Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 697
1
Стара София / Re: Стара София
« on: Today at 11:51:02 »
Струва ми се, че снимката е от бившия прелез на Борис III (свалена е от този форум, като при запазването заглавието на файла не е променяно, но мисля, че влакът идва именно от завод 12, а не от 6-ти септември).
Този коловоз използвал ли се е с маневра от гара Стан, след като през 1978 изчезва околовръстната линия от Георги Софийски нататък?

2
Да, подведох се. В обратна посока след отбивката за Боснек има дълго спускане с гадничък ляв завой, означено съвсем бегло със знак Внимание без яснота за опасността или ограничение. Значи разклонът за Боснек е най-високата точка.

3
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването.
..

Нещо си се объркал, в посока Кулата е спускане.

Колкото до патрулките - сменят си местата доста често, виждал съм да залагат камера и на изкачването след Студена.
Ето го E79
https://maps.app.goo.gl/fMvN9nNpXoStNZ2q6

4
Ами приложиха ги на Искърско шосе и се блокираха другите направления за прекалено дълго време. Не съм сигурен, че ТМ20 има повече пътници от 84, 184, 88, 604, 384.
По Малинов линейката е при Св. Пантелеймон, а всички светофари до ХМС са блокирани. Така се задържат 4-5 минути и минават поне 15, докато трафикът се нормализира.  Тези устройства не са някакво световно чудо,  но явно трябва да се настроят.

5
Абсолютно,  гони се някаква бройка. Също като велоалеите - километри несвързани отсечки. Преди това ръсеха джърсита и колчета на бройка.

6
11, 12, 6, 18, че даже и 4, синхронизирана с 5, имат нужда от големи трамваи. В  перспектива - трамваят по Каблешков. При това българските кочини максимално бързо имат нужда от пенсия. Финансирането беше целево за возила на ток. Така че тези пари нямаше да ги отпуснат за дизелови автобуси,  детски градини или нови булеварди.  Проектите за 5 и 7 бяха по ОП в комплект  - релси  + трамваи.

7
В тази посока е дълго спускане и повечето спускат на скорост без да се силят, също на тая отбивка често се крие патрулка.
Не, изкачване е, патрулките се крият по-на юг, при втория разклон за Старо село. Най-големия пропуск е очертаване на трета лента, без да има знак, дали е отклонение към място за почивка, бензиностанция, село или пък почва трета лента заради изкачването. Тръгване на неидентифицирана трета лента, и то - пред десен завой, е необмислено и опасно, даже да бяха боядисани с най-отражателната боя. Самият знак с чешмата е на абсолютно неадекватно място и, ако някой си кара със 120, види знака и реши да се отбие, няма шанс да го направи безопасно.  котешки очи няма да му помогнат, разстоянието да направи маневра е нищожно. Друга важна подробност е, че челото на мантинелата не е заровено, именно за да се избегнат пронизвания на МПС и хората в тях (такива случаи с летален изход имаше и на Яворов при ТВ кула, и на АМ Тракия).

Граничарите няма как да проверяват пълната документация на всеки транзитен автобус. Но ако се намерят следи от туби, определено са пропуснали контрабанда. Самият факт, че другите три автобуса са се изнизали по най-бързия начин е доста подозрителен. Ако Гешев има IQ>50, приоритетно ще хване подобна хипотеза. Очевидно, при разлика в нивата на цените на горивата в Турция и другите балкански страни, това не са единствените 4 автобуса, правещи контрабанда, а иде реч за системни нарушения, вкл. от български автобуси. Министърът вдига пушилка в събота и неделя, че бори контрабандата по турско-българската граница, а каква стана тя - в понеделник спира да я бори?

8
А за дизайна разбра ли се последно какъв ще е? Остава 10 години по-късно да купим нови трамваи със стария дизайн...
То щото закупените втори партиди тролеи Шкода и автобуси МАН са много различни от първите. А и в София сме свикнали да се возим все в трамваи с дизайн, не по-стар от 2 години  :crazy:

9
Фантазията на общинските повдигачи на пътеки в кв.Витоша около Симеоновско шосе е безгранична. Започна се с нормални повдигнати пътеки. После - с пътека, подаваща светлинни сигнали като полицейските. Новият хит е гърбицата да е преди самата пешеходна пътека. Резултат - шофьорите намаляват на гърбицата, след което с мръсна газ фучат през истинската пешеходна пътека.
За още по-голяма дивотия са приложили този похват на ул. Екатерина Ненчева. Горката улица е осеяна с дупки, паркирани коли и контейнери за боклук и даже Хамилтън трудно би развил по-голяма скорост от 30 км/ч. Но не - към всичките дупки са прибавени ДВА полегнали полицая от двете страни на пешеходната пътека.

10
Разни / Re: Коронавирус
« on: 25.11.2021, 06:25:37 »
В графиката има грешка. Краят на 2020 не кореспондира с началото на 2021

11
Ако 4 и 5 минат на синхрон 1:1, 13 коли ще стигнат за петицата, като 4 ще получи сериозен ресурс.

