Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - iashu

Pages: [1] 2 3 ... 27
1
Нещо не разбрах през кой парк трябва да минавам след като изляза от Борисовата градина за да стигна до работата ми в Младост?

Велоалеи трябва да има почти навсякъде, ако искаме по- малко задръствания... Ама ако това ви звучи парадоксално трябва да идете в Делхи или в Далас да видите дали с техните градоустройства дали се справят с трафика

2
Дали е предвидена велоалея? Един от тротоарите също е вариант, но са тесни и разполовени от стълбовете на лампите


Критично важна е за свързването на Младост с Борисовата градина и центъра. Така или иначе по този маршрут минавам за работа, въпроса е да е безопасно за всички

3
цялата тема се обезсмисли откакто приложенията вече сами изчисляват най- добрия маршрут дори съобразявайки се с дадения час. Но когато потребители я използват по предназначение не можем да им се сърдим  :laugh:

Щом още не сме я заключили и да постнем линк към всички приложения, които дават оптималния маршрут- ами нека си се ползва.
То по- големия проблем е, че в целия форум са малко темите в които вървят смислени дискусии (а не, че има излишни дискусии)

4
difian, извинявай, че когато ти качваше проектите преди няколко месеца не им обърнах достатъчно внимание и не проумях какво се готви. Имах доверие, че аз нямам опит с проектна документация, но че отговорните имат опит с бутане на инвалидна или бебешка количка. Моля да се съгласите, че получилото се (тоест- планираното) е НЕДОПУСТИМО и по един или друг начин ТРЯБВА ДА СЕ ПРОМЕНИ. Гласувах да има нормални тротоари и щях да приема на места на тротоара да се изчаква или заобикаля друг пешеходец защото бях приел, че има фактически препятствия (музея, къщата уж музей), но че ще има подобрение. Не съм си представял, че на най- тясното ще се фльокне този стълб. АМИ ТО НЕ Е ПО- ДОБРЕ! ВСЕКИ С БЕБЕШКА ИЛИ ИНВАЛИДНА КОЛИЧКА ЩЕ СЛИЗА НА УЛИЦАТА! Абсурдно е! Моля който има възможност- да предприеме всичко възможно за някакво решение. Аз лично виждам 2-3 варианта, за всеки от които ще се каже, че са някак неприемливи, а те НЕ СА! Неприемливото е как този стълб е блокирал тротоара!

Решението е ясно - хора в индвалидни колички и с деца в бебешки колички съдят общината и улицата се спира от въвеждане в експлоатация докато не бъде приведена във вид, отговарящ на разпоредбите и нормите за достъпна градска среда. Докато текат съдебните спорове може да се добавят и малко протести под прозорците на тези, които са допуснали тази идиотщина да види бял свят, както и активно да се тръби в медии и интернет, за да не се допуска отново и отново същата грешка.
за да не се налага това е възможно
1.да се отнеме (по един или друг начин) от черната дървена оградка покрай този стълб.
2.оградата да се запази, но да се премести стълба вътре в двора
3.да се премести стълба да е облегнат на самата ограда плътно. Това пак ще стесни тротоара, но поне няма да го разполови
4.да се премести стълба много по към Симеон или много по към Сливница.

Не съм запознат какви са разстоянията на които трябва да има тролейбусни стълбове, но каквито и да са- ново решение трябва да се намери. Този проект си намери голям брой супер кресливи опоненти и от няколко дни те вече имат и напълно легитимен аргумент. Прави са. В София тротоар НЕ МОЖЕ да изглежда така

5
difian, извинявай, че когато ти качваше проектите преди няколко месеца не им обърнах достатъчно внимание и не проумях какво се готви. Имах доверие, че аз нямам опит с проектна документация, но че отговорните имат опит с бутане на инвалидна или бебешка количка. Моля да се съгласите, че получилото се (тоест- планираното) е НЕДОПУСТИМО и по един или друг начин ТРЯБВА ДА СЕ ПРОМЕНИ. Гласувах да има нормални тротоари и щях да приема на места на тротоара да се изчаква или заобикаля друг пешеходец защото бях приел, че има фактически препятствия (музея, къщата уж музей), но че ще има подобрение. Не съм си представял, че на най- тясното ще се фльокне този стълб. АМИ ТО НЕ Е ПО- ДОБРЕ! ВСЕКИ С БЕБЕШКА ИЛИ ИНВАЛИДНА КОЛИЧКА ЩЕ СЛИЗА НА УЛИЦАТА! Абсурдно е! Моля който има възможност- да предприеме всичко възможно за някакво решение. Аз лично виждам 2-3 варианта, за всеки от които ще се каже, че са някак неприемливи, а те НЕ СА! Неприемливото е как този стълб е блокирал тротоара!

6
Трамваи / Re: Учебни трамваи
« on: 17.01.2025, 16:25:07 »
Обученията започват с каране из депо Красна поляна. Когато се излиза на линия е първоначално през захарна фабрика, Хан Кубрат, Люлин (Пейчев за пореден път се е изказал неподготвен). В последствие с напредването на обучението тръгнахме към Орландовци, минаване през Македония и други.

