Author Topic: Стари материали за ГТ  (Read 91117 times)

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #200 on: 04.07.2019, 23:36:50 »
Комфортът никога не е бил на ниво в столичния градски транспорт, просто нищо не се е променило, а ние сме станали по-взискателни.
« Last Edit: 04.07.2019, 23:53:51 by Metan »

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4056
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #201 on: 05.07.2019, 00:27:00 »
Статията, ако мога така да нарека тези глупости на търкалета, е писана преди появата на великите творения с вътрешна облицовка от тенекия "София" и "София-70"....И сега разсъждават по същия начин, а ако Георги пусне отоплението без заповед, го чака наказание.....
« Last Edit: 05.07.2019, 01:10:56 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7218
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #202 on: 05.07.2019, 14:06:51 »
Никой не си мръдна пръста да се подмени РКСУ на трамкарските боклуци, още преди 30 години. Какви ли не фейслифтове и козметики направиха по тях, а най-важното неглижираха.
Най-ценният ресурс на капитализма са тъпанарите

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4056
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #203 on: 05.07.2019, 19:25:23 »
503 първоначално не е ли с тиристорно управление, при това вносно?
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 818
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #204 on: 05.07.2019, 20:21:41 »
Бил е , и с педали е бел, после като стана дълъг е вече с стари ръчни апарати като на всички останали.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14308
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #205 on: 05.07.2019, 22:36:45 »
А пък едно време ни учеха че "икономията е майка на мизерията"  :D Иначе при трамвай, автобус или каквото и да е без затворена кабина няма как да се стопли при шофьора/ватмана без да работи и отоплението в салона. Вярно разходите са им били големи навремето ама старите трамваи са имали много силно парно и е било много приятно топло вътре. Ако сте се возили на ретро трамваите знаете за какво става въпрос. Имам чувството че тия трамвайчета от 20-те и 30-те години са били по-добре отоплени от София 100 и Т6М700 например.

А пък големите кризи за нафта 90-те си спомням че дори в най-големите студове автобусите пътуваха без никакво отопление и със замръзнали прозорци, и съм виждал шофьори да карат със зимно яке и шапка.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #206 on: 21.07.2019, 22:05:35 »
I - Кратка статия, публ. във в."Демокрация", бр.205/19.10.1990г., в която се споменава за закупуване на Икаруси от ГДР.

II и III -"Търсим от Русия заем за метрото" -  статия, публ. във в."Труд", бр.104(15253)/15.04.1997г.

IV - "Метрото в София може да получи до 40 млн. $ от руския дълг" -  статия, публ. във в."Труд",
бр.106(15255)/17.04.1997г.

V - Кратка дописка, публ. във в."Сега" от 27.01.1998г. за влизането в експлоатация на двуетажните автобуси MAN втора употреба по линия №42.

VI - "Столицата взема 22,3 млрд. лева кредит за 10 обекта" -  статия, публ. във в."Дума", бр.76)/04.04.1998г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4155
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #207 on: 21.01.2020, 15:49:30 »
http://old.segabg.com/article.php?id=233254
1.11.2000
Няма да променят градския транспорт в "Люлин" до пролетта
---
Стефан Софиянски: Вече имаме метро
---
1-2 месеца по-късно - тм.8 до Зах.Фабрика

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #208 on: 04.03.2020, 21:03:19 »
I – снимка на Чавдар на Автогара Юг, публ. във в. “Вечерни новини”, бр.40/ 13.10.1984г.
II – “Разминаване в две посоки”, статия за А 10, публ. във в. “Вечерни новини”, бр.237/ 11.11.1987г.
III – Снимка от сп.”Жената днес” ”, бр.4/ 1988г.
IV - “И от Златните мостове” ”, дописка, публ. във в. “Поглед”, бр.35/ 29.08.1988г.
V – “Мярката”, дописка, публ. във в. “Вечерни новини”, бр.241/ 17.11.1988г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #209 on: 04.03.2020, 21:05:42 »
VI и VII – “Спирка Оряхово”, дописка + снимка, публ. във в. “Вечерни новини”, бр.13/68/ 08.04.1989г.
VIII – “Моите делници,” статия + снимка за А 104 и шофьорката Цветанка Димитрова, публ. във в. “АМС”, бр.2/ б.д.
IX – “Промени за трамваите в София”, дописка + снимка, публ. във в. “Труд”, бр.16/ 20.01.1994г.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #210 on: 30.12.2020, 20:56:35 »
Част от този справочник за градския пътнически транспорт в София обикаля електронното пространство вече две години, но не виждам да е показван тук, затова прикачвам файловете му. За съжаление никъде не пише годината...
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #211 on: 30.12.2020, 20:59:29 »
Продължение на справочник за градския пътнически транспорт в София.
« Last Edit: 30.12.2020, 21:16:29 by София 100 »
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #212 on: 30.12.2020, 21:26:53 »
Много интересен справочник. Щом има трамвай 9а и на последната страница пише, че 9а се закрива след като е отпечатан справочникът, а все още не споменават за закриването на трамвай 18, който се закрива 1982г., то според мен справочникът е от 1981г.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #213 on: 30.12.2020, 21:33:55 »
Справочникът е даден за печат на 28.07.80, подписан е за печат на 12.02.1981 и е излязъл от печат на 28.02.1981.

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #214 on: 30.12.2020, 21:53:02 »
За пръв път виждам на последната спирка на тройката да пишат Западен Парк Христо Смирненски. Винаги съм я знаел спирката като Захарна фабрика. Въобше не бях виждал, че се казва така местото отзад, но факт е, че на картите го има.

Offline mlk

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4155
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #215 on: 30.12.2020, 22:39:11 »
Част от този справочник за градския пътнически транспорт в София обикаля електронното пространство вече две години, но не виждам да е показван тук, затова прикачвам файловете му. За съжаление никъде не пише годината...
Пускахме го преди много време, но е ок да го има пак. Това е супер ценно и затова, че ги има и интервалите от онези времена.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3299
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #216 on: 30.12.2020, 23:43:49 »
За пръв път виждам на последната спирка на тройката да пишат Западен Парк Христо Смирненски. Винаги съм я знаел спирката като Захарна фабрика. Въобше не бях виждал, че се казва така местото отзад, но факт е, че на картите го има.
По едно време даже пишеха само Парк Христо Смирненски като крайна дестинация, иди го разбери къде е. Интересното с тази линия е, че след като преправят трасето в края на 40-те да минава по Симеон и Хайдут Сидер, идеята е била това да е само временна крайна спирка и линията да продължи към Орион когато отминат тежките следвоенни години.

Offline tm0

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3798
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #217 on: 25.02.2021, 18:18:55 »

Много пъти са се водили дискусии какво става след ремонти. Нека да видим как са изглеждали пътищата след построяването им. Пътен възел Цариградско шосе/ Александър Малинов и трамваи от средата на 80-те.
------------------------

Online bagercho

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2939
    • View Profile
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #218 on: 27.02.2021, 12:21:12 »
А от кой филм е откъс това?

Online qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1491
    • View Profile
    • Email
Re: Стари материали за ГТ
« Reply #219 on: 27.02.2021, 17:21:21 »
А! Забелязахте ли, че движението на колите в подлеза на НДК-то е двупосочно? Нямам спомен да е било двупосочно, освен при скорошните затваряния заради метрото.