Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 773
1
P.S. Поправка  - починал е не машинистът,  а началникът на влака на ПИМК

2
Тежка жп катастрофа в Румъния с жертва - български машинист от PIMK Rail. Вагони на насрещния румънски влак дерайлират и в тях се забива влакът на ПИМК, движещ се на съседния коловоз:

https://www.romania-insider.com/train-conductor-dead-railway-accident-southern-romania-2025

3
И трябваше да можеш да си купиш билет онлайн 5 минути преди да тръгне влака, а не 3 часа по-рано.
Предполага се, че в последния час преди заминаването си близо до гарата и ще можеш да си купиш билет от сандъците, които щели да пуснат. 3 часа наистина е пресилено, но на летището в Базел ми дава онлайн билет за влак след около 30 минути.
Не съм сигурен, че решението колко вагони да закачат, се влияе от броя продадени билети. Доста не-БДЖейско звучи някак...

4
Абе не видя ли автора - Румен Марков? Те са директно за СБАЛ Св. Наум,  защо хабиш място на сървъра?

5
Не. Ще оставят място за отклонение около Странски/Стефан Младенов - до комплекса на НСА.

6
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Yesterday at 15:17:44 »
Това с наименоването на Летище София на Васил Левски ми е малко като татуировката на образа му върху глезена на футболен фен !

Виж, футболни отбори на герои кръщаваме май само ние. Сърбите имаха един Обилич, но нещо не се чува. Легенди от древността като Аякс, Спартак не се броят. Нито Аякс е холандски герой, нито Спартак - съветски или руски. По соца в един момент заличиха цял куп партизански имена - Лъсков, Кърпачев, Марек, че и Волов покрай тях. Но Левски-Спартак и Ботев (Враца) минаха метъра.


7
Разни / Re: Самолети и летища
« on: Yesterday at 13:55:31 »
Общо взето, на авиатори има малко кръстени летища, сещам се само за О'Хеър (Чикаго) и Хенри Коанда (Букурещ). Има на всякакви национални бележити личности - Леонардо да Винчи (Рим), Карол Войтила (Бари), Никола Тесла (Белград), Шопен (Варшава), няколко щатски и други президенти, крале и премиери.
Слава Богу, по соца не е имало такава мода, иначе щяхме да имаме летища Ленин, Сталин, Димитров и т.н.

Враждебна е първото име на летището - по-точно на района на пистите. В сегашни времена с Враждебна се означават сградите от страната на Ботевградско шосе - хеликоптерният оператор, военните самолети.

8
Обсъждането имаше "мижав интерес" и визираше трасето от МС Витоша до Кауфланд на Симеоновско/Странски.
Поне си дадох отговор на намеренията по този маршрут.
1. Отклонение към Студентски град няма, защото няма да има трасе към Драгалевци - голям бил наклонът. Така че до Студентски град ще е една метролинията. Все пак на Черни връх ще има една метростанция към бензиностанция Еко, нататък почва дъгата на изток.
2. Отклонение (може да) има  при Иван Странски/Ст. Младенов - единият лъч на север до Студентска поликлиника,  другият - на изток - един Господ знае накъде.
3. Ще го строят наведнъж, защото като влезе къртица, няма смисъл да прави къс участък. Тъй като на изток в момента го няма лелеяния пътникопоток, се връткат на север да го лапнат.
4. Любопитно откъде изваждат пътникопоток от БПС до ИКЕА. На това отговорът беше мълчание, може би тези намерения са на пауза.

9
досегашното положение е било по-добре за "сандалковците". Сега или ще трябва през Стената, или да се връщат назад към хотел "Морени".
Има пътека от Алеко покрай руините на хотел Щастливеца и дървения мост през каменната река към Платото. Но все по-малко хора тръгват от Алеко (за сметка на Морени-Голи връх) и пътеката буреняса след отклонението от пътеката за Голи връх.

10
Каквото и да е се случва, окдато унищожаваме нови територии, какво ще правим със старите урбанизирани?
По-добре да влизаме в нови урбанизирани територии, вместо да сгъстяваме старите. Примери - Лозенец, Стрелбище, Дианабад, Младост, Студентски град .... Но за инвеститорите е по-лесно да строят на готовото, отколкото да усвояват квартали без инфраструктура като Малинова долина, Кръстова вада, МанЛи-изток и т.н. И при соца в новите комплекси се газеше кал в началото, но за няколко години си идваха нещата. А сега се радваме като деца на първата широка улица в Малинова долина - Живко Сталев. Защото във Витоша и МанЛи и толкова нямат.

А от Черни връх до НСА не се ли събират 20000 души?

11
Все пак за метро са нужни поне 20 000 пътници на час в пик, при по-малко разходите за изграждане и експлоатация са прекалено високи. Лифтът, ИКЕА и Ринг мол не могат да създадат подобен пътникопоток.  :rolleyes:
В Обеля имаше ли 20000 пътника? В Люлин 2 след Панчо?

Не е задължително наведнъж да се построи цялата линия от Черни връх до ИКЕА. Нека я направят само под Странски до Зимния дворец. После вместо ненужна врътка да продължава на югоизток оттатък СОП или на изток по Четвърти ринг към Младост 2 и 4. Варианти много. Но с врътка при УНСС ще се забие завинаги там - удължаване до възлова метростанция на Г.М.Димитров, Младост-1 или Св.Анна не изглежда смислено. А градът ще се развива в източна посока и е безсмислено метродиаметрите да не могат да се развиват нататък. Същото се отнася за Метродиаметър 3 след Света Анна.