По- ранната група обучавани вече карат и бг учебен трамвай...
Преди 1-2 месеца в Орландовци имаше папарак, който стоеше и снимаше 3031, ама още не съм му намерил снимките тук или другаде в интернет

7
ето няколко линии, които ако се движат на около 8-10 минути интервал в час пик смело ще напълват дори PESA (стига да се построят обсъжданите трасета и да са едно и също междурелсие с останалата мрежа, и да се пуснат със стегнато синхронизирано разписание). В резултат ще разтоварят много автобуси и ще може повече пътници да достигат по- сигурно, по- бързо и по- екологично.

сегашното 15, ама допълнено до кръгово: борис-алабин-журналист-хладилника-каблешков-борис... а 16 да върти в обратната посока
2.депо красна поляна/стадион Славия-каблешков-гм.димитров-дървеница-(може би и студентски град)
21.депо искър-4ти километър-зоопарка-манастирски ливади запад
23. младост 3-копенхаген-подуяне-центъра-опълченска
24.захарна фабрика-пиротска-подуяне-4ти км-дървеница- (може би и студентски град)
25.автостанция изток-подуяне-4ти километър-дървеница- (може би и студентски град)

Сегашните 20 и 22 може да запазят маршрутите си (независимо дали са на 1009 или 1435мм) и всичко това да се синхронизира на кратни интервали, така че в общите участъци трамвай да идва постоянно (на минимален интервал)

Надявам се дори и тези, които виждат нещо аморално в хипотезата съществуващо 1435мм трасе да се върне на 1009мм да са съгласни, че искаме София в която ги има тези полезни, удобни, трамвайни връзки... пък какво ще е обединяващото междурелсие е последващ разговор. Не е толкова важното

8
за мен правилното е да се използва еднопътния тунел от околовръстната жп линия... Той би трябвало да е достатъчен за разминаване дори на трамваи през 3 минути... А когато се окаже недостатъчен ще се намерят другите решения

9
май доста от вас искат един трамваен стандарт в София, което ще даде възможности за добри директни връзки, които днес са невъзможни. Главното- в източна София има малко трамваи и в момента е възможно те да правят връзка единствено с Красна Поляна. Това би могло да се подобри с построяването на южния ринг. Ако всички трасета са със едно и също междурелсие ще са възможни всякакви нови бързи директни връзки. На въпроса кое да е междурелсието трябва да се вземат предвид 3 главни аргумента:

-наличният подвижен състав има много съвременни представители на междурелсие 1009мм и няма на 1435.
-някои трасета ще имат проблеми при преминаване на 1435. Графа е улица с огромен пешеходен трафик. Тя е дестинация. Абсурдно е да я стесняваме още повече. Не само там ще има проблеми.

-Трамваите на междурелсие 1435 имат по- голяма вместимост.

Последният аргумент щеше да е най- важният и критичният, ако София нямаше метро. София има 4 линии метро и макар и много бавни... те все пак са по- бързи от всеки трамвай. Трамваите продължават да вършат критична роля по маршрути като 5 и 7. Това са главните трамвайни линии на София, те са прясно ремонтирани и няма да им дойде ред за ремонтиране (ще има по- спешни трасета) много след като е бракуван всичкия подвижен състав по 1435мм трасета.

Най- разумното ще е на следващите избори да се образува мнозинство в СОС и за 1-2 години (примерно през 2030та) да бракуват или подарят всички трамваи на 1435мм (навярно в чужбина, а може би дори на Варна или Пловдив?) и всички 1435мм трасета да бъдат преобразувани на 1009мм. Тогава ще са възможни супер удобни директни маршрути

10
за мен много вероятна е и катастрофа в сивите джъриста на моста на Опълченска... Известно време тротоара (западния) не беше готов и отделяха пешеходците от колите, които искат да направят ляв завой (от Банишора към Сточна Гара). Тогава имаше някаква бегла полза от тях. Сега са напълно вредни и опасни

11
организира ли ви се протест?

12
Редно е да обсъдим какво може да се предприеме, ако наистина София не може да намери ресурс за сегашната транспортна задача:

едно решение е масова промяна/ закриване на линиите, които возят малко пътници (и особено тези, които са с малки превозни средства)... 111 може да предлага добра услуга дори и да е с по- малко шофьори, но с големи автобуси на спазван (по- рядък) график. Други линии и дублирания и особено със завъртулки се премахват и всеки пътник има един вариант за превоз: с по- големи превозни средства, с по- директен маршрут и евентуално с повече прехвърляне.

Това няма да е подобри услугата, която ГТ предоставя но е някакъв вариант да продължи да съществува в момент когато реално липсват шофьори (или и сервизен персонал). Не е правилно в такъв момент да се поддържат линии като А28, А801-805, У1, У2, ТМ1 и ТМ3 и други

13
Първите впечатления "по документи" за Солунското метро:

Цената на билетче от 4 декември за първите 6 месеца е 0.60 евро. Не намирам в сайта на метрото или на МГТ (www.oasth.gr някакви комбинирани или универсални билети, освен дневната карта от 2.50 евро.

