Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 328171 times)

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Quote
Магистралите "Тракия", "Люлин" и "Марица" ще бъдат завършени в рамките на този мандат, заяви пред Би Ти Ви експертът на ГЕРБ в областта на регионалното развитие Росен Плевнелиев.
Нека документираме това обещание и отбележим, че го слушаме вече трети мандат. Искрено се надявам да се сбъдне - това вързва в кърпа втори мандат!

Харесва ми, че обещанието е напълно реалистично. Нека си спомним как Н. Василев през 2001г. обещаваше магистрала "Струма" до 2004г. и фантастичните обещания на Гагаузов за какви ли не магистрали

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Присъединявам се, важно е да се обещават възможни неща. Това е крачка към успешната работа по изпълнението на обещанията. Искам само да допълня, че от Бойко сме чували също много обещания, чието изпълнение не е започнало. И никой не го пита защо.
« Last Edit: 09.07.2009, 11:31:30 by Vladislav »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Имайте предвид, че много обещани пътни артерии не стават в София, заради безкрайните дела със собствениците на терените, а не поради липса на желание в Бойко да направи един или друг булевард. Разбира се това не извинява говоренето и изобщо стила, при който се казва какво ще да се изгради, а не какво може да с еизгради, ако собственици и община се разберат, за да няма после извинения само, а да е ясноо от самото началоо ако не стане, защо не става.
Та същото и с магистралите сега :)
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
А Хемус някога ще се построи ли? :angry:
По-рано в темата сме обсъждали приоритетите в магистралната програма. Практически няма шанс да получим за нея еврофинансиране, поне за периода до 2013 г.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
И ломското шосе от околовръстното до Костинброд е четирилентов, и пътят Бургаз - Дюни и Казанлък-Тулово и транзитният в Благоевград, който в бъдеще може спокойно да е  част от АМ Струма,Яна -София, и Мездра-Враца и много други, дори второкласни, третокласни и тн също са такива

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
И ломското шосе от околовръстното до Костинброд е четирилентов, и пътят Бургаз - Дюни и Казанлък-Тулово и транзитният в Благоевград, който в бъдеще може спокойно да е  част от АМ Струма,Яна -София, и Мездра-Враца и много други, дори второкласни, третокласни и тн също са такива
Tези трябва да се водят автомобилни пътища. Магистралата освен разделителната ивица, отговаря и на още условия- аврийни ленти, надлъжния профил има максимални криви и наклони, които не са толкова строги за по-ниските класове. В щирината на лентата над 80 км/ч е минимум 3,75 и сигурно още други неща има. ЛГ навярно би могъл да каже много по- акуратно.

В България има магистрали- смятахме ги, около 400 километра са.

И не е толкова нападка, но наистина изумление от непознаването на магистралата от по-обикновенните пътища. Въпросът беше кога ще я има тази магистрала там, а не че вече я има и затова се използва думата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Tези трябва да се водят автомобилни пътища.
В нашата практика и ЗДвП много рехаво е застъпена категорията "автомобилен път", означен с долния знак. Повече ми харества дефиницията "скоростен път" - Schnellstrasse, нем., Hitra Cesta - слов., хърв.  Практикува се