Author Topic: Трамвайни линии при строителството на МД-2  (Read 188502 times)

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
ТРЯБВА да се продължи ТМ6 обособен от Лозенец до Хладилника по трасето на старата околовръстна. Така Хладилника ще има трамвай и след прекъсването на ТМ9, жк. Стрелбище ще получи бърза връзка с НДК, ще се запази трасето през тунела, ще се осъществява бърза връзка с МД-2 при крайната му станция и при МС Хемус, ще се облагороди парка и квартала. А74 и А76 могат да се разкарат напълно....
Роден съм и съм израснал там, но честно казано не можах да си го представя. Опиши го малко по-подробно!
Аз си го представих така. Трамвайно трасе да обикаля южния парк. Хемус - Спартак - Южен парк (все едно по 102) - после върху унищоженото старо ж.п. трасе (обиколка на парка от запад и юг) -Сребърна - Хладилника. Такова трамвайно трасе обаче никога няма да се построи.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2359
  • Sofia Hardcore
    • View Profile
Точно както greg го описва. Трябва да върви точно по периферията на парка, отделено от зелена ограда и може да се изпълни или като ЖП трасе с габарити като за 1435 мм или затревена линия пак с такива габарити. Недостатък може да се каже, сравнително голямата стойност и липсата на ТПС за него, но предимствата са повече от очевадни. И който изтъкне аргумент има ТБ8. Те само ще си помагат, а защо да не се продължи от ВМА до бул. Сливница по К. Величков.
"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Quote
Аз си го представих така. Трамвайно трасе да обикаля южния парк. Хемус - Спартак - Южен парк (все едно по 102) - после върху унищоженото старо ж.п. трасе (обиколка на парка от запад и юг) -Сребърна - Хладилника. Такова трамвайно трасе обаче никога няма да се построи.
Наистина звучи интересно и добре обосновано!  :)

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Какво е ТПС?

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2994
    • View Profile
Трамваен Подвижен Състав
« Last Edit: 16.06.2009, 16:19:31 by abs111 »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Аз си го представих така. Трамвайно трасе да обикаля южния парк. Хемус - Спартак - Южен парк (все едно по 102) - после върху унищоженото старо ж.п. трасе (обиколка на парка от запад и юг) -Сребърна - Хладилника. Такова трамвайно трасе обаче никога няма да се построи.
То хубав проект, ама за детско влакче като в Пловдивския парк. Пределно ясно е, че по Черни връх трамвайно трасе няма да има, а ако нещо трябва да се продължава по старата жп-линия, би било ТМ1 от пазар Иван Вазов. Таман ще се вързва с МД2 на Хладилника.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ама стига използвахте като аргумент за трамваите и против всичко друго бабите и торбите де - по тази ваша логика трябва да претендирате на абсолютно всяка пряка, пресичана от трамвай например, да се изгражда спирка, за да не ходят пеша възрастните дами...  :D

Що се отнася до пазара 'Иван Вазов' и спирката на ТМ1 там, то мога да кажа, че винаги има народ на тази спирка и чака въпросния трамвай. Ама винаги. Нищо, че пазарчето бива обслужвано и от ТБ8, А74, А76 и А102. Винаги има народ. А дори ТМ7 е на 5 минути пеша от пазара. Затова закриването на тази спирка някак не го приемам.

Както и описваните картини за баби с торби във всяка ръка, мъкнещи килограми в тях - да не са дигнали пенсиите невиждано, а да не знам? Стига простотии де...

За мен най-разумно е запазване на спирката на пазара и от там да започва една линия, минаваща през кв. 'Иван Вазов', а другата да идва от 'Хемус' по 'Арсеналски' покрай (зад) басейна 'Спартак'. Дали ще са линии 1 и 6, номерата като цяло са по-маловажни. Основното е адекватния маршрут.

Идеята за трамвай в Южния парк, защото покрай него няма място и трябва релсите да бъдат разположени на територията на парка, е притеснителна именно поради осакатяване на зелената площ на парка. Макар ако върви на негова територия точно до заобикалящите парка автомобилни пътни платна, не биха се накърнили някакви интересни паркови зони. Проблем би било връзването от колелото сега на ТМ1 с парка.

Идеята за полукръгова линия Хемус-Спартак-Южен парк-Хладилника е безсмислено-сантиментална според мен, само и само на Хладилника да има трамвай.

По-съгласен бих бил за удължаване на ТМ1 в тази посока, защото връзката Хладилника-Иван Вазов винаги е била досадно неудобна, а кварталите хем са наблизко, ама и хем ходенето пеша в този район е ад (покрай парка). А така и Хладилника пак би бил обслужван от трамвай, но този път със смислено трасе от една страна, а пък маршрутът на ТМ1 не би бил само с една спирка повече от този на линията до Хемус и CCS.

Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
По въпроса за трамвайно трасе Хемус-Иван Вазов. Като гледах снимката от ремонта пред мол CCS, ми хрумна една идея - след като ТМ трасе по средата на Черни връх отпада, какво преди асфалтовото платно да се измести в посока х-л Хемус, а пред мола трамваят да си прави завой, като ангажира двете ленти откъм "Земята и хората" и мола. Булевардът не губи ширина, напротив - печели, тъй като отпада островчето на спирката до Хилтън.
Не знам, дали е възможно обръщало между мола и "Земята и хората" (по-долу нескопосан опит за чертеж). Но при всички случаи е възможно между "Земята и хората" и Хилтън - там място колкото щеш.

« Last Edit: 24.06.2009, 22:25:39 by blagun »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Идеята хич не ми се струва лоша. Ако подобно ухо не може да се направи, то релсите може като идват по 'Арсеналски' да свиват зад мола и колелото да е в зоната до него и музея. Разстоянието до булеварда, респ. до метростанцията е минимално.

Иначе най-много ще ме изкефи да го направят подземно - примерно някъде преди мола трамвайното трасе слиза под земята и някъде до/над метростанцията да е трамвайното ухо (подземно) и с директна връзка с метростанцията  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Идеята е добра и с минималното рязане от парка.

Тази за трамвай покрай южния парк до хладилника не звучи съвсем зле, стига да не го ореже и него, но не мисля, че СОС изобщо има нещо подобно наум

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
    • View Profile
.......Тази за трамвай покрай южния парк до хладилника не звучи съвсем зле, стига да не го ореже и него, но не мисля, че СОС изобщо има нещо подобно наум
За съжаление никога не е имало идея за трамвай покрай южния парк. А може би това е трябвало да стане още около 1980 г. Нямаше да е лошо още тогава, когато се строеше ново трасе по нов булевард (България), да се помисли и за удължение на трамвая от Вазов покрай южния парк - на мястото на ж.п. линията (обособено трасе). Така можеше да има трамвай до кв. Гоце Делчев (тогава Емил Марков). Уви, това не е мислено тогава.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3813
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
 Благуне, направо ращай предложение през виртуалното на ЦГМ и СО да видим какво щекажат ;)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
А аз пък предлагам отново трамвай 6 да бъде удължен от последната спирка в Лозенец до Иван Вазов.

Пак се предлагат някакви безумия за колело на никакво място.

А идващия трамвай от тунела също ли ще върти пред Земята и хората? И се надявам този път да не се яви някой, който да вметне, че през тунела трамвай няма да минава.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
А идващия трамвай от тунела също ли ще върти пред Земята и хората?

ТАКЪВ ТРАМВАЙ НЯМА ДА ИМА, КОЛКО ПЪТИ ДА ВЪРТИМ ЕДНА ПЛОЧА ???

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 18619
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Трябва да се борим да има, а не да се приеме това безумно малоумно предложение - именно - да няма трамвай през тунела.
Близо 3000 мои снимки от 2007 г. до днес.
https://www.flickr.com/photos/147931689@N02/

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
това безумно малоумно предложение - именно - да няма трамвай през тунела.
Това е лично твое виждане, но явно разчиташ, че "една лъжа, повторена 100 пъти, става истина" (Йозеф Гьобелс)

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Трябва да се борим да има, а не да се приеме това безумно малоумно предложение - именно - да няма трамвай през тунела.

Сигурно станаха милион пътите, в които се кaзваше защо няма да има трамвай по 'Черни връх' и тунела. Затова се говори и за удължаване и свързване на трамвайната линия от 'Иван Вазов до сегашното колело при басейна 'Спартак' и идеите една нова линия да стига до 'Хемус'/CCS.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2855
    • View Profile
Подкрепям Емо. Аз също съм "ЗА" да остане линията под НДК. Все пак,ако я отрежат се губи бързата връзка на Лозенец с пл.Македония, Централна гара и тн. Само не ми обяснявайте как ще се изпозлва новата линия, която ще върти на Сити Центъра и ще минава през  ж.к "Иван Вазов". Сами се сетете колко време ще е необходимо да се въртиш из София докато стигнеш до НДК. Освен това стана ясно,че последната спирка на 1-цата няма как да се отреже, а три/четири линии по бул. "Витоша" са излишни. 
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
Ами МД2 от Хемус до ц.гара какво ще е тогава? Каква загуба на връзка между Лозенец и ц.гара.

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Ако се въведе системата (за която имаше индикации, че се има предвид) с едно билетче да пътуваш наземен транспорт и метро за 1 час, то Лозенец не губи абсолютно нищо - МС НДК ще има изход към парка и пилоните, където ще е спирката на ТМ 1 и ТМ 7, които ще минават през Петте Кюшета и Македония.

За всичко останало има Мастъркард, т.е. МД2