Author Topic: А3 Струма - отсечка бивша "Люлин"  (Read 329410 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #160 on: 18.06.2009, 17:44:49 »
Quote from: news.bg
Плугчиева нареди магистрала Люлин да е готова до средата на 2010-а
18.06.2009, 13:52 (обновена 18.06.2009, 15:38)
Диляна Панайотова
 
Вицепремиерът Меглена Плугчиева и ръководство на НАПИ направиха оглед на първите 5 км, изградени от автомагистрала „Люлин". Общото трасе е с дължина 19 км, 110 млн. евро е европейското финансиране, а 37 млн. евро е националното, припомни вицепремиерът. Тя нареди на изпълнителите „Мапа -Ченгиз" от Турция магистралата да е готова до средата на 2010 г., а не до края на следващата година, както обещаха пред журналисти от консорциума. По думите на Плугчиева преди години автомагистрала „Люлин" е била символ на неумението на страната да усвоява европейските средства. „Люлин вече е нещо съвсем различно. Сега вече е символ на успеха на България да усвоява европейските фондове", коментира Плугчиева и посочи, че е изпълнена огромна работа. Тя припомни, че причина за забавянето на изграждането на магистралата е бил проблемът на фирмата изпълнител с липсата на достатъчно работна ръка. Всичко това е преодоляно и виждате, че в момента работи една много стройна организация, посочи вицепремиерът.

Само преди няколко месеца това беше един пуст обект, в който малцина вярваха, че може да бъде реализиран, заяви от своя страна Иван Атанасов, член на надзорния съвет на НАПИ. „Имаше много гласове, които ни съветваха да оставим този обект', каза още той и уточни, че изоставянето се наваксва.

До юли първите 5 км ще бъдат отворени, с което ще се отвори трафикът към Перник и ще се ограничи движението по прохода Владая, който на свой ред ще може да бъде ремонтиран.

Магистрала „Люлин" се превърна в символ на това, което се превърна НАПИ, коментира Иван Атанасов. Усилията, които е положила агенция след своето преструктуриране, са оценени от ЕК и са възстановени плащания по ИСПА.

До края на годината първите 12 км ще са готови, обещаха и от „Мапа - Ченгиз". На този етап 38 % от общата сума, предвидена за строителството, е изразходвана.

Стана ясно още, че магистралата се строи с изцяло български цимент. 1000 души са ангажирани със строителството. От тях 700 са българи, а 300 са турски работници. Ангажирани са също така 15 подизпълнители - 13 български и двама турски.
Значи все пак се отлага показното безсмислено "откриване".
« Last Edit: 18.06.2009, 17:46:44 by blagun »

Offline roshav_ohluv

  • Писател
  • **
  • Posts: 48
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #161 on: 18.06.2009, 19:49:26 »
Добре де, а кои са аджеба тези първи 5 км на "Люлин" и как се предполага, че те ще изместят натоварването през Владая??? Ако са в участъка Околовръстно - Мало Бучино да речем, това как ще засегне Владая?

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #162 on: 18.06.2009, 22:17:09 »
http://www.segabg.com/online/new/articlenew.asp?issueid=3723&sectionId=5&id=0001201

Quote
Магистрала "Люлин" се спъва в жк "Люлин"

Колите, които идват по новия аутобан, ще предизвикват огромни задръствания в жилищния комплекс

Добре че европейският комисар по регионалното развитие Данута Хюбнер отмени посещението си в България на 18 юни. След една година престой във "фризера" парите за магистрала "Люлин" най-после бяха размразени от Еврокомисията и на тази дата в знак на благодарност, а и за да демонстрират, че ефективно харчат парите, шефовете на Национална агенция "Пътна инфраструктура" се канеха да поразходят г-жа Хюбнер по първите 5 готови километра. Ако еврокомисарката бе полюбопитствала и попитала защо магистралата почва и свършва така неочаквано - на околовръстното шосе, едва ли щеше да получи задоволителен отговор.

Ако човек застане на новия пътен възел "Люлин", до който свършва едноименната магистрала - между кварталите "Филиповци" и "Люлин", и се опита да си представи как оттам би стигнал до центъра на София, ще се почувства леко озадачен. На този пътен възел цялото движение, идващо от Кулата, Благоевград, Кюстендил и Перник, се разделя на три: към Княжево, към центъра на София през жк "Люлин" и към столичното околовръстно на север. Естествено, по-голямата част от трафика ще се насочи към центъра на столицата. Ако се следва логиката, след като автомобилите преминат през отбивката, най-прекият път е да се спуснат по бул. "Добринова скала" и да стигнат до тунела в "Люлин".


