Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 784
1
Идвайки от Каблешков на Бъкстон може да се излезе от локалното в централното
На Бъкстон от локалното има задължително надясно по Бъкстон, не може даже по локалното да се продължи, да не говорим за главното платно. При задължително направо или надясно (примерно на Никола Петков) пак няма излизане на главното през трамвайната линия - не само е забранено, а и твърде опасно - зад преградите под остър ъгъл трудно се вижда трамваят, който има разрешен сигнал по същото време. За да може от локалното да се излезе наляво, не трябва да има знак със задължителни посоки, а такъв няма чак на Пирогов (Пенчо Славейков).
От главното в локалното може да се завие, ако не е забранен десният завой като на Красно село в посока център.

3
Това горе вдясно прилича ли ти на издаден в България номер:
Нищо никъде не е издавано, това са сувенирни номера. Причината са островите по Дунава, който там е държавна граница между Сърбия и Хърватия. След всяко пълноводие фарватерът се мени. Така остров, който е бил вдясно, стоня вляво и обратно. България и Румъния имат споразумение, периодично се събира комисия,  която може да прехвърли остров от една към друга държава. Сърбия и Хърватия след толкова вражда не могат да стигнат до подобно споразумение.  В резултат на това острови, оказали се от грешната страна на фарватера,  са необитаеми и често - причина за конфликти между рибари и граничари.

5
Знам, че "У" означава учебен автомобил, но не го слагат веднага след регистрационната табела.
Така беше по тогавашния ЗДвП. Качиха го горе на колите, за да се виждат отдалече.

6
ЦГМ разглеждали това като че собственика си е спрял пред гаража и нито вдигат, нито глобяват, ако някой не се обади да се оплаче.
Няма как гаражът да се асоциира с единствена кола, която паркира в него. Собственикът може да го дава под наем или без наем на познати, роднини, може да му е фирмена кола. Не може за всяка кола пред гаража да се издирва собственикът да потвърди, че е спряла със съгласието му. Но ако е без съгласието му, следва изнасяне с паяк.

По същия начин, като бяхме на гости в Париж при познат, паркирахме на паркоместото на съседа и колегата му, за който се знаеше, че е на почивка в чужбина.

7
Идеи / Re: Е 73
« on: 11.11.2025, 15:36:50 »
"НПМГ" вероятно е държат заради учениците, които ползват линията. Може да се помисли да е "по желание".
Не само учениците я ползват, а и живущите около НПМГ.
Тогава Ловен парк е в повече. Нека само 120 си спира за компенсация (казвам го като човек, който 5 години е пътувал от Ситняково до ФМИ с А120). Също спирката Токуда на бул.Вапцаров най-вече за 73.

Иначе считам, че Станко не е прав да лобира за Винарово колело. Отгоре автобусът се движи бързо: на бус лентата има камери и малко са мераклиите да пречат. Колкото за спирка Изток, тя е странна и за временния маршрут на А84 по естакадата, а и опасна и в двете посоки. При първото ПТП, което се случи след засичане, КАТ ще нареди да се премахне.

8
Колко метра панели махат при този ремонт?
Абсолютно всички панели биват премахнати, точно колко метра са - не знам...
Другият коловоз - догодина, до амина ?

9
Това "У" накрая би следвало да обозначава учебен автомобил.
То и сега все това означава.

10
По другия коловоз вървят ли към/от депо трамваите по ТМ6? И ако да - как го правят, след като няма S-ки?
Изобщо доста странна изглежда тази временна схема. След като СЕ не иска да губи пробег, какъв е проблемът Е 12ТМ да върви от гарата до Обеля вместо измислен трамвай от Обеля доникъде?

11
Идеи / Re: Е 73
« on: 05.11.2025, 12:15:28 »
Няма разумно обяснение защо в отсечка от 500 метра има цели 4 (четири) спирки - Аджибадем сити клиник, Токудо болница, НПМГ и Ловен парк.

12
Основата е от 1993 г.
Да, и все още грешката с мащабирането на Студентски град не е изчистена - на картата той стуга почти до СОП

13
1. това с много дървета и малки къщи днешното ТУ и Студентски парк ли са?
2. И кой/кои са кварталите отзад? Като гледам ъгъла трябва да са Дървеница, Мусагеница и Младост 1.
3. Вляво май е новостроящия се УНСС:
1. Село Дървеница. Единственият блок е старческият дом недалеч от сегашната метростанция Мусагеница плюс старите блокове със скатови покриви по Климент Охридски срещу ТУ. Студентски парк беше гола поляна до края на 80-е, когато посадиха доста дървета. Личи си само последният прокопан участък от канала Панчарево-Павлово.
2. Дървеница - незастроена, Младост-1, Мусагеница и Дружба-1 - застроени
3. Да. От Студентски град - 7, 8, 9, после високите 16, 17, 18, 19, 20, стол 33 и ОДЗ 16. Цецо Спасов го няма още, подава се малко от блок 10.

14
Разни / Re: Футбол
« on: 02.11.2025, 22:13:50 »
Чудесно дерби в Пловдив - истинска канонада от бомбички и ударен с бутилка вратар.  :fan: :)
Каква е тази охрана на стадиона, която е допуснала агитките да са въоръжени до зъби, все едно са в Донбас. 
То е ясно, че Доко-Локо изгоря,  но стадионът следва да се прости с лиценза си, докато пропусквателният режим и охраната е под всякаква критика.

15
На Аточа когато ходих преди 10 години, дори багажа за клетките го проверяваха на скенери.
То и в Малага беше така през 2019. Сега обаче багажни клетки няма и на двете гари - дали заради Ковид или други причини - не знам. В Малага багажни клетки има на автогарата (която все пак е до гарата), но в Мадрид никак не са удобни.

16
Вторият курс на А84 от Т2 към Т1  - 5:50 на Т2, 5:56 на Т1 може да е допълнителна връзка с прекачване за Т1 за тези, които не живеят по трасето на Т1.
За съжаление шатълът тръгва от Т2 в 5:40 - т.е. само 1 минута след пристигането на метрото. Същата работа в края на деня: от Т1 към Т2 тръгва в 0:00, след като последното метро е заминало. Добре е разписанието на шатъла да се направи според разписанието на метрото.

17
Има много линии, чиито първи курс е преди 5:30. Това е напълно достатъчно, пътниците в малките часове са малко.  :rolleyes:
Тези, които търсят връзка към летището, не ги грее, че от Дружба, Хаджи Димитър и Земляне има автобуси в 04:30. Нощните линии все пак са свързани и е по-добре тази връзка да продължи още един час, като евентуално се свият първите курсове на линии, които не са популярни или нощните, тръгвали в 05:00 от Батенберг ще ги покрият.
Иначе малко подобрение на А84 може да има, ако се поеме от Малашевци и включванията и изключванията се правят на СУ. Но пак казвам - и ранен/късен 84 ще е полезен, ако кореспондира с други линии, иначе ще върши работа само на хората по маршрута си плюс тези от ранните курсове на дружбенски и младостки линии.

Ето какво е ранното и късното обслужване на летището в момента:

Терминал 1:
Н4: 0:35, 1:35, 2:35, 3:35, 4:35
А84: 5:39, 6:13, 23:26

Терминал 2:
Н4: 0:31, 1:31, 2:31, 3:31, 4:31
А84: 5:30, 6:04, 23:17
М4: 5:39, 5:54, 23:44, 23:59

18
И хем май са по бедни от нас https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Railway_map_of_Slovenia.png
Ти бъзикаш ли се? Словения е с по-висок стандарт от "старите" членове на ЕС Гърция и Португалия.
Скоростни линии нямат и няма да имат по същата причина, по която нямат и в Швейцария - планинският терен. Всъщност основните им линии Йесенице-Горица и Любляна-адриатическо крайбрежие са построени по Австро-унгарската империя, тъй като са осигурявали единствения излаз на море на империята.

Международните им връзки са доста постни: директни няма към големите градове на Австрия, Германия и Италия  - само към близки до границите селища. Поне прекачванията към Залцбург и Мюнхен са удобни.

19
Странен е, меко казано, начинът на действие на общината. Поръчките са обявени в началото на юни, а чак сега - 5 месеца по-късно се прекратява поръчката за Зона 3 поради липса на класирани кандидати.
Реално от 20 района с изтичащи договори почистването е осигурено само в 3, а други 2 (засега, вероятно до Нова година ще са повече от 10) са на гърба на двете общински дружества, които очевидно няма как да намерят ресурс от днес за утре.

Трябва да се има предвид, че тепърва в дейността ще се "включи" съдебната система.

Не се правят постъпки и по увеличаване на цветните контейнери за разделно събиране. Мисля, че ако мрежата от такива контейнери се сгъсти, стандартният отпадък ще намалее сериозно.

20
Малко бележки от пътуването ми от Мадрид до Севиля и после до Малага.
Както беше посочено в предния постинг, високоскоростната мрежа се развива много бързо, независимо от различното междурелсие. Конкурират се местният Renfe, френският SNCF и италианският  TrenItalia. Италианците играят в испанската Iryo с флагманския си модел Frecciarossa 1000 (Alstom ETR 1000) за разлика от Португалия и Гърция,  където използват минали поколения. Финансово Iryo е с 25-30% под конкурентите при същото време от Мадрид до Севиля поне при ранна покупка. След напускането на мадридския гаров район влакът поддържа 260 - 270 км/ч почти за целия пробег. Има само една спирка - Кордоба. Може би затова,  че Испания е доста по-рядко населена от Германия и Италия.

За гарите:
Аточа в Мадрид  е уголемен модел на Централна гара - София. Пероните са минали рехабилитация и са прилични. Недостатък - малко места за сядане. Но външната част силно прилича на подлеза на нашата Централна гара по хигиена, аромат и наличие на тъмни субекти. Няма клетки или гардероб за багаж, най-близкото място е поне на 700 - 800 метра. Може би заради бруталния терористичен акт от  началото на века. Входът към пероните става със Security check като на летище.


Гара Санта Хуста на Севиля е умерено угледна. Поне е прилично чиста.

Гара Мария Самбрано в Малага е като мол и като централната гара на Берлин. Много удобна е, че е интермодална - влакове далечно съобщение, регионалката до летището и Фуенхирола, автогарата, новото метро до центъра и Rent-A-Car  офисите - всичко е наблизо.

Pages: [1] 2 3 ... 784