Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - Бай Благой

Pages: [1] 2
1
Варненската и врачанската последователности са следните втори букви в сериите на номерата: хА, хВ, хС, хХ, хК, хМ, хН, хР, хТ , [.....] А каква е логиката - не зная, но може да се обърнете с въпрос на имейл към Сектор "Пътна полиция" при ОДМВР - Варна или към КАТ-Враца, които да се надяваме да Ви върнат компетентен отговор.

Аз не съм от Пътна Полиция и не знам, но единственото обяснение, което мога да измисля като евентуална логика за тази последователност е следното: Идеята е да се следва последователността на буквите от латинската азбука, които се транслитерират на кирилица:
ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ
от тях А, В, С, К, М, Р и Т използват директно; Н (ейч/ха) транслитерират като Х, а N транслитерират като Н.
Съгласен съм, че би било по-просто, ако са искали да следват латинската азбука просто да селдват АВСНКМРТХ поредността, но, горното е единственото, което има някаква логика за мен.

2
От снимката не се вижда левия край на табелата - имало ли е българската синя лента, М или СМ е кодът? Във всички случаи, не прилича нито на испански, нито на украински шрифт. Странното е, че колата изглежда фирмена - кой и защо би си играл да преправя номера на фирмена кола?

3
FWIW, моята кола беше с регистрация СА 9700 РК. Ако има някакво решение да се запазват -00 номера за служебни автомобили, то е сравнитлно ново.

4
Направо да го правим като във Варшава, където регистрациите са и по райони. Така освен на град, вече ще можем да се псуваме и по квартал  :devil:

Или пък както в Словения: кодът да обозначава областта, а после да има герб за отделните градове, общини или, в случая със София, квартали.
Въобще идеята с гербове на регистрационните табели като че ли набира популярност, освен Германия, Австрия, Швейцария Словения (с регионални гербове) и Хърватска и Сърбия (с държавни), напоследък и Унгария, Словакия и Литва включиха гербовете си на табелите.

5
Виена знаем, че са с 5 цифри, докато има по-малки провинции в Австрия, които са с 3.

Във Виена може да се видят и регистрации във формат W 1234 AB, а също и в споменатия от теб стандарт за другите провинции W 123 AB. Във Виена обаче е трудно да се определи кога ще свършат традиционните W 12345 A комбинации, защото те ги издават без последователност. Но според мен преминават към  W 1234 AB паралелно, още докато не е изчерпана напълно.
Между другото, сериятя за такситата W 1234 TX им свърши и пуснаха W 123 ATX.:)
Може, но е малко трудно вече, дори и да са издавали още известно време след въвеждането на петата цифра през 2002 и четирицефрени, отдавна не го правят.
След смяната в Австрия на черните номера с бели, Виена веднага започва с W 12345 A формата, там не са издавани 3- или 4- цифрени табели преди това. Всички табели с W 1234 AB и W 123 AB форматите са (доста по-) нови. На мен лично ми изглежда сякаш омешват тези два варианта заедно с привършващите W 12345 A.

6
Виена знаем, че са с 5 цифри, докато има по-малки провинции в Австрия, които са с 3.

Във Виена може да се видят и регистрации във формат W 1234 AB, а също и в споменатия от теб стандарт за другите провинции W 123 AB. Във Виена обаче е трудно да се определи кога ще свършат традиционните W 12345 A комбинации, защото те ги издават без последователност. Но според мен преминават към  W 1234 AB паралелно, още докато не е изчерпана напълно.
Между другото, сериятя за такситата W 1234 TX им свърши и пуснаха W 123 ATX.:)

7
Чудесно и донякъде очаквано.
След О ще последва Y и ще почакаме за областен код някоя друга година  :) ХХ йок.
Ще видим, според сега ще пуснат всичко от АО до ХО, което ще отнеме около 10 месеца и септември следващата година, отново ще има интрига какво следва.

Какво да следва, сигурно ще завъртят и ОА-ОХ сериите.

8
От друга страна, ако тук почнат с АО, ВО и т.н., в Пловдив 100% следващият код ще им е РО.

