Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Metan

Pages: [1] 2 3 ... 161
1
По този начин се влошва, и то не толкова много, обслужването на МС Хан Кубрат, което според мен е ниска цена за всички ползи.
Щом не те засяга лично, цената винаги е ниска.

Две страници се чешат езици с поредната партенка. Ако някой все още не е разбрал, че в родната действителност една редовна линия е много по-добро решение от две не-толкова редовни, значи или не чете темите във форума, или не разбира информацията. Да погледнем разписанието на седмицата - в делник линията е на интервал между 4 и 7 минути и се обслужва от най-дългите трамваи. Ако няма някаква задръжка или закъснение това е повече от достатъчно. При сваляне на интервала под 4 минути реално няма да може да се изпълнява. Ако се добави допълнителна линия, то 7 ще се разреди, а от това ще страдат всички, но най-вече ползващите линията в северната й част. Там все още живеят хора, но малко по малко се отказват от услугите на градския транспорт най-вече заради големите му интервали и бавната скорост.

2
През 2012 още е бил там, по-ново минаване не е имало.

3
Друг в въпросът защо се движат китайци по 285.
И аз го чакам отговора на този въпрос с интерес. Явно им се е видяло по-икономично да пускат къси автобуси по градска линия, която е на интервал 20 минути през деня и 40 нощно време. И понеже в Надежда на тази линия вече никой не разчита (26 е почти толкова НЕредовен), то поне в Хаджи Димитър защо никой не се е оплакал още.

4
Това най-далечното на завоя може и да е ТБ-5х.

5
Тролейбуси / Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« on: 15.01.2022, 21:03:17 »
Ето такива ги помня по 5 и бяха по-комфортни и по бързи от Икарусите.
Били са дръжки. Още като чисто нови си личеше, че са сглобявани от слепия. А за бързината - на Икарусите изобщо не им се усещаше скоростта, возеха превъзходно, а тези като ускоряваха и се започваше с едно тресене, клатене, аха-аха да счупят звуковата бариера.

6
Тролейбуси / Re: DAC-Чавдар 317 ЕТР
« on: 15.01.2022, 12:19:37 »
Да, 1508 е. Много интересни маршрутни табели има, за пръв път виждам такива.

7
Няма реална необходимост - завиващите от Стамболийски към Димитър Петков и Иван Иванов не са чак толкова много и няма да се увеличат драстично.  :rolleyes:
Мислиш ли?
Quote
Етап 1:
- Промяна в работата на светофарната уредба на кръстовището на бул. ”Ал. Стамболийски” и ул. ”Д. Петков” – с цел подобряване на пропускателната способност от ул. ”Д. Петков”, за поемане на пренасочения трафик;

8
Вчера , от светофара на Симеон спрях чак на Гешов и Цар Борис........та тъй.
Имал си късмет. Пусни тото.

Намаляването на левите завои е благоприятно за трамваите, защото се намаляват пресичанията на трасето им.  :rolleyes:
Да, особено сега на Стамболийски и Димитър Петков ще им е особено благоприятно като им увеличат времето за чакане на кръстовището.

9
Да, за Константин Величков говоря. След като направиха ремонта през 2000 (май тогава беше) до момента на монтиране на глупавите светофари и промяната на фазите (и най-вече продължителността им) никога не е имало такива задръствания. Имало е периоди в пиков час с натрупване на превозни средства, но не са били целодневно и се минаваше доста по-бързо. До монтирането на новите светофари средно се чакаше по 20 до 30 секунди максимум, сега има фази с червено по минута и половина, даже и по две. Преди имаше за един период и зелена вълна по Константин Величков и можеше да минеш от Сливница до Стамболийски без да чакаш на нито един светофар, сега е жив късмет ако хванеш два поредни зелени.

10
Засякох и С 0006 КА - най-малкият номер от сините ленти. Пасат Б3 черен седан.
До миналата година най-малкият номер от серията (и най-първият) продължаваше да е в движение, но към днешна дата вече няма данни за извършен технически преглед.


