Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - dst1123

Pages: [1] 2 3 ... 17
1
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 27.01.2025, 12:55:56 »
А защо са толкова далече от спирката?  :blink: Идеята е все пак тролейбусът да е спрял на спирката докато прави процедурата по закачване и разкачване.
Така е, съгласен съм. Явно са счели че става прекалено сложно ако се монтира извън стълба, на който сега е поставен. По-добре така да е отколкото ръчно да слагат прътовете на всеки курс, както беше досега.

2
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 27.01.2025, 10:00:49 »
Честито, вече сме с "улавящи корнизи" за прътовете  :fan:! За хората, които не са от Русе, това е първата спирка след обръщалото на Дружба 3 и са го монтирали, заради удължения маршрут на 27ма линия до блок 48, където е и обръщалото на 4, 18 и 28. По неофициална информация предстои монтаж на още такива съоръжения, засега не е известно къде точно.


Има и клип от официалния профил на ДАПа:
https://www.facebook.com/share/r/1BSeGha6n1/?mibextid=wwXIfr

3
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 05.01.2025, 21:33:50 »
Какво става със сините Манове? Още ли са 10 броя в депото на тролейбусите или? Вече вчера(29.12), засякох 5 броя като тях на 5 км след Одрин, посока Истанбул, с български транзитни номера. Освен Р7304РМ(Исузу Ърбън) което се движи по някаква ведомствена линия между Ямбол и Тополовград, също вчера на десетина километра от Елхово засякох друг Ърбън Р1819АК.
Мановете, почти на 100% нито един от тях няма да тръгне.
За пръв път тази седмица видях 12-та да се обслужва от швейцарско Нау. Много нелогично подбират от ДАП-а. Един курс е с дизелов автобус, после с нов Сор, накрая с Нау...
Ако се стремят да я правят екологична линия, нека си бъде изцяло обслужвана от тролейбуси или електробуси...

Същият проблем редовно е при 27-ма, където в деня има поне един дизелов Ванхол на линия, която винаги е била изцяло тролейбусна.


12 със нормалните курсове до КАТ се обслужва от СОР (тролей или електричка) или НАУ. Това 12 и 20 да са само със сорове беше интересен експеримент, но до там... До Захарната почти винаги е Ванхол с табела 12А. 27 е удължена до блок 48 и се обслужва смесено от Ванхол или Сорците, а допълнителните къси курсове, сиреч до обръщалото на блок 28, са почти винаги с Нау. Обърквацията е ПЪЛНА.

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 04.12.2024, 16:55:28 »
Някой от Вас има ли опит с 3-литровия TDI агрегат на Ауди в битурбовата му форма (313к.с. -> 320к.с. след фейслифт)? Гледаме една А6-а Allroad и дискутираме надеждност и разход. Аз лично съм доста запознат с дизеловите агрегати на Мерцедес, но съм неопитен с ВАГ. Максимално разпитвам и проучвам и искам да чуя вашите мнения!
Един приятел си взе точно такава а6 с7-facelift allroad 18-та година, цената му не беше никак малка (47500 лв. почти всички екстри за модела), но засега се е подготвил за напред във времето (тей му рекъл майстора) психически и финансово основно за смяната на ангренажните вериги, защото са от страната на скоростната кутия, тоест се сваля мотор, което не е никак евтина процедура. На въздушно окачване са, тоест ще трябва обстойно да се прегледат в какво състояние са възглавниците и компресора. За разхода, човека ми каза, че извънградско 5,5-6л с нормално каране, градско със софийски и русенски трафик към 8,5-9л. А и като цяло те съветвам на базово ниво да видиш на Филип Лазаров клиповете за тези аудита. Вървежа е наистина приятен, за нископрофилните 19-ки, с които беше оборудван по подобието на улици из Русе вози кажи речи като стар Ситроен на сфери.
Абстрахирайки се от мизерните джамбази, които внасят всевъзможни боклуци, на които мястото им е директно при Васко (за хората извън Русе, това е автоморгата Мегапартс). лоши коли като цяло няма, има кофти стопани, голяма част от които неглижират поддръжката и проблемните възли, понеже с последни пари си взимат кола, която не им е по джоба... 

5
Противно на очакванията новата серия да е КЕ в Русе, от понеделник се приемат заявления за рег. номера с МА серия.  :rolleyes:

6
Дано ви ги наслагат, където е необходимо от тия "козирки", не да се случва това, каквото стана при нас в Русе с 12-та линия (скъсена до КАТ с два курса дневно до Захарен завод, изпълявани от Ванхол) и се случва в момента с 20-та линия (смесено обслужване с тролеи и електробуси като щеките ги слагат ръчно на първата спирка под ККМ)  ;)

7
Разни / Re: Re: ČKD Tatra Т6А2/-SF (20**, 30**)
« on: 13.09.2024, 13:00:06 »
От този списък липсва търновския и русенския (който отдавна го няма). :rolleyes:

8
Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?
Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие :)

В празнични дни движат ли се някакви?
Да, има NAW-та и в празнични дни.

9
Здравейте, има ли останали в Русе тролейбуси от тази разновидност, било то в движение или бракувани?
Има, ползват ги за резервни части за малко по-новите NAW, които си ги имаме в изобилие :)

10
От този понеделник 27-ма линия ще тръгва от бл. 48 с намален интервал в сравнение със сегашния (колко намален ще се разбере утре като качат разписанието в двата сайта), а 28 ще е с 5 курса дневно до Керос. Спорно е дали 27 ще си остане с тролеи на батерии/електрички или ще стане с Ванхоли/електрички. 

11
Русе / Re: Van Hool New A330
« on: 05.08.2024, 11:14:00 »
Вчера за първи път видях линия №30 да се обслужва от дизелов Van Hool вместо електробус.
Чудно как ли взимат десния завой на повдигнатото кръстовище до Олимпи Панов... Сорците едвам успяват в час пик пък какво остава за Ванхол :help:

12
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.  :rolleyes:
Реално, прътите могат ли да се разкачат и вдигат от кабината, без ходене на водача отзад?! Защото наличието на алтернативно задвижване генератор/батерия, не означава, че прътите могат да се спускат/закачат автоматично...
Имат вдигане и сваляне от кабината, като преди 100 години на двата хибридни Мерцедеса, Рената, Неопланите и донякъде на някои Ивекота (на 905 се спускаха наполовина). Явно не съм се изразил правилно: примерно на 20-та линия шофьорите карат по мрежата до разклона за ул. Юндола, натискат бутона без да слизат и правят ляв завой по нея и на батерия до пл. Прага (Девятката) и наобратно от площада, по ул. Котовск до спирката на бул. Липник, където наблизо са Jysk и Domko, натискат бутона да се вдигнат прътовете, но няма как да се закачат към мрежата и щат не щат трябва да слязат и да ги закачат ръчно, а с тия съоръжения, за които писах в предния пост само спират така, че главите да са под тия т.нар. козирки и прътовете се закачат директно за мрежата като ги вдигат. Но има един малък проблем, няма как да се впишат в джоба на спирката и едновременно да се закачат за мрежата с тия съоръжения, защото не могат да се насочват като се вдигат, та по-добре ще е да го сложат на кръстовището на Олимп като ще правят десен завой към ул. Никола Петков  :/

13
Колко тролеи в Русе са с електрически макари за повдигане и сваляне на прътите?
Само новите СОР го имат, на Наутата аварийните агрегати не се ползват и там не са нужни.  :rolleyes:

14
Едни интересни наблюдения откакто 12 и 20 станаха тролейбусни. Всеки шофьор сам решава къде да спре да се закачи за мрежата. Примерно веднъж видях 806 на 20 и си вдигна "сопите" на спирката до хран "Св. Архангел Михаил", т.е. веднага като е под мрежата, докато други пъти ми се е случвало да закачат чак на училище Братя Миладинови  :crazy:. При 12 няма чак такива волни съчинения, максималното, което съм виждал е да се закачат към мрежата на спирката до Мол Русе  :laugh: Определено на нашите хубавци им трябват ето такива съоръжения, никак не им е приятно на шофьорите в жега и студ да слизат да закачат прътовете :help::

15
А така се зарадвах като разбрах, че 4631 го удължиха до Русе, но като видях видео в клюкарника с какъв състав се обслужва - цели 2 изтормозени 74-ки, а като беше само до Горна беше с две 63-ки и една 44-ка :angry: Явно вагоните вече са от депо Русе... Колкото, толкова, все пак е страхотно, че отново има директна ЖП връзка, последната по спомени отпреди 13 години беше автобусна линия на някакъв ЕТ, а преди това е имало директен вагон прикачен към влака за Момчилград.

16
Една година по-късно.... някакво движение за таресто към гарата чува ли се?
Не. Няма пари и необходимост да се прави на този етап. Освен ако не решат по сегашния маршрут на 23 да пуснат жица, но ще трябва доста да се преправи трасето (както и на Централна гара), за да стане левия завой от Христо Ботев към Земеделския колеж и след това десния към Борисова
Голямата новина е, че 12 и 20 стават тролейбусни и трасетата по Борисова и Тулча ще се ползват, а вече как и къде ще свалят сопите и ще са на батерии остава загадка...  :fan:

17
Русе / Re: Русе - обща тема
« on: 13.05.2024, 15:58:46 »
Кратък очерк за (състоянието на) градския транспорт в Русе, публикуван в списание Stadtverkehr 11/2023.
Отговаря ли позитивното описание на икономическата среда в града от началото на очерка на реалното състояние на нещата?
Хванали са Шкодите преди да ги пратят за скрап, заедно с Рената...А и като гледам откога е списанието, точно тогава идват новите тролеи, с което нещата откъм ПС поне малко се оправиха... Ситуацията е трагикомична, желание за синхрон на разписанията на практика няма и често има класически ситуации, в които 27 и 28 или която е да е друга двойка линии в Посока Дружба 3 или Чародейка. Автобуси има, шофьори не стигат, за да се вземат още линии и да се приключи с частниците. Почти всички линии се обслужват с каквото дойде, на 33 примерно ще са или Ванхолите 144, 8201, или СОР-ове 103 и 105. 23,3,19,30 са само със СОР. На нито един от Ванхолите климатиците не работят, за Мановете от Гьотеборг нищо не мога да кажа, стоят си 5 (?) в депото и 5 в новото електробусно депо.

18
От другия понеделник почват с издаването на КХ серията в Русе.

19
Планира ли се бракуване на NAW след доставката на новите тролеи? В Československý Dopravák пишат, че новите изцяло ще заменят старите. Ако е така, това са много лоши новини.
Изобщо не е ставало дума за това. Те могат и да си пишат, че си събаряме мрежата и в бъдеще време ще сме изцяло с електробуси, а соровете които сега дойдоха да им слагаме допълнителни батерии...
Поетапно ще ги спират калпавите бройки от наутата, но изцяло за замяна не е ставало дума изобщо. Тия мислят ли как с 15 сора като дойдат без резерви ще се покрият 7 тролейбусни линии? Че нали искат и останалите линии на частниците да вземат, тей че отпада варианта смесено обслужване с електричките.  :crazy:

20
Честито, днес дойдоха първите два броя. Инвертарните им са 58011 и 58021.  8)
Източник на снимката: Арена Медия

Pages: [1] 2 3 ... 17