Author Topic: Транспортното обслужване на ж.к. Младост  (Read 157389 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Мине се, не мине време и току някой пак предложи на стохиляден Младост да му оставим половин рейс, а комплексът видимо е задръстен от коли. Такива генерални промени стават със сериозни изследвания. Не е добра практика да се експериментира и да се разчита после хората да пишат жалби. 213 и 305 не са автобуси, които са за ексклузивно ползване от младостчани. Минават и през други квартали и райони.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Закриването на 213 като цяло е голяма глупост. Линията си има пътник поток извън Младост и ако там не се ползва може да се пренасочи другаде.
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 15995
  • Думите се забравят, въздействието никога
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Според мен основният проблем на „Младост“ е недостиг на връзки с идеалния център и затова на всяка цена трябва да се мисли за удължаване на тролейбусното трасе в близко бъдеще, защото всякаква друга схема е невъзможна. Обърнете внимание, че като вземем под внимание „Надежда“, „Люлин“, „Дружба“, всички те имат много близка или непосредствена връзка до ключови обекти в идеалния център като НДК, Съдебната палата, бул. „Христо Ботев“ и т.н. „Младост“ има само връзката с НДК с ТБ 5 и до някъде със 76. 213, 305 и 413 са натоварени линии, които не трябва да се изменят, но специално 305 е много периферна линия с преминаването през „Ситняково“.

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
Съжалявам. Оттеглям предложението си за автобус 213 и 305. Явно не съм бил прав. За тролей 5 обаче си мисля че стигането му по някакъв начин до спирката на РУМ-а е задължително предвид че е сигурно най-натоварената спирка в Младост 2...

Според мен основният проблем на „Младост“ е недостиг на връзки с идеалния център и затова на всяка цена трябва да се мисли за удължаване на тролейбусното трасе в близко бъдеще, защото всякаква друга схема е невъзможна. Обърнете внимание, че като вземем под внимание „Надежда“, „Люлин“, „Дружба“, всички те имат много близка или непосредствена връзка до ключови обекти в идеалния център като НДК, Съдебната палата, бул. „Христо Ботев“ и т.н. „Младост“ има само връзката с НДК с ТБ 5 и до някъде със 76. 213, 305 и 413 са натоварени линии, които не трябва да се изменят, но специално 305 е много периферна линия с преминаването през „Ситняково“.

Тук не си прав. Ако не са в центъра, къде според теб са спирките на тролей 5 на Софийския Университет (новата еднопосочна при метростанцията), ул. Ген. Гурко, ул. Граф Игнатиев, Петте Кьошетта, Руски Паметник (макар че последната е вече на границата на центъра в района на жк. Зона Б5)?
« Last Edit: 24.10.2021, 13:48:22 by Unicode »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
305 е прекалено разредена, но маршрутът по Ситняково е удачен - осигурява бърза връзка с Подуяне, Сточна и Централна гара с по-малко задръствания. 213 стига до Орлов мост, МД1 навлиза в идеалния център, 76 осъществява връзка с НДК. :rolleyes:

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
Според мен основният проблем на „Младост“ е недостиг на връзки с идеалния център и затова на всяка цена трябва да се мисли за удължаване на тролейбусното трасе в близко бъдеще, защото всякаква друга схема е невъзможна. Обърнете внимание, че като вземем под внимание „Надежда“, „Люлин“, „Дружба“, всички те имат много близка или непосредствена връзка до ключови обекти в идеалния център като НДК, Съдебната палата, бул. „Христо Ботев“ и т.н. „Младост“ има само връзката с НДК с ТБ 5 и до някъде със 76. 213, 305 и 413 са натоварени линии, които не трябва да се изменят, но специално 305 е много периферна линия с преминаването през „Ситняково“.
Реално ако се "поставим" в главите на управленците в София, то Младост е най-добре свързаният квартал с останалата част на града. Не забравяй, че метрото е универсална панацея за всички проблеми в града(пак според управлението на София).
А сега и аз да дам моя дан за промените на транспорта в квартала. Принципно автобусните линии в Младост са достатъчно зле, че да ги променяме или намаляване и другите обясниха този факт, така че аз нямам претенции. Остана обаче тролейбусният транспорт. Да наистина е наложително да се качи тролея до метростанция Балан и както Благун каза е най-безболезно ако мине зад хит и Принцес и по новия Малинов обратно в Младост 2, даже ако се разчисти едното платно на статия Малинов ще може да се устрои и място за почивка. Аз бих предложил и да има нова ТБ линия, която да е от Младост 1 до басейна Спартак, връзки, които не се срещат за Младост. Отделно да не забравяме и обещания трамвай до Младост 1А/3, продължението на 23, което неизвестно кога ще стане, но уж ни е обещано. Така мисля, че би трябвало да се подобри абсолютно обслужването в квартала.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
76 осъществява връзка на голяма част от Младост с Орлов мост и НДК, с едно прекачване се стига почти навсякъде в идеалния център, но определено има нужда от сгъстяване. До Съдебна палата има достъп с МД1 както и 76 и четири спирки с ТМ10, 12 или 18. ТМ23 няма да е удобна връзка на Младост с идеалния център - времепътуването трудно ще падне под 40 минути от Младост 3. :rolleyes:
« Last Edit: 25.10.2021, 11:11:16 by V.Peichev »

