Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 691
1
София - Самоков  - Якоруда е абсурд като жп линия. То и шосе няма и не може да има заради вододайната зона.
По-вероятно е да имало нормалнорелсов проект през Предела с тенденция за удължаване до Гоце Делчев.

2


Потели резко от спирката и успя да направи каскада - лявата щанга я премести на съседния проводник а дясната щеше да повреди трасето в посока НДК.
И как разбра, че е потеглил рязко, след като очевидно не си в тролея? Или просто поредното съчинение по картинка.

3
Quote
Същото се готви и от „Руски паметник“ до „Пирогов“, все пак крайно време беше части от обекта да се видят структурирани.

Че трябваше , трябваше , но лошото е че ремонта стига само до Трамкар , а не до Бъкстон за да всичко да си бъде новичко :(
Трамкар трябва да бъде отрязан от мрежата за възможно най-малко време. Сигурно ще го изпълнят на междинен подетап между двата основни етапа.

4
По Нишава и Костенски водопад - абсурд,  но по Луи Айер биха минали. Особено А65 е с огромна обиколка

5
ВА е използвано при военните автомобили. Логичното за Варна е ВВ, а не за Пловдив. ВВ исторически е свързана с Варна. Освен това тя е първата серия в България, заделена изцяло за държавни автомобили (тогава - с бели номера).
Другите области надали ще имат нужда от втори код поне до 2050.

6
Кърджали с нова серия ВН
Това го пишеш от 27.04.2021. Но в проверката за ГО не може да се намери активна за никой номер K****BH, само за серия ВМ до 9400.

7
Разни / Re: Детството
« on: 22.07.2021, 12:09:36 »
АРИАНА нямаше ли в София? Тъмни пиво мисля не се произвеждаше никъде. Чак през 90-те май се появи "Столично тъмно".
Не, казваше се "Столично". Естествено - не тъмно. Първата си тъмна бира съм пил по студентски времена в Прага. Поначало масова беше бирата без етикет на бутилката, т.нар. светло пиво.

В края на 80те Швепс не се намираше....нещо бяха развалили калимерата с лиценза. А преди тези капачки, по времето, когато чичо ви Благо е бил тийнейджър, шишетата са се затваряли с едни прозрачни топчета, които след отварянето са оставали вътре. Имало е и селски лимонададжийници, чиято лимонада е била много по-хубава от "заводската".
Шишета с прозрачни топчета съм виждал само на снимки, те са излезли от употреба през ранните 60. Иначе с порцеланова капачка, хваната с метални скоби - те вървяха до изграждането на заводи за безалкохолни напитки след 1965. Горе-долу по същото време тръгнаха хлебозаводите и млекозаводите, с което в градовете се простихме с ръчния хляб от фурна и с прясното мляко в стъклени бутилки. Киселото изкара още 15-тина години в стъклени бурканчета (с изключение на София).
В края на 60-те се създаде Тексим, който вкара в България Кока кола и Оранжада. Втората беше най-хубавата портокалова газирана напитка, като нейният вкус не беше достигнат нито от Швепс - зпатен портокал, нито от Фанта - портокал. Нещо подобно има в Гърция - Иви (HBH).
Селски лимонададжийници може би има все още, поне на Кормянско, севлиевско имаше през 90-те, когато дъщеря ни беше на лятно отглеждане там. Лошото им е, че използват подсладител (далеч по-евтин от захарта), дозиран едно към око.

8
Разни / Re: Детството
« on: 21.07.2021, 14:22:55 »
Стъклените бутилки на Кока кола дълго бяха със специфичната им форма. Само за малко през 90-те лепяха етикети на стандартни литрови бутилки. Пепси с особено шише не съм виждал в България.

9
Разни / Re: Детството
« on: 21.07.2021, 13:58:49 »
Българската кола се казваше "Кооп кола" и беше с кофти вкус. Алтаят беше карамел, но студен беше приемлив.

Колкото за ТВ реклама,  по социализма практически нямаше такава. След това бурно нахлуха Кола и Пепси. Вторите бяха много активни,  когато ги пое фирмата-перачница на ДКМС Агрима.

10
Нормално е да има повече автомобили от една серия, така е и с автобусите. С обществени поръчки се купуват по много, рядко пристигат единични автомобили за държавната администрация или автобуси.
Но СА **** НВ определено не е серия за държавна администрация. Това е последната серия с трибагреник. Колата на дъщеря ми, закупена на 20.08.2008, беше с номер СА 0131 НВ

11
За съжаление висенето на влаковете по нешенгенските граници е неприемливо голямо. Спокойно може мобилни екипи да извършат проверката между гарите Русе и Гюргево.

