Транспортът в другите градове > Велико Търново
Пътна инфраструктура
handstake:
Тази тема трябваше да е създадена още през месец декември м.година,но по-добре късно отколкото никога!
В пърия пост ще събера всичката информация за ПВ КАЧИЦА поставяна до сега.От тук нататък всичко свързано с него предлагам да пипем тук,а не в общата тема :)
Новина от 24/11/2008
От началото на миналата седмица започна разчистването на мястото, където ще се изгражда пътен възел "Качица" във Велико Търново. Според предварителните разчети строителството трябва да приключи през май 2010 г. Обектът е инженерингов. Проектът и изпълнението са поверени на "Стройинвест - Алпине" ООД. Подизпълнител е варненската фирма "Пътища и мостове". Възложител е община Велико Търново.
Идеята за изграждане на пътен възел "Качица" е отпреди повече от десет години. Преди около година и половина беше подписан договорът за първоначално финансиране на първия етап от реализацията на проекта. До момента общината е получила финансиране от държавата в размер на около 6 млн. лв., каза за "Строителство Градът" инж. Динко Кечев, началник-отдел "Техническа инфраструктура" в община Велико Търново.
Съоръжението цели изграждане на система от две кръгови кръстовища, чрез които ще бъде преодоляна конфликтната ситуация, която се създава от пресичането на главния път София - Варна с една от основните улични артерии в мрежата на Велико Търново, по която ежедневно се движат над 30 хил. души в т.нар. нова част на града. Общата стойност на цялостния проект в двете му фази, в които в момента е предвиден като финансиране, е за над 16 млн. лв. Освен тези две кръгови движения проектът включва и изграждане на цялостна подземна инфраструктура и система за отвеждащ и довеждащ колектор, която трябва да послужи за отвеждане на събираните повърхностни води както по главния път София - Варна, така и по улица "Магистрална", където в момента се строи активно и където се намират голяма част от складовите площи и логистичните центрове на Велико Търново и региона. Сега те не са защитени при обилни валежи и снеготопене.
Вариантът за двете кръгови кръстовища, отчитащи обемите и посоките на движение, е изготвен след извършени кордонни преброявания на движението в зоната на двете кръстовища, от които става ясно, че движението по републиканския път и движението по пресичащата ул. "Н. Габровски" са напълно равностойни. Именно поради това проектанският колектив се ориентира към търсене на решение, което действително ще подобри транспортното обслужване в града и по път I-4. За да се демонстрират предимствата на решението с двете кръгови кръстовища, са били подготвени симулации на движението. От тях и от сравнителния анализ на експлоатационните характеристики ясно личи, че с предложеното решение трафикът се провежда осезаемо по-леко, значително - около два пъти - намаляват задръжките и се премахват конфликтите в зоната на трите кръстовища.
Според проектната разработка широчините на лентите за движение в съответствие с техническото задание и нормативните изисквания ще са - 5 м в кръговете, от 3.50 до 4.50 м в клоновете при входовете. В платната на кръговото е приет едностранен напречен наклон 2.5% навън от централния остров. Централните острови са "издигнати" с напречен наклон 4% до центъра им. Предвидени са тротоари с широчина от 1.50 до 2.0 м.
Строителството на пътен възел „Качица” започва от понеделник и по предварителни разчети трябва да приключи най- късно на 17 май 2010 г., съобщиха от община В. Търново. Себестойността на обекта е около 20 милиона лева, като първите 6 милиона лева вече са отпуснати от Правителството.
Заради ремонтните работи, които ще продължат около година и половина със заповед на кмета д-р Румен Рашев е въведена временна организация на движението. Затворен за движение е участъкът от Западен пътен възел /ЗПВ/ до светофарите под спирка „Качица” на главен път София- Варна.
Движението по направления София-Варна, София-Русе, София-Ст.Загора, София-Габрово на територията на В. Търново е пренасочено от Западен пътен възел /ЗПВ/ по ул.”Козлуджа”, през кв.”Чолаковци” и ул.”Дълга лъка” до Главен път І-5 /Русе-В.Търново-Габрово/. Обратният маршрут по направления Варна-София и Русе-София е по маршрута: Южен пътен възел /ЮПВ/- кръстовище на Главен път І-5 – ул.”Дълга лъка”- кв.”Чолаковци”- ул.”Козлуджа”-Западен пътен възел /ЗПВ/.