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
. ТМ23 няма да е удобна връзка на Младост с идеалния център - времепътуването трудно ще падне под 40 минути от Младост 3. :rolleyes:
Ако се направи нормално обръщало в Младост 3 или поне триъгълник ще може да се сгъсти обслужването на линия 23 и тя да стигне до младежкия театър. Спокойно могат да се вземат още бракувани Т6А5 от Прага и да ги пуснат единични по евентуалната линия в Младост. Още 15-16 бройки ще са напълно достатъчни.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
Времепътуването от Младост 3 до Младежки театър на практика няма как да падне под 40 минути, вероятно дори 45.  :rolleyes:
« Last Edit: 25.10.2021, 14:57:09 by V.Peichev »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11618
    • View Profile
    • Сдружение ГТИ
    • Email
Ако се направи нормално обръщало в Младост 3 или поне триъгълник ще може да се сгъсти обслужването на линия 23 и тя да стигне до младежкия театър. Спокойно могат да се вземат още бракувани Т6А5 от Прага и да ги пуснат единични по евентуалната линия в Младост. Още 15-16 бройки ще са напълно достатъчни.

Няма нужда да се купуват повече стари трамваи. Време е да се закупят модерни нископодови трамваи, при това да обслужват две от най-натоварените линии в София. В случай че трамвайното трасе стигне до Младост, то би било логично 20 да се удължи до там, а клонът към депото да остане второстепен (например Гара Искър - Изток).
Може да нема ред, ама требе да се спазва!

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16714
    • View Profile
    • Email
Да, логично е главната линия да е по Копенхаген, а спомагателната - към обръщалото на ТМ20. Писано е много в специализираната тема - никой не очаква трамваят да се ползва от Младост и даже от Дружба-2 до Паметника Левски или Младежки театър. По-скоро - за връзка на хората по Копенхаген с метрото (вместо да махат копита по пътеки и тунели от МС ИЕЦ), Кауфланд и Билла, на Младост - с НПЗ Искър.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На посочената рисунка съм показал единственото възможно (за мен) решение за удължаване на тролейбусното трасе до МС Александър Балан в Младост-3 - до бл. 326. Това е максималното разстояние, за да може да се осигури захранване от съществуващите токоизправителни станции. Огледах Младост 2 на юг от ул. Александър Балан и там не откривам подходящи улици, по които смислено да се прокара тролейбус за обръщане на посоката, да има място за почивка, но и за връзка с метростанцията.
Също така - важно е съобразяването с текущата организация на движението. Обръщане на посоката по стария Малинов, улицата между Хит и Принцес Аутлет и новия Малинов е невъзможна, заради прекалено голямото отдалечаване от захранването. Доколкото знам, ТИС "Алиенде", която захранва участъка към Младост-2, не е модернизирана. При нейното модернизиране е възможно този максимален обхват да стане по-голям. Всичко зависи от планирането на развитието на електротранспорта в Младост и калкулацията във връзка с това, дали ще е по-икономически изгодно да се направи нов ТИС "Младост" или само да се остави обслужване със сега наличния ТИС.
Посочената улица при бл. 326 е планирана, съобразно действащата регулация. Сега наличната пътека се явява неин северен тротоар.
« Last Edit: 25.10.2021, 16:10:01 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Pesho1991

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1108
    • View Profile
Защо не наобратно? През стария Малинов, зад хит и по новия и обратно към младост 2? Не е ли горе-долу същото разстояние?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
Не е единственото възможно. Може спокойно да се направи връзка от стария Малинов към Балан само за тролейбуси и обръщало някъде около 7 РПУ евентуално в началото на алея  "Флойд Бляк".  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Написал съм защо - отдалечава се прекалено много от извода за захранване на мрежата. Изводът тук мисля, че се явява дубльор на този извод тук , което определя максимално възможно разстояние от 1 км. Това се пада точно в района на кръстовището на метростанция Балан. Удължаване на юг към ХИТ не е възможно без друг нов извод, но той няма как да дойде от съществуващия ТИС тук, защото ще е много далече.

