Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 91116 times)

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #80 on: 24.04.2015, 21:15:42 »
Една статия в телеграфен стил от в."Работническо дело", бр. 212 от 31.07.1969г., която  отразява интересният феномен на недостатъчният брой отпечатани билети за ГТ в София(през 60-те години печатницата, която е била ангажирана с тази задача често не е изпълнявала годишният си план.Това на свой ред е причина по-периферните линии на транспорта в града да са слабо снабдени с превозни документи, за сметка на централните. )
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #81 on: 27.05.2015, 20:54:14 »
Два малки фрагмента от историята на ГТ в София: първият е доказателство за големият стрес и отговорност, характерни не само днес за професията ватман(в."Работническо дело", бр. 45/14.02.1981г.)а вторият е обява за ватмански курс, публикувана във подлистника "Варна" на в."Народно дело", бр.12/18-24.03.1990г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #82 on: 30.05.2015, 17:39:34 »
Интересни статии. За момент се замислих върху първата статия, какво е правила девятката през гората, но нали тогава точно привършваха НДК-то и са я пуснали временно по Графа, докато приключат тунела на НДК-то.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2859
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #83 on: 31.05.2015, 00:54:39 »
Да ви прави впечатление интервалът от 2 минути? В момента имаме линия на 7/8 минути  :/ (с тенденция за разреждане).
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16437
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #84 on: 04.02.2016, 10:11:07 »
Обява, публикувана в "Рекламно-справочна Панорама", притурка на вестник Вечерни новини от 4/5.9.1985 год.:

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #85 on: 05.02.2016, 10:54:05 »
Евгени Минчев да не се фука много, че признава ватмани, които са изкарали три-четиримесечни курсове, защото сега курсът е шестмесечен. Интересното е, че 1985 г. ватманите са втора категория, а 1990 г. са първа. От коя година точнос е въвежда първата категория?
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline pavel75

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #86 on: 05.02.2016, 11:04:13 »
Евгени Минчев да не се фука много, че признава ватмани, които са изкарали три-четиримесечни курсове, защото сега курсът е шестмесечен. Интересното е, че 1985 г. ватманите са втора категория, а 1990 г. са първа. От коя година точнос е въвежда първата категория?

Тогава май имаше голяма стачка на ГТ и тогава това също беше в исканията.

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 978
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #87 on: 05.02.2016, 13:29:59 »
А сега коя са?
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline София 70

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9340
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #88 on: 06.02.2016, 19:58:06 »
Втора.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #89 on: 16.02.2016, 18:28:17 »
Кратка дописка, публикувана във в."Днес", бр. 929, петък 28.05.1944г., от която разбираме,че и в ремаркетата на трамваите тютюнопушенето вече е забранено.Благодаря на дядо Браян,че сподели колекцията си от стари вестници с нас :)
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #90 on: 16.02.2016, 20:16:30 »
Статията направо кърти!!!  :D  :D  :D
« Last Edit: 18.02.2016, 14:17:19 by difian »

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #91 on: 23.02.2016, 19:07:41 »
I-Дописки във в."Работническо дело", бр. 213 от 31.07.1968г. за обмяната на старите билети след налагане на  безкондукторното обслужване и въвеждането на безименни месечни карти.

II и III-Статия от в."Работническо дело", бр. 215 от 02.08.1968г. , посветена на бъдещото преустройство на Центъра на София:каква еретична идея се прокрадва тук:"....да се премахне трамвайният транспорт в центъра на града и да се въведе ефикасен  съвременен автомобилен и тролейбусен транспорт,както и изграждането на метрополитен... "

IV-Дописка във в."Работническо дело", бр. 250 от 06.09.1968г. по повод откриването на новите автобусни линии 91 и 92.

V-Дописка във в."Работническо дело", бр. 284 от 10.10.1968г. относно започналата наскоро работа по продължението на тм 4 до Овча Купел.
Не разбирам защо снимките са обърнати, има някакъв проблем явно :(Ако използвате ИЕ се отварят нормално.
« Last Edit: 23.02.2016, 21:00:28 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #92 on: 23.02.2016, 19:28:57 »
Малоумието на втората статия е безгранично. На колко хора им бутнаха хубавите малки къщички и построиха сгради, в които настаниха партийни личности. Махането на трамваите в центъра изглежда е бил типичния начин на мислене за комуничстическите пришълци в София едно време, както е и днес на техните изчадия-потомци.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #93 on: 25.02.2016, 11:35:49 »
Обаче прогнозата им за броя на жителите на София е почти вярна.
А за втората статия - да, около мен близо до пл. Македония има няколко сгради от по 5-6 етажа, които са на комунисти и това се виждаше и по секционните изборни резултати.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #94 on: 25.02.2016, 20:39:16 »
Не е вярна прогнозата им за населението в София. През 1983г. учихме в 127-мо училище (бях трети клас), че населението в София е 1,3 милиона души. Тогава статистиката е била вярна, имало е Софийски жителство и контрол. След последното преброяване, Националният статистически институт направо утрепа рибата, като обяви абсурдия резултат, че видите ли, в София населението е 1,2 милиона души. 1,2 млн са старите регистрирани Софиянци, а останалите милиони не са регистрирани в София, а по родните си места, те въобще не влизат в статистиката. Само в Люлините населението е половин милион. В пиков момент в София са 3,4 млн, а през по-дългите празници остават 1,2 млн. И това е статистика от 2002 г. Сега с новите строителства и погълнати села са повече.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #95 on: 26.02.2016, 15:41:24 »
В училище се споменаваха числа наизуст. През 1985 населението на София по преброяване е 1 121 800 - според ето този източник: http://www.populstat.info/Europe/bulgarit.htm Там можеш да видиш източниците, на които те се позовават - разни атласи. За съжаление в ГРАО не намерих публикувана информация отпреди 1998.
Друг е въпросът, дали през 1985 са се отчитали само тези с постоянно жителство или и тези с временно.

Това за 3.4 млн не само че е преувеличено, а е практически непреброимо. Така че е абсурдно да се говори за статистика и официално преброяване. Това се отнася за всички големи градове по света.

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #96 on: 26.02.2016, 21:38:05 »
Е какво, тия от статистиката искат да кажат, че населението е днес в София е толкова, колкото е било през 1983 г, нищо, че градът е два пъти по-голям и броят на жилищата е нараснал не знам колко пъти. Никой софиянец не трябва да им вярва.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #97 on: 27.02.2016, 00:07:52 »
Градът не е два пъти по-голям, ти много леко си играеш с пътите и милионите. В доста от наличните жилища, където преди са живели 5-6 души, сега живеят 2-3. Други са в чужбина и жилищата им са заключени. Увеличение има, но то не се мери в пъти. Да не забравяме и спада от затвореното Кремиковци, други големи предприятия в северната и източната промишлена зона и силно намалелите военни поделения.

Към 15.01.2016 има 1440245 жители с постоянен адрес в София, от които 168077 са с настоящ адрес извън София (вероятно в чужбина) http://www.grao.bg/tna/tob-15-01-2016.txt. Към 31.12.1998 тези числа са съответно 1239770 и 74825 - http://www.grao.bg/tna/tadr-1998.txt. Т.е. има ръст към 20% за 17 години, но това не е в пъти.
« Last Edit: 27.02.2016, 00:12:32 by blagun »

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1489
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #98 on: 27.02.2016, 01:33:21 »
И още толкова без регистрация в София.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14307
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #99 on: 06.03.2016, 22:14:40 »
Махането на трамваите в центъра изглежда е бил типичния начин на мислене за комуничстическите пришълци в София едно време, както е и днес на техните изчадия-потомци.

Не е вярно. Точно по времето на комунизма за 25 години са построени много повече трамвайни и тролейбусни линии, отколкото 25 години след него. И въобще като цяло в цяла България са построени доста километри тролейбусна мрежа и са електрифицирани много жп.п.линии. Силно се съмнявам за 45 години до 2034-та година да бъде построена толкова инфраструктура за електрически транспорт у нас, колкото за 45 години комунизъм.

А това с махането на трамваи и тролеи е типично европейско мислене. Точно в този период-70-те и 80-те когато у нас и в СССР в много градове масово се изгражда електротранспорт, на запад и в щатите масово закриват трамвайни и тролейбусни линии. Нима не е факт това? Едва сега си поправят грешките, но най-лошото е че откакто врезнахме в ЕС започнахме да им повтаряме грешките от преди 30-40 години, като и в доста наши градове закриха електрическия транспорт. Не ви ли прилича на някакво дежавю това?

А относно населението на София, възможно е през 86-та наистина да сме били повече, все пак тогава си беше нормално всяко семейство да е с 2 деца и имаше доста голям естествен прираст, а сега повечето са или без деца или с 1, и нарастването идва от хора дошли да искарат някакви пари тук. И да, появиха се много нови блокове, но както беше казано тогава си живееха по 5-6 човека в апартамент, сега доста сами си живеят, а тогава по-рядко са живеели по сами. Демек зависи как се развиват нещата, но ме съмнява населението на София да се увеличи драстично, дори е възможно в отделни периоди да намалява с малко. Зависи и каква регионална политика се води и как се развиват и другите големи градове у нас.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР