Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - difian

Pages: [1] 2 3 ... 769
1
Пловдив / Re: Общи теми и Въпроси
« on: Yesterday at 02:35:33 »
Проблемът е ниското заплащане. Даже чух нещо,което ако се окаже истина - нямам думи - един шофьор каза,че шефЪТ му има милиони, но казва, че фирмата няма пари. По принцип знам, че на шофьорите не е хубаво да се вярва много, ама е възможно да е прав, предполагам, че има по-запознати хора, които знаят дали наистина е така. ;)
Дружеството не е тъждевствено равно на собственикът или управителят, освен ако не е едноличен търговец... Но счетоводителят може да обясни още по-добре за финансите на едно дружество... ;)

2
Като цяло няма логика да поддържаш два различни дизайна. Това означава да произвеждаш и старите, и новите части едновременно, и да имаш 2 различни линии за сглабяне. Големите компании като МАН и Мерцедес просто имат различни заводи и респективно различни модели, както е Конекто и Цитаро, които са почти еднакви, но едното е по-евтино за сметка на това, че най-новите неща ги няма. Тази практика и при автомобилите е същата, примерно VAG.
Особено при трамваите, масово са модулни, с индивидуален дизайн на предниците за всеки град... Това са елементи, които не изискват някакви специални модификации и се прави навсякъде на Запад...

3
... Това решение има голям потенциал за София, но и доста затруднения в правилното вграждане.
Ако се направи груба сметка (точна не мога и да си я представя, толкова фактори, синерги и прочие има), за ползите и спестеното от създаване на истинска работеща трафик система, ще излезе на рентабилност много бързо. Но в общинат водещите въпроси не са как да направим живота в града по-хубав, по-лесен и да спестим много от разходи, време и т.н., а се питат какво е това, какво можем да спечелим лично от него, през коя наша фирма може да стане, може ли да стане до изборите, после ще имаме ли абонаментно отчисления от "поддръжката" на системата...

Както се казва, който не може да мисли и да действа в мащаба на града, да си ходи на село, трафик система за прибирането на овците, козите и кравите от паша вечерно време не е необходима... Но хора като Иво продължават да разправят как се променил града и т.н. Ама с какво сравнява и имаме ли заложена цел, която гоним, че да отчетем, докъде сме стигнали... А по някои показатели сме надолу от базовата стойност....

4
На пешеходната пътека на Константин Величков и ул. Пловдив слагаха гумени издутини (ала тактилните, които насложиха по по-старите метростанции), явно за стряскане и намаляване на скоростта. Досега такива май не бяха ползвали. Да видим след първия снегорин какво ще се случи с тях....

5
Трамваи / Re: Дюваг
« on: 25.11.2021, 16:24:52 »
Вероятно е самодейна акция на групата по табелите без да имат официално разрешение за това.
Нека я има в базата данни или им се плаща за брой въведени линии, че веднага скачаш?

6
Толкова чак интелигентни светофари едва ли има някъде по света. Достатъчно щеше да е да се сменят фазите по-динамично - омръзнало ми е да висна на "умни" светофари по центъра на червено без да минава никой в посоката, която е разрешена в момента.
Технологиите си ги има, уж още едно време вградиха сензори в настилката, от тогсва що камери и неща наблъскаха... Някой по-запознат "отвътре" да каже, защо се пръскат милиони и няма никскъв видим ефект....

7
Не ти се заяждам, ама 2023 г. пърите Песи ще станат на 10 години и има бройки, които са в полуразпад... Какво пълно обновяване е това!?  (няма да казвам по фъндъковски и гербаджийски, че повечето от другите да бяха на власт, нямаше да е чак толкова различно...) Купува се на парче с изпаднали пари от Европата... Сигурно са си взели поука как да нагласяват поръчките, че да не спечелят Шкода, но какво ще правим, ако в даден момент се окажем и с разнороден състав!?

8
Предполагам, че това включва жизнено важните директор, директор на директора, шофьор на шофьора на директора на секретарката, секретарки, ТРЗ, МРЗ, Бай Иван пазачът, дето ще гледа 3 бездомни кучета на входа....

Кой и на базата на какво взима такива решения, има ли приет документ, как ще се развива ел. транспорта със стратегическа рамка, с финансова рамка, с времева рамка, Левски го възстановяват като дейност/проект по линия на тази политика, какви са дългосрочните планове!?

9
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 23.11.2021, 07:57:12 »
И дървета по Сливница, и тази гледка я забравих... Може би се минаха 20 години, откакто са новите в частта след Опълченска към Димитър Петков, вече заприличват на нещо, но в посока Сточна гара, да видим дали ще доживеем да видим нещо пораснало....

10
Това с кварталите го пресмятате погрешно, единствено Станкос за мен е прав. На границата между два "квартала" ако построят два магазина, ще са в два квартала, но същевременно един до друг. Изборът им по всяка вероятност е комплексен - обслужвана територия, покупателна способност на населението в нея, транспортна достъпност, наличен свободен терен за строителство, себестойност на терена и други....

11
За това удебелото мед ти капе от пръстите като го пишеш, пък и защо поставяш всички под един знаменател , има много съвестни водачи.
Ни най-малко. Изтъквам, как се води дискусия с погрешни аргументи и без липса на логика в тях. Защото имало и други проблеми, дай да не коментираме самоволията на водачите (пише се в темата, защо не се подават сигнали за друго, това ли е най-големият проблем). Върхът е как се пише, че всеки кара, хвърля зарязва и т.н., пък същевременно водачите били не знам си каква професия, голям драматизъм и тегоба било, и прочие... И това явно нарушение на КТ, трудови договори и длъжностни характеристики, общочовешки норми за добро и съвестно поведение са фактор, да се допуска лепене на глупости по автобусите... Просто има противоречащи си неща и ги изтъквам, защото тъпчем на едно място, няма да определям порафи какви причини и дефицити в дискутиращите, че ще кажеш, че и диабет вече имам от думите си...

Не познавам много водачи, да не кажа само един и него не го числя към общия знаменател от по-горе. Но тук коментираме проблемът, където го има, а не където го няма.

Пак грешен документ е да се прави сравнение с други професии и че и там има проблеми. Нарушението в чуждото  не ти дава право с това да оправдаваш своето....

12
Най-съществената истина, до която достигнахме е, че водачите са мърлячи и несъвестни служители, с явни доказателства за това. Не намесвам облепянето, но и това е аргумент в тази посока. Занимават се да облепят, но не и с реални проблеми... На нас ни е простено, ни е сме аматьори и не знаем, кои са важните неща в транспорта, но на "професионалистите" им е все тая, чупят и унищожават, и за дс не са капо, лепят лепенки "за цвят"....

13
Имам един въпрос относно НДК. В какъв вид е бил преди строителството на метрото пешеходният пасаж, който минава под пътния тунел, този в който се намира бюрото на ЦГМ?
Ако правилно съм се ориентирал за кой питаш, и моята памет не е размътена от времето и възръстта, в която съм влизал, беше базар. Спомените ми са за сергии от двете страни на пешеходния проход. Влизаше се и откъм тунела, и откъм фонтана с топките...

14
В първоначалната си насоченост Метро са ориентирани към търговците на дребно! Не случайно там се продаваха и продават на стекове и големи разфасовки, които са сравнително неудобни за домакинството!
Точно тази характеристика съм използвал като аргумент към казаното от Благун. Мащабът на Кауфланд също не предполага да има 3-4 магазина на квартал... При Метро мащабът е още по-голям - имаме 10-ина магазина в цяла България....

15
Автобуси / Re: Електроавтобуси
« on: 17.11.2021, 16:52:03 »
Всички спирки в района там Централна гара ли се водят? Така щеше да е по-добре, вероятно си има уникален код, но по-лесно се помни името, а не някакъв код...

16
Че той другият Кауфланд е доста близо...
Е, колко да е близо - един Кауфланд за всички Младости,  които са колкото Русе или Стара Загора! Магазинът направо се задъхва от народ.  За сравнение Фантастико са 4, Lidl и Billa  - по 3.
Мащабът на Кауфланд е друг. Досега в София са 10, оъ цитираните от теб вериги по колк има... Метро са само два...

17
Трамваи / Re: ČKD Tatra T4D-C/B4D-C (1009мм)
« on: 17.11.2021, 10:55:54 »
Е няма що и основно ремонтираните. Ганчев лично трябва да възстанови тези пари обратно в касата на дружеството.
На който трябва са възстановени.... Чудно документно как оправдават нещата или св бъркачм, че има някакъв одит все пак.... При "възстановяването" се получава и безплатна услуга - защита, при по-тежки случай само се заменя с други две услуги - бушон и ранно пенсиониране...

18
Че той другият Кауфланд е доста близо...
Този вероятно ще обслужва парковете, камбаните, Бистрица и отвъд... На Лидл дефакто флагмантският им магазин е на Ботевградско и Околовръстното и там се правят отлични обороти от пътуващите си вечер или зя уикенда...

19
Всички проекти са осакатени още на монитора в Аутокад... Правят се ремонти, които не гарантират качество и дълготрайност, но със сигурност не предвиждаш функционално подобрение... Пероните към Княжево също ще са мизерия...

20
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 11.11.2021, 09:52:51 »
Ми естествено е да си говорят, плурализъм трябва, така се взимат и правилните решения !
Или предпочитате като талибани да се плюят само, и Държавата да стои без правителство?
Като ви гледам, а не ми се иска де, всички си разсъждавате по комунистически,- щом не е с мен-значи е враг. Враг, враг, ама е у властта, и малко или много трябва да се съобразяват, за да докажат че са наистина политици-дипломация-това е, с различни мнение да се постигне единно и правилно решение.
...
Чекмеджета, машини, пиене на кафета... В цялата тази работа разбираме ли, за какво искат властта и как ще я употребяват "политически", или сами да се сещаме... ..Чекмеджета, пиене на кафета...

Pages: [1] 2 3 ... 769