Не е единственото възможно. Може спокойно да се направи връзка от стария Малинов към Балан само за тролейбуси и обръщало някъде около 7 РПУ евентуално в началото на алея  "Флойд Бляк".  :rolleyes:
Всичко може с нов ТИС в Младост. Със сега наличното съм описал какво е възможно.
« Last Edit: 25.10.2021, 17:09:38 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9417
    • View Profile
Може да се ползва няколкостотин метра автономен ход на дизел.  :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7089
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Може, ако агрегатите се сменят с нещо по-читаво. Както знаете, и на късите, и на дългите Шкоди, агрегатите са най-слабите възможни. Съмнявам се да са адекватни за ежедневно редовно многократно използване. Дори и батериите на новите Шкоди се видя в документацията, че не са подходящи за ползване на всеки курс. Също така - токовземателите на всички Шкоди са обикновени. Дори чехите като качваха снимки на тестващите се тролейбуси за София, в коментарите си недоумяваха защо поръчваме тролейбуси с възможност за автономно придвижване без да са оборудвани с автоматични токовзематели, особено като се плащат с еврофондове.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline HST

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 417
    • View Profile
За агрегатите - един от старите шофьори в Надежда, ми каза, че в началото - 2014 - са вървяли на дизел много пъргаво... след това ги били "скопили"... може гаражен фолклор да е, обаче...

Offline New_Passenger

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2458
  • Lyulin 4ever
    • View Profile
Според мен основният проблем на „Младост“ е недостиг на връзки с идеалния център и затова на всяка цена трябва да се мисли за удължаване на тролейбусното трасе в близко бъдеще, защото всякаква друга схема е невъзможна. Обърнете внимание, че като вземем под внимание „Надежда“, „Люлин“, „Дружба“, всички те имат много близка или непосредствена връзка до ключови обекти в идеалния център като НДК, Съдебната палата, бул. „Христо Ботев“ и т.н. „Младост“ има само връзката с НДК с ТБ 5 и до някъде със 76. 213, 305 и 413 са натоварени линии, които не трябва да се изменят, но специално 305 е много периферна линия с преминаването през „Ситняково“.

Тук не си прав. Ако не са в центъра, къде според теб са спирките на тролей 5 на Софийския Университет (новата еднопосочна при метростанцията), ул. Ген. Гурко, ул. Граф Игнатиев, Петте Кьошетта, Руски Паметник (макар че последната е вече на границата на центъра в района на жк. Зона Б5)?

По-скоро е имал предвид че връзки има, но те са прекалено бавни. До Графа, Петте Кьошета, Руски паметник, Мол оф София, пътуването е твърде дълго, понеже тролеят не е по-бърз от автобус и спира на всяка спирка, докато до района на СУ, Орлов мост можеш да се придвижиш с "експресните" линии като 76, 213. Преди наистина най-удобната връзка беше с района на СУ. Но откакто има метро, Младост има бързи връзки с идеалния център. Младост и Надежда са единствените квартали, изцяло покрити от метрото.
Софийско метро, колекция карти - https://drive.google.com/drive/folders/1v90JEwozXaRGVBWcwSNO0GnU_3pTYZbQ?usp=sharing

Offline Unicode

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 593
  • Фен на Софийското метро
    • View Profile
На посочената рисунка съм показал единственото възможно (за мен) решение за удължаване на тролейбусното трасе до МС Александър Балан в Младост-3 - до бл. 326. Това е максималното разстояние, за да може да се осигури захранване от съществуващите токоизправителни станции. Огледах Младост 2 на юг от ул. Александър Балан и там не откривам подходящи улици, по които смислено да се прокара тролейбус за обръщане на посоката, да има място за почивка, но и за връзка с метростанцията.
Също така - важно е съобразяването с текущата организация на движението. Обръщане на посоката по стария Малинов, улицата между Хит и Принцес Аутлет и новия Малинов е невъзможна, заради прекалено голямото отдалечаване от захранването. Доколкото знам, ТИС "Алиенде", която захранва участъка към Младост-2, не е модернизирана. При нейното модернизиране е възможно този максимален обхват да стане по-голям. Всичко зависи от планирането на развитието на електротранспорта в Младост и калкулацията във връзка с това, дали ще е по-икономически изгодно да се направи нов ТИС "Младост" или само да се остави обслужване със сега наличния ТИС.
Посочената улица при бл. 326 е планирана, съобразно действащата регулация. Сега наличната пътека се явява неин северен тротоар.

Аз не мога да разбера защо се предлага само кръгов маршрут за тролей 5? На ул. Атанас Москов има свободен празен терен точно след спирката на автобуси 305 и 413 тук https://www.google.bg/maps/@42.6406352,23.3743682,3a,75y,187.46h,99.18t/data=!3m6!1e1!3m4!1sP9-FSzWCkZya_6Rc1TBfxQ!2e0!7i13312!8i6656?hl=bg. Защо никой не предлага обръщало за тролея там?!? :bounce: