Author Topic: Тролейбуси  (Read 136159 times)

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #500 on: 16.02.2012, 12:03:31 »
Няма тролейбус, който да не е екологичен! Производството на ток замърсява въздуха някъде си в полето, а не в града, където го дишаме всички ние и както го правят дизеловите автобуси!

Дам, амам това което излиза в полето, е много по-мръсно от дизела, и като задуха идва в града.

ТЕЦ-овете разполагат с филтри, които ограничават замърсяването. Но бъдещото е в екологично производство и алтернативните източници на ел. енергия, така че има какво да се развива в тази област. Твоята логика я разбирам така - Метрото замърсява въздуха повече от дизеловите автобусите. Тогава защо се хвърлят толкова пари в изграждането му?
freepigeon много правилно се изрази - Говорим за директно замърсяване а не индиректно.  :fan:
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #501 on: 16.02.2012, 12:16:03 »
Дори и ДАК Чавдар-а е много по-чист, икономичен и ефективен от което и да е чисто ново Ситаро примерно или от която и да е чисто нова кола. Нито един дизелов двигател не може да достигне КПД-то на електрическият такъв, а пък ако щи е електрическото превозно средство да е произведено през 30-те години. За това след съответните ремонти и модернизации няма никакъв проблем електрическото превозно средство да се ползва 30, 50, 60 и повече години, разбира се ако се поддържа в изряден вид и се модернизира качествено, според модерните технологии.

Това за ТЕЦ-овете е абсолютно вярно, могат са се слагат филтри и учистващи инсталации, тогава няма проблем ТЕЦ-а да е почти в центъра на града-както в случая с Перник, теца е съвсем близо до центъра и въздуха пак да си е чист. Че даже над града има планина природен резерват, туристически хижи и въздуха си е чист.
« Last Edit: 16.02.2012, 12:18:59 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Tony

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2872
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Форум за градски Транспорт Варна
Re: Тролейбуси
« Reply #502 on: 16.02.2012, 16:50:52 »
Отклонихме се от темата,  но ще напиша и аз няколко реда.
КПДто на ТЕЦовете в БГ, включващо производството, пренасянето и преобразуването на ел. енергия докато стигне до потребителя е не повече от 30%. Един дизелов двигател има КПД >40%.
Тролейбусите са по-скъпи, маршрутите им са ограничени от мрежата, която също изисква поддръжка и оттам немалко пари. За мен един автобус на природен газ е много по-добър вариант от тролейбус.

RIP 8155 (1992-2019), 8157 (1990-2019)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6611
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #503 on: 16.02.2012, 17:10:44 »
А колко е КПД на електродвигателя? Отгвор - 80-90 %!!!
Ще дам пример:
Действително ККМ у нас е пречка, а не предпоставка за развитието на тролейбусния транспорт, тъй като техническото й ниво е около 60-те години на 20-ти век.
Обаче в Чехия - с модерна ККМ (нямаща нищо общо с тази в София!) е възможно да се подържа тролейбусен транспорт в градове като Ихлава - с 50 хил. д. и той да е основен!
Затова не изкарвайте тролейбусния транспорт виновен, а търсете отговорност от управниците, че когато модернизацията на ККМ е била все още по-евтина - те са спали или ако не са спали - то са крали и не са мислели далновидно!
Казвал съм го и преди - в последните 15-тина години Перник не успя да случи на кадърен кмет. Така като гледам и сега с този общински съвет не е по-различно...
« Last Edit: 16.02.2012, 17:12:27 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7103
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #504 on: 16.02.2012, 18:08:28 »
Тролейбусите са по напред и в друг показател - шумово замърсяване. Нещо, на което в големите градове все повече започва да се обръща внимание.

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 813
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #505 on: 21.03.2012, 09:56:13 »
ЧУДО!

Пускат тролеи и към „Метал”
21 мар, 2012 | Автор: Руми Борисова
Автобуси да попълнят празните курсове по градската линия № 17 , предложиха превозвачи от Перник на общинските съветници.  Половината от курсовете се обслужват от фирма «Пътнически превози – Перник», а другата част би трябвало да се покриват от общинската фирма «Тролейбусиен транспорт». Независимо, че още през 2006г. С решение на общинския съвет с № 17 е трябвало да пътуват и троле, това така и не е станало. В последно време до ЖП спирка «Метал» не стигат и тролеите от линия № 20. Причината е почти  криминална. Не без знанието на някои от предишните шефове на дружеството кабелът от контактната мрежа към «Метал» е смъкнат и на негово място имало опънато арматурно желязо. Това е отдавна известен факт, но сега го припомня последният управител на «Тролейбусен транспорт» Богдан Николов, който иска да го освободят от поста. Той не възразява курсовете на тролеите да се покрият от автобуси, но има и по-смел план. Според него е възможен частичен ремонт на мрежата на тролеите по линия № 17 Вече е докладвал на ОбС, че за това ще са нужни около 40 хиляди лева. Имал предварителни разговори с доставчици, че някои от материалите може да се вземат с отложено плащане.  Ако това се случи, ще се наложи и ремонт на ул. «Благой Гебрев», където заради многото дупки, за тролейбусните коли ще бъде трудно да се движат. Николов предлага и монтирането на светофарна уредба на кръстовището на улиците «Благой Гебрев» и «Юри Гагарин», за да се улесни завоят на тролеите.
http://gradski.org/archives/18030#more-18030


Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #506 on: 05.04.2012, 10:16:48 »
Сложиха нов шеф на тролеите

Общинската фирма "Тролейбусен транспорт" в Перник вече има нов управител. На свое заседание в миналия петък общинските съветници приеха оставката на досегашния шеф Богдан Николов, като го освободиха от длъжност и във все още непроработилото дружество "ЕкоТрол-Перник". На негово място и в двете фирми беше утвърден 58-годишният машинен инженер, икономист и мениджър Александър Шаламанов, пише "Градски вестник". Според решението на ОбС Шаламанов е временно изпълняващ длъжността управител до провеждането на конкурс.

Богдан Николов напусна по собствено желание. Той депозира оставката си пред Об С за втори път след като веднъж беше склонен да опита още веднъж само преди месец. Той е категоричен, че екотранспортът в Перник ще бъде спасен само ако му бъде оказана навременна помощ. Пред съветниците Николов припомни, че за времето на управлението си е снижил загубите на дружеството с 200%. От 530 000 лв. през 2010 г. пасивите са паднали на 255 000 лв. през 2011-а. Изплатените стари задължения за периода 2009-2010 г. са в размер на 111 003 лв. Основният проблем на фирмата е липсата на средства. Вариантът е кредит от банкова институция, но той е невъзможен заради не погасени задължения към НАП. "Това успях да направя без пари. Останалото може да бъде елиминирано само с вашата помощ", предупреди съветниците вече бившият управител.

Новоизбраният управител Александър Шаламанов заяви пред кмета и ОбС, че е нужно да се търсят възможности за преструктуриране на задълженията на тролейбусната фирма. Той подчерта, че има ли политически противоборства и не си ли стиснат ръцете всички в залата, тролейбусното предприятие няма да излезе от сегашното си състояние. Новият управител вече е задействал връзките си и очаква подкрепа от транспортни фирми в столицата. След 2004г. той е управлявал собствена фирма, която от 2009г. насам е с нулева дейност заради проблеми в строителството в резултат на кризата. Преди това е работил в текстилната промишленост и като синдикален деец. Известно време е бил икономически съветник на шефа на "Подкрепа" Константин Тренчев. Бил е вице-президент на ИБ на Световната синдикална централа на работещите в текстила, конфекцията, кожарската и обувната промишленост, а по-късно е консултант на свободна практика. По неофициална информация кандидатурата му е предложена от общинските съветници от ГЕРБ.

Задълженията на пернишката тролейбусна фирма възлизат на 2 603 000 лв.
В хода на заседанието Общинският съвет реши обекти от първостепенно значение да бъдат кабелно-контактната мрежа, по която се движат тролеите, и 1000 броя електростълбове по тяхното трасе, които са отдадени на предприятието за безвъзмездно ползване.
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #507 on: 20.06.2012, 20:19:04 »
Ехех, вижте какво открих...тролейбусите в Перник с информационен сайт: http://troltrans.alle.bg/ В него пише много хубави неща.  :)   :fan:
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #508 on: 20.06.2012, 21:56:23 »
Ехех, вижте какво открих...тролейбусите в Перник с информационен сайт: http://troltrans.alle.bg/ В него пише много хубави неща.  :)   :fan:

Хмм това е ново - явно че новия директор има поне малко икономическа грамотност.Адмирации за което! Относно това което пише - няма да повярвам докато не видя! Дължат 2 милиона,спряха си най-важната линия,орязаха си курсовете обаче чакали до края на 2012 да дойдат нови тролеи - от небето да паднат чакат май....

Offline mgk

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 813
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #509 on: 20.06.2012, 23:42:52 »
Ехех, вижте какво открих...тролейбусите в Перник с информационен сайт: http://troltrans.alle.bg/ В него пише много хубави неща.  :)   :fan:
Чудо  :fan:
А каква е тази линия 15?? И от къде пари за нови тролеи? Хм...все пак  :fan:за новия управител на ТТ Перник

Offline eugenio

  • Ограничени права
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 453
  • DAC_1031
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #510 on: 20.06.2012, 23:51:33 »
А каква е тази линия 15??

