Author Topic: Транспортно обслужване на град Банкя  (Read 24078 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16693
    • View Profile
    • Email
Нека не забравяме, че при тях трябва добре да се нагласят първите и последните курсове, които са особено важни за пътниците.
То нали заради първите и последни курсове са запазени парченца от старата А44 до Градоман, Михайлово и Вердикал?

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4297
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Именно! Заради синхрона се оказва, че някой от кварталите ще има по-късна първа кола, а друг - по-ранна последна. Точно затова, коли от 44 покриват проблемните направления или правят смесен курс до два квартала един след друг.

Offline petur1111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 484
    • View Profile
Новите излетни линии с двуетажните автобуси са много опасни. не знам дали някой се е сетил за това. засякох автобус по новата линия към Банкя. Видях как горе е пълно с народ, а долу всички седалки са празни. Не знам точно колко са местата горе. ако предположим, че са 50, това означава 3-4 тона (ако смятаме средното тегло на човек между 60 и 80 кила) маса, която е доста високо над пътя. в същото време долу няма нищо, което да прави все пак някакъв баланс. центърът на тежестта отива много нагоре и при едно малко колебание - ще стане белята. например на надлеза на пътния възел Сливница/Околовръсно. Там е много високо, че ме е страх какво ще стане, ако автобусът падне чак долу. И точно заради височината там може един силен вятър да обърне автобуса. Или пък някой лек автомобил леко да чукне автобуса отстрани и ще стане като катастрофата на магистрала Тракия.

Тези автобуси може би са по-стабилни, когато и долу има пътници. но когато се използват за излетни линии, е ясно, че всички ще искат да са горе.


Съседка е водила внука до Банкя с новата линия. тя също потвърди, че горе всички седалки се пълнят и има дори някой друг правостоящ. а долу няма никой. Също така разказа, че било много задушно - нямало никакви отварряеми прозорци. може само да си представим какво би било през юли и август. Горе нямало апарати за таксуване, а постоянно имало аудио съобщение, което карало пътниците да си маркират картите. и така редовно имало хора, които слизали до долу, за да си маркират картите и после се връщали. в движение. не знам колко е безопасно. в автобуса била пусната музика/радио, което мисля, че беше нарушение на някакви закони за авторски права. също така е имало някакво дете/момче, което се е представяло за екскурзовод. сложило си картата за градски транспорт на врата и обикаляло напред назад и досаждало на пътниците като разказвало различни "факти" по маршрута и задавало въпроси на хората. Не знам колко е редно това да бъде допуснато от шофьора.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Между другото колко пътника е имало наистина по Х43? Според мен максимум 20-30 човека на курс.

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3703
    • View Profile
Вчера ~1000 човека на Х43 превозени, на едната кола
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Вчера ~1000 човека на Х43 превозени, на едната кола

По 120 човека на курс  :D А на снимките половината автобус е празен...

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1327
  • MAN Lion's City
    • View Profile
На един от последните курсове от Банкя за София в неделя имаше около 60 души, а зад него се движеше 47, в който също бяха заети всички седящи места. И това на Великден, когато в София нямаше жива душа. Очевидно има интерес и тази услуга трябва да се развива. Ще е хубаво вбъдеще да се предлагат и маршрути до нови места.

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
В края на 90те пътувах 5-6 пъти с двуетажен автобус 42. Маршрутът му по онова време беше Банкя-Захарна фабрика. Не беше особено пълен, но ми направи впечатление че имаше доста студенти. В Банкя имаше някакъв университет, по онова време университети имаше къде ли не и в какви ли не помещения. Та този рейс беше пълен със студенти, много от тях бяха доста шумни и закачливи. И определено имаше интерес към втория етаж :D
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
42 не е излетна линия, не знам защо и Х43 трябва да е заслужил този статус. Още повече че делението на излетни и градски линии официално беше премахнато...

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Не съм ходил скоро в Банкя, но ако маршрута на Х43 е по-специфичен и предлага връзки с обекти, свързани с почивка или рекреация - хотели, санаториуми, значи може да се смята за излетна линия.
Довеждащите линии са 8хх, но има и една D1. Не знам каква е разликата.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16693
    • View Profile
    • Email
42 не е излетна линия, не знам защо и Х43 трябва да е заслужил този статус. Още повече че делението на излетни и градски линии официално беше премахнато...
Прав си. Преместени в правилната тема.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
42 довозва до периферна метростанция, докато Х43 навлиза в идеалния център. Имаше излетни линии от Национален стадион. :rolleyes:

Offline poly911

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1297
    • View Profile
    • Email
Не съм ходил скоро в Банкя, но ако маршрута на Х43 е по-специфичен и предлага връзки с обекти, свързани с почивка или рекреация - хотели, санаториуми, значи може да се смята за излетна линия.
Довеждащите линии са 8хх, но има и една D1. Не знам каква е разликата.
Няма Д1 има 801 тя е от довеждащите

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Освен да честитим на Банкя пряка връзка с центъра на София.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing