Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 695
1
Да, логично е главната линия да е по Копенхаген, а спомагателната - към обръщалото на ТМ20. Писано е много в специализираната тема - никой не очаква трамваят да се ползва от Младост и даже от Дружба-2 до Паметника Левски или Младежки театър. По-скоро - за връзка на хората по Копенхаген с метрото (вместо да махат копита по пътеки и тунели от МС ИЕЦ), Кауфланд и Билла, на Младост - с НПЗ Искър.

2
12 по Стамболийски няма никакъв смисъл защото се покрива от 10+11. Просто може да се подсили 11.
Думата "прекачване" е мръсна дума в софийския МГТ и ще остане такава поне до въвеждането на повременните билети. Ако закрият 12-ката, ще нададат вой всякакви спасители и инициативни комитети.

3
Не съм имал предвид още линии да се пренасочват по К.Величков и Стамболийски. Никой няма да пътува по такива заобиколни пътища. Пуска се заместващ автобус (обръща на бул. Мария Луиза до Централна автогара по маршрута на А85 до гара София Север).
Кой пък ще се прехвърля на 3 возила от Илиянци и северната промишлена зона до центъра? Вече имаше подобен казус при изграждането на Метролиния 2 ето тук. За мен почти е ясно, че отново ще пуснат 6 и 12 по Стамболийски, а 1 и 7 ще ги врътнат около Централна гара. Затова трябва да изчакаме завършването на Алабин, а там като че ли са най-напред от цялото протежение на ремонта.

4
Кога е била втората доставка?
Според писаното в тема Електробуси и в първия постинг- към 29.07.2021.

5
Обединяването на 213 и 305 е неудачно отвсякъде:
- Пейфил е твърде далеч от Филип Аврамов. А има проект за удължаване на 305 в посока Горубляне, само мостчето към Експериментален трябва да се преизгради.
- усуканицата между гара Подуяне и Сточна гара забавя излишно пробега
- губи се същественият Орлов мост, а ако трябва 76 да поеме липсващия 213, се губи всякакъв смисъл от сливането на 213 и 305.
- отпада връзката Сточна гара- Театър София - Орлов мост.

Удължаването на ТБ5 е друга работа. Без нови пробиви най-безболезнено по Балан - стар Малинов  - връзката между Хит и Принцес- нов Малинов  - Балан.  Само един ляв завой трябва да се пробие. Като допълнителна екстра се получава връзка за южния край на Младост 2 към бл.202. Ако последната партида тролеи бяха с адекватни батерии и автоматично снимащи се пръти, това можеше да бъде реализирано и преди да се изгради ТБ трасе дотам, но уви - не са такива.

6
Съгласен съм с г-н Контрера, че абонаментните карти са по-важни от билетите. Но това са само думи, къде са реалните дела и предложения?
1. Билетът да стане вместо за конкретна дата 24-часов. Суперскъпата тикет-система не би трябвало да има проблеми с това.
2. Други продукти: 48-, 72-часов, уикенд, седмичен
3. Въпреки думите, така и не се реализира намерението дневните билети да се продават и от водачите.

7
Quote
Нов срок от ГЕРБ: Билет за всички линии за 30 минути ще има в София до два месеца
Дневник,  Максим Караджов   
06:45, 21 окт 21,  9819 
© Велко Ангелов

Сегашният билет от 1.60 лева за градския транспорт в София ще бъде премахнат до края на годината. Това заяви Зафир Зарков от ГЕРБ, председател на комитета, който изработва новата тарифна политика на обществения транспорт в София. Новият билет ще важи "за време" и ще е за 30 минути пак за 1.60 лева и за 60 минути, който ще е по-скъп. Вариантът цената на билета да е според изминатото разстояние налага градът да се разграфи на зони и за по-отдалечените да е по-скъп отпадна като по-неподходящ, според всички политически сили в общинския съвет.

"До края на годината, може би, даже през ноември, ще се появи новият билет за време и сегашният ще изчезне", прогнозира Зарков, който през август уверяваше, че ще бъде внедрен през есента. Билетът ще се купува чрез приложението MPASS, но и на хартия от автоматите в метрото и в касите на ЦГМ. Той ще е комбиниран и в рамките на определено време с него гражданите ще могат да се прекачват в трамвай, тролей, автобус и метро. Ако например човек пътува от "Люлин 5" до Централната автогара с един билет от 1.60 лева ще се вози в трамвай 8, а после ще се качи в метрото, без да купува втори. В рамките на 30 минути той може да валидира билета дори за крайградски автобус и да пътува повече от 30-те минути до крайната спирка. За по-дългите маршрути ще има билет с валидност 60 минути.

Общинари: Пътят до въвеждането му ще е по-дълъг от два месеца
Очакването комбинираният билет да се въведе до месец-два не се споделя от членове на комисията по транспорт. "Дали и как да бъде въведен този билет ще е политическо решение. Това може да се случи само след широка дискусия, включително и дълго обсъждане пред обществото", убеден е председателят на комисията Карлос Контрера от ВМРО.

Очаквам до края на годината да се проведе общественото обсъждане, за да се чуе и мнението на софиянци. Въвеждането на билета минава през промени в наредбата (за реда и условията за пътуване в градския транспорт), съгласен е и Альоша Даков от БСП.

В Центъра за градска мобилност (ЦГМ) също не знаят кога ще бъде въведен. "Решението е изцяло на Столичния общински съвет", посочиха от там за "Дневник".

Темата е болезнена, защото комбинираният билет е базисен за тикет системата - електронната продажба на превозни документи, която трябваше да заработи от 1 януари 2021г., но първо се отложи за месец май, но и до днес не е изцяло въведена. Договорът на Столичната община с изпълнителя, консорциумът "Си Ен Ес тикетинг систем", е за 97 млн.лева.

Защо се бави новият билет
От забавянето на комбинирания билет губят софиянци, които не ползват често градския транспорт. "А именно към тях е насочен, защото е изгоден и целта е да ги накара да слязат от автомобилите", убеден е Симеон Ставрев от "Демократична България", член на транспортната комисия. Според него прилагането на този билет умишлено се бави, защото ще е привлекателен за гражданите и може да намали купуването на абонаментни карти.

Политиката на Центъра за градска мобилност е да има колкото може повече абонаментни карти. За тях това е предвиден приход, мотивира се той.

Контрера: Абонаментните карти са по-важни от билета
Дебатът трябва да не е за билета, а за абонаментните карти, тоест да предложим по-широк вид услуги - карти с преференция за младежи до 21 години, за родители на деца до 2 години, подчерта Контрера. "85 на сто от софиянци пътуват с дългосрочни превозни документи (абонаментни карти) и за тях този билет не е важен", потвърди и Зарков.

Борис Бонев: Управляващите от ГЕРБ баламосват с работни групи
Столичният общински съвет (СОС) в крайна сметка трябва да приеме и приложи новата тарифна политика за градския транспорт. Тя трябва да се изготви на база събираните от месец май данни за натовареността на отделните линии. "А общинският съвет вече шест месеца се баламосва с работни групи и какво ли не, но не взема решение", негодува Борис Бонев, член на комитета за изработване на новата тарифна политика в градския транспорт.

"Член съм на този комитет, но не виждам в управляващите от ГЕРБ тази цел да е заложена. Още преди година от "Спаси София" искахме дискусия за тарифната политика, която ще привлече повече пътници в градския транспорт, но тя не се състоя", разочарован е Бонев. Според него струващата близо 100 млн.лева тикет система не върши никаква работа, "защото няма нова тарифна политика, а няма, защото управляващите се мотаят".

"Имаше обещание от директора на ЦГМ, Димитър Дилчев, че ще представи тяхна версия и предложение за тарифна политика. Имаше анализ по темата, изготвен от Университета за национално и световно стопанство (УНСС), но никой не го е виждал, както и предложението на ЦГМ", изреди Бонев.

ЦГМ: Напротив, данните за натоварването на линиите са налични
Данните за натовареността на линиите се събират всеки ден чрез видеонаблюдението във всички превозни средства на обществения транспорт, увериха от ЦГМ. Чрез тях се установява колко пътници пътуват, докъде и колко често. "Данните са налични и на тази база правим организационни промени по линиите, така че да обслужват пътниците максиално ефективно", отговориха от ЦГМ. Това е общинското дружество, което ще събира приходите от продажба на всички превозни документи. Според ЦГМ комбинираният билет трябва да е за време, а не за разстояние, защото бил по-познат на пътниците и имало обществена нагласа за него. Но кога ще се въведе - не знаят.

Източник

8
Връзка имаше по проект, не я построиха, усвоиха парите и се опровергаха с малко асфалт по околовръстното....  :rolleyes:  :help: Усвояване по пеевски и боко тиквата....
То не беше само връзка, беше си ССТ чак до Източната дъга (и двете платна), не само до Ботевградско шосе. Но още преди обявяването на ОП проектът беше орязан.

9
Там проблемите почват още с куцата маркировка на детелината. По нищо не е ясно, че основното направление продължава с 270-градусова дъга по ухото на детелината. Означени са две световнонеизвестни села - Кулата и Калотина, но това е друга тема. Трябва с градиращи ограничения скоростта да се свали от 120 на 40, като за Мрамор да продължава само по лявата лента, отделена с колчета от другите.
Сигурен съм, че повечето от МПС-тата, натрескали се по колчета, джърсита и мантинели след стесняването на шосето съвсем не са имали намерение да пътуват към Мрамор.
Задължително преходът от две към едно платно трябва да е предшестван от стесняване на движението само в една лента поне 500 метра преди края на северното платно.

Нека припомним и другата неудачна 270-градусова дъга в източния край на ССТ. Тя, за съжаление, не е временна (в западния край ще отпадне след изграждането на Лот 3 на АМ Европа). При нея движението по двете основни магистрални направления - към Калотина и Кулата и към София от АМ Хемус се наслагват в продължение на неколкостотин метра. Би трябвало да се помисли за бърза свързваща връзка от Източната дъга към ССТ.

10
Разни / Re: Коронавирус
« on: 21.10.2021, 11:52:46 »
Искаме да преболедуваме и да изградим пълноценен дълготраен имунитет.  :) За хора под 40 без хронични заболявания това е доказано по-добрият вариант. Дори аз с прекаран миокардит и хипертония категорично отказвам да се ваксинирам с недодяланите скалъпени псевдоваксини. :)
Двама мои познати без никакви заболявания си изкараха имунитет ... за оня свят. Братовчедката на жена ми (GP !) оцеля, но изкара имунитет за оня свят на съпруга си (при ясното съзнание, че с два байпаса той е изключително рисков).
Дали човек да боледува, може да е личен избор, ако при лекуването му не се ползват обществени средства. Здравната каса е застраховател, а никой застраховател не плаща обезщетение при умишлено действие на застрахования против застрахованото имущество, в случая - здравето. Ако умишлено си запалиш къщата или се самоубиеш, обезщетение не се плаща. В казармата неуспелите да се самоубият или умишлено самонаранилите се ги съдеха ... за опит за отклонение от задължителна военна служба.
В случая с Ковид на базата да достатъчно големи извадки може да се твърди, че тежко преболедуване при неваксинирани е много по-вероятно, отколкото при ваксинирани. Следователно неваксинираните следва сами да покриват лечението си.

Веско, България не е Германия, най-малкото защото тази година има 4 пъти избори, а в Германия - само веднъж. Предните управляващи гледаха минимално да се конфронтират с т.нар. електорат, следващите като първи приоритет имаха ровене и чоплене. Тогава каква ваксинационна кампания искаш?
Шумно въведените от днес мерки действат май в почти всички държави на ЕС още от началото на лятото. Доколко педантично се спазват - друг въпрос. Личните ми наблюдения от Гърция, Словения и Австрия не показват особен педантизъм. Но самото им въвеждане вдигна процента на ваксинираните.

11
Според мен използват случая, за да тестват новите електрички. Явно не са готови зарядните за 60, 73 и 74

12
Таксите за трансакции са нищожни.
Нищожни бяха преди 10 години. За билет за влак може да достигнат половината от цената на билета за къси дестинации.
Наскоро трябваше да довнасям 1 (една) стотинка лихва върху здравна вноска и платих 80 ст такса.
Става дума за такса на epay, където подобно нещо е невъзможно като при банковите такси.

13
Избираш epay, и плащаш с карта през epay, какъв е проблемът?

Картата трябва да е регистрирана в epay, което не е безплатно, струва 1 лев.
1 лв се плаща еднократно и важи до изтичането на картата, т.е. 5 години. Таксите за трансакции са нищожни.

14
От младите ми туристически години най-неприятното беше отдалечеността на гарата и автогарата. Уж имаше нещо като синхронизиран ГТ, но това ми коства изпускане на последния влак за София, тъй като македонският шофьор  - магаре закъсня от Попина лъка. Видях, че новата автогара е на трето място- до кръстовището със стария главен път 1. Не мисля,  че изборът е добър и наистина е далеч от центъра за мащабите на Сандански. Може би за повечето пътници от околните села центърът е по-удобно място,  само пътуващите към Благоевград и София го отнасят. Ако собственикът предлага безплатен шатъл, това ще е перфектно,  стига синхронът да не е както преди години. Другият вариант е селските линии да спират на новата автогара - само тези за Лиляново и Поленица не минават и бездруго оттам.
Всъщност в Сандански не се ли рентира маршрутка до новата автогара и гарата? Или гарата не е това, което беше?

15
Разни / Re: Кварталите на София
« on: 13.10.2021, 14:48:26 »
Новият булевард - Крикор Азарян (продължение на Стефан Младенов) е засега най-доброто нещо, което се случи на инфраструктурата на Малинова долина. В други постове съм писал за 25-годишната одисея на първите му заселници - без път, без нормален ток, без канализация - ето тук и в следващите постинги.
Чак не ми се струва възможно оцветеното в червено да стане детска градина - че тя е поне колкото 5 блока! А дано, ама надали. Не знам колко е светло бъдещето му, но настоящото застрояване от Азарян до Симеоновско шосе си е като в другите подобни квартали - МанЛи и Кръстова вада.
колкото за транспорта - ясно е, че Крикор Азарян се очертава като основна ос. Може да се мисли за трамвайно трасе по него. Ако не - автобусна линия е належаща, защо не и сега - примерно А102 или 294. Връзки с бул. Климент Охридски засега липсват - там има необитавано поле и дере, така че А69, 70 и Е123 отпадат.
Мечтата ми за метро е то да минава в южната част на Студентски град и през Малинова да ходи към лифта и ИКЕА. Това ми се струва далеч по-разумно от фльонгата БПС-ИКЕА, която спира перспективите за бъдещо удължение на Линия 1. Но плановете засега е Линия 2 да се забие около УНСС и Студентска поликлиника, т.е. далеч от Малинова долина.

16
Това, че има знак, е най-ефективното... Докато не сложиха камери на буслентите, все едно ги нямаше... Доказателство за това е, че и досега има слепи петна, знаят се от шофьорите и в такива участъци си се кара в бус лентите...   :help:
Камери могат да следят и за нерегламентиран престой, и то - не само по булевардите с бусленти.

17
Минаването през Младост бе през Йерусалим и локалното на Цариградско шосе, така че достъпът до Младост по Малиенов оставаше свободен в двете посоки.
Така е ОК с точност до 2-3 демонтирани мантинели на Брюскел. Или да се използва само западното му платно.
А вместо врътки по централните улици - по алеите на Борисовата със старт/финал на Стадион Васил Левски.

18
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 12.10.2021, 15:38:57 »
Или смяташ, че шофьорите на електробуси ще са по-наред с нервите...  :P
Да, тежка им е работата - няма как да се краде нафта. Нека отчетем обаче и предимствата - сравнително леки линии, гарантирани почивки на крайна спирка (колкото и да си закъснял, без зареждане няма как да се оправиш). В сравнение с тролеите - по-леко каране, няма нужда да се звериш за стрелки, да трепериш по завои, да вкарваш жартерите в жиците.

19
Драган Цанков си има метро отдолу, но затварянето на кръстовището с Г.М.Димитров и Марко Семов блокира няколко квартала. Освен това, няма само автобуси в града, трябва да се отчита всякакъв вид трафик. Сахаров-Малинов-Брюксел реже всички Младости от света с изключение на СОП и Горубляне.
Вярно, че Левски-Г остава отрязан от Вл.Вазов, но Младостите са значително по-големи квартали. Би трябвало на напречните връзки да има някакво регулирано пропускане. За съжаление предложеното трасе в Младост Семов-Сахаров-Малинов-Брюксел няма напречни връзки нито откъм Йерусалим, нито откъм Малинов.

Някога ползваха Цариградско за такива маратони чак до Нови хан или Вакарел (където се навъртат километрите). Предимството е, че там има много кръстовища на 2 нива (всички без Горублянско ханче). Недостатъкът е, че колкото и да има алтернативи, те не могат да заместят големия даже в неделя сутринта трафик.

Абе 5-6 тегела по Брюксел е най-доброто!

20
Не, N3 няма как да е по-бърза от предложената експресна линия. Първата обикаля Герена докато втората се движи по Цариградско, Орлов мост. Нали това беше ключовия булевард?
Който бърза през нощта, си хваща такси. Така или иначе експресна линия до всяка точка на града не може да има - нито през деня дори. Източният клон на N3 и бездруго е по-къс от западния, удължаването му ще балансира по-късата дължина на N3 и линията ще се изравни с другите. Така всички ще се обслужват от еднакъв брой автобуси.
Колкото до представителните сгради по пътя до летището - ами пътят до/от Чампино/Рим минава през доста индустриални зони и всякакви мизерии.

Pages: [1] 2 3 ... 695