Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - тролей №164 линия 2

Pages: [1] 2 3 ... 120
1
Някой има ли информация какво още се довършва по девета главна ЖП линия? Гледах преди няколко седмици в делник БВ 9620 уж се движеше до Русе, но днес отново е само до Каспичан. Нататък - с автобус.

2
МВ от Букурещ влиза вече директно в ЦГ. Не знам как го изкарват оттам, на другия коловоз има Дезиро което трябва да вземе пътниците от друг влак от София север. Значи все пак някак са го измислили.

Може би назад до София север но ако може така можеше и с другите влакове вместо това прекачване.
"Можело, значи!". Жалко, че простолюдието позволява номерът да минава пред него, вместо да възроптае. Пейчев нека си спести коментара - има и други компетентни служители, по-различни от рекламираните от него, но трябваше някой заинтересован и по-наблюдателен пътник да си сезира. При все това, че, относно стрелковото развитие, гарата бива осакатена след края на целия ремонт, пак можеше два коловоза (12 и 13) да работят, докато другите се правят. Или обратното - първо тези два да бъдат направени, докато останалите все още работят.

3
Варна / Re: Тролейбусна ККМ
« on: 13.03.2025, 09:18:37 »
До следващия път. Добре де!? Пари ли няма? Части ли няма? Цялото депо направиха, а тук, откъдето преминава возило на всеки 15 минути...

4
Аз съм на мнение, че първо следва да се погрижим за железопътната инфраструктура, а едва след това да мислим какво да върви по нея. Така става малко "на свинче - звънче" - ICE да се влачи със 70 км/ч от Калофер до Черганово, например. Или от Твърдица до Гавраилово с дори по-малко от 70. Вместо това, наляха едни милиони в Николаево - Дъбово, което и преди беше за 100 км/ч. Дано поне другата половина (Твърдица - Николаево) я повишат и нея на 100 след ремонта там.

И понеже хубавата инфра остава, все още, в светлото бъдеще, за момента е по-добре да закупим повече вагони, били те и втора употреба. Те ще свършат работа докато стане готово поне София - Пловдив - Бургас за до 4 часа, за което е необходима направата на Елин Пелин - Септември и Оризово - Михайлово.

5
Варна / Re: Тролейбусна ККМ
« on: 11.03.2025, 19:11:51 »

7
Напълно съм съгласен. Разходите за говиро, масла, техническо обслужване на ДВГ на автобусите няма как да не превишават многократно разходите за поддръжка на ККМ и електродвигателите на тролейбусите, при все енергоемкостта на морално-остарелите ЗиУ. Ходовата част и спирачната система са налични (и неизбежни за поддръжка) и при двата вида возила.
Освен това, така и така са инвестирали едни пари през 2008 година да удължат мрежата в западно направление... можело е да отделят още малко повече средства и да се направи така, че да обхване целия град. На запад да стига до частния им университет (да обръща тук), а на изток да направят две разклонения. Така да има две линии - едната да обръща тук, другата да обръща тук. Сегашното обръщало при автогарата да остане като резервно. Уви, подвели са се и те по мантрата "тия гадни тролеи", а може би и типично по нашенски: "Да ги бракуваме, че да приберем едни пари от цветния метал в контактната мрежа и ТИС". :help:

8
Точно от Варна е пътувал, но не с електричка и отбелязва, че линията е електрифицирана, щото при тях това не се подразбира от само себе си. Ето видеото му от пътуването от Варна до Карнобат.
Ето защо не се подразбира. Действително, има пълно основание твоето твърдение.

9
Изтрити теми / Re: Стара София
« on: 26.02.2025, 13:36:23 »
В случай, че не е най-подходящата тема нека модератор премести публикацията.



Не си спомням да съм го виждал споменавано във форума.
Ето.

10
Варна / Re: Тролейбусна ККМ
« on: 25.02.2025, 08:48:12 »
Кой е отговорен за падането на стълб върху кола във Варна
Quote
При инцидента няма ранени
10-метров уличен стълб се стовари върху движещ се автомобил във Варна. Инцидентът стана в нощта срещу понеделник на булевард „Сливница”. При него няма пострадали, но предната част на колата е със сериозни материални щети. След случилото се аварийни екипи са преместили стълба и по случая е била разпоредена незабавна проверка.
...

11
Напълно съм съгласен. Има документирано на видео как пътнически влак (по-тежък от метровлак) спира от 70 км/ч на гара Сливен със спирачен път, с който би могъл да спре на коя да е от софийските метростанции.

12
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 19.02.2025, 17:41:14 »
Няма нужда да пускаш два поста един след друг, има бутон редактирай.
Извинявай за което. Искаше ми се да бъде един пост, но чета, че има някои ограничения: "Restrictions: 10 per post, maximum total size 5000KB, maximum individual size 2000KB". Снимките ги смалявах, но 5 MB за 9 снимки е твърде малко. Затова ги разделих на две части и гледах да се получат по 5 MB тъкмо за два поста. Нямам регистрация в сайтове тип flickr, вече бях на работа и исках просто да ги кача.

Инак съм съгласен с всичко написано от колегите по-горе, само че:
1. Това за гумите действително е важно - все пак, с тях стъпва на асфалта;
2. Наистина, как може да не минат нито веднъж да посолят малко? Ясно е, че не трябва непременно да е до асфалт, но ако бяха поръсили малко, нямаше да заледи толкова. Все пак, по пътя имаше не повече от 3 сантиметра. Не искам и да си представям ако се повтори догодина снежен циклон като през 2010 година, или още по-добре като през 2005 г. Тогава дни наред ще бъдем в бедствено положение. :rolleyes: Добре, че досега природата все ни щади като град и върши част от работата на снегопочистващите фирми - като например днес. Добре, че по обяд изгря слънце и разтопи леда. Докато обядвах, по кварталните улици във Възраждане 3 мина един снегорин да ръси пясък, пуснал греблото отпред - точно когато вече слънцето беше нагряло и разтопило, докато сутринта нямаше никой.

13
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 19.02.2025, 10:00:03 »
Но допускам, че може и да няма пари за зимни гуми, и затова автобусите да карат с летни. Някой има ли повече информация?
Инак, очаквам да няма изобщо закъсали автобуси във Владиславово... просто защото изобщо не са успели да стигнат дотам. :crazy:

14
Варна / Re: Новини и общи дискусии
« on: 19.02.2025, 09:57:05 »
Кое е най-"доброто" снегопочистване? Онова, което напълно липсва. :)
#хубавоМиЕКмете

15
От тази линия имам спомени на живо. Предназначена е уж за планинари, а не за "куцо и сакато". :D На мен и на цялата група, в която бях (слезли от автобуса) ни отне (на 31.08.2019 годита) точно 5 минути спокойно ходене, за да стигнем до хижа Алеко. Хем да се раздвижим след седенето във возилото, преди атаката към Черни връх. Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

Кой каза, че Витоша е предназначена за планинари? Това да не е К2? Това е природен парк, предназначен за всякакви възрасти. Пробвай с дете, тичащо във всички посоки, шейна и раница да вървиш от Морени до Алеко и обратно надолу. Спирката беше изтеглена надолу заради кабинката  - и заради опашките там, и за да я предпочетат хората пред автобуса и колата. Това вече отпадна и то - не за кратко, уви.
И ако искаш да знаеш, кашкавалите изкачват Черни връх не от Алеко през Стената, а от Морени покрай Голи връх и после по пътя нагоре. Също оттам се хваща пешеходната "магистрала" по Платото към Тинтява.
Веднъж "Ха!", защото това не го знаех и втори път "Ха!", защото се оказва, че досегашното положение е било по-добре за "сандалковците". Сега или ще трябва през Стената, или да се връщат назад към хотел "Морени". Моят предходен пост имах идеята да включва елемент на шега/ирония (явно не се е почувствала), но си заслужава и доза сериозност, очевидно. :rolleyes: Доколкото успявам да видя на картата, май все пак има спирка при хотела...