Променени са и маршрутите на междуселищни автобусни линии с начална спирка автогара „Запад” и спирка на „Кооперативен пазар”:
- В посока „център” автобусите ще се движат от автогара „Запад” по ул.”Н.Габровски” – ул.”Козлуджа” – Западен пътен възел /ЗПВ/- ул.”България” – ул.”Краков” – ул.”Н. Габровски”.
- В посока автогара „Запад” движението е по ул.”Н. Габровски” – ул. „Краков” – ул.”България” – ЗПВ – ул.”Козлуджа” – ул.”Н. Габровски” – автогара „Запад”.
Междуселищните автобуси от областна и републиканска транспортни схеми с начална спирка автогара „Запад” от понеделник са по маршрутите:
- посока Русе, Силистра, Габрово и градовете от южна България – автогара „Запад” – ул.”Н. Габровски” – ул.”Сан Стефано” – ул.”Дълга лъка”.
- посока Севлиево , Ловеч, Плевен, Павликени – автогара „Запад” – ул.”Н. Габровски” – ул.”Козлуджа” – ЗПВ.
Междуселищните автобуси, които не тръгват от автогара „Запад” до селата Керека, Шемшево, Леденик и Беляковец ще преминават в посока „център” по ул.”Н.Габровски” – ул.”Г.Измирлиев” – ул.”Г.Живков” – ул.”Ил.Драгостинов” – ул.”Лазурна” – ул.”Ст.Коледаров” – ул.”Н.Габровски” и обратно.
Заради промените в транспортната схема се разкриват временни тролейбусни линии с № 1 и № 22 с маршрути на движение:
- тролейбусна линия № 1 – пл.”Марно поле”/сп.Летен театър/ – ул.”7-ми юли” – ул.”Бачо Киро” – ул.”Н.Габровски” – ул.”Краков” – ул.”арх.Г.Козаров” – ул.”Оборище” – ул.”Полтава” – ул.”България” – ул.”Бачо Киро” – ул.”7-ми юли” – пл.”Марно поле”.
- тролейбусна линия № 22 - пл.”Марно поле” – ул.”7-ми юли” – ул.”Бачо Киро” – ул.”България” – ул.”Полтава” – ул.”Оборище” – ул.”арх.Г.Козаров” – ул.”Краков” – ул.”Н.Габровски” – ул.”Бачо Киро” – ул.”7-ми юли” – пл.”Марно поле”.
Променени са маршрутите на автобусни линии № 13 , № 20, № 110 и № 70:
-автобусни линии № 13 и № 20 ще преминават:
Посока „център” – Старчески дом – ул.Иларион Драгостинов” – ул.”Г. Живков” – ул.”Г.Измирлиев” – ул.”Ил. Драгостинов” – ул.”Лазурна” – ул.”Стоян Коледаров” – ул.”Н. Габровски”.
Посока кв.”Бузлуджа” – ул.”Н. Габровски” – ул.”Стоян Коледаров” – ул.”Венета Ботева” – ул.”Ил.Драгостинов” – Старчески дом.
- автобусна линия № 110 – посока център – кв.”Чолаковци” - ул.”Сан Стефано” – ул.”Козлуджа” – ул.”България”; посока кв.”Чолаковци”: - ул.”България” – ул.”Козлуджа” – ул.”Сан Стефано” – кв.”Чолаковци”.
- автобусна линия № 70 – посока „Център”: кв. „Чолаковци” – ул.”Сан Стефано” – ул.”Козлуджа” – ЗПВ – ул.”България” –ул.”Краков” – ул.”Н. Габровски”;
посока кв.”Чолаковци” – ул.”Н.Габровски” – ул.”Краков” – ул.”България” – ЗПВ – ул.”Козлуджа” – ул.”Сан Стефано” – кв.”Чолаковци”.
Качица” недостъпен за пешеходци
Новата организация на движението покрай изграждането на пътен възел „Качица” във В. Търново предизвика още по-голям хаос заради невъзможността от там да преминават пешеходци.
Абсолютно непосилно е на кръстовището пред „Практикер” да се пресече пеша заради струпаната тежка техника и непрекъснато преминаващите коли.
Както „Борба” вече съобщи, основната улица „Краков” бе частично затворена в района на връзката й пред руските гробища.
В района има поставени предпазни ограждения и знаци, но липсва светлинна сигнализация, която да дава възможност на пресичащите да преминават, показа наша проверка на място след множество сигнали на възмутени граждани.
Допълнителни проблеми създава и фактът, че на кръстовището се преминава единствено на принципа за предимство на дясностоящия, а светофарите стоят изключени. Тук вчера станаха и няколко леки катастрофи заради неосигурено предимство, а доста от предпазните огради вече са съборени от връхлитащите коли.
Последни издихания на местния бюджет за пътен възел „Качица”
Частично дозавършват част от пътния възел „Качица” във В. Търново, за който финансирането замря. Целта е да може да се преминава през изключително опасната територия пред „Практикер” в посока центъра и Зона В. Там е въведена временна организация на движението, но съвсем скоро предстои нова. С последните налични пари, които държавата даде за обекта, ще се оформи козметично второ кръгово движение и още недовършен, един от неговите участъци ще се пусне за движение. За да напудри трасето, кметството е броило последните си стотинки, останали от първия и засега единствен държавен трансфер за „Качица”. В събота екип на фирмата „Пътстрой 2001” започна изкърпване на всички дупки и бабуни в този район, чието преминаване е истинско изпитание за автомобилите и нервите на техните водачи. Целта е да се отвори ново обслужващо платно, което да поеме трафика и автобусите, чиито бордове са ниски, за да преминават през лунния пейзаж пред търговския парк и „Практикер”.
След широкото медийно отразяване внезапно парите за „Качица” свършиха. Частично е готово само първото от двете кръгови движения и участъкът е пуснат частично, за да се облекчи трафикът към кв. Бузлуджа. До момента за „Качица” държавата е дала близо 5 млн. лв., докато целият обект с двете кръгови движения ще коства около 16 млн. лева. Според предварителните разчети строителството трябва да приключи през май 2010 г.
Още 9 млн. лв трябват за довършване на пътен възел "Качица" във Велико Търново
Не са осигурени парите за втория етап на пътен възел ''Качица'' във Велико Търново. Това заяви Данка Пергелова, управител на фирмата-изпълнител на проекта. Работите, които са извършени до този момент на обекта, се финансират от самата фирма и са в размер на 1,6 млн. лева.
''За жалост, хубавото време отминава, а не се работи по план'', заяви Пергелова. "Това само ще създаде трудности на гражданите, като няма да може да се осигури пътуването както с лични автомобили, така и на градския транспорт."
По думите на Данка Пергелова, специалното пътното строителство изисква определени метеорологични условия за изпълнение, особено на довършителни дейности. Тя изрази своето притеснение, че най-важните неща ще трябва да се правят през зимата.
Данка Пергелова обясни, че вторият етап от изграждането на пътен възел ''Качица'' е много сложен, тъй като във второто кръстовище са преплетени много комуникации. Там трябва да се извърши цялостна реконструкция на газопреносната мрежа.
Изцяло трябва да се променят всички телекомуникационни и инфраструктурни връзки. Оттам на практика минават всички оптични кабели на мобилните оператори, всички връзки на БТК, светофарните уредби и др.
''Трябва всичко това да се промени и съответно да се направи пътната настилка отгоре'', заяви Пергелова. Тя добави, че като цяло това кръстовище е много по-трудно от първото, защото всички детайли трябва да се направят с хирургическа точност. Изисква се много прецизна организация, която да позволи в същото време и пропускателната способност през кръстовището.
Около 9 млн. лева са нужни за довършването на пътен възел ''Качица'' и ако те бъдат в наличност до два-три месеца, всички строителни дейности ще приключат, каза още Пергелова.
Ако средствата се осигурят през зимата, проектът може сериозно да забави от чисто технологична гледна точка. Данка Пергелова поясни, че ако сега се намерят пари, е възможно великотърновци да имат нов пътен възел до края на годината.
