Author Topic: Транспортно обслужване на ж.к. Люлин  (Read 203928 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
В Западния парк не видях да са оставили мизерия, поне откъм новия люлински вход Западната порта или основните алеи. Възстановени са розариума, алпинеума, кривите огледала и др. Единствено след жп прелеза си остава неугледно, както и входът откъм Хенри Форд, по-точно липсващ такъв и откъм Гевгелийски.
Хаха, свали си розовите очила и разгледай всичките публикации по темата....

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15929
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
И на мен би ми се искало да видя „Люлин“ - мс. „Витоша“, но имам и доста резерви. Дългите линии не са проблем ако трасето е оптимално, трасето по „Стамболийски“ е категорично най-неоптималното, „Графа“, гората и „Черни връх“ също. Трасето в „Люлин“ е обособено, но не е и скоростно.
За ТМ 8 има варианти към Централна гара или Иван Вазов за да се разтовари претовареното трасе по Алабин.  :rolleyes:
Това да го приемам ли сериозно? Гарата е нищо повече от една периферна дупка. Тази зима се отказах да търся метро ако трябва да се прибирам от работа с градски транспорт, защото на „Сердика“ тъпканицата е ужасна, затова предпочитам малко повече чакане и малко по-дълго пътуване с 8 и мога да кажа, че Шиндлерите се пълнят още преди да стигнат „Възраждане“, никакви гари, никакви подобни.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Мисля, че и преди сме обсъждали варианта тм 8 да ходи до кв. Иван Вазов, а 1 или 6 да се скъси до Съдебна палата. Против съм трансгалактически линии, които прекосяват целия град.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Нека 8 да е до Иван Вазов вместо до гарата. Трасето по Алабин е силно претоварено и се нуждае от облекчаване.  :rolleyes:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
И ще облекчиш Алабин като претовариш едноколовозния Скобелев?

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Така е. Навремето "спасителите" предлагаха няколко дълги трамвайни линии, оптимизирани така че да стигат по-бързо. Имаше и линия Люлин-Малинова долина.
Това което мога да кажа със сигурност не трябва е че ТМ8 не трябва да се скъсява, а най-малко до Съдебната палата. 4, 5. 6 микрорайон имат директна връзка с центъра, ако ремонтират Стамболийски и пуснат нископодови трамваи, ще замести метрото.

Дълги линии и "по-бързо" са две понятия които взаимно се изключват. Мантрата с диагонално пресичащи се линии през целия град, които на всичкото отгоре им се гони и някаква синхронизация с линии идващи от срещуположния край на града тотално се срина. Хубавото на новата лайф карта на която могат да се следи местоположението на превозните средства добре илюстрира този факт, уж синхронизираните линии се движат на добре оформени гроздове от по няколко превозни средства, след което цари дълго време пустош по трасето.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Мисля, че и преди сме обсъждали варианта тм 8 да ходи до кв. Иван Вазов, а 1 или 6 да се скъси до Съдебна палата. Против съм трансгалактически линии, които прекосяват целия град.

Варианта до кв.Иван Вазов означава че ще се движи по Христо Ботев вместо до Съдебната палата.


Това да го приемам ли сериозно? Гарата е нищо повече от една периферна дупка. Тази зима се отказах да търся метро ако трябва да се прибирам от работа с градски транспорт, защото на „Сердика“ тъпканицата е ужасна, затова предпочитам малко повече чакане и малко по-дълго пътуване с 8 и мога да кажа, че Шиндлерите се пълнят още преди да стигнат „Възраждане“, никакви гари, никакви подобни.

Само трябва да пуснат Песи.

В Западния парк не видях да са оставили мизерия, поне откъм новия люлински вход Западната порта или основните алеи. Възстановени са розариума, алпинеума, кривите огледала и др. Единствено след жп прелеза си остава неугледно, както и входът откъм Хенри Форд, по-точно липсващ такъв и откъм Гевгелийски.


Хаха, свали си розовите очила и разгледай всичките публикации по темата....

Аз не нося розови очила и не чета публикации по темата. Аз живея до парка и често се разхождам там със семейството си. На места има леки дефекти, но като цяло след ремонта основните алеи са много приятни и предпочитани за разходка. Има и места за барбекю, детски площадки. Проблемните места са около прелеза и в по-дълбоката част на парка, горичката.
От известно време със семейството ми предпочитаме Западния пред Борисовата.


Дълги линии и "по-бързо" са две понятия които взаимно се изключват.


Не, не. Това е друго. Един пример: От Ломско шосе до Младост 4 няма как да стигнеш за 5 минути, дори с метрото. Само с космически кораб става. Но от Орлов мост до Плиска можеш да избереш тролея или някоя от бързите автобусни линии.
« Last Edit: 07.03.2025, 16:54:16 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Все едно Алабин трябва да се разтовари някак - освен 1 и донякъде 15 всички линии са редовни и стават задръжки. :rolleyes:

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 424
    • View Profile
......

