Author Topic: Оптимизацията на автобусните линии  (Read 224730 times)

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Ей ти я Прага - сходно население, сходна големина, сходна метро мрежа и като модел, пътниците им поне х2, имат нашите трамваи х5 и возят яко хора и с тях, отделно изграждат адекватни автомобилни рингове в и около града с тунели и каквото си трябва…
А толкова ли е трудно да заимстваме от пражкия модел нещичко. Ако имаме читави и адекватни данни за човешките потоци би трябвало да могат да се направят нещата. Вярвам че имаме нужните специалисти.

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7903
    • View Profile
    • Email
Ей ти я Прага - сходно население, сходна големина, сходна метро мрежа и като модел, пътниците им поне х2, имат нашите трамваи х5 и возят яко хора и с тях, отделно изграждат адекватни автомобилни рингове в и около града с тунели и каквото си трябва…
А толкова ли е трудно да заимстваме от пражкия модел нещичко.

Сигурно можем да заимстваме, но трябва да се простираме според чергата си също така. Прага има годишен брутен вътрешен продукт от около 80 млрд. евро, София само около 35 млрд. при по-голям брой жители. Доходите на глава от населението също като ги сравниш ще видиш че няма как да им стигнем нивото все още.

Offline Chezare

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Относно Прага и метрото- нашето метро е 52 км с 47 станции или станция средно на 1.1 км. Пражкото метро според Уикипедия е дълго 65.4 км с 61 станции- една станция редно на 1.07 км. Къде ги видяхте тези по-големи разстояния между станциите в Прага, не знам, но това просто не е вярно. Проблемът на нашето метро е, че се влачи твърде бавно. Проблем са интервалите и маршрутите на автобусните линии-като минават твърде рядко и не отиват там, където трябва, е нормално хората да не ги ползват.
Най-лесното, ефективно и щадящо финанси решение е елементарно - разтегляне на разписанията, намаляване на средната скорост на придвижване и свеждане до минимум ролята на GPS-и, говорещи автобуси, табла и всякакви подобни електроники, които само утежняват основните процеси.

Offline radk0_99

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 485
    • View Profile
Относно Прага и метрото- нашето метро е 52 км с 47 станции или станция средно на 1.1 км. Пражкото метро според Уикипедия е дълго 65.4 км с 61 станции- една станция редно на 1.07 км. Къде ги видяхте тези по-големи разстояния между станциите в Прага, не знам, но това просто не е вярно. Проблемът на нашето метро е, че се влачи твърде бавно. Проблем са интервалите и маршрутите на автобусните линии-като минават твърде рядко и не отиват там, където трябва, е нормално хората да не ги ползват.
Проблемът основния е, че липсва каквато и да е синхронизация между наземния транспорт и метрото. Както като разписания така и като маршрути. Ако наземен транспорт и метро се допълват може би щеше да имаме прилично обслужване и с настоящия брой водачи и може би нямаше да има такъв отлив на пътници и приходи

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5949
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Вярвам че имаме нужните специалисти.
Нямаме!

Offline ViktorSt

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 5
    • View Profile
Здравейте, дали ако една линия, която е на час се раздели на две без да се променя броя на колите по нея ще стане по-редовна?
Тоест ако 8 се раздели на 8А от Герман до Гара Искър и 8Б от Гара Искър до Кривина и всяка от линиите е поета от половината коли от 8-ма линия това би ли съкратило поне малко пътуването с тази линия? Kaкто е в момента тя основно вози въздуха.
Или 8 да се съкрати от Гара Искър до Герман с половината коли, а другите да подсилят 14-ката, която така или иначе почти напълно се дублира с 8 и между гарата и Кривина да се направи комбиниран маршрут? Струва ми се, че в момента 8 е просто един въздуховоз.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6299
    • View Profile
    • Email
То навремето си беше точно така. 8 от Гара Искър до Герман и 15 от Гара Искър до Кривина. Защо са решили да ги съберат в една и по-добре ли е станало наистина, не знам. Тогава нямах никаква работа в този район...
По рейс и по жена не се тича!

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Разделяне на линията със същия брой коли няма как да я направи по-редовна - интервалите ще се запазят навсякъде. Принципно има смисъл 8 да се съкрати до Видните с намаляване на интервалите с 10-15 минути - 14 обслужва Кривина при това е дълга линия и обиколка на Казичене и Видните ще доведе до сериозно увеличение на транспортната задача. Видните и къщите около гарата в Казичене са извън пешеходна достъпност до сегашния маршрут на 14. :rolleyes:

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
8 е замислена като работническа линия, свързваща индустриална зона Гара Искър с работническите села Герман и Горубляне. Въпреки че индустрията отдавна не е това, което беше, тя все още обслужва най-вече СПТУТ "Никола Ботушев", ТЕЦ София-Изток и гараж Дружба.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
СПТУТ, ТЕЦ София-Изток и гараж Дружба се обслужват от 88, до гаража ходи също 404. На практика само къщите в Горубляне около Павел Красов нямат друг транспорт освен 8. От друга страна сравнително редовният делник пик 14 е достатъчен за сравнително малкото село Кривина, сравнимо като население с Горни и Долни Богров, докато Видните и къщите около гарата в Казичене са извън пешеходна достъпност до сегашния му маршрут. Не се вижда по-добро решение от съкращаване на 8 до Видните, което ще го направи значително по-редовен. 

Offline Ilian

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1237
    • View Profile
    • Laptop screens and laptop repairs
СПТУТ, ТЕЦ София-Изток и гараж Дружба се обслужват от 88...
Имам предвид кварталите на юг от Цариградското

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9369
    • View Profile
Все едно 8 няма особено значение за Кривина и единственият реален вариант да стане по-редовен без увеличение на транспортната задача е съкращаване до Видните. Намаление на интервалите с 10-15 минути и по-добра синхронизация с 14 в общите участъци могат да привлекат пътници. :rolleyes: