Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 694
1
От младите ми туристически години най-неприятното беше отдалечеността на гарата и автогарата. Уж имаше нещо като синхронизиран ГТ, но това ми коства изпускане на последния влак за София, тъй като македонският шофьор  - магаре закъсня от Попина лъка. Видях, че новата автогара е на трето място- до кръстовището със стария главен път 1. Не мисля,  че изборът е добър и наистина е далеч от центъра за мащабите на Сандански. Може би за повечето пътници от околните села центърът е по-удобно място,  само пътуващите към Благоевград и София го отнасят. Ако собственикът предлага безплатен шатъл, това ще е перфектно,  стига синхронът да не е както преди години. Другият вариант е селските линии да спират на новата автогара - само тези за Лиляново и Поленица не минават и бездруго оттам.
Всъщност в Сандански не се ли рентира маршрутка до новата автогара и гарата? Или гарата не е това, което беше?

2
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.10.2021, 14:48:26 »
Новият булевард - Крикор Азарян (продължение на Стефан Младенов) е засега най-доброто нещо, което се случи на инфраструктурата на Малинова долина. В други постове съм писал за 25-годишната одисея на първите му заселници - без път, без нормален ток, без канализация - ето тук и в следващите постинги.
Чак не ми се струва възможно оцветеното в червено да стане детска градина - че тя е поне колкото 5 блока! А дано, ама надали. Не знам колко е светло бъдещето му, но настоящото застрояване от Азарян до Симеоновско шосе си е като в другите подобни квартали - МанЛи и Кръстова вада.
колкото за транспорта - ясно е, че Крикор Азарян се очертава като основна ос. Може да се мисли за трамвайно трасе по него. Ако не - автобусна линия е належаща, защо не и сега - примерно А102 или 294. Връзки с бул. Климент Охридски засега липсват - там има необитавано поле и дере, така че А69, 70 и Е123 отпадат.
Мечтата ми за метро е то да минава в южната част на Студентски град и през Малинова да ходи към лифта и ИКЕА. Това ми се струва далеч по-разумно от фльонгата БПС-ИКЕА, която спира перспективите за бъдещо удължение на Линия 1. Но плановете засега е Линия 2 да се забие около УНСС и Студентска поликлиника, т.е. далеч от Малинова долина.

3
Това, че има знак, е най-ефективното... Докато не сложиха камери на буслентите, все едно ги нямаше... Доказателство за това е, че и досега има слепи петна, знаят се от шофьорите и в такива участъци си се кара в бус лентите...   :help:
Камери могат да следят и за нерегламентиран престой, и то - не само по булевардите с бусленти.

4
Минаването през Младост бе през Йерусалим и локалното на Цариградско шосе, така че достъпът до Младост по Малиенов оставаше свободен в двете посоки.
Така е ОК с точност до 2-3 демонтирани мантинели на Брюскел. Или да се използва само западното му платно.
А вместо врътки по централните улици - по алеите на Борисовата със старт/финал на Стадион Васил Левски.

5
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 12.10.2021, 15:38:57 »
Или смяташ, че шофьорите на електробуси ще са по-наред с нервите...  :P
Да, тежка им е работата - няма как да се краде нафта. Нека отчетем обаче и предимствата - сравнително леки линии, гарантирани почивки на крайна спирка (колкото и да си закъснял, без зареждане няма как да се оправиш). В сравнение с тролеите - по-леко каране, няма нужда да се звериш за стрелки, да трепериш по завои, да вкарваш жартерите в жиците.

6
Драган Цанков си има метро отдолу, но затварянето на кръстовището с Г.М.Димитров и Марко Семов блокира няколко квартала. Освен това, няма само автобуси в града, трябва да се отчита всякакъв вид трафик. Сахаров-Малинов-Брюксел реже всички Младости от света с изключение на СОП и Горубляне.
Вярно, че Левски-Г остава отрязан от Вл.Вазов, но Младостите са значително по-големи квартали. Би трябвало на напречните връзки да има някакво регулирано пропускане. За съжаление предложеното трасе в Младост Семов-Сахаров-Малинов-Брюксел няма напречни връзки нито откъм Йерусалим, нито откъм Малинов.

Някога ползваха Цариградско за такива маратони чак до Нови хан или Вакарел (където се навъртат километрите). Предимството е, че там има много кръстовища на 2 нива (всички без Горублянско ханче). Недостатъкът е, че колкото и да има алтернативи, те не могат да заместят големия даже в неделя сутринта трафик.

Абе 5-6 тегела по Брюксел е най-доброто!

7
Не, N3 няма как да е по-бърза от предложената експресна линия. Първата обикаля Герена докато втората се движи по Цариградско, Орлов мост. Нали това беше ключовия булевард?
Който бърза през нощта, си хваща такси. Така или иначе експресна линия до всяка точка на града не може да има - нито през деня дори. Източният клон на N3 и бездруго е по-къс от западния, удължаването му ще балансира по-късата дължина на N3 и линията ще се изравни с другите. Така всички ще се обслужват от еднакъв брой автобуси.
Колкото до представителните сгради по пътя до летището - ами пътят до/от Чампино/Рим минава през доста индустриални зони и всякакви мизерии.

8
Скоро ще има нова бус лента по бул. Гоце Делчев в посока от ул. Костенски водопад до бул. България. Източник: фейсбук профил на Кристиан Кръстев.
Поредното недоносче. Мястото на контейнерите и бездруго не е на пътното платно (не само по Г.Делчев), а за забрана на спирането си има знак.

