Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 120
1
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: Yesterday at 17:41:14 »
Няма нужда да пускаш два поста един след друг, има бутон редактирай.
Извинявай за което. Искаше ми се да бъде един пост, но чета, че има някои ограничения: "Restrictions: 10 per post, maximum total size 5000KB, maximum individual size 2000KB". Снимките ги смалявах, но 5 MB за 9 снимки е твърде малко. Затова ги разделих на две части и гледах да се получат по 5 MB тъкмо за два поста. Нямам регистрация в сайтове тип flickr, вече бях на работа и исках просто да ги кача.

Инак съм съгласен с всичко написано от колегите по-горе, само че:
1. Това за гумите действително е важно - все пак, с тях стъпва на асфалта;
2. Наистина, как може да не минат нито веднъж да посолят малко? Ясно е, че не трябва непременно да е до асфалт, но ако бяха поръсили малко, нямаше да заледи толкова. Все пак, по пътя имаше не повече от 3 сантиметра. Не искам и да си представям ако се повтори догодина снежен циклон като през 2010 година, или още по-добре като през 2005 г. Тогава дни наред ще бъдем в бедствено положение. :rolleyes: Добре, че досега природата все ни щади като град и върши част от работата на снегопочистващите фирми - като например днес. Добре, че по обяд изгря слънце и разтопи леда. Докато обядвах, по кварталните улици във Възраждане 3 мина един снегорин да ръси пясък, пуснал греблото отпред - точно когато вече слънцето беше нагряло и разтопило, докато сутринта нямаше никой.

2
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: Yesterday at 10:00:03 »
Но допускам, че може и да няма пари за зимни гуми, и затова автобусите да карат с летни. Някой има ли повече информация?
Инак, очаквам да няма изобщо закъсали автобуси във Владиславово... просто защото изобщо не са успели да стигнат дотам. :crazy:

3
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: Yesterday at 09:57:05 »
Кое е най-"доброто" снегопочистване? Онова, което напълно липсва. :)
#хубавоМиЕКмете

4
От тази линия имам спомени на живо. Предназначена е уж за планинари, а не за "куцо и сакато". :D На мен и на цялата група, в която бях (слезли от автобуса) ни отне (на 31.08.2019 годита) точно 5 минути спокойно ходене, за да стигнем до хижа Алеко. Хем да се раздвижим след седенето във возилото, преди атаката към Черни връх. Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

Кой каза, че Витоша е предназначена за планинари? Това да не е К2? Това е природен парк, предназначен за всякакви възрасти. Пробвай с дете, тичащо във всички посоки, шейна и раница да вървиш от Морени до Алеко и обратно надолу. Спирката беше изтеглена надолу заради кабинката  - и заради опашките там, и за да я предпочетат хората пред автобуса и колата. Това вече отпадна и то - не за кратко, уви.
И ако искаш да знаеш, кашкавалите изкачват Черни връх не от Алеко през Стената, а от Морени покрай Голи връх и после по пътя нагоре. Също оттам се хваща пешеходната "магистрала" по Платото към Тинтява.
Веднъж "Ха!", защото това не го знаех и втори път "Ха!", защото се оказва, че досегашното положение е било по-добре за "сандалковците". Сега или ще трябва през Стената, или да се връщат назад към хотел "Морени". Моят предходен пост имах идеята да включва елемент на шега/ирония (явно не се е почувствала), но си заслужава и доза сериозност, очевидно. :rolleyes: Доколкото успявам да видя на картата, май все пак има спирка при хотела...