16
Защо няма никъде официални съобщения за удължаването на 66, ЦГМ пак ли спят зимен сън?
От тази линия имам спомени на живо. Предназначена е уж за планинари, а не за "куцо и сакато". :D На мен и на цялата група, в която бях (слезли от автобуса) ни отне (на 31.08.2019 годита) точно 5 минути спокойно ходене, за да стигнем до хижа Алеко. Хем да се раздвижим след седенето във возилото, преди атаката към Черни връх. Сега вече става и за кашкавал-туристи по джапанки и токчета, както и за баба Пена с бастунката да иде на Хижа. :) Със стриктно спазване на модела "и до тоалетната с колата".

18
Имам усещането, че някои хора тук ги ринат парите с лопата по улицата и се чудят в какво да ги инвестират. Много бих се радвал, ако е така! Всеки от вас за себе си ще каже дали се интересува за какво се харчат парите от неговите данъци, но лично аз се интересувам за парите от моите данъци. За справка - отворих разписанието и Гугъл карти. Разстоянието между центъра на Перник и центъра на София по права линия е 25 км (по път/ЖП е дори повече). По разписание се взема за по-малко от час. Е, в този случай, действително, не бих желал парите от моите данъци да бъдат разходвани за някакво напълно безсмислено забързване на и без това достатъчно бързото трасе, а в същото време в други части от страната инфраструктурата да е под всякаква критика, включително ЖП. Всъщност, за това става въпрос. Ако ще е лаф да става - тогава съм съгласен всеки да си излага мечтите къде какво би му се искало да се случи. :rolleyes: Предложих вариант, от който повече хора ще бъдат облагодетелствани. Да припомня, че София (плюс Перник, очевидно) не е България, все пак! Както и да ви прозвучи, има много други дейности, които очакват финансиране и се намират доста по-напред на опашката спрямо модернизацията на ЖП линията през Владая.

19
Разгледайте как се влиза в Цюрих, Осло, Виена, как е линията между Сеговия и Мадрид и много други. Хората прокопаха света, ние още обикаляме хълмовете.
Ако подсигуриш нужните милиони (в евро) за целта, на драго сърце бих ти бил благодарен и веднага да правим първата копка във Владая! :)
Тогава спокойно ще може да има удвояване и през Владая, и пред Разменна, и надолу чак до Кулата, и нагоре чак до Видин... И на изток чак до Свиленград, и на запад чак до Калотина. :rolleyes:
Докато дойде този хубав, слънчев ден се придържаме към най-евтиния вариант за модернизация.

20
Моят глас отива за удвояване на Волуяк - Батановци. Всички бързи влакове един ден да минават оттам плюс товарните. През Владая да остане само традиционният пътник до Перник, или по-добре до Радомир за връзка с бързите влакове - за пътуващите от/до Перник. Считам за неоправдано удвояване и изобщо каквото и да било прекрояване през планината при Владая, при наличие на трасе през Волуяк и Разменна. Не че има и много възможности де, предвид релефа - въпросното прекрояване би се изразявало (смислено от финансова гледна точка) единствено в тунел(и) по еднопътното трасе, доколкото изобщо е оправдано. Най-малкото има мегдан за двупътен тунел (3-4 км) под с. Храбърско, а точно там виждам двете най-остри криви. Шунтират ли се, цялото до Батановци ще може да стане за трицифрена скорост. Или ако излиза по-евтино - да се претрасира през селата Бобен и Белица.
едит: също трябва да се пипнат малко кривите и при село Златуша с още 2-3 къси тунела (ако са необходими). За мен е безспорно, че работата е по-малко, отколкото през Владая.

Pages: [1] 2 3 ... 120