като 21 със скъсен маршрут, т.е. имаме преливане от пусто в празно без да се постига подобрение, но се гали управленско его и се прави PR

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 588
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2735 on: 10.03.2024, 19:36:44 »
На мен ми идва идеята (от доста време) за постоянно с оглед на текущия пътникопоток на трамвай 20 (визирам преди временното затваряне на ул. Гео Милев заради изграждането на метрото там):

1. Трамвай 20 да му се скъси маршрута за постоянно: да се движи от Метростанция Опълченска по маршрута си, но САМО до трамвайно ухо Гео Милев където да сваля пътниците и да върти целодневно, като трамвайна спирка ЖК. Гео Милев (спирката на ул. Иван Димитров-Куклата до автостанция Гео Милев) да се премести двупосочно от западната страна, това значи спирката в посока Депо Искър да се върне на старото си място ПРЕДИ светофара, интервал около 7-8 минути само със съчленени състави;
2. Да се пусне трансградски трамвай 21: от Депо Красна Поляна, по маршрута на трамвай 22 до Гара Подуяне, после по маршрута на скъсения 20, като обаче след трамвайно ухо Гео Милев, линия 21 да продължава по маршрута на 20 до депо Искър. Линия 21 да е САМО с единични състави на сегашния интервал на 20 около 10 минути!

При този маршрут няма да се върти пробег от почти празни съчленени 20-ки из Дружба, особено извън час-пик (наблюденията ми са, че тогава в Дружба 20 се движи само с по няколко пътника в двата състава общо, не знам в пиков час доколко се пълнят мотрисите по 20 в жк. Дружба), обаче въпреки скъсяването на 20 само до Гео Милев не се губят НИКАКВИ ВРЪЗКИ защото новата трансградска линия 21 ще има масивни предимства:
1. Ще подпомага 22 който доколкото знам е доста натоварен дори (пред)празник; 8)
2. НОВА ДИРЕКТНА връзка за спирките по: ЖК. Дружба-1 около бул. Искърско Шосе, бул. Асен Йорданов, жк. Гео Милев около ул. Шипченски Проход и бул. Ситняково с районите през които минава трамвай 22 по бул. Константин Величков и ж.к. Красна Поляна!; :rolleyes:
3. Трансградската 21 поема и ще осъществява обслужването на спирките от Гео Милев по Асен Йорданов и Искърско Шосе до депо Искър обслужвани от скъсения 20; също така 21 ще държи и връзката и за тези ходещи на пазар: живеещите в ж.к. Гео Милев около спирките по Шипченски проход и тези в ж.к. Дружба около Искърско Шосе (освен нова директна връзка с бул. Константин Величков / бул. Възкресение / бул. Никола Мушанов) с новата 21 от Депо Красна Поляна до Депо Искър, напълно ЗАПАЗВАТ и връзката със спирката на бул. Проф. Цветан Лазаров и Кауфланд Слатина! Наблюденията ми са, че от и на тази спирка, на всеки курс на 20 слизат и се качват поне 3-4 човека и от двата квартала Дружба и Гео Милев. :angel:

Не знам какво бихте казали за това? Ако не е за тук, моля да се премести в темата "Оптимизация на трамвайните маршрути". :fan:
« Last Edit: 11.03.2024, 10:13:14 by Unicode »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 834
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Маршрутни промени
« Reply #2736 on: 10.03.2024, 19:46:31 »
И най-дългата линия и полезна линия да е с единични мотриси. Добре си го измислил, няма що!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6037
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2737 on: 11.03.2024, 10:20:41 »
най-дългата линия и полезна линия

Проблемът идва от това че обръщалата са разпределени по дължината на 1435 мм мрежата неравномерно, има участъци с добро натоварване и такива със слабо, и със съществуващите обръщала все ще има линия която да е полезна в една част и въздуховоз в другата си част. Ако имаше обръщало на Подуяне както едно време и още едно на Константин Величков нещата можеха да се напаснат по-добре.
« Last Edit: 11.03.2024, 11:57:01 by fafan »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16244
    • View Profile
    • Email
Re: Маршрутни промени
« Reply #2738 on: 11.03.2024, 12:17:27 »
2. Да се пусне трансградски трамвай 21: от Депо Красна Поляна
Защо да се пречка още един трамвай по Мушанов и К.Величков? Малко ли са там или ТМ22 не стига?

Online xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1161
    • View Profile
Re: Маршрутни промени
« Reply #2739 on: 11.03.2024, 19:36:34 »
2. Да се пусне трансградски трамвай 21: от Депо Красна Поляна
Защо да се пречка още един трамвай по Мушанов и К.Величков? Малко ли са там или ТМ22 не стига?
Е то по тая логика да махнем половината линии по Хр Ботев между Македония и Възраждане. Идеята е добра за трамвай до Красна поляна. По-скоро по К Величков трябва да разкараме автобусите от трамвайното трасе, защото те се пречкат