Точно това решение буди най-малкото три въпроса


Първо, трасето, което следва отбивката, е твърде тясно, за да поеме движението, идващо от магистралата. Не е ясно възможно ли е изобщо то да се разшири, при условие че от едната му страна в непосредствена близост се намират няколко високи блока, а от другата страна има още постройки. Второ, дори и трасето да бъде по някакъв начин разширено, след това то се забива точно в новостроящ се мол, близо до тунела на "Люлин". Но дори да речем, че преодолее и това препятствие, накрая трафикът ще стигне до една от най-натоварените точки на София - тунелът на "Люлин". Тук като в някаква гърловина се събира целият автомобилен трафик от най-големия жилищен комплекс в България и стават километрични задръствания и без да има магистрала. Увеличеният автомобилен поток само ще задълбочи проблема.

Трасето на аутобана е проектирано от италианската компания СПЕА, но тя нае за подизпълнител българската "Пътпроект", която всъщност свърши основната работа. "От нас не се иска градоустройствено решение", коментира инж. Румил Гърнев от проектантската фирма. Той разказва, че работата на "Пътпроект" се изчерпва с това да проектира магистралата до пътния възел и отклоненията от него. "По какъв начин ще стане преминаването през София, е работа на урбанистите", категоричен е Гърнев. От самия пътен възел се предвижда някога да бъде изградена 15-20- метрова уличка към "Люлин", допълва той, но не се наема да каже какво ще е трасето на магистралата, когато движението стигне до там.

Главният архитект на София Петър Диков е убеден, че такова решение има. "В общия устройствен план на София има поне три възможности", категоричен е той. Според него едната е движението да се отклони по ул. "Суходолска", която може да се разшири, и после да продължи до центъра през "Факултета", столичния квартал "Гевгелийски" и т.н. Вариант на това решение е движението от пътния възел в "Люлин" да се отклони към бул. "Цар Борис III", който все пак предлага уютно достигане до различни точки в София.

Втората възможност е свързана с т.нар. Западна тангента, която в момента се проектира, обясни Диков. Тя включва преминаване през "Западен парк" и "Люлин", достигане до "Орион", оттам до надлез "Надежда" и до "Бакърена фабрика". Докато се стигне до там, движението минава през няколко големи кръстовища и постепенно се разтоварва, а и така се избягва тунелът в "Люлин".

Третият вариант според Диков предвижда движението да се отклони на север по околовръстния път, през булевардите "Сливница" и "Европа".

Експерти обаче са категорични, че в общия устройствен план на София няма адекватно решение за трасетата, които ще поемат трафика от магистрала "Люлин". "Много урбанисти определят Западната тангента като


трасе, което води от никъде за никъде",


казва арх. Борислав Борисов от Националния център за териториално развитие. "Така или иначе логиката показва, че отбивката от пътния възел към жк "Люлин" ще натовари допълнително тунела", коментира той. Според арх. Борисов трябва тепърва да се изясни това ли ще е единственото трасе, колкото и то да изглежда най-късия път от магистралата към столицата.

Борисов е категоричен, че влизането на магистрала "Люлин" в София не е обмислено добре и в общия устройствен план на София няма конкретно решение. Защото единственото възможно трасе е тясно, а трябва да бъде с поне три ленти в едната посока. "Може, разбира се, да бъде направен опит светофарът на първото кръстовище при излизане от тунела в посока "Люлин" да бъде решен по-комфортно, за да разплете автомобилния трафик", съветва Борисов. Но и това според него няма да намали задръстванията.

Архитект Борисов смята, че е крайно належащо да се състои обществено обсъждане на различни проекти и чрез сравняването им да се стигне до най-оптималното решение.

Иначе излиза, че напразно Брюксел ни е размразил парите за магистрала "Люлин" и напразно ще возим Данута Хюбнер по първите 5 километра. Проблемът е какво правим след тях.


ИДЕИ

Въпреки че засега няма достатъчно добро решение за влизане на магистрала "Люлин" в столицата, експерти са готови да помогнат с предложенията си. Архитект Борислав Борисов предлага следния вариант: трасето може да мине от пътен възел "Люлин" през територията на "Западен парк" до пространството, което разделя района на квартал "Факултета" със зоната на Висшето строително училище. След това пътят да се спусне между жк "Овча купел 1" и квартал "Суходол" до мястото, на което бул. "Житница" пресича коритото на Владайска река. По протежение на реката има възможност да се изгради хубав път, който ще е успореден на бул. "Цар Борис III". Така може да се появи един изцяло нов булевард с богато озеленяване. Той може да премине в близост до стадион "Септември", след което да пресече сегашния бул. "Димитър Несторов" и да продължи покрай спортната зона на "Спортна София" в зона Б5 и да стигне до ринга на ул. "Опълченска".

Архитект Димитър Димитров от сдружението "Граждани за София" също има своя идея. Според него проблемът може да се реши с изграждането на допълнително отклонение от магистралата. Отбивката може да тръгне от петия километър на магистралата, да мине между кварталите "Горна баня" и "Суходол", оттам между "Овча купел" и "Факултета", между "Красно село" и "Красна поляна" и така да се направи връзка чак до "Пирогов".


КРИТИКИ

Според експерти начинът, по който магистрала "Люлин" влиза в София не е единствената слабост на проекта. Според арх. Димитров проблем има и с проектирането на самия пътен възел "Люлин". По проект новата магистрала и околовръстното ще се влеят в пътния възел и в един малък участък ще се получи огромно натоварване.

Изследвания показват, че по магистрала "Люлин" ще преминават между 1500-2000 коли на час, коментира арх. Димитров. За същото време от околовръстното ще идват по 3500-4000 автомобила. Така само в един малък участък на новия пътен възел ще се получава струпване от близо 5000 коли в рамките на един час. "По този начин София ще загуби една от малкото отсечки, които дават възможност за скоростно придвижване", обясни Димитров.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4637
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #163 on: 18.06.2009, 22:27:41 »
Тия господа кви архитекти са? Въобще София почва да мяза все повече и повече на една сбирщина от новоизлюпени архитекти и инженери, докроти и какви ли още не, дошли от прованса и почнали да се оплакват, че нещо не им е у ред (системата). Пък и да предлагат щуротии...
За какво се наляха луди пари в метрото???
Това са продажници!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #164 on: 18.06.2009, 23:01:41 »
Тия господа кви архитекти са?
Ти пък, сефте четеш "идеи" на "архитект" Димитър Димитров

Магистрала "Люлин" се спъва в жк "Люлин"
Констатациите, разбира се, са верни. Но все пак АМ Люлин ще е една от входящите артерии от югозапада, а не единствена като Владайския проход.
Но при всички случаи Филиповско шосе ще трябва да се разшири между Околовръстното и Добринова скала (западна отсечка). Така потокът ще се раздели на три в Люлин - по Добринова скала(юг) и тунела, по Царица Йоана и тунела и по Добринова скала (запад) и Сливница.
Много "весело" ще стане на Милево ханче, особено когато гастарбайтерите тръгнат на път. От една страна - турчолята откъм Калотина, от друга - камионите откъм Кулата и Гюешево.
Диагоналът през Западния парк по Факултето е добра идея, но трябва да прибавим и мост над жп-линията. Това няма да стане скоро.

@рошав охлюв: Първите 5 километра ще са до над Мало Бучино, оттам нататък ще реновират стария път и потокът ще върви през Големо Бучино и североизточния ъгъл на Перник. После ще продължат прохода и за десерт си отсавят изграждане на дегелина в кв.Даскалово в Перник - в момента няма и хабер да бъде започната.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #165 on: 18.06.2009, 23:20:22 »
Добре де,а по-тясно ли е трасето в Люлин и тоя тунел от това в Княжево?
Честно казано ми е трудно да си го представя.В момента целия трафик преминава през една мъничка уличка и щом тя е способна да поеме целия трафик,предполагам че магистралите в Люлин ще могат да го направят при всяко положение много по-добре.... !Нямате ли карта илинещо такова за да се онагледи проблема?

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #166 on: 19.06.2009, 01:08:38 »
Ето трасетата около ж.к. Люлин:
- синьо - транзитен международен трафик
- червено - бул.Сливница
- зелено - бул. Царица Йоана - тунел Люлин
- лилаво (в момента пунктирът е ненаправена връзка) - южна Люлинска тангента - тунел Люлин

Цифрите в квадратчетата са броя ленти на съответната улица. В момента откъм югозапад комплексът се захранва от единствена двулентова улица (Филиповско шосе)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #167 on: 19.06.2009, 01:18:38 »
Искам да обърна внимание на фразата, с коятпо завършва статията:

"По този начин София ще загуби една от малкото отсечки, които дават възможност за скоростно придвижване", обясни Димитров.