Още от първия ден има промени в автобусните маршрути, които осигуряват довозвания до метростанциите. В района, в който интересува българите - от летището, ИКЕА, Mediterranean Cosmos и автогарата Халкидики (KTEL Halkidiki). Гарата си е бездруго крайна станция, там спират всички автобуси от България.

аз още не съм ползвал автобусите от KTEL Halkidiki и дори не се ориентирам добре къде точно е тя... близо ли е до някоя метростанция (отворена)

14
Също незаконно би било заустването на канала който строят в момента в коритото на Владайска река, защото канала носи и битово-отпадъчни води. Пак казвам, основания строителните работи да бъдат спрени незабавно има достатъчно.
Е за този канал нали се твърди, че ще носи само дъждовна вода когато била много

Достатъчно е да се погледне какви включвания му правят от разни бараки наоколо и се вижда с просто око че не носи само дъждовни води. Даже общинските служители които се опитват да влизат в обяснителен режим заради този колектор вече не ползват тази опорка, защото стана ясно че не носи само дъждовна вода, даже по документи. А като дойде наистина многото дъждовна вода и коритото на Владайска река прелее, което се е случвало неведнъж, ще видим какво ще плува най-отгоре, хващам се на бас че няма да е много лицеприятно и ще мирише лошо.
можеш ли да ми покажеш разни бараки по Опълченска (има 2-3 не големи къщи, тях ли визираш?) и да ми покажеш включванията им (може да се влиза свободно през оградите, ще съм благодарен да се разходим). Аз ще се опитам да взема мерки и да предупредя институции, това ми звучи незаконно... (и невъзможно)

15


https://maps.app.goo.gl/FPPCkdJaDZvgDEb79

Тук може да бъдат крайните и начални спирки на 60 и 74. Захранването е наблизо и могат да преместят зареждачките.
това място е наистина много подходящо. Мисля, че горе на тротоара има някакъв паркинг, който има и вход... Трябва да се види как да не се блокира...

Ако се обособят зареждащи станции някъде там може и други линии с къси автобуси да станат електробуси като 77,82,404

Радвам се, че промяната е одобрена и ще се реализира. Мисля, че много скоро всеки (освен такситата) ще усетят ползите и ще я подкрепят... Ще възникне желание всякакви други близки линии да си намерят място също там.

16
за мен това е определено подобрение. За левия завой на 77 и 82 е полезно да се добави едно огледало на върха на острова. Имаше пост във фейсбук от недоволен банишорец как се губят спирките на 77 и 82 по ботев, опълченска и сливница... Има някакъв вариант да се запази подобно минаване:
от надлез надежда надясно по опълченска, наляво по сливница до лъвов мост, наляво по мария луиза през локалното на гарата и продължават към надлез надежда. Това обаче си е и удължаване на маршрутите.

За 60 и 74 също ми се ще да се измисли начин да влизат в гарата, но поне те да си обслужват и широкото обръщало (Ботев и Опълченска). Един вариант би бил тези електробуси да се прехвърлят на други линии (оптимално сноп линии излизащи от обща спирка, с единствено зарядно), а 60 и 74 да са с нормален автобус.

17
темата с трамвайните маршрути и възможни драстични промени в тях ми е прелюбопитна, но в сегашната ситуация в която отчаяно търсят кусури на управляващите не е реалистично да се прекъсне нито една налична връзка. Дори да има една едничка баба, която да се е возила от захарна фабрика редовно до орландовци- ако и прекъснат директната връзка и и забавят пътуването с един трансфер: тя ще е медийна звезда по всички телевизии колко несгоди са и причинени. Единственото за което не става бунт е когато добавят нова линия.

Иначе- краткосрочно ще е полезно да се направи връзка Орландовци- гарата- триъгълника- Скопие- Константин Величков- някъде на запад (може до западен парк или до Люлин)... до Захарна Фабрика смисъла е по- малък.

Иначе- дългосрочно ще е хубаво да се стандартизират 1435мм трасетата да са на 1009 за да могат да правят източна връзка с южния рингов трамвай. Не ми се ще да започват ново трасе 1435, а да ги връщат на 1009мм..

18
a какво точно предлагат герб пише ли някъде? щото аз на проекта му виждам единствен кусур- трябва да се добавят велоалеи

19
брей, да бяха измислили някакъв начин всеки следващ светофар да е подготвен да пропусне новоидващите със зелено... щеше да се получи като вълна... ех, как ли да го кръстим...


ех, ако пък можеше при извънредно голям трафик да имаше как градския транспорт да прескача колите, примерно с отделна лента...

трябва да напредне науката сигурно за да измислят такива невъобразими за теб неща като зелена вълна и бус лента

20
има някаква неяснота дали удар с кола е предизвикал дерайлирането, или дерайлирането е предизвикало удар с колата

Pages: [1] 2 3 ... 27