Вероятно от Тева до Метал.
За развитие на тролейбусния транспорт в Стара Загора!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #511 on: 21.06.2012, 09:09:02 »
А каква е тази линия 15??

Вероятно от Тева до Метал.

Охааа това не го бях забелязал - почти сигурно е че 15 ще е Тева-Метал защото по последното което четох общинския съвет най-после е одобрил маршрута да се интегрира в транспортната схема на града и предстои пускането на тази линия. Не вярвах обаче че тя може да е тролейбусна - мислех че отново алчните ръце на бусаджиите ще я докопат.

Едно е хубаво ако я пуснат дори и с една единствена кола по нея - ще се ползва най-сетне мрежата до Метал. Въобще сайта който са направили,идеята за пускането на линията,пребодисването на тролеите показват едно положително начало за новия шеф дори и повечето неща да си останат само на фаза идея.
« Last Edit: 21.06.2012, 09:12:36 by freepigeon »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14059
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #512 on: 21.06.2012, 09:16:30 »
Много добре, а дано стане, от Тева ще има удобна връзка с влаковете, че сега трябва да слизаш чак до централна гара.

Нещо много нарядко ми се вижда линията от центъра до Тева в почивни дни през час. Квартала е достатъчно голям, напоследък доста хора работят в събота и неделя, ако имаш работа да чакаш цял час...много идва.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #513 on: 21.06.2012, 09:46:56 »
Много добре, а дано стане, от Тева ще има удобна връзка с влаковете, че сега трябва да слизаш чак до централна гара.

Нещо много нарядко ми се вижда линията от центъра до Тева в почивни дни през час. Квартала е достатъчно голям, напоследък доста хора работят в събота и неделя, ако имаш работа да чакаш цял час...много идва.

Абсолютно точно - това безумие беше направено през 2008 - времето когато имаха 10 шофьора на кръст и не беше продиктувано от нищо друго освен недостатъчност на шофьори.Никой не се сети да върне втората кола в празничен ден което води до това че практически линия 10 в празничен ден никой не я чака и ползва освен хората с карти.

В момента за Тева има превоз на 10 минути в делничен ден (тролей 10  + бус 8) и щеше да има на 15 минути в празник ако имаше тролей. Заради липса на втора кола по 10 се получава една гадна дупка  от 30 минути между ,15 и ,45 в което няма транспорт до Тева.

Колкото до удобната връзка - гарата на Тева е Разпределителна, 90% от хората ходят пеша до нея а не до централна с транспорта, но ако има превоз до Метал мисля че доста хора ще се откажат от това,особено на връщане когато трябва да се изкачваш  :D

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #514 on: 21.06.2012, 10:49:04 »
Наистина ако пуснат линия 15 ще е чудесно. Най-накрая ще направят това удобство на хората от Тева. Познавам доста хора от Тева, които работят или учат в квартала (Изток), така че браво!  ;) :fan:
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #515 on: 21.06.2012, 10:51:12 »
http://troltrans.alle.bg/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/

1. Месечен наем за вътрешна реклама в тролейбусите - 15лв/м2
2. Месечен наем за външна реклама на тролейбусите -  15лв/м2
3. Годишен наем за цялостно външно оформление на тролейбус - 2000лв
4. Месечен наем за стационарни реклами - 10лв/м2

Това 15лв/м2 за два месеца ли е? И кое от тези четири се отнася за рекламите по 207,214,226,116 и 118?
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #516 on: 21.06.2012, 10:56:58 »
Пише "месечен", т.е. за 1 месец!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stohis

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Re: Тролейбуси
« Reply #517 on: 21.06.2012, 10:58:41 »
Значи 15 лева според мен на квадратен метър.
Фен на тролеите в Перник. Най-вече на ДАК-ЧАВДАР 317 ЕТР. :)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4121
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #518 on: 21.06.2012, 11:00:13 »
Точно така.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбуси
« Reply #519 on: 21.06.2012, 11:25:50 »
http://troltrans.alle.bg/%D1%86%D0%B5%D0%BD%D0%B8-%D0%B7%D0%B0-%D1%80%D0%B5%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%BC%D0%B0/

1. Месечен наем за вътрешна реклама в тролейбусите - 15лв/м2
2. Месечен наем за външна реклама на тролейбусите -  15лв/м2
3. Годишен наем за цялостно външно оформление на тролейбус - 2000лв
4. Месечен наем за стационарни реклами - 10лв/м2

Това 15лв/м2 за два месеца ли е? И кое от тези четири се отнася за рекламите по 207,214,226,116 и 118?

Teзи които в момента са на тролеите - Марденските реклами са на тях вече втора година така че би трябвало да бъдат в графата "Годишен наем за цялостно външно оформление на тролейбус - 2000лв"