5
Защо няма никъде официални съобщения за удължаването на 66, ЦГМ пак ли спят зимен сън?
От тази линия имам спомени на живо. Предназначена е уж за планинари, а не за "куцо и сакато". :D На мен и на цялата група, в която бях (слезли от автобуса) ни отне (на 31.08.2019 годита) точно 5 минути спокойно ходене, за да стигнем до хижа Алеко. Хем да се раздвижим след седенето във возилото, преди атаката към Черни връх. Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

7
Имам усещането, че някои хора тук ги ринат парите с лопата по улицата и се чудят в какво да ги инвестират. Много бих се радвал, ако е така! Всеки от вас за себе си ще каже дали се интересува за какво се харчат парите от неговите данъци, но лично аз се интересувам за парите от моите данъци. За справка - отворих разписанието и Гугъл карти. Разстоянието между центъра на Перник и центъра на София по права линия е 25 км (по път/ЖП е дори повече). По разписание се взема за по-малко от час. Е, в този случай, действително, не бих желал парите от моите данъци да бъдат разходвани за някакво напълно безсмислено забързване на и без това достатъчно бързото трасе, а в същото време в други части от страната инфраструктурата да е под всякаква критика, включително ЖП. Всъщност, за това става въпрос. Ако ще е лаф да става - тогава съм съгласен всеки да си излага мечтите къде какво би му се искало да се случи. :rolleyes: Предложих вариант, от който повече хора ще бъдат облагодетелствани. Да припомня, че София (плюс Перник, очевидно) не е България, все пак! Както и да ви прозвучи, има много други дейности, които очакват финансиране и се намират доста по-напред на опашката спрямо модернизацията на ЖП линията през Владая.

8
Разгледайте как се влиза в Цюрих, Осло, Виена, как е линията между Сеговия и Мадрид и много други. Хората прокопаха света, ние още обикаляме хълмовете.
Ако подсигуриш нужните милиони (в евро) за целта, на драго сърце бих ти бил благодарен и веднага да правим първата копка във Владая! :)
Тогава спокойно ще може да има удвояване и през Владая, и пред Разменна, и надолу чак до Кулата, и нагоре чак до Видин... И на изток чак до Свиленград, и на запад чак до Калотина. :rolleyes:
Докато дойде този хубав, слънчев ден се придържаме към най-евтиния вариант за модернизация.

9
Моят глас отива за удвояване на Волуяк - Батановци. Всички бързи влакове един ден да минават оттам плюс товарните. През Владая да остане само традиционният пътник до Перник, или по-добре до Радомир за връзка с бързите влакове - за пътуващите от/до Перник. Считам за неоправдано удвояване и изобщо каквото и да било прекрояване през планината при Владая, при наличие на трасе през Волуяк и Разменна. Не че има и много възможности де, предвид релефа - въпросното прекрояване би се изразявало (смислено от финансова гледна точка) единствено в тунел(и) по еднопътното трасе, доколкото изобщо е оправдано. Най-малкото има мегдан за двупътен тунел (3-4 км) под с. Храбърско, а точно там виждам двете най-остри криви. Шунтират ли се, цялото до Батановци ще може да стане за трицифрена скорост. Или ако излиза по-евтино - да се претрасира през селата Бобен и Белица.
едит: също трябва да се пипнат малко кривите и при село Златуша с още 2-3 къси тунела (ако са необходими). За мен е безспорно, че работата е по-малко, отколкото през Владая.

10
Няма да се учудя, ако е водачът на (вече бившия) Икарус 2910. Подобни потегляния и спирания ги документирах на 10.04.2021 година (в съответната тема).

11
Други градове / Re: Плевен
« on: 05.02.2025, 14:56:41 »

12
Днес преди да отида в офиса, хвърлих един поглед към тролейбусното депо и каквото се вижда около него. Двата жълти Икаруса 260 № 5032 и 5873 се намират зад тролейбусното хале, обградени от четири Тедома - два отляво и два отдясно. Ето от този ракурс. Да се знае, че каросериите им все още са налични. Снимки не съм правил, защото без оптично увеличение не виждам смисъл. Виждат се и на сателитните снимки.

