Author Topic: Източна част на София  (Read 65025 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #240 on: 16.02.2024, 11:30:39 »
От Искърско шосе до Околовръстното през Бусманци са над 7 km разбити пътища покрай катуни и коптори. Няма да е  бързо, определено вариантите през Източна тангента и дори удължен 79 през катун Христо Ботев ще осигурят по-бързо придвижване.  :rolleyes:

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #241 on: 16.02.2024, 13:36:26 »
От другата страна не е по-добре. Заради терена на Подуене-разпределителна, има близо 4 km без нормално пресичане на жп линиите. При Слатинска река има ограничение във височината. Новият булевард “Източна тангента” ще е улица от първостепенната улична мрежа, с две платна и пътни възли…

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #242 on: 16.02.2024, 14:51:02 »
От Искърско шосе до Ботевградско през Източна тангента или Христо Ботев може да се излезе за по-малко от 5 km и пътят е по-приличен в сравнение с този през Бусманци.  :rolleyes:

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #243 on: 16.02.2024, 15:17:57 »
Не знаех, че е толкова запечено положението с тангентата. Тя спрямо сегашната си линия може малко по източно да мине покрай летището и от там да се влее в текущия си вариант. Аз не знам защо не се мисли нещо за пресичане с мост на линиите примерно

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16693
    • View Profile
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #244 on: 16.02.2024, 16:36:06 »
Приоритетът не е висок. Че то има 2 прелеза на съществени улици с главна жп линия, какво остава за дълбоко периферна връзка.

Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #245 on: 16.02.2024, 17:37:57 »
Приоритетът не е висок. Че то има 2 прелеза на съществени улици с главна жп линия, какво остава за дълбоко периферна връзка.
Забелязвам това отношение на общината към нашите квартали и това ми е много странно. При положение, че този път всяка вечер и сутрин се превръща в тапа от кръговото до летище до кръстовището на бившия прелез в махалата, а в участъка след това в посока Ботевградско е една бавна колонка, но и общината твърди, че не и е приоритет. А това е единствената удобна връзка на кварталите.
За прелезите - мисля, че цитираш този на Щросмайер - да знам, че там е трагично също

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #246 on: 16.02.2024, 18:17:24 »
Аз забелязвам тенденция, да се пише, но не и да се четат вече написаните мнения от други потребители!

В ОУП е планиран е изцяло нов булевард между бул. Шипченски проход/Искърско шосе до Северната скоростна тангента и дори до Чепинско шосе. За него се ползва работното име “Източна тангента”, но съвпадението на трасетата им е минимално, под километър. Ще има ново пресичане на жп линията между Подуяне и Искър, както и трябва да се реши какви ще са връзките с Боян Магесник/Гео Милев, Мими Балканска/Товарна тангента, как ще се пресича демонтираната в момента, но заложена за възстановяване жп линия към Биримирци….

Всичко в заложено на макро ниво в ОУП, но без ПКТП и промяна в регулацията, няма как да се стигне до реализация. А в детайлите има сложни проблеми за решаване - покрай ВТУ, пресичането на жп линията, връзките/кръстовищата с изброените по-горе улици. Има драми и от страна на НКЖИ…


Offline Kingpin

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #247 on: 16.02.2024, 21:06:56 »
Интересно, има ли някакъв чертеж на този път?

Аз знам, че въпросният нов булевард един вид се води удължение на сегашната Източна тангента.
Ще започва от кръстовището Шипченски проход - Асен Йорданов, продължава през Слатина, покрай ПЖИ и заобикаля квартал Христо Ботев и стига до сегашната Източна тангента (където се пресича с Мими Балканска).


Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 811
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #248 on: 17.02.2024, 00:29:18 »
Дали не би могло 384 вместо до Т2 през Т1 да бъде удължен до Автостанция Изток?

Ако са поне 5-6 коли делник, да, само дето ми звучи леко фантастично при положение, че до буквално днес линията работеше само делник поради липсата на водачи/ПС. Ако в близкото бъдеще се открие ресурс за нещо такова, то по-добре да се пусне 104(ако се налага нека не ходи чак до Младост 3), а 384 да си върши работата по Дружбите и по летището и района.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 18329
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Източна част на София
« Reply #249 on: 17.02.2024, 07:50:57 »
Интересно, има ли някакъв чертеж на този път?
Ето. В момента се разработва ПКТП (подробен комуникационно-транспортен план), които комбинира решения между тези варианти, дава и нови идеи за решения, обхваща и трасето на Боян Магесник, което става с две платна…

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4347
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #250 on: 17.02.2024, 17:15:21 »
Дали не би могло 384 вместо до Т2 през Т1 да бъде удължен до Автостанция Изток?

Ако са поне 5-6 коли делник, да, само дето ми звучи леко фантастично при положение, че до буквално днес линията работеше само делник поради липсата на водачи/ПС. Ако в близкото бъдеще се открие ресурс за нещо такова, то по-добре да се пусне 104(ако се налага нека не ходи чак до Младост 3), а 384 да си върши работата по Дружбите и по летището и района.

Идеята е за 6 месеца да се провери какво ще е натоварването през въпросния участък. Тази линия и без това е довозваща в Дружба и района на летището и може да се ползва за тази цел без да се влоши съществено обслужването.

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 811
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #251 on: 18.02.2024, 03:09:18 »
Дали не би могло 384 вместо до Т2 през Т1 да бъде удължен до Автостанция Изток?

Ако са поне 5-6 коли делник, да, само дето ми звучи леко фантастично при положение, че до буквално днес линията работеше само делник поради липсата на водачи/ПС. Ако в близкото бъдеще се открие ресурс за нещо такова, то по-добре да се пусне 104(ако се налага нека не ходи чак до Младост 3), а 384 да си върши работата по Дружбите и по летището и района.

Идеята е за 6 месеца да се провери какво ще е натоварването през въпросния участък. Тази линия и без това е довозваща в Дружба и района на летището и може да се ползва за тази цел без да се влоши съществено обслужването.

Според мен ще си е натоварена и ще е бърза и удобна алтернатива на 14 или гоненето на трамвай 22. Безспорно, има нужда от бърза линия между Дружбите и АС Изток, която да не излиза от рамките на града.
SUMC - Desordem e Regresso.


Offline xr1st0

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1249
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #252 on: 18.02.2024, 16:38:48 »
Безспорно, има нужда от бърза линия между Дружбите и АС Изток, която да не излиза от рамките на града.
Според мен е смислено да има някаква рингова линия от рода на Младост-Дружба-Автостанция Изток - Левски по източна тангента или през Слатина

Offline Niko.G

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 811
  • ⁠A heresia das heresias era o bom senso.
    • View Profile
Re: Източна част на София
« Reply #253 on: 18.02.2024, 17:12:04 »
Безспорно, има нужда от бърза линия между Дружбите и АС Изток, която да не излиза от рамките на града.
Според мен е смислено да има някаква рингова линия от рода на Младост-Дружба-Автостанция Изток - Левски по източна тангента или през Слатина

Потретвам с риск да стана досаден, именно 104 е линията замислена с такъв маршрут. Младост 3 - Дружба 1 - МС Дружба - Слатина - тунела при гара Подуене - Ботевградско шосе - Изток. За съжаление бяха проведени само тестови пробези с този маршрут.
SUMC - Desordem e Regresso.