За сметка на това има в движение С 0005 КА

11
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 08.01.2022, 22:33:44 »
Има един кратък период от 2 месеца от края на декември 1973 до началото на февруари 1974, когато е бил от Западен парк по К. Величков до София-Север и от февруари 1974 върви от Съдебната палата до СТЗ.

12
Преди да сложат тъпите светофари в района нямаше проблем със задръствания. Смениха светофарите, разбъркаха цикъла, заградиха трамвайното трасе и се създаде пълна каша за трафика. Сега ще решават създадения от тях самите проблем като набутат задръстванията и по и съседните малки улички и кръстовища. А, мерси, няма нужда.

13
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 08.01.2022, 21:56:37 »
638 е. С табели за 16.

14
По-скоро са били дефицитна стока и са били строго пазени от чужди очи (и ръце). Тодор Колев цяла песен написа за този аксесоар.

15
При червените Икаруси 260 от 1974 г. ми прави впечатление, че всичките са с инвентарни номера върху пребоядисани повърхности. На някои от снимките не си личи, но на други се вижда добре как под страничните инвентарни номера веднъж вече е замазвано с червено. Не знам на какво се дължи това, тъй като сведенията още от първата им година в експлоатация дават познатите им инвентарни номера (нечетни от 360 до 398). Може и да са имали много за кратко други номера преди да ги пуснат или са разменяли номера помежду им. Ето малко снимки



16
А, както при колите,  всичко зависи от дизайна на седалките. Едно е седалка Ракару,  друго е съвсем конвенционална - като човек с големи габарити добре усещам разликата.
Пробвай да се повозиш дори на средно разстояние в такава седалка (София-ГО) и ще споделиш какви са ти впечатленията откъм комфорт. Тук говорим и за отстоянието между две съседни седалки (една от друга). Малко са като при старите ВМС-та или Соларисите - като седне човек с по-нормално телосложение (да не е дете или слаботелесен) и втори до него не може да се побере. Пътуването с влак има едно основно предимство спрямо пътуването с кола или автобус - имаш място около себе си и можеш да се разхождаш, не стоиш свит като препариран. При тези вагони дори това предимство го няма. Няма и коридор, където да се разхождаш. Ако искаш да се разтъпчеш ще трябва да висиш на хората по главите.

17
Защо вагони, предвидени за дълги направления са оборудвани със седалки за крайградски превози? Поне тези на снимките във фейсбук изглеждат такива. Всички 15 вагони с такива седалки ли ще бъдат?
Това е много добър въпрос, но всички се захласват по шаренийката. Това на снимката не е нищо особено, даже бих казал е стъпка назад. Прилича на евтин салон на нискобюджетен самолет, даже ми се струва че разстоянието между седалките напред и настрани е доста малко. Купейните вагони в това отношение са много по-добри, особено за дълъг път от София до Варна или Бургас.

18
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 31.12.2021, 02:16:00 »
През 1974 Цариградско вече е готово, но още не са построени някои от ключовите връзки. На първата снимка се вижда (или по-скоро не се вижда) бъдещият мост над 5-ти км, а на втората снимка е моментната ситуация с пътния възел към Младост. Малинов още не е построен в тази му част, минава се през мястото където в момента се намират четирите високи блока на входа на квартала. Снимките са от Български визуален архив.

19
На мен нищо от това не ми се вижда реалистично. Ако се влагат някакви пари в железопътна инфраструктура, то това ще е ремонт или претрасиране на вече съществуващи участъци. В Родопите няма никакъв шанс на този етап да се построят нови железопътни линии, най-вероятно и в бъдеще също.

20
2525 сниман от мен в гараж "Надежда" на 22. март 2003 г.
Можеш ли да пуснеш снимката без логото?

Pages: [1] 2 3 ... 161