РО не виждам проблем да бъде, независимо от това дали има О в сериите. И в момента имаме СО.


9
Дочуто от изключително готин чичко от КАТ на автошоуто - след СВ..ХЕ се почват останалите серии за ремаркета СВ..ЕА, СВ..ЕВ и т.н., каза и че за Пловдив се чудят, вероятно и там ще въртят сериите за ремаркета. За Варна не се притесняват, все пак има цели 2 години за Хх и Мх сериите, много е далеч от сега да се мисли. :D
Дрънкал е общи приказки без да има никаква представа - ЕА, ЕВ са издадени и в момента върви ЕЕ. Във Варна с актуалното темпо има серии не за 2, а за около още 12години(24 свободни серии, като една минава за около 6 месеца). Честно казано вместо да пускат тези серии за ремаркета, може да "ексхумират" С и СА и да пуснат *Е сериите от тях плюс пропуснатите С **** ММ и СА **** ХХ, така ще има достатъчно номера за още около 2 години.


И СВ...ЕВ има, в момента актуалната серия за ремаркетата е ЕЕ, така че ако са го решили това освен че страшен тюрлю гювеч ще стане със сериите, ще трябва от ЕК да започнат и пак ще спечелят още само около година. СА...Х серията за мотоциклети днес видях от нея номер 9576, така че предстои и там нова серия. Има много неизпозлзвани букви при тях, но ще видим дали няма да измъдрят СВ...А.
СА **** Х е на 96** вече и най - вероятно следващата серия наистина ще е СВ **** А, защото остналите свободни серии от СА са предвидени за мотопеди.

Конкретно думите му бяха, че темпото на сериите във Варна не притеснява Пътна полиция и че за София след ХЕ сериите ще са каквото е останало от Е# (сериите на ремаркета, каравани и т.н.). Другото са си мои разсъждения, той реално си беше подготвен, защото другият на масата им ме изгледа въпросително като питах за сериите след ХЕ. Иначе тук виждам, че всеки си има предпочитания как да вървят номерата, но това е, което е решено в Пътна полиция - СВ....Е#.

Лично на мен ми се иска да се извърти всичко неизползвано от С и СА (дали с #Е или не, все тая), както и да се ползват отново номера, които не са водени към кола повече от 15 години (така или иначе никой не си знае дори сегашния номер, като ли ма има объркване с предишен и някой да бъде търсен за чужда глупост, направена след повторно издаване на номер. Но пък нямам против и да си се мине към код СЕ....хх.

Според теб това означава ли, че от КАТ вече са взели решение да не намесват О-то в сериите? Или след като извъртят останалите Ех серии, може и това да решат?

10
Въпрос от мен - закарах си колата в чехия и я пререгистрирах с местни номера. Старите не ми ги искаха. Питах в общината какво да правя - казаха ми че мога да ги изхвърля. Дали пък не трябва да ги върна в КАТ София?

Не трябва ли да си дерегистираш колата от България?

11
Предвид вкарване на буква Е в кодовете, какво мислите дали следващия код за София може да бъде СЕ?! Аз мисля, че ако това стане ще отпаднат сериите КС РА РЕ вероятно и други.

Може да не отпаднат, а да ги направят платени ;)

12
Преди всичко, не се вижда добре но по комбинацията съдя че е латвийска, не литовска регистрация. Едва ли е прекосил половината ЕС със незаконна табела. Я е хибрид, я е чист електрически но латвиец би ти казал по-добре как е възможно. А може и да си е купил персонализиран номер.

Литовска беше, сори за лошата снимка, ама я цъкнах, докато карах.. Литовците наскоро се включиха към групата страни, които си вкараха емблемата на регистрациите (след унгарците и словаците). Това им е новата система за обозначаване на електрически автомобили - Е и още една буква и после четири цифри - явно за да ги отличава от стандартните Е+две букви и три цифри. Латвийска електричка все още не съм засичал.

13
Лек оф-топик от мен.
Видях една литовска кола с табела с две букви и четири цифри. Оказва се, че това е техният формат за електрически автомобили. Волвото на снимката обаче въобще не ми прилича да е електрическо..

