Подвижен състав > Сдружение ГТИ

Чавдар 11М3

(1/4) > >>

mitakis:
Годишнината на форума и сдружението бяха съпътсвани с поредна мисия за нас. Преименувам темата и представям автобус Чавдар 11М3 от 1975г. с каросерия номер 370. Интересното при него са оригиналните немски стъкла и рамки, държачи на пердета, отваряем първи прозорец от дясно (пасажерски) и цялостно добро състояние на салона. Автобусът е бил зачислен към сухопътните войски в София до 2015-2016г. когато е снет от отчет. Имал е номер ВА 105133, ако някой го има сниман в архивите си, ще бъде страхотно! В нета няма снимки, преровил съм.



Лъщи


Отваряемият прозорец

Един от майсторите

Супер салон

Таблото

Люкът също е с немски механизъм

Двигалтелят, който сега се ревизира и ще пее

Интересно японско радио Unisef, насаждано е вместо оригиналното

Тук тествах препарат за сваляне на боя върху рамката на крилото на вратата, резултатът е задоволителен и отдолу блести

Оригиналната ливрея трябва да е наподобявала този вид, но и сега си е готин


В общи линии след ремонта на двигателя и обслужване, освежаване на външния вид, ще е постижимо през март да го върнем в движение.
Който може да помага, добре е дошъл. Дейностите по почистване например са елементарни.

mitakis:
Някой да си спомня как са били оформени пътническите стъпала при М3?
Балатум с ъглови лайсни / някаква ламарина?
Благодаря.

IKAR:
На всичките - 11М3, 11М4, 11Г5, В13/14-20 стълбите им бяха с рифелова алуминиева тенекия - с дългите и тънки издатини против хлъзгане - идентична на тази при 0 305. Ъглите на стълбите бяха с алуминиеви ъглови лайсни с "бразди". Стъпалният сандък, тази част, върху която не се стъпва, беше с някаква релефна ламарина, на капки, вероятно пак алуминиева, в края на 80те почнаха да слагат обикновена ламарина, боядисана в светлосиво, като цвета на балатума на пода. От същата слагаха и в долната част на крилата на вратите, при стълбите.

tauri:
Както вече сте разбрали нашият М3 е доста възрастен и оригинален. Стъпалото му беше ударено и се наложи да го направим наново. Нищо работа за ден. Пистоните се оказаха оригинални германски Бош. Много добре направени и много по-леки от българското копие. Това че им седят още оригиналните прахобрани няма да коментирам. Легендарният двигател РТ с ролкови лагери на коляновият вал.
Ако някой е запазил ризи или гумени уплътнения около ризите да пише на лично. Ще съм много благодарен.

tauri:
Впредвид посредствеността и тъпотиите из форума малко ще вдигнем нивото. След няколко седмици приготовления и набавяне на необходимите части двигателят Шкода РТ е с нови клапани, изцяло рециклирани глави проходими и изпробвани под налягане. В събота ударихме греда с биелните лагери на шести цилиндър. В родната армия за да не затяга двигателят бяха разхлабили, или въобще не ги бяха стегнали,  билените болтове. След лека корекция на отвора нещата си дойдоха на мястото. За информация се стягат на 11 кг. Другата повреда в двигателят беше окопаните ризи на 4-ти и 6-ти цилиндър. На 4-ти беше пропаднала с 0,5 мм, на 6-ти с 0,2. Подложихме изрязани медна шайба 0,5 и изяран латунг на 0,2. Другият проблем беше течащ гумен пръстен на ризата на 4-ти цилиндър.

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version