Author Topic: Оптимизация на трамвайните маршрути  (Read 463527 times)

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4628
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
БГ трамваите могат да се движат назад. Просто това става от кабината, а не отзад
Второ, ако NiGhtPiSH купиш още към 100-150 трамвая ако ще да пуснат линия Овча Купел - Бъгстон, просто в момента парка е закотвен на 0. Виж възрастта и "способностите" на трамваите (и техните ватмани) и сам стигни до извода. А преди да се отварят нови линии трябва да се намали интервала на тм 7 че е ад през целия ден!

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6445
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
ТМ8 може да се удължи до Съдебната палата само ако ТМ10 се закрие, ТМ3 се пренасочи към Западен парк, а към Захарна фабрика пуснат нормалнорелсов трамвай. Иначе няма смисъл от толкова много трамваи по Ал. Стамболийски, пък и няма да има достатъчно коли.
След някои инциденти през годините (пожар, катастрофа, изгаряне на спирачки) забраниха след пл. Журналист и при Зографски да се движат нашенски вагони.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14020
    • View Profile
Quote from: tiristor
След някои инциденти през годините (пожар, катастрофа, изгаряне на спирачки) забраниха след пл. Журналист и при Зографски да се движат нашенски вагони.
Така е, но аз си спомням преди 10-12 години тм 2 и 19 се движеха до Дървеница с български мотриси, по-рано и тм 12 ходеше до Хладилника по Джеймс Баучър   Но е по-важно безопасността за пътниците преди всичко!
Иначе подробности около тези инциденти?
Аз знам единствено за един български трамвай по 9, който през 1990г. се е засилил надолу по Черни връх, не  е успял да спре и се е нацепил в друг трамвай  Имало е и жертви

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6445
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Малко навлизаме в друга тема, но е имало 2 тежки инцидента в гората - един през 70-те и един по-късно някъде, все с ТМ2, все със София 65. Единия е станал при дъжд, когато мотрисата е дерайлирала и се е врязала в дърво, другия е станал при изгорял двигател на спускащ се от Семинарията вагон. Отделно от това, на надлеза срещу КАТ горя Т6М-700 по маршрута на ТМ2, някъде през 1995 година. За инцидента при Хемус мисля, че други колеги ще ти дадат по-точна информация, но което знам е, че ТМ9 се е върнал на заден ход по стръмното след изгаряне на двигател, нацелил е завиващия от Арсенала 637 по ТМ16, при което е пострадал и чакащ на светофара автобус, както и десетина коли. Абе въобще голяма трагедия

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7434
    • View Profile
То от Кръста надолу е имало доста на брой трагични спускания през годините.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18618
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Тм 12 Илиянци - Журналист - Хладилника на 15-12-15-6 с бълг. трамваи

Тм 2 Орландовци - Пархотела на 15-12-15-5 с ЧКД.

Ако стане инцидент тогава да спрат пак бълг. трамваи през гората.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18116
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: emo
Тм 12 Илиянци - Журналист - Хладилника на 15-12-15-6 с бълг. трамваи

Тм 2 Орландовци - Пархотела на 15-12-15-5 с ЧКД.

Ако стане инцидент тогава да спрат пак бълг. трамваи през гората.
Да ги пуснем и докато не умрат 50 души няма пак да ги спираме.Става въпрос, ако умрат наведнъж.При умрели 49 инцидентът се счита за маловажен и експлоатацията на български трамвай в трудните участъци си остава...

 Ехо!!!Има някаква причина да не ги пускат по Черни връх и в горичката!И като има някаква причина подобни експерименти не са оправдани.С годините трамвайте не стават по сигурни, въпреки натрупания опит по улиците.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16528
    • View Profile
    • Email
Няма какво да се инатите като магарета на мост - БЪЛГАРСКИ ТРАМВАИ НЕ МОГАТ ДА СЕ ДВИЖАТ ПРЕЗ ГОРАТА И НАД ХЕМУС! ПОНЕ ЗАСЕГА ТОЛКОЗ! Пък ако и когато Инеком и Трамкар модернизират бараките 8**, току виж някоя от тях тръгнала през гората...
Безсмислено е да се хаби дисковото пространство за празни приказки - все едно да предложиш ТМ14 да ходи на Луната!

От друга страна ресурсът от чешки трамваи се пилее излишно по линии, които могат с български - ТМ5, 15, 8. Преди 2004 чешки трамваи вървяха по ТМ9, ТМ2 в дългия вариант до Дървеница, ТМ14. Така че - има реалистични варианти. Няма само желание за промяна в СО и СОС.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15561
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Няма какво да се инатите като магарета на мост - БЪЛГАРСКИ ТРАМВАИ НЕ МОГАТ ДА СЕ ДВИЖАТ ПРЕЗ ГОРАТА И НАД ХЕМУС!
Разбира се,че могат да се движат от Българските вагони от пл Журналист и по бул.Черни Връх нагоре,но просто не ги пускат от съображения за сигурност.Все пак за 50 и повече години с български вагони са станали само 2 по-сериозни инцидента,но пък каква е гаранцията,че това няма да се случи и с ЧКД-тата? Аз съм ЗА пускането на българските вагони по тези маршрути.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4628
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Quote
Разбира се,че могат да се движат от Българските вагони от пл Журналист и по бул.Черни Връх нагоре,но просто не ги пускат от съображения за сигурност.Все пак за 50 и повече години с български вагони са станали само 2 по-сериозни инцидента,но пък каква е гаранцията,че това няма да се случи и с ЧКД-тата? Аз съм ЗА пускането на българските вагони по тези маршрути.
те може и да се движат ама като стигне до някъде нагоре (с 20-30км/ч) ще се връща с 50-60   към НДК.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15561
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
те може и да се движат ама като стигне до някъде нагоре (с 20-30км/ч) ще се връща с 50-60   към НДК.
Е това все пак е бил единичен случай.Проблема не е в изкачването,а в спускането,важното е на спускане ватмана да не изтъве вагона надолу.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Разбира се,че могат да се движат от Българските вагони от пл Журналист и по бул.Черни Връх нагоре,но просто не ги пускат от съображения за сигурност.Все пак за 50 и повече години с български вагони са станали само 2 по-сериозни инцидента,но пък каква е гаранцията,че това няма да се случи и с ЧКД-тата? Аз съм ЗА пускането на българските вагони по тези маршрути.
[/size]Ти може да си и ЗА пускането на землянски Чавдарки по 284, обаче хората са преценили, че тези трамваи са опасни за подобни маршрути. Няма гаранция, че ЧКД няма да претърпи инцидент, но няма нужда да загиват още хора за да живее българското.
« Last Edit: 02.02.2007, 19:28:17 by conecto »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7434
    • View Profile
Quote from: Ivo
Разбира се,че могат да се движат от Българските вагони от пл Журналист и по бул.Черни Връх нагоре,но просто не ги пускат от съображения за сигурност.Все пак за 50 и повече години с български вагони са станали само 2 по-сериозни инцидента,но пък каква е гаранцията,че това няма да се случи и с ЧКД-тата? Аз съм ЗА пускането на българските вагони по тези маршрути.
Драги приятелю - инцидентите са много повече от два. Ако имаш желание проучи въпроса в детайли. Относно това какви трамваи трябва да се движат - мисля че отдавна е взето решение, което в обозримо бъдеще няма да претърпи промяна, поради простата причина че никой чиновник в СКГТ и СО няма да си сложи главата в торбата разписвайки заповед за движение на наши вагони по маршрутите с тежък профил. Що се отнася до бул.Черни връх там такива не се допускат заради безопасността на пътниците а в гората заради безопасността на движението. Ако дерайлира или изпадне кардан на трамвай в гората може цялото трамвайно движение на юг от Журналист да се парализира за неопределен период от време.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 601
    • View Profile
    • Email
Искам да изкажа моето мнение за ТМ-ваите и техните маршрути :
ТМ 1-същия маршрут ;
ТМ 2- както но да не върти на Журналист а през горичката по ТМ14 към Хладилника защото иначе се припокрива напълно с ТМ 18 и няма според мен голям смисъл винаги е празен колкото пъти съм се качвал.
ТМ 3 - Надлез Надежда Гарата и от по маршрута си !
ТМ 5 -същия маршрут ;
ТМ 6 -същия маршрут ;
ТМ 7 -същия маршрут ;
ТМ 8 до Гарата към Надлез Надежда
ТМ 9 -същия маршрут ;
ТМ 10 се обединява с ТМ 12 и става Западен парк пл. Журналист
ТМ 11 -същия маршрут  само че до Княжево или може би до Бъкстон за да е по близо до пазара Красно село и така ще е свързано много удобно Илиенци с Красно село.
ТМ 12 се обединява ТМ 10
ТМ 13 -същия маршрут ;
ТМ 14 -същия маршрут  само че с две коли повече
ТМ 15 -същия маршрут ;
ТМ 18 -същия маршрут ;
ТМ 19 -същия маршрут , но с кола повече или две
ТМ 20 -същия маршрут ;
ТМ 22 -същия маршрут .
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 635
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
А ЧКД за ТМ2 откъде? През гората не дават да се минава с български мотриси.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7434
    • View Profile
С 2 и 14 проблема може да се реши много лесно - обединяват се двете линии.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14020
    • View Profile
Защо махаш тм 12 от Илиенци??? Ще останат без транспорт хората!
Освен това не знам да има тм 13, поправете ме, ако греша

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18116
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
Защо махаш тм 12 от Илиенци??? Ще останат без транспорт хората!
Освен това не знам да има тм 13, поправете ме, ако греша
Май сега заради задушницата временно я бяха разкрили, или през есента ходеше до Илиянци ", заради големият пътникопоток към Търговските центрове в района".

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14020
    • View Profile
Quote from: difian
Май сега заради задушницата временно я бяха разкрили, или през есента ходеше до Илиянци ", заради големият пътникопоток към Търговските центрове в района".
то пък едни търговски центрове    Като сляза от трамвая редовно ме посрещат с въпроса: Баце, искаш ли фааактура?  

Offline 822

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Аз пък се чуда какво им е толко на т6м-700,че да не изкачват гората.Наклона е толко голям,както от Евлоги Георгиев до пл.Журналист.Ако ги пускаха щеше да е по-добре.Тогава можеше да се обединат 2 и 12-с маршрут Илианци до Хладилника,а от друга страна 14 и 18 също да се обединат с маршрут Орландовци-парк х.Москва с чешки мотриси по една.Ще бъде много по-одобно.
ЦЕНТЪРА,ЦЕНТЪРА...ОНЯ РУСИЯ И ПЛЕМЕННИКА, ПАК МИ ДИШАТ ОТ ВЪЗДУХА,ВИКАЙТЕ ПАТРУЛКИ И ЛИНЕЙНИ!!!