12
и може да се поспори дали това е обособено трамвайн трасе или не.
Е, Васко, тук пресоли манджата! Тези бордюри сигурно за украса са ги сложили. И непрекъсната линия им изрисували също за украса. По същата логика може да се поспори дали тротоарите са обособени за пешеходци и ако не - пешеходците екстрено да спират, за да направят път на качващите се на тротоарите баничарки! Бях чувал, че маршрутките имат подобни права, но това с баничарките идва малко в повече. :devil:

13
Разни / Re: Детството
« on: 14.07.2021, 09:34:56 »
1. През зимата си имаше следните плодове ябълки, грозде, портокали, лимони, а понякога и банани ако имаш късмет.

2. Режим на тока имаше само 2 зими и май само вечер го спираха за 2 часа, защото и тогава най-много се харчеше. Или от 16-18, 18-20 или 20-22 ч. Блоковете бяха на смени. Но пък беше романтично, приказвахме си цялото семейство на свещ.

3. Висше образование вземаха само най-умните, защото имаше малко университети и високо ниво. Не като сега тъпунгели си купуват дипломите, но не могат да вържат две изречения.

4. Баба и дядо ходеха всяка година на ескурзия в чужбина, за по 10 дни в Чехословакия, ГДР, Унгария. Имаха достойни старини, не си брояха стотинките за половин хляб и 300 гр. сирене като сегашните.
1. Ако зимата се ограничава в периода 20-30 декември, може да се приеме, че имаше от гореописаните плодове със съответните опашки.

2. Работата с тока е по-сложна. През 70-те не се признаваше за дефицит на тока и го гасяха както дойде. За нас, децата, наставаше огромна радост, когато токът загасне в някой от последните часове при втора смяна. Когато с напредването на студа играта загрубя, преработиха програмата така, че съществените часове като български, математика да са в ранния следобяд, а рисуването, пеенето, физическото и трудовото - по към края. След жестоката зима на 84/85 вече имаше официален режим, който съвсем не беше само вечер, а и през целия ден - от 8 до 23 ч. Само през нощта имаше ток, а нечовешка радост наставаше, ако случайно го пуснеха към 22 вместо 23 ч. и можеше да видиш нещо по телевизията. Стъпките в София бяха по 3 часа, на доста места - по два. Най-тъпото решение беше в Русе със стъпка от един час, през който трудно можеше да се сготви нещо. Режима в София го прекратиха при визитата на Горбачов през есента на 1985 и за година-две продължи като доброволни самоограничения: през 3-те часа на режима можеше да пускаш само осветление и телевизия. По това време в прованса си върлуваше режимът. Завърна се в София и през 1988/89 и с прекъсвания продължи и през зимите чак до 1993. Последната година беше заради натиск на енергийното лоби върху правителството на Филип Димитров. Последният беше мека Мария, но за определено време беше в чужбина и го заместваше Стоян Ганев, който пое по-твърд курс към Шеваршидзетата и изведнъж ток "се намери".

3. И тогава имаше качествено и не толкова качествено висше образование. Софийските ВУЗове държаха ниво, но ВМЕИ Габрово, ВТУ Русе, Шуменския университет - не толкова. Спомням си случая с един лекар в отделението на майка ми, който замина в Турция по изселническа спогодба (през 70-те това все още беше доброволно). По онова време медицинските академии бяха с определен район, т.е. не можеше да си избереш къде ще следваш, освен фармация и стоматология, които бяха само в София. Русе беше най-напред към Варна, после - към Плевен. Този доктор, естествено, беше завършил в Плевен. Преди да замине в Турция, той търсеше начин да изкара специализация и втора специалност в МА - София, тъй като в Турция признавали дипломите само от МА - София. През 1985 държавната поръчка по математика и в инженерните специалности се увеличи драстично поради поетия курс към бърза електронизация. Това вкара доста некачествен материал във ФМИ (тогава ФММ) и МЕИ-тата - било с тройки на приемния изпит, било от РабФак (а тройка на приемен изпит по математика поставя под съмнение и стойността на дипломата ти за средно образование. Винаги едната задача беше изключително стандартна). През 1985/86 бях асистент по математика във ВТУ-Русе и си спомням следния случай: Януарската сесия тръгва, но след първите изпити скъсаните са над 50%. Свиква се на пожар общо събрание в Центъра по математика, изсипва ни се ректорът, който казва: "Партията и държавата имат нужда от много инженери. Затова трябва да свалите летвата." На което доц. Петър Рашков - изключително ерудиран и духовит отговаря: "Е, добре, другарю ректор, Вие все ни казвате да свалим летвата. Ами да вземем да я заровим тази летва, та да не се спъват студентите в нея!". Същата година във ФММ първи курс започват 12 групи, до 4ти курс са стигнали 4 групи. Слава Богу, че откриха информационни специалности, което увеличи желанието, а оттам - и нивото на кандидат-студентите.