Варианта до кв.Иван Вазов означава че ще се движи по Христо Ботев вместо до Съдебната палата.



Реално се губи само една спирка - тази на Съдебната палата.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile

Реално се губи само една спирка - тази на Съдебната палата.

Точно там е работата, не че се губи само една спирка, а че се губи спирка която осигурява директна връзка с топ центъра. Така ТМ8 няма да може да поеме и една малка част от люлинския трафик, който идва от и към МС Сердика.
« Last Edit: 07.03.2025, 17:00:40 by New_Passenger »
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14182
    • View Profile
Не мисля, че има много хора, които се качват от Съдебна палата и пътуват до Люлин. С метро е къде по-бързо, освен ако не искат да са гратис  :devil:
Да не говорим, че до пл. Македония разстоянието е пешеходно.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
До Македония разстоянието е около 400 m и не е толкова малко. ТМ 8 стига от Съдебна палата до МС Западен парк за около 20 минути по разписание, метрото за около 10 и при двете се добавят още няколко минути чакане делник. До вътрешността на Люлин с прекачване и допълнително чакане разликата намалява още. Метростанциите принципно позволяват добавяне на още един вагон при номерните включително модернизираните с минимални промени, само първата врата на челния вагон ще е неизползваема. :rolleyes:
« Last Edit: 07.03.2025, 17:38:36 by V.Peichev »

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 968
    • View Profile
    • Email
Осма линия и сега е цялата с ниско подови мотриси , а тая тъпотия два парка да карат една линия трябва да престане.
Нали се стремим към минимален нулев пробег ,по възможност.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11592
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Не само че не трябва да престава, а дори трябва да се разшири и по други линии.
Иначе от кръстовището на Стамболийски и К. Величков до депо Красна поляна е по-близо, отколкото до Банишора.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не мисля, че има много хора, които се качват от Съдебна палата и пътуват до Люлин. С метро е къде по-бързо, освен ако не искат да са гратис

За живущите в пешеходна достъпност до метрото да, но 4, 5, 6 микрорайон какво да правят? Прикачването отнема време защото метрото не е до трамвая, а дори се налага пресичане на булеварда или през подлеза.

Quote
Да не говорим, че до пл. Македония разстоянието е пешеходно.

Не е малко. Про този начин трасето не обхваща идеалния център и става по-малко атрактивно.
Идеята е да се създадат максимално комфортни условия за пътниците на ТМ8 и да се разтовари метрото. Като за пример, ако се намираш до Сердика и ти трябва бившия магазин Витоша в Люлин-6, да се качиш на трамвая и да пътуваш бързо, комфортно и без прекачвания.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
До бившия магазин Витоша ТМ 8 пътува около 30 минути и това време надали може да намалее сериозно дори след ремонт на трамвайното трасе по Стамболийски. За сравнение метрото стига от МС Сердика до МС Люлин за 9-10 минути и с изчакване и прекачване на трамвай общото времепътуване делник не надхвърля 20 минути. В метрото освен за Русич има принципна възможност за добавяне на още един вагон към съставите с цената на неизползваема врата.  :rolleyes:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11592
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
И този вагон откъде ще дойде? Няма възможност вече за промяна на съществувщите състави в метрото.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
И този вагон откъде ще дойде? Няма възможност вече за промяна на съществувщите състави в метрото.

За руските състави вече няма откъде, но щом се поръчват Шкода и се пишат техническите изисквания могат да се заложат по-големи диапазони от тези +/- 3 метра като в последната поръчка.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Този вариант може е удобен само за участъка Сливница-СУ. Там пероните са по-дълги и има условия за по-дълги състави.

Всеки е готов да раказва как строителството на метрото трябва да спре и да се оптимизира наземният транспорт и по-конкретно трамваи. И какво се прави по въпроса? Трасето на ТМ8 може да се реконструира и реализира така че да се стига по-бързо. За целта може да се оптимизират и спирките.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 607
    • View Profile
    • Email
Здравейте!
Знае ли се какъв е конкретният маршрут, измислен от община Люлин за този довеждащ транспорт?
https://blitz.bg/stolitsa/puskat-bezplaten-transport-v-golyam-stolichen-kvartal_news1085109.html?fbclid=IwY2xjawKdYiNleHRuA2FlbQIxMQBicmlkETFIdEZKdnFiTHdObEVPTGlOAR745nmkG0SfjjZemkDOqPzeHH1qMtkSpbWbJ8xsI8Qr37cY4zCbqdc_Wg1TUA_aem_GDV3GmSuRPB-w2dK63rn4g
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София