13
Тролейбуси / Re: ЗиУ - 9
« on: 27.01.2025, 12:45:02 »
На тази снимка е под 10-годишен. Смятайте...
На мен ми звучи малко двусмислено. Смятайте... що за "качествена/назадничава" изработка е това. Или смятайте... как са били поддържани в София. За пример, в раздела за Велико Търново има снимки (някои от тях мои, като моите са от 2008 година, когато местните Зиу бяха на по 18 години).
Че са допотопни контакторни със съпротивления дори и за потегляне (оттам и енергоемки) е безспорно, но откъм поддръжка - софийските също можеха да се порадват на по-добро отношение, но не било писано.

14
Пускам отделен пост целенасочено (моля за извинение за двойния такъв, но мисля, че е уместно в случая). Действително, както казва колегата Tisho, бяха предложени няколко возила от всички нас. Затова предлагам да направим анкета, резултатите от която да подредят возилата по приоритет. Първото запазено возило да бъде първото класирано в анкетата. Да съберем парите, да се случат нещата, да подсигурим място и финансиране за съхранението и поддръжката му... Месец-два след евентуалния успешен финал на начинанието, да се върнем към същите резултати и да повторим процедурата с возилото, класирано на второ място. Така по естествен път ще стане ясно колко возила ще (успеем да) запазим, за да не се окаже, че потегляме с голямата кошница, пък не съберем нито едно здраво яйце в нея.

15
От целия този ферман установих само, че "преиначаваш/изваждаш от контекст думите на съфорумец, защото това, което казва, не ти се харесва (очевидно) и се чудиш как да не му останеш длъжен", или не знам и аз..., кажи какво имаш предвид? Аз така го разбирам. Колега, не разбирам какво намирисване на гнило "цитираш", но аз с Ctrl + F пускам браузъра да ми намери нещо подобно, но не ми показва. Аз твърдя, че ти прикриваш доста неуспешно, че основният ти мотив за твоето предложение е личното пристрастие (няма лошо всеки да си има своя любима марка автобуси), а възможностите за поддръжка са нещо второстепенно за теб. За разлика от теб, аз изложих моето безпристрастно мнение по въпроса, излагайки конкретни аргументи защо мисля така. Не искаш ли да вземеш от мен пример и да се обосновеш нормално защо предлагаш да се запази Ман? До момента прочетох нещо за резервни части. Друго имаш ли да добавиш? Ако имаш, с радост бих го прочел! :) Напомням само, че обсъждаме запазване на возило от градския транспорт във Варна, не в Берлин, например. Ако случайно си забравил, не ми се вярва, но все пак.
Ти вадиш от девет кладенеца вода, за да се защитиш, по-горе ти описвам защо мисля така. В крайна сметка, успя да сътвориш няколко епизода за сапунен сериал, казвайки неща, срещу които ми е трудно да замълча и се получи един такъв диалог. Отново призовавам да се съсредоточим към коментар коя марка и защо да запазим. Аз изложих вече своите аргументи. И, моля те, престани да ми "слагаш думи в устата". Откъде знаеш, че, например, Чавдар ми е любимата марка автобуси и затова много искам да бъде Чавдар? Ами ако се окаже, че не ми е любимата...? :rolleyes: Това беше още един пример за това как аз не вложих никакви лични пристрастия в тази дискусия, за разлика от теб. И за десерт се чувстваш обиден! Все пак, успяхте в едно - накарахте ме да се чувствам виновен, че изобщо си позволих да Ви опонирам онзи ден, Ваше Величество. :D
Quote
Вие дали проявявате интерес към тези идеи и дали желаете да участвате в покупката?
Даречем, че аз не проявявам интерес за точно този автобус, но ти ме изкара все едно съм най-голямото, неблагодарно чудовище на света, защото си позволих да не ти изкажа въпросното "благодаря". В тази връзка, веднага се поправям: "Благодаря ти, човек, за положените усилия! От все сърце!".
Quote
Намирам твоите коментари за обидни също, защото съвсем добронамерено реших да дам предложение да си върнем бивше наше превозно средство и дори не получих едно "благодаря" за това, даже обратното!
Надявам се, че вече си доволен и че ще можем да продължим дискусията спокойно.