Нещо не мога да разбера коя е тази "скоростна отсечка" която София ще загуби след пускане на АМ Люлин
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Senna

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 497
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #168 on: 19.06.2009, 02:28:15 »

 :rolleyes:

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #169 on: 19.06.2009, 09:37:45 »
Крайно наложително е според мен да се разшири околовръстното между това кръгово и "Сливница" и да се направи истинска детелина на кръстовището на "Сливница" и околовръстното. Абсурдно е целия трафик от Азия към Европа и от Гърция към Румъния да се събира на един сфетофар!

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #170 on: 19.06.2009, 10:31:34 »
Да, но после Сливница трябва да се разширява в участък от няколко километра, така че по-скоро най-удачен вариант е да се върже Царица Йоана с околовръстното (естествено с детелина) и да се разшири само в участъка от Била до околовръстното. Като се махне трамваят от тунела и се увеличат автомобилните ленти и като се направи и зелена вълна - булевардът може да поеме трафика без проблем.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #171 on: 19.06.2009, 14:12:23 »
Най- удачно е бул.Сливница да се разшири още от бул. К.Величков нагоре, през моста на Захарна Фабрика, той от страни да се разшири, Кукуш да се вкара на долно ниво и да се ликвидира този светофар.След този мост булеварда е горе долу в тези габарити. Орион и МС Сливница засега да си останат кръстовища и при западното начало на П. Дертлиев при Люлин 1 започва естекада която свършва след отклонението за Банкя.
Нещо като моста за летището и четвърти километър. На долното ниво се прави връзката с околовръстното.Като цяло бул. Сливница от Опълченска до К.Величков е началото на изходната артерия за АМ тракия до Калотина и за АМ Люлин/Струма за към Кулата/Гюешево. По нататък в посока Люлин, Божурище може да се разшири като Ботевградско шосе и бул. Българиа със свеофари на някои места.След Божурище бул.Сливница в тези габарити се слива със Северната тангента и продължават като АМ Тракия А1към Калотина и се отделя трасето на стария път 8 Е-80. Околовръстното е с две платна по 3 ленти удължено още след разклона за Челопечене и стигащо чак до пътен възел Люлин продължава като АМ Люлин. Царица йоана е планирано по ОУП да се разшири след люлинската поща и па има детелина при околовръстното ,пресича пътя за банкя и се слива с бул. Сливница към Метро, има отклонение за Волуяк. Ако се направи и надлез над сточна гара ще е що горе добре. Освен това по ОУП П.Дертлиев към Люлин 5, 6 и 7 трябва дасе разшири като продължение на АМ Люлин до пътния възел.

Offline freepigeon

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2232
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #172 on: 19.06.2009, 14:29:53 »
Ето трасетата около ж.к. Люлин:
- синьо - транзитен международен трафик
- червено - бул.Сливница
- зелено - бул. Царица Йоана - тунел Люлин
- лилаво (в момента пунктирът е ненаправена връзка) - южна Люлинска тангента - тунел Люлин

Цифрите в квадратчетата са броя ленти на съответната улица. В момента откъм югозапад комплексът се захранва от единствена двулентова улица (Филиповско шосе)


Благодаря ти много за ясната снимка,доколкото виждам трасето е по-добре от Княжевското и тоест проблема е никакъв...Просто журналистите трябва все да пишта нещо-нали все пак това им е работата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #173 on: 19.06.2009, 23:38:18 »
Да, но после Сливница трябва да се разширява в участък от няколко километра, така че по-скоро най-удачен вариант е да се върже Царица Йоана с околовръстното (естествено с детелина)
Царица Йоана също става тясна след Панчо Владигеров и 4 пробива до околовръстното на такова малко разстояние (новата детелина, Филиповско шосе, предлаганият пробив и Милево ханче) са твърде много.
Но на кръстовището при Милево ханче (Околовръстно шосе/Сливница) ще трябва да се вземат екстрени мерки, и то за кратко време. Ако не детелина, поне една естакада е належаща.

Бул.Сливница от Милево ханче до Орион практически функционира като двулентов път от спрелите коли и многобройните дупки. И въпреки това не е много натоварена в този участък. Ако я преасфалтират и забранят спирането, ще поеме и новия прилив на трафик.
Все пак да не забравяме, че не всички ще се преместят от Владая към АМ Люлин, а предимно жителите на северозападните квартали. За южните и източните квартали Владайският път ще продължава да е най-бързата връзка.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #174 on: 20.06.2009, 08:19:50 »
Но на кръстовището при Милево ханче (Околовръстно шосе/Сливница) ще трябва да се вземат екстрени мерки, и то за кратко време. Ако не детелина, поне една естакада е належаща.