12
Стара София / Re: Стара София
« on: 22.11.2021, 21:38:58 »
И какво доказа времето? 305, да не говорим за Дювазите, надживяха с много 141, да не говорим,  че след десетата си година се търкаляха по леки линии, да не говорим за махането на 4-та врата. Че даже 302-ките записаха по-славна история. Янчулев (или може би Софиянски) и тези 30 не ги искаха много,  но червеното правителство ги натисна.
Нека сме реалисти  - през 90-те нов подвижен състав беше химера за нашите градове.

13
Този подлез от самото начало не се ползваше. Кой ще се юрне в него, след като не минава под оживен булевард,  а под трамвайно трасе. Колкото и редовни да бяха деветките, надали пресичането беше опасно.

14
Разни / Re: Парковете
« on: 21.11.2021, 23:18:40 »
На третото видео ти се насочи към Суходолско шосе, а не към Люлин 6. Там са хълмове и дере,  към Люлин не е толкова стръмно. Ползвай Locus map, Bg mountains, в краен случай Google maps.
Мисълта ми за очовечаване е основните алеи да са осветени и с настилка. Все пак е хората да могат да се разхождат с детски колички, да си почиват на пейки. Който иска планина  - Люлин е на една крачка - от Банкя или Мало Бучино.

15
Разни / Re: Парковете
« on: 21.11.2021, 22:38:45 »
Да, направен е мостът над Суходолска. Това всъщност е връзка на Люлин 10 към цивилизованата част на Западен парк, която се наричаше Христо Смирненски. Би трябвало и западната част на парка - чак до Смърдана да се очовечи и свърже с Люлин 6.

16
Света Петка, но разстоянието е 8-10 км, освен ако не намериш някоя пряка пътека. Поне половин час ходене нагоре по черен път до село Света Петка и после на картата има означена пътека, успоредна на шосето, която е още толкова.
От гара Св.Петка до Юндола си има директна пътека, не се минава през селото. Някъде към час и нещо се върви - 4 км, но изкачване. Може да си инсталираш BgMountains или Locus Map, за да проследиш пътеката.

17
Пл=Плевен даге.

18
Изтрити теми / Re: Малко история ;)
« on: 18.11.2021, 18:58:01 »
Пловдив и втора неизвестна снимка
Пл беше Плевен,  а Пловдив беше Пд. Прилича на улицата към гарата.

19
Да, прав си, че Кауфланд работи само в големия мащаб, докато Лидл и Билла имат и по-малки магазини. По-скоро сравним е с Фантастико.
Ето малко сравнителен анализ, базиран на наблюденията ми в Младост, Изгрев, Дианабад и Студентски град плюс големия Лидл на СОП/Ботевградско.
1. Лидл нарочно поддържат по-малък избор на предлаганите продукти. Аз, обаче, съм като Мечо Пух - колкото повече, толкова повече.
2. Не ме кефи, че в Лидл няма разфасовани/нарязани колбаси, месо и млечни продукти, каквито Фантастико, Кауфланд и Билла предлагат.
3. За мен хигиената в доста магазини на Фантастико не е на ниво. Около щандовете за месо се носи смрад (магазини на Г.М.Димитров и малкия в Хаджи Димитър - на В.Кънчев. В големия в Хаджията не е така). Сякаш те останаха най-вонящата верига след споминалата се Пикадили. Много се надявахме на новия ни магазин на Фантастико на Г.М.Димитров, но след проучвателни пазарувания пак се върнахме към ВМВ.
4. От Фантастико, Билла и Кауфланд ценово последните са като че ли с идея по-евтини.
5. И трите вериги, отново за разлика от Лидл, имат топли щандове. В общи линии на Билла и Фантастико може да се разчита. Кауфланд в Младост на няколко пъти си смени оператора (той е външна фирма, ако и щандовете да са вътре в магазина), последните два през тази година са стъпка надолу. В Билла зависи от мениджмънта в конкретния магазин. Някога този в подлеза на СУ беше без грешка, този в Дианабад на Пимен Зографски е пълна скръб, в Младост е добре, новият при МС Г.М.Димитров за начало е добре, пък ще видим.

20
Аз съм по- любопитен колко пъти ще изключва напрежението по Граф Игнатиев ,че от Алабин и Витошка секторен изолатор има чак на Любен Каравелов. А там ще са 7,10 12 и 18. Печките и климатиците ще бумтят здраво , яко консумация на ток. Само да уточня , че от Позитано до Макдонълд срещу ЦУМ   е предишния сектор и като се съберат две Песи и два Шиндлера и напрежението изключва.
Ама аз съм прост ватман и не разбирам много . Има умни глави в СО , Учени, знаещи , можещи...
Всички сектори с идентичен ампераж ли са? Някога по Графа вървяха поне 4 редовни линии - 2, 12, 14 и 19, а при изграждането на подлеза на НДК и 9. Макар с малки трамваи- доста като бройки с отопление с прости реотани.

Pages: [1] 2 3 ... 697