@difian  Аз подчертах, че се абстрахирам от пътникопотока на ИКЕА и Ринг мол. Но по ОУП и по ПУП цялата зона до СОП, а оттатък СОП - до булевард над Симеоново е предвидена за строителство. Не знам въз основа на каква статистика изкарваш стагнация в населението на София. Просто коефициентът за България не е като коефициента за София.

12
не може метрото да се вие на меандри и пеша да е почти по-бързо отколото с него...
Точно затова врътката между НСА и УНСС е безсмислена. От УНСС до НДК с 94 е по-бързо, отколкото с метро през Малинова долина, Витоша и Черни връх.
Врътката от БПС до ИКЕА е също толкова безсмислена. А и довеждащи варианти до МС Г.М.Димитров - бол.
Вместо тези две врътки следва да има един маршрут в посока изток-югоизток. Докато се изгради радиусът дотам, ще има пътникопоток - всеки път като минавам по Живко Сталев, виждам все повече блокове, никнещи като гъби. След 20 години застой на Малинова долина сега растежът е експлозивен. Знам, че считаш молове и магазини за мръсни думи за разлика от панелни спални, но отсам и оттатък СОП при това интензивно застрояване като нищо ще живеят повече хора, отколкото в панелна спалня. Даже без да броя пътникопотока на ИКЕА, Ринг мол и (евентуалния) Симеоновски лифт.

13
Само предполагам: когато са разпределяли кодовете през 1992 г., не са ползвали "ТЩ", защото кирилската буква Щ (подобно на Ш, Ж, Ю) създава допълнителен проблем със ширината на буквите, Т за Търговище и ТХ за Толбухин си е нормално :)
Тщ изчезна още в началото на 80-е. През 1992 не се налагаха промени за двете области, защото нямаше жълти номера ТЩ.

14
От тази линия имам спомени на живо. Предназначена е уж за планинари, а не за "куцо и сакато". :D На мен и на цялата група, в която бях (слезли от автобуса) ни отне (на 31.08.2019 годита) точно 5 минути спокойно ходене, за да стигнем до хижа Алеко. Хем да се раздвижим след седенето във возилото, преди атаката към Черни връх. Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

Кой каза, че Витоша е предназначена за планинари? Това да не е К2? Това е природен парк, предназначен за всякакви възрасти. Пробвай с дете, тичащо във всички посоки, шейна и раница да вървиш от Морени до Алеко и обратно надолу. Спирката беше изтеглена надолу заради кабинката  - и заради опашките там, и за да я предпочетат хората пред автобуса и колата. Това вече отпадна и то - не за кратко, уви.
И ако искаш да знаеш, кашкавалите изкачват Черни връх не от Алеко през Стената, а от Морени покрай Голи връх и после по пътя нагоре. Също оттам се хваща пешеходната "магистрала" по Платото към Тинтява.

15
 :help:
Quote
... Не е ли логиката еднобуквеният код да е при най-големия град, започващ с тази буква? А Добрич е по-голям от Търговище...
Във времената на засилена държавна политика, както и политика свързана с цялата страна, логиката казва да се развият и други населени места, а не само най-голямото в региона  : )

Логиката е кой окръжен/областен бей има по-голямо влияние в Политбюро.
Търговище беше бащинията на Пенчо Кубадински.

Другият спорен избор за една буква беше Кърджали срещу Кюстендил. Кюстендил беше и сега е по-голям от Кърджали, но загуби К-то.

Възможно е премахването на нелатински букви да е натежало, но по времето на черните номера нямаше никакъв стремеж за неизползване на нелатински букви. Това не беше направено и при жълтите номера от 1986, макар че останаха само 4 години срок за прилагането на Виенската конвенция.

16
Не близо до Света гора, а на Света гора, съвсем недалеч от Зографския манастир. Вървят афтъкшокове,  дано бързо се успокои.

Колкото до тези около Санторини, които вървят от 27 януари  насам, в последните 2 дни има спад в освобождаването на сеизмична енергия, видно от    Фигура 5. Но дългото наместване на плочите събуди и други точки - Етна и около Неапол, Източна Турция и сега - Халкидики.

17
На 17.02.2025 в голямата зала на НСА в Студентски град ще се обсъжда проекта за ПУП във връзка с изграждането на метро от Витоша до Студентски град
  https://studentski.bg/%d0%be%d0%b1%d1%8f%d0%b2%d0%bb%d0%b5%d0%bd%d0%b8%d0%b5-%d0%b7%d0%b0-%d0%be%d0%b1%d1%89%d0%b5%d1%81%d1%82%d0%b2%d0%b5%d0%bd%d0%be-%d0%be%d0%b1%d1%81%d1%8a%d0%b6%d0%b4%d0%b0%d0%bd%d0%b5-%d0%bd%d0%b0/?fbclid=IwY2xjawIdejZleHRuA2FlbQIxMQABHTIS3Bx3cTVRn5hH0nsR8kvoI3Y8NMs349Qtx917Xz9c8pp_F5FFfIJcLw_aem_OfE2BXFqd6jGwUp8uJYuHg

18
94-та.
По-рано. През 1993 вече имаше мобифони, а анцугът на снимката е с прост радиотелефон. Точно анцузите бяха първите фенове на мобифоните./ '

19
За летището сме го обсъждали и преди - линия на 1 час надали ще е много полезна. По-скоро удължена работа на 84 - до 01:00 от летището и от 04:00 - от центъра.

20
А тия ДМВта спират на всяка керемидка, съответно пътуват в пъти по-бавно от автобуса. Те и затова няма желаещи за повече от два.
И минават през Кукуш за по-направо.

А как беше натовареността на двата влака Атина-Букурещ, когато ги имаше?

Pages: [1] 2 3 ... 773