16
Именно, защото не е редно да се гледа егоистично, ДА. Тъкмо заради това написах последния си пост. Само че започна да ми мирише на "крадецът вика дръжте крадеца". До момента продължавам да чета едно голямо "вадене от девет кладенеца вода" само и само да прикрием истинската причина - че просто това ни е любимата марка автобуси и затова много искаме от нея да бъде запазен за музеен. В такъв случай, по-добре нищо да не се запазва, защото идеята се опорочава още в зародиш! :/ Пак казвам, очаквам от вас конкретни обективни аргументи. До момента чух само за намиране и цена на резервни части в полза на Ман. Аргумента на колегата Mammoth в полза на тролеите Шкода 14-15 тр - 15тр единствени в България, а 14тр още от самото начало на тролейбусния транспорт - много години обслужвали транспорта тук и са от първите возила. Плюс моите аргументи, че Чавдарите и Икарусите също обслужваха няколко пъти повече години транспорта тук, отколкото Мерцедесите и особено Мановете. Плюс патриотичен аргумент - Чавдар са българска сглобка. Така да се каже, единствената "българска" марка сред всички изброени дотук. Заедно с Кента, разбира се. И отново без капка пристрастие от моя страна - признавам, мен би ме било срам някой ден да заваря запазен Ман за музеен, при наличие на 3-4 броя в движение Чавдар 11Г5. Който иска - нека после да обяснява тогава на някой външен защо сме запазили точно Ман на фона на всичко гореизброено. Пак да припомня, въпросът, който сега обсъждаме, е за запазване на музеен експонат, емблема на историята на целия градски транспорт във Варна, а не нечия частна колекция. Нека се придържаме към него, ако е възможно.
Ще потретя: има добър, демократичен подход - анкета. Нека "се преброим" поне тук, във форума, така да се каже. Кой какво мисли по въпроса.

17
Не виждам какъв е проблемът. В Бургас да не би да имат реставрирано возило от социализма? Те доколкото знам реставрираха един Мерцедес, който го ползват за разходки, а всичко що е Икарус и Чавдар, е нарязано преди много години. А и в България има предостатъчно реставрирани автобуси от соца, не мислите ли?
От един реставриран рейс, различен от Икарус и Чавдар, какво ще стане? Краят на света ли ще дойде?
Не всички гледат колко време е служил на града и т.н, както Вие правите. А и рейсовете във Варна не са в чак толкова убито състояние (изключвам двата Икаруса). Пък и забравете шефът на фирмата Николай Антонов да продаде някое возило за нещо, различно от вторични суровини. Той не позволява екскурзии, камо ли това.
Спокойно, бре, човек. Как подскочи като ощипана мома, ще речеш, че съм ти взел обяда. :rolleyes: :laugh: Аз затова предложих най-демократичния вариант - с анкета във форума/раздела/темата, за да се видят различните мнения. Звучиш като диктатор, чиито опоненти следва да бъдат озаптени на момента, веднага щом дръзнат да изкажат различно мнение от "приемливото". :neznam:
В такъв случай, изобщо не искаш и да знаеш какво ми е мнението за тези автобуси с марки Мерцедес и Ман, като цяло. Въпрос на вкус и предпочитания. Ако ще се надвикваме коя марка возило "трябва непременно" да стане музейно (защото на мен ми е любима), да почвам тогава да викам и аз, само кажете... :)
За разлика от теб, аз изложих аргументи, нямащи абсолютно нищо общо с личните ми предпочитания. Очаквам от теб същото. Всичко останало го считам за оффтопик по този въпрос.

