Author Topic: История на Икарус в България  (Read 116279 times)

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4061
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #560 on: 09.08.2021, 17:07:03 »
Не е Икарус 180, нещо друго е. Да не би да е тролей МАН от Дортмунд? Или трамвай, подобен на Duewag във Виена? Техните са с такива дървени седалки. Сниманите другари мязат на партийци, отишли на екскурзия.
« Last Edit: 09.08.2021, 17:52:18 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #561 on: 09.08.2021, 19:33:57 »
 Или пък е оригиналния съчленен Хеншел, от който е вдъхновен "Ikarus 180"? Ето един "Ikarus 280" пред Полиграфическият комбинат и червените букви на Работническо дело, вероятно през 70-те години на XXв.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #562 on: 09.08.2021, 23:51:41 »
Хеншел и Икарус нямат толкова големи отваряеми стъкла. Най-вероятно е виенски Дюваг
The Grand Tour

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4962
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #563 on: 10.08.2021, 00:02:05 »
Вътрешното оформление на геленка е точно на Дюваг. Плюс това с такава арка, това съчленение не може да се сгъне като за съчленен автобус. ;)
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Balkanton

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1960
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/39030307@N07/
Re: История на Икарус в България
« Reply #564 on: 04.11.2021, 22:28:13 »
Два Икаруса 30 и фрагмент от един Икарус 255 на бюро "Орбита" от delcampe:

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3077
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #565 on: 14.11.2021, 11:54:18 »
Икарус 55 с рег. номер Сф 15-29, заснет пред Партийния дом, началото на 60 те години:

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4061
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #566 on: 17.11.2021, 17:11:10 »
С точно това оцветяване беше съчлененият 435 на панаира през 88а. И всичко му беше точно като на този.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline София 100

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2822
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #567 on: 18.12.2021, 11:26:48 »
На пръв поглед маловажно, може би наистина е такова: обява във в."24 часа"/ 19.03.2001г.  за продажба на  Ikarus 255 на цена от 6000 лв. Към онзи момент са се продавали и доста Чавдари, но обявите бяха без цени. Което явно означава, че последните не са държали твърди цени, за разлика от Икарусите.
Винаги, когато се яви трудност - в живота, или в работата ми, си припомням индийската пословица:
"Трябва търпение и труд, за да се превърне черничевият лист в коприна"

 Елисавета Багряна

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5493
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #568 on: 18.12.2021, 18:40:54 »
Случайно попаднах на интересна обява в mobile.bg, в която се продава прилично изглеждащ Икарус 256.  :) Дано някой да го спаси.

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline ivan3275

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1209
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #569 on: 20.12.2021, 22:47:43 »
Колеги,ето още един Икарус от първата и единствена доставка на 20те броя Икарус 260.08,с инв.номер 372 и ДК.номер: СБ-3936,ето линк откъдето го намерих: https://visualarchive.bg/fotograf-panayot-byrnev-milena-nikolova-gallery-item-7836 . Има и още много интересни снимки на Икаруси.Препоръчвам специално да разгледате албумите от 70-те години и по-специално 1974,1975 години.
« Last Edit: 20.12.2021, 23:29:35 by ivan3275 »

Online vaz2106

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 818
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #570 on: 21.12.2021, 09:01:17 »
Браво колега , велики снимки.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14308
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #571 on: 21.12.2021, 13:46:03 »
Супер, най-готино е 104 в Дружба как е спрял на спирката. Бях ги забравил тези тъпканици още от 3-4 та спирка да не можеш да се качиш в автобуса.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4061
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #572 on: 21.12.2021, 22:19:06 »
Още от тези, виждат се все още металните дръжки, както и чешките варианти.
« Last Edit: 21.12.2021, 22:20:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4061
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #573 on: 21.12.2021, 22:48:00 »
122
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9948
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #574 on: 22.12.2021, 09:55:23 »
Снимката е огледална.

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3300
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #575 on: 04.01.2022, 18:06:15 »
При червените Икаруси 260 от 1974 г. ми прави впечатление, че всичките са с инвентарни номера върху пребоядисани повърхности. На някои от снимките не си личи, но на други се вижда добре как под страничните инвентарни номера веднъж вече е замазвано с червено. Не знам на какво се дължи това, тъй като сведенията още от първата им година в експлоатация дават познатите им инвентарни номера (нечетни от 360 до 398). Може и да са имали много за кратко други номера преди да ги пуснат или са разменяли номера помежду им. Ето малко снимки



Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9948
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #576 on: 04.01.2022, 18:34:00 »
Фабрично без чистачки ли са били? И на трите снимки не виждам да има.

Online Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3300
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #577 on: 04.01.2022, 18:41:22 »
По-скоро са били дефицитна стока и са били строго пазени от чужди очи (и ръце). Тодор Колев цяла песен написа за този аксесоар.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1906
    • View Profile
Re: История на Икарус в България
« Reply #578 on: 07.01.2022, 12:09:21 »
Един може и лаишки въпрос, но доста специалисти по Икарус не можаха да ми отговорят, кой модел Икарус е с изправен двигател RABA-MAN 2156 215 к.с., като на Чавдар 11М4?
The Grand Tour

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 692
    • View Profile
    • Email
Re: История на Икарус в България
« Reply #579 on: 07.01.2022, 14:30:07 »
Един може и лаишки въпрос, но доста специалисти по Икарус не можаха да ми отговорят, кой модел Икарус е с изправен двигател RABA-MAN 2156 215 к.с., като на Чавдар 11М4?

Не е ли Икарус 256?