''Опитваме се да не възпрепятстваме движението, за да не ескалираме напрежение, като всичко се прави в името на това тази входна артерия за Велико Търново да създава имидж на един европейски град'', завърши Данка Пергелова.
Изграждат второто колело на пътен възел “Качица”
Временна организация на движението на кръстовището на улиците “Н. Габровски”, “Краков” и “Магистрална”, намиращо се до МОБАЛ, влиза в сила от 1 май. Мярката е свързана с разширяване на обхвата на строителството на пътен възел “Качица”, което включва довършване на първия етап от обекта и започване на изграждането на второто кръгово кръстовище.
Според новата организация на движението западната еднопосочна пътна лента от ул. “Краков” към ул. “Магистрална” се затваря за движение, а трафикът ще се насочи по съседната лента, която до този момент се използваше за вход към ул. “Краков” от кръстовището. Светофарът няма да работи за около 14 дена, а целта е шофьорите да свикнат с движението, а контролерите да се пренастроят.
“С настоящата организация на движението ще успеем да изградим малко повече от половината на второто колело от обект “Качица”, коментира инж. Динко Кечев, началник на дирекция “Техническа инфраструктура” в Община В. Търново. Инж. Кечев каза още, че в настоящия етап от строителството влиза и оформянето на подхода от главния път София - Варна към кв. Зона В.
Търсят помощ от Станишев за “Качица”
Въпросът с неосигуреното държавно финансиране за строителството на пътен възел “Качица” ще бъде поставен ребром днес пред премиера Сергей Станишев. Той идва във В. Търново за празника на ВТУ “Св. св. Кирил и Методй” и ще има среща с кмета д-р Румен Рашев.
5,801 млн. лв. са усвоени до сега при строителството на ПВ “Качица”. За четири месеца българо-австрийската фирма “Алпине България” изпълни половината от строителната задача. Започна изграждането на второто колело на пътното съоръжение. В този етап от строителството влиза и оформянето на подхода от главния път София - Варна към кв. Зона В. Целият проект е за 18 млн. лв.
Общината спешно се нуждае от 9 млн. лв. държавно финансиране за ПВ “Качица”, направили сме искане до ресорните министерства, но парите се бавят, каза кметът Рашев. Именно въпросът с тези пари ще бъде поставен пред премиера днес. Сумата е необходима за второто кръгово кръстовище, за подходите към градските улици, които вече са разбити, за ремонта на контактната мрежа на тролейбусния транспорт.
Ако трябва да чакаме финансиране от следващото правителство, строителството на “Качица” ще се забави най-малко с 1 г. През това време ще започне разкопаването на ул. “Магистрална” по водния проект за новите водопроводи и градът ще бъде напълно блокиран, което ще е пагубно за туризма и икономиката, особено сега в периода на криза, коментира кметът д-р Румен Рашев.
Възелът „Качица”в застой, свършиха парите!
Свършиха парите за шумно рекламирания пътен възел „Качица” във В. Търново. Заради липсата на финансиране строителството е в застой, а на обекта почти не се работи. Частично е готово само първото от двете кръгови движения и участъкът е частично пуснат, за да се облекчи трафикът към кв. Бузлуджа.
„Чакаме финансиране, лично премиерът е ангажиран с обекта. Това е добър пример за партньорство между община и държава. Днес /бел. р. вчера/ отчетохме изразходваните до момента средства и отчетът ни бе приет без забележки. Не виждам пречки да се отпуснат останалата част от средствата. До момента за „Качица” държавата е дала близо 5 млн. лв., докато целият обект с двете кръгови движения излиза около 16 млн. Според предварителните разчети строителството трябва да приключи през май 2010 г., основен изпълнител е „Стройинвест – Алпине” ООД, а подизпълнител „Пътища и мостове” - Варна. Заради замрялото строителство в района е въведена и убийствена временна организация на движението. Тя обаче повече обърква водачите, отколкото да ги улеснява. От изкопите пътят е стеснен наполовина и в изключително лошо състояние, а преминаването е истинско изпитание за МПС-та и шофьори.
Ако не се получи последващото финансиране, обектът доста трудно ще бъде завършен и със сигурност няма да се спазят предварително обявените срокове.
Наш депутат на спешна среща при министър заради “Качица”Народният представител от ГЕРБ Христо Христов поиска спешна среща с министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев. Причината е липсата на пари за довършителните работи на обекта. След като предишното правителство не изпълни своите ангажименти и не преведе средствата, общинските съветници от Велико Търново подписаха декларация до деветимата народни представители от региона, както и до министрите на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев и на финансите Симеон Дянков. В него съветниците зоват да бъде ускорено държавното финансиране за строителството на Пътен възел “Качица.
След тази декларация ние не можем да не предприемем конкретни действия, поясни Христов. Той уточни, че за да бъде завършен обектът са необходими 9 млн. 182 хил. лв. До момента за него са изразходвани над 5 млн. и 800 хил. лв. Предстои зима, от тук минава целият трафик София - Варна, нужни са бързи действия, каза още Христов. Той и останалите търновски депутати от ГЕРБ са инициатори на срещата с ресорния министър и неговия екип.
[/img]
ОЩЕ СНИМКИ
CHИMKA
СНИМКА
СНИМКА
СНИМКА
СНИМКА
Който има снимков материял да качва :P
blagun:
Поздрави на handstake за хубаво оформената статия и събрания материал.
--- Quote from: handstake on 16.08.2009, 20:44:01 ---Движението по направления София-Варна, София-Русе, София-Ст.Загора, София-Габрово на територията на В. Търново е пренасочено от Западен пътен възел /ЗПВ/ по ул.”Козлуджа”, през кв.”Чолаковци” и ул.”Дълга лъка” до Главен път І-5 /Русе-В.Търново-Габрово/. Обратният маршрут по направления Варна-София и Русе-София е по маршрута: Южен пътен възел /ЮПВ/- кръстовище на Главен път І-5 – ул.”Дълга лъка”- кв.”Чолаковци”- ул.”Козлуджа”-Западен пътен възел /ЗПВ/.
--- End quote ---
Тези да ги разправят на скъсаната ми шапка! Правилният път от София за Варна е по България, кино Искра, Бачо Киро и детелината.
Организацията на движението на това място определено трябваше да се подобри. Но не мисля, че избраният проект е оптимален. Според мен трябваше да направят "диамант" на кръстовището Магистрална-Габровски, като транзитът София-Варна се качи на естакада. След отпадането на този транзит едва ли щеше да е необходим вторият кръг на Краков/Габровски.
handstake:
Правилният път за теб може и да е такъв,защото го знаеш ,че е по-пряк.Но неможе да вкарат тировете да минават през центъра на града ;)
Иначе за 2-то колело си прав мисля ;)
blagun:
--- Quote from: handstake on 16.08.2009, 21:52:11 ---Правилният път за теб може и да е такъв,защото го знаеш ,че е по-пряк.Но неможе да вкарат тировете да минават през центъра на града ;)
--- End quote ---
Аааа, може, в Търново всичко може. Преди 1975 ги нямаше тунелите по Русенския път, който не само минаваше през пъпа на града, а правеше почти обратен завой под Самоводската чаршия. :D
handstake:
--- Quote from: blagun on 16.08.2009, 23:39:25 ---
--- Quote from: handstake on 16.08.2009, 21:52:11 ---Правилният път за теб може и да е такъв,защото го знаеш ,че е по-пряк.Но неможе да вкарат тировете да минават през центъра на града ;)
--- End quote ---
Аааа, може, в Търново всичко може. Преди 1975 ги нямаше тунелите по Русенския път, който не само минаваше през пъпа на града, а правеше почти обратен завой под Самоводската чаршия. :D
--- End quote ---
Да,казвали са ми нашите.Но се замисли приятно ли ще ти е на центара на градът да е като магистрала (Коли,Бусове,Автобуси,Камиони,Тирове) Не ,че вариатът през Чолаковци е добър,но не е каквото през центъра ;) Хората които са по-запознати не обикалят от там ,а директно покрей Метро от петрол надолу по Краков и на крастовището на практикер и продължават.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version