18
Идеята ми допада донякъде, но имам един коментар по нея. Някак, нещо ще ме гложди, ако се осъществи. Това е така, защото този модел е бил много по-слабо представен като бройки и период от време във варненския градски транспорт. Освен това, както сам казваш, тези автобуси са обслужвали едва през първото десетилетие на този век, докато едни Чавдар 11Г5 и Икарус 260/280 са започнали още от преди да се родя през 1991 година. Някак считам, че просто няма да бъде редно музеен да бъде някакъв си там Ман при наличие на няколко Чавдара, при това в движение плюс един или два Икарус 260 в някакво състояние, различно от "неподлежащо на реставрация". Разбирам, че на теб това са ти любимите автобуси, но това е все едно да бяхме запазили за музеен някой Меркавим, или 9986, например. Бих възприел положително идеята, ако това беше поредният запазен автобус, а вдействителност от варненския транспорт няма нито един запазен. Считам, че е редно поне първото такова возило да бъде някой от аварийните Чавдари на "Градски Транспорт". Може би не е лошо да бъде направена и една анкета по въпроса.

19
Или фалшив номер, или поръчков, или са почнали с ОВ  :neznam:
Нито едно от трите. Според мен е добре направен колаж. Тоест, има нещо фалшиво, да... и това е самата снимка. Ето го истинския шрифт на буквата "О". Непонятно ми е кой и защо ще си играе... :rolleyes: Ако пък действително е фалшив номер, защо точно с ОВ накрая при все, че няма нито една такава регистрационна табела в България? Твърде лесно за проверка и установяване. Би могло да е оригинално М 1822 СВ и да са преправили "С"-то на "О".

20
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 18.01.2025, 22:43:50 »
От своя гледна точка, разбира се, бих превърнал тролейбусния транспорт в гръбнак на цялата система.

За да се случи това с наличния подвижен състав (преди няколко дни, може би по телепатия, съм доловил, че днес някой от вас ще пусне пост с такъв концептуален въпрос в него и отново си поразсъждавах по темата (както бях правил преди няколко години), на прибиране от работа :)), ми хрумна следното разпределение. Ще го опиша като за делник, докато за празник винаги може да се доуточни на коя линия и колко по-нарядко да минават.

На тролейбусна линия 88 по разписание й дават 43 минути на курс в едната посока и 45 на курс в другата посока. Аз ще го приема за 45 минути на курс в коя да е от двете посоки. Така за двата курса А-Б-А се получават 90 минути. Добавям по 15 минути почивка на всеки от обръщачите и тотал става 120 минути. 6 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 83 преди седмица писах тук как по маршрут до обръщач Почивка му давам отново 45 минути на курс. Впрочем, тогава пропуснах да рефлектирам в тези минути минаването по ул. Янко Мустаков. Затова сега ще му дам 50 минути на курс, макар че и 48 биха били достатъчни (времето за минаване по ул. "Света Елена" е същото като по бул. Константин и Фружин от светофара до обръщач, така че остава само самата ул. Янко Мустаков като добавка, на която 3-4 минути стигат). Двата курса А-Б-А стават 100 минути. 10 (по-точно 12) минути почивка на обръщач за тотал 120 минути. Отново 6 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 86 на курсовете им даваха съответно 33 и 37 минути. Не помня само в коя от двете посоки бяха 37-те минути, но би следвало да са на този към Почивка, заради въртенето през едноименния пътен възел и спирка Карин дом. На курса в посока Почивка ще му дам общо 50 минути (за да има 13 минути престой на едноименния обръщач), в посока Аспарухово също 50 минути (за да останат 17 минути престой в едноименния квартал). Това неравномерно разпределение на почивката (и като цяло малко по-голямата й дължина) се налага, заради постигане на нужния синхрон с останалите линии. Това означава тотал 100 минути за А-Б-А с включени почивки на обръщачите. 5 коли правят интервал от 20 минути.

На тролейбусна линия 82 в разписанието са й дали 33 минути на курса към ЖП гара и 36 минути на курса към Владиславово. Затова слагам 7 минути почивка на Гарата и 14 минути във Владиславово. Това прави тотал 90 минути за А-Б-А с включени почивки на обръщачите. 6 коли правят интервал 15 минути.