14
Може ли някой да ми разясни как точно се "преиздава" номер с чужд шрифт? Кой (коя институция) го преиздава, в какви случаи и на базата на какво?

За разлика от България, в много държави, включително Украйна, регистрационните табели се произвеждат от голям брой частни фирми из цялата страна. Ходиш при тях за да ти направят номерата след като си вземеш талоните. Много често тези фирми правят и номера с декоративна или друга цел. Съответно нищо не им пречи да ти направят табели с "BG" в синята лента и комбинация по твое желание използвайки техния си шрифт на номерата. Какво ти ще правиш с тези табели след това като собственик на колата си е твоя отговорност.


Благодаря за детайлния отговор!
В тази ситуяция ме учудва това, че официалните лицензирани производители на табели в Украйна хем имат право да и техническата възможност да правят табели с BG синята лента, хем същевременно могат да използват само украинския шрифт. Като ще правят "колекционерски" табели, да ги изпълнят поне с автентичния шрифт - не би трябвало да е толкова трудно?

Иначе за примерите пуснати тук снимани из България, вероятно са купувани от производители на декоративни табели в OLX и прочие. Хора, които не са образовани за закона и смятат че ще им се размине да карат с такива табели, но реално ги грози сериозна глоба. Има си официални методи да подмениш повредена табела но не всеки ги знае, а за изгубена трябва да ходиш в КАТ да ти сложат нови номера с нова комбинация и може би това избягват...

И в същия ред на мисли, тези производители на деоративни табели не могат ли да използват българския шрифт? Толкова ли е труден или недостъпен..?

15
Може ли някой да ми разясни как точно се "преиздава" номер с чужд шрифт? Кой (коя институция) го преиздава, в какви случаи и на базата на какво?

16
Според мен решението с ЕА не е далновидно по няколко причини. Първо, вкарва географки необвързана система в иначе географски обвързаната ни досегашна система. Ако няма значение и полза от общинската идентификаця, да се смени и да се продължава нататък, но ако се използва за нещо, то електрическите аватомобили стават голямо изключение. Второ, с очакваното все по-масово навлизане на електромобилите, кодовете ще свършват доста бързо и след няколко години ще трябва да мислим нова първа буква.

Освен това, аз не знам, има ли въобще някакво предимство/някаква разлика в третирането на електрическите автомобили? На някои места в Европа имат специални преференции при паркиране, та има някакъв смисъл от специални номера, които ги идентифицират, но при нас, ако няма никаква разлика, за какво въобще са ни отделните кодове? Даже и автомобилите за инвалиди вече нямат такива.

17
Украински електрически автомобил с YY регистрация. Бях виждал такива с първа буква от серията Z, сега Y. Явно ги карат отзад напред.

18
,,,със сигурност става въпрос за български номер преиздаден с украински шрифт.

Може ли някой да ми разясни какво точно се случва и какво означава "преиздаване" в случая?

Купена и регистрирана кола в България, и после закарана в Украйна - ясно. Но после кой преиздава номерата? Украинската администрация? Ако да - как така те имат правомощия да издават български номера, даже и със БГ лентата и стикери? Ако не - кой? И за какво е въобще това преиздаване, ако намерението на собственика е колата да се кара с български номера?

19
...но последователност от непосредствени букви О и цифри 0, изглежда че не е възможна, дори и за 7000 лв., по очевидни причини.

Аз лично не виждам очевидни причини да няма такива. Ако се притесняваха от объркване между нулата и О-то, можеха да забранят буквата (така или иначе не можем да използваме половината азбука).. Щом са я допуснали, значи явно не се притесняват от обърквания, и не би трябвало О0О0О0 да е проблем.
Аз по-скоро си мисля, че просто на никой не му е хрумнало да си похарчи парите точно за това. Все още.

20
На някои може да им е интересно, направих две снимки във Вроцлав, Полша. На едната се вижда полската жълта табела за ретро автомобили. На втората една до друга са спрели една кола с умалената табела, предназначена специално за американски автомобили (вляво), и една с персонализирана табела (вдясно)

Pages: [1] 2