4. Екскурзии по соцлагера имаше, но съвсем не бяха толкова достъпни за тогавашните ни заплати. Най-евтиният вариант с Орбита в СССР беше към 300 лв, които се равняваха на две заплати на висшист.

14
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 13.07.2021, 13:14:20 »
Според мен това правителство ще мине, с гласовете на ИТН, БСП и ДПС. В миналия парламент нямаха 120 депутата и затова нямаше правителство.
Това би означавало да се появи четвърти бял кон за Бойко Борисов. Единственото работещо решение е правителство тип Беров - без официална парламентарно мнозинство зад него. Всъщност ББ-2 и ББ-3 в определени моменти също нямаха парламентарно мнозинство.

Разбира се, досега всички бели коне са за Ахмед Доган&обръчи НБД (НЕограничено БЕЗотговорно дружество). Но Доган никога не си е ходил, та да се връща. Той просто си разиграва коня.

Дали ИТН или ГЕРБ ще получи първия мандат, е чисто технически проблем. Не е технически примерно в Гърция, където първият получава бонус 50 депутати.

15
Къде бих могъл да намеря информация относно ремонта на линията Бургас - София, през Карлово, докога ще продължава? Виждам, че БВ3622 е прекъснат и заменен на определени участъци с автобус. Докога ще продължава това?  :)
От 1 август до 28 ноември пък влиза в ремонт Белозем-Михайлово и ще има по-дълга разходка до Бургас и през Пловдив. Това в skyscraper

Затова пък срещу само 66.82 лв може да ползваш услугите на България еър.

16
Ами то и без трамвай си трябват преки връзки от двата перона - единият - за ТБ1, 2, 8 и 9, другият - за ТБ7 и изход към Нансен-Черни връх.

17
То ако пътническият жп транспорт в Югоизточна Европа беше читав, сериозна част от гастарбайтерите щяха да го ползват, а не да висят с коли и бусове по няколко часа на всяка граница извън Шенген.
След луксозния си довоенен период Ориент експрес е паднал до "Гастарбайтер експрес" през 50-те. Този формат на Ориент експрес си го спомням от детските години, когато централна гара София се изграждаше и гара Подуяне я заместваше по първа и трета линия. Но и това остана в историята. Влак Истанбул-Мюнхен отдавна няма.
Гърците се самоизолираха по жп. По Вардара вече петилетка няма пътнически влак, за България е прекъснат за последно заради Ковид без изгледи отново да тръгне. Фериботите не возят вагони - нито товарни, нито пътнически.
По соца в Румъния по трасето на "Панония" (Гюргево-Букурещ-Сибиу-Арад-Куртичи) май почти нямаше електрификация - нито Гюргево-Букурещ, нито Брашов-Сибиу-Арад. Затова скоростта на влаковете беше скромна, също като в Гърция от Промахона до Солун. Сега на жп картата гледам, че са електрифицирали Брашов-Сигишоара-Арад, а през Фъгъраш и Сибиу си е старото положение.

София - Букурещ пътува над 9 часа без да броим закъсненията за подобно разстояние при подобна цена. :rolleyes:
До Русе са към 7 часа. Плюс висене над час по двете гранични гари. Плюс обикаляне по незнайни пътища в Румъния, тъй като трасето Гюргево-Букурещ вече няколко петилетки е прекъснато. Така че 9 часа са оптимистично очакване.
Изобщо на Балканите нещо като читав влак има само на територии, били някога в Австро-Унгария.

18
Разни / Re: Футбол
« on: 09.07.2021, 07:32:59 »
Германия е в яка криза и е странно, че Йоги Льов не се прости с поста си още след световното 2018 г. Поколението на Бундестима, което разпердушини Бразилия, явно е изчерпано и се надявам хер Флик да промени нещата. Явно трябва обновяване на тима, даже при риск от трета поредна излагация догодина в Катар. Просто такава тегавина като показаната срещу Унгария не подобава на отбор с толкова много титли и финали.

19
Не искам да адвокатствам на когото и да е било, но маневрата на баничарката е направо абсурдна. Съвсем резонната презумпция на ватмана е била, че след звънеца тази маневра ще се прекрати и баничарката ще слезе от бордюра.
Всеки, който кара из града, поне веднъж на ден свири на заплеснал се друг участник в движението - автомобил, велосипедист или пешеходец за поведение, рискуващо ПТП (законът го позволява), а не скара директно на спирачките.

20
Модератор blagun нека си влезе в ролята. Това е тема за град Русе! Нека тези писания отидат в темата за Враца или на друго подходящо място. Каквото са си купили Враца купили. Нека тук да се коментира само Русе! Като на 22ри има резултат тогава да се пише.
Обсъждат се потенциални кандидати за Русе. Така и не разбрах дали тръжната документация е променена, и най-вече т.22, която ще отвори широко пътя на тракторите Беларус към Русе.

Pages: [1] 2 3 ... 691