Сега резюмирано:
82 - 6 коли на интервал 15 минути. 40 минути в посока ЖП гара, от които 7 минути почивка на обръщач. 50 минути в посока Владиславово, от които 14 минути почивка на обръщач.
83 - 6 коли на интервал 20 минути, 60 минути в посока, от които 12 минути почивка на обръщач.
86 - 5 коли на интервал 20 минути. 50 минути в посока Почивка, от които 13 минути почивка на обръщач. 50 минути в посока Аспарухово, от които 17 минути почивка на обръщач.
88 - 6 коли на интервал 20 минути, 60 минути в посока, от които 15 минути почивка на обръщач.

И четирите линии на тактов интервал целодневно.
На първо място поставям синхрона между линии 83 и 88.
От Владиславово:
05:00 - 83, 05:10 - 88, 05:20 - 83, 05:30 - 88, ..., 22:20 - 83, 22:30 - 88, 22:40 - 83, 22:50 - 88.
05:50 - 88 (от Дом Младост, за да застъпи след това по линия 86 - 06:20)
05:15, 05:35, 05:55, 06:15 - 83 (от Дом Младост, за да застъпят след това по линия 86)
След това по двата клона синхрон с линия 86 както следва:
От Почивка:
05:50 - 86, 06:00 - 83, 06:10 - 86, 06:20 - 83, 06:30 - 86, ..., 21:50 - 86, 22:00 - 83 22:10 - 86, 22:20 - 83, 22:30 - 83*, 22:40 - 83, 22:50 - 83*, 23:00 - 83, 23:20 - 83*, 23:40 - 83*.
От Аспарухово:
06:10 - 88, 06:20 - 86, 06:30 - 88, 06:40 - 86, ..., 21:40 - 86, 21:50 - 88, 22:00 - 86, 22:10 - 88, 22:20 - 88*, 22:30 - 88, 22:40 - 88*, 22:50 - 88, 23:00 - 88*, 23:10 - 88, 23:30 - 88*, 23:50 - 88*
* до Дом Младост с последващо прибиране в депо

Линия 82 се вмъква някъде между останалите.
От Владиславово:
05:25, 05:40, 05:55, ..., 21:55, 22:10, 22:25, 22:40, 22:55, 23:10
От ЖП гара:
06:05, 06:20, 06:35, ..., 22:35, 22:50, 23:05, 23:20*, 23:35*, 23:50*
* до Дом Младост с последващо прибиране в депо

При наличие на свободни водачи - възможност за нощно обслужване по линия 83 с 3 коли на тактов интервал 40 минути (тогава, очевидно, колата от Почивка в 23:20 няма да приключва на спирка Дом Младост, а само ще се сменят водачите).
От Владиславово:
23:00, 23:40, 00:20, ..., 03:00, 03:40, 04:20, нататък продължава първа смяна -> 05:00...
От Почивка:
00:00, 00:40, 01:20, ..., 04:00, 04:40, 05:20, нататък продължава първа смяна -> 06:00...
Получават им се по 3 курса в посока Почивка и 3 курса в посока Владиславово.
Би могло и с 2 коли на интервал 1 час, но такъв интервал е твърде голям и ако няма трима свободни водачи, по-добре изобщо да не се обслужва.

При наличие на още двама свободни водачи - нощно обслужване на линия 86 с 2 коли на тактов интервал 50 минути. В този случай, очевидно, колата в 22:30 от Почивка няма да се отправя към депо по линия 83, а ще продължава по линия 86 със смяна на водачите. Същото важи и за колата в 22:20 от Аспарухово, която няма да се прибира към депо по линия 88.
От Почивка:
22:30, 23:20, ..., 03:30, 04:20
От Аспарухово:
22:20, 23:20, 00:10, ..., 04:20, 05:10
Получават им се по 4 курса в посока Аспарухово и 4 курса в посока Почивка.