Там нали щяха да правят лека временна сглобяема (разглобяема) метална конструкция за провеждане на транзитния трафик по околовръстното. Докато не решат да го разширят. ББ беше казал че само чакали одобрението на кредит от ЕИБ и почвали няколко подобни на веднъж.
« Last Edit: 20.06.2009, 08:22:47 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #175 on: 20.06.2009, 14:30:17 »
Преди малко пропътувах с кола новата отсечка на АМ Люлин. Ето някои наблюдения:
- готовият участък започва от разклона на околовръстното за Банкя и завършва на около 1-1.5 километра преди Мало Бучино.
- двете платна са асфалтирани по целия участък. Явно ще има още няколко слоя асфалт, тъй като виадуктите са на бетонна замазка.
- това обаче не им е попречило да направят хоризонтална маркировка, явно с цел посрещане на еврокомисарката Данута Хюбнер.
- по платната се усеща синдрома "Цариградско море".
- мантинели няма никъде и ако някой пернишки голфаджия изпусне завой, надали ще оцелее, тъй като трасето е доста издигнато над терена.
- подхождането откъм Люлин-Филиповско шосе е готово. Там те посреща голяма табела, подсещаща за крайния крок на ЦЯЛАТА магистрала - 30.04.2010 г.
- вторият мост над околовръстното, по който ще се осъществява излазът от АМ ЛЮлин полуналяво по околовръстното посока Филиповско шосе, даже не е започнат. Сегашният излаз е със СТОП на Банкянското шосе и още един СТОП на стотина метра на околовръстното. Явно там ще са големите тапи (ясно, че ще сложат светофар).
- само е маркирано трасето, което ще отива към Люлин-5, посока трамвайното обръщало.
- след завършения участък работите са много назад. Виадуктът между кв.Иваняне и Мало Бучино е на етап - стълбове донякъде. Нататък в планината има трасирани участъци и строящ се виадукт.

Продължих нататък по пътя през планината. До Мало Бучино е в добро състояние. В селото - има добри и лоши участъци. Но малко след излизането започва кошмарът. Особено след табелата "Област Перник" пътят е много зле, даже за занижените български стандарти. Стигнах на 2-3 км след Мало Бучино и се върнах - колата ми не е високопроходима все пак. Няма ни най-малки признаци за ремонтна дейност по шосето.

Извод: Участъкът, който предстои да бъде пуснат, върши идеална работа на жителите на Мало Бучино, желаещи да си напазаруват в люлинските хипермаркети. Става и за среднощни състезания на коли и мотори.
За поемане на трафик от Кулата-Перник-София и дума не може да става поради лошото състояние на обикновения път и трудният излаз от АМ ЛЮлин към околовръстното.

В понеделник ще закача и снимки.
« Last Edit: 20.06.2009, 14:38:44 by blagun »

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #176 on: 20.06.2009, 17:55:47 »
Днес бях до Голямо Бучино. Там са много назад с магистралата. Само  едни буци пясък и нищо. На пътен възел Даскалово също са в много начална фаза. Само насипи и няколко опори за бъдещ мост. Сигурно поне след три години ще я открият в този участък. Ако става въпрос за отбиване на трафика от Кулата/Гюешево през бучинския проход до Мало Бучино и от там по АМ Люлин това е смешно невъзможно. Все едно река Искър да мине през една сламка. Пътчето е толкова малко и тясно и в квартал Мошино половината път е разкопан и е в много дупки. В плачевно състояние е.
« Last Edit: 20.06.2009, 18:04:06 by AROS »

Offline Senna

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 497
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #177 on: 20.06.2009, 19:23:44 »

Жалко че не се работи на повече места така! :(

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: А6 Люлин
« Reply #178 on: 21.06.2009, 09:59:05 »
Пътчето е толкова малко и тясно и в квартал Мошино половината път е разкопан и е в много дупки.
Предполагам, че пътчето е със зелената линия на картинката. На Гугъла се виждат следи от по-пряк стар път (даже улицата в кв.Изток на Перник се нарича "Бучински път") - с червена линия. Може ли оттам да се прекара шосе между Перник и Г.Бучино, което да не избикаля през Мошино?


Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
Re: А6 Люлин
« Reply #179 on: 21.06.2009, 14:06:42 »
Може да се разшири и от там да се прекара транзитния поток. Там е трябвало да се прокара тролейбусно трасе което да обикаля квартал Мошино. Личат се лъковете по стълбовете.