Подвижен състав > Сдружение ГТИ
Чавдар 130
mitakis:
Не знам как да започна. Ще зарадвам някои, други ще ни критикуват че събираме скрап, а още няма нищо готово. Старателните реставрации стават изключително бавно (и/или с много пари). Особено когато автобусът е съчленен.
Драги съфорумци, наскоро разбрахме, че ще бъдат нарязани може би последните оцелели Чавдари, правени по лиценз на Щаер. Наложи се бързо да предприемем действия, и със собствени средства откупихме Чавдар 130 – произведен за летище Бургас, завършил трудовия си стаж във Варна. Такъв автобус не е имало по софийските линии, освен за тестови пробези.
Рейсът е на малко километри, но за 25 морски години има козметични забележки и раздути омуртажки плоскости.
Комплектован е с двигател LIAZ 636 и автоматик Praga2M70, която има проблем – не включва задна предавка. Имаме нови соленоиди и клавиатура, ще бъде поправена. Със сигурност още нещица ще изникнат, но трудностите ни правят по-силни!
Ето снимки на "Щаера" и информация от книгата:
Повече - скоро като дойде :)
IKAR:
Жалко, че този е правен след промените.....тогава всичко е в бюджетно-икономично-орязано-окепазен или както искате го наречете вариант. Преди години нашият стар познайник-разсипник Динко от Ямбол наряза същия, който 88-а година беше на Пловдивския панаир, сетне между Ботевград и Правец, сетне на проби по 85, по-късно за Ярлово, а на финала по ямболските градски линии...И той беше с двигател от Шкода Европа и автоматична скоростна кутия Прага, но беше много старателно направен преди промените, още повече като за панаирен експонат, утвърден вариант за серийно производство. Беше с много хубава оранжева и бяла боя (нищо общо с лайняните цветове на 26хх), австрийски врати, кабина, под прозорците облицован с кафяв деколин, черни дръжки и седалки с травмобезопасна гъба....Нищо чудно да е ходил и по панаирите в Лайпциг или Прага.....Говореше се, че в Ямбол са го свалили от линия точно заради проблеми с предавателната кутия, която се знае, че не е много стока, но.....
За сравнение, пробният 141 от 93-та година беше направо като лайно на тепсия.....
А последният произведен въобще 130 беше на панаира 97-а година - същият като софийските 141, но с големи прозорци с 1/2 отваряем джам като този на снимката, пак автоматик, но с двигател Мерцедес. Беше го взел някакъв благоевградски частник, който го караше известно време по основната градска линия - двойката, но после прекрати дейност и го наряза.....
Sofia:
--- Quote from: mitakis on 15.05.2019, 00:05:37 ---други ще ни критикуват че събираме скрап
--- End quote ---
Нищо подобно. Новината е чудесна. Автобусът изглежда доста запазен, което не е без значение. Нови плоскости, хубаво измиване, корекция на забележки по боята, полиране и ваксиране и ще придобие много добър вид.
Знае ли се колко броя Чавдар 130 са произведени и кой къде е отишъл?
maniak:
Аз мисля, че това е стъпка в правилната посока. Естествено, трябва подкрепа, т.к. ние като цяло не предлагаме сготвен и сложен обяд в петзвезден хотел. :D Това, че вече имаме два автобуса и два тролейбуса е страхотно, постепенно ще тръгнат и със сигурност интересът ще нараства. Подкрепа трябва, така че който желае знае как да го направи.
tauri:
Здравейте приятели, съжалявам за късната информация, камиона с Чавдар 130 е на ОМВ-то в Пазарджик и след около 30 мин ще тръгне към София. Като участник в цялата операция искренно се извинявам, че пак работим на тъмно и по тъмно но днес Рижкият проход беше затворен заради прасета и камиона престоя през целият ден там. Сега е наваксал, който иска може да го снима. Лично си взимам бележка за повече информация и да ги доставяме по светло.
Navigation
[0] Message Index
[#] Next page
Go to full version