9
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 11.10.2021, 23:10:33 »
А как се зареждат сегашните 15 броя?

10
Абе то по Вл. Вазов е по-безпроблемно от Драган Цанков и особено подлеза на Малинов под Цариградско шосе.  След малкия маратон до Студентски град фейсът вреше и кипеше,  а цял куп линии минаваха по СОП за по-направо.

Проблемът е в центъра и може би отсечки в Борисовата и в Южния парк са най-доброто.

11
Все пак действията на 1609 са рискови - можеше да закачи и повреди контактната мрежа на кръстовището. Не би трябвало професионален водач да постъпва така. :rolleyes:
Той сигурно е карал подобен тролей в Чехия, търсил е безутешно бутон за сваляне на прътите и докато го намери, тролеят излязъл от трасето  :)

12
Няма ли да сезираш компетентните институции? Не виждам голям смисъл да описваш тук констатираните от теб нарушения.
Васко не е бил на маратона в Берлин, където хаосът в транспорта продължи 3 дни (петък, събота и неделя) и иначе перфектният сайт на BVG (берлинското ЦГМ) беше абсолютно безполезен, както и светлинните табла по спирките. Там само за линия 100 можеше да направи албум със 100-200 снимки на безутешно чакащите я пътници в съботния проливен дъжд.

13
Трамваи / Re: PESA Swing 122NaSF/120Na (2301-2338)
« on: 10.10.2021, 18:33:45 »
Колкото до талигите, колкото и да са немски и скъпи, са ахилесовата пета на тия трамваи. Пригаждани от 1000 на 1009мм, поради което са подложени на много и различни усилия, които не са предвиждани на чертожната дъска.

Тази теория, която се изнесе тук преди време все още не е доказана
  Какво очакваш  - пред теб лично ли да се докаже? Също като Ковид ваксина. Може би все пак думата на доктор по съответните науки натежава пред думата на "никой" (един от малкото съвършено анонимни форумисти). Даже твоите "приятели " от "Спаси София" си имат имена.

Иначе другите две бележки са резонни. И може би третата бележка нямаше да се случи, ако човекът от втората бележка имаше достатъчно силни позиции в СЕ.

14
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 10.10.2021, 17:44:43 »
Нищо не става от тия боклуци, престанете да наливате в мелницата за далавери на СО. Сега ще почнат да им гърмят батериите. Само затрудняват експлоатацията и бавят линиите по които са.
Коментираните електробуси нямат батерии.

15
В грешка си, Благуне. На всички кръстовища по Сливница е супер зле - и на Опълченска, и на Ботев и на Раковски (където няма ляв към Козлодуй, но го има другия към Дондуков), и на Лъвов мост. На вдички мостове се струпват автомобили и се задръства и Сливница, защото никой не знае, че не се навлиза в кръстовище, когато няма да можеш да се изнесеш... Често, тези за направо от най-лявата лента тръгват да се престрояват и блокират и съседната дясна. всички знаят, че на Димитър Петков най-лявата е само за завой и е добре да си св предтроил още преди да пресечеш Константин Величков.
Затова големите бели табели трябва да са достатъчно преди кръстовището и да са верни. Който не ги следи, сам си е виновен, не му са криви знаците.
На каскадните кръстовища незапознатите няма как да знаят лентите на второто кръстовище и им се налага да се пъхат в друга лента, разчитайки на добрата воля на колегите. По Малинов в посока север между Аврамов и Ляпчев и трите ленти са за направо, но на следващото лявата лента е към Сахаров посока пазара. Някои се съблазняват още от Аврамов да се пъхнат в по-свободната лява лента, но след Ляпчев трябва да правят чудеса, за да влязат в средната лента.

16
Крайните ленти не би трябвало да се квалифицират като ленти за продължаване направо. Вдясно влизаш в бус лентата, а вляво се набутваш в колоната, които чакат от северната страна за обратен завой към „Люлин“.
Да бе, те са толкова много напиращите за обратен завой, та им трябва свободна лента до Захарна фабрика! Светофарът пуска продължаване направо или наляво при една и съща фаза, така че резервирането на лента за ляв завой е съвършено безсмислено. Резервирането имаше смисъл при предишната организация за светофарите, когато двете посоки на Сливница се пускаха едновременно направо и надясно и за лявозавиващите не беше достатъчно разстоянието между платната. Сега подобно препълване от изчакващи за леви завои имаме на Сливница/Раковски за лявозавиващите от Раковски в двете посоки.

17
Някъде назад в темата (не ми се търси) бях направил тактова схема на N84, свързваща го с N4 и N1. Но дали някой ще се навие на двойно прекачване посред нощ N84 -(Колумб)- N4 -(Батенберг)- N*, ме съмнява. Като че ли единствен работещ вариант е удължаване на N3 с транзит през Христо Ботев.

18
Може да е много читаво ченгето,  но след подобни издънки обикновено се назначават като отговорници по секюрити в частни фирми - хем добре платено,  хем на сянка. Особено в предизборна ситуация определено е гаф.

19
Все пак на практика резултатите само на N1 и N2 могат да се квалифицират като неслаби. Плюс евентуално свързваща ги линия с летището.

20
Сроковете за претенции по реституционните закони отдавна изтекоха. Някои са си ги получили в реални граници (ако е празен имотът), други са компенсирани със сходни имоти, останалите  - с хартийки,  наречени компенсаторни бонове. Когато са строени, са действали други закони и разрешенията са легитимни. Обратно действие няма.

Pages: [1] 2 3 ... 694