За пример, 83 в 23:00 от Владиславово пристига на спирка Музея около 23:30, а около 23:35 там пристига втората нощна кола по линия 86 от другата страна на улицата за към Аспарухово.
За да се получи пълен синхрон между двете линии, трябва 83 да бъде също на интервал 50 минути, с по-дълги почивки.

Оттам насетне автобусна линия 148 може да потегля от Почивка 5 минути след 83 за интервал 20 минути... или и 5 минути преди 83 за интервал 10 минути. Тук съм раздвоен кое е по-добре. От една страна, уж ще имаме гръбнак в лицето на тролейбусния транспорт, от друга страна, имаме обслужване на Автогарата, Варна мол, бул. Цар Освободител във Възраждане. Тук вече е по преценка. По мое мнение, следва да бъде насърчено използването на екологичния транспорт с прилагане на първи вариант на интервал 20 минути. Подобно е положението и от Владиславово.
Ако е на 20 минути, тогава слотът "5 минути преди 83" остава свободен за линия 118 така, че тя да не се застъпва с останалите гореизброени. Така от Почивка на всеки 5 минути ще има една измежду 83, 86, 118, 148. Също тактови интервали за линии 118 и 148, не ми се смятат в момента как ще бъдат, съответно, от Бл. 407 и Обръщач Газстанция.
Апропо, за линия 118 е добре да се помисли за закупуване на тролейбуси с кондензатор и система за автоматично вдигане и сваляне на токоприемниците, но и не само за тази линия.

На следващ етап, може да се помисли за контактна мрежа от спирка Явор до обръщача при Дом "Майка и Дете" в кв. Виница. Така линия 31 би могла един ден да обслужва с нормални тролейбуси, а линиите към селата, както и курсовете по линия 29 - с кондензаторни такива. Линии 26, 27, 28 да вдигат и свалят токоприемници на спирка "Разклон Виница".

При това положение, в чисто стратегически аспект, не виждам някаква нужда от какъвто и да било релсов транспорт. По-скоро е необходимо да се планира закупуване на съчленени "обикновени" тролейбуси, както и соло с кондензатор и система "вдигане/сваляне на токоприемници". Може да се помисли и за няколко съчленени кондензаторни със същата система за пиковите коли по линия 118, както и за 118а на Задушница. Останалите линии считам, че могат да си останат както са в момента, да се проведе анализ на пътникопотока и на база резултатите от него да се правят допълнителни промени.

Темата е обширна, има много поле за развитие, въпрос на финансиране и приоритети. Като пример - като трети етап в още по-далечното бъдеще може да се помисли за контактна мрежа по бул. Цар Освободител и бул. Приморски. По този начин, линия 20 също ще може да обслужва с конвенционални тролейбуси, а линия 209 - с кондензаторни.

Някой ще каже, че само мечтая и нищо от това не е реалистично. В отговор, бих обърнал внимание, че всичко започва с конкретна визия/отправна точка, която да бъде следвана. Не е казано, че трябва да стане (всичко) точно по гореописания начин, но поне нещо подобно.

В допълнение, по-евтино би могло да излезе, ако на новозакупените Жонг Тонг и Златен Дракон един ден батерията бъде заменена с кондензатор, а на покрива бъдат монтирани токоприемници със система за вдигане/сваляне, доколкото това е технически възможно. Не съм специалист и не мога да изкажа категорично мнение по точно този въпрос.

А встрани от всичко това, предвид наличието на билети за време, прекалено дългата линия 409 може да се скъси до спирка Почивка. За целта, трябва да бъде добре синхронизирана с линии 9 и 109, което е малко трудно за постигане в посока Златни Пясъци, особено в пиковите часове. Разбира се, за тази цел и двете линии 9 и 109 трябва да бъдат подсилени до интервал 30 минути, в общия участък 15 минути. За летния сезон би могло да се помисли и за интервали 20 минути, 10 в общия участък.

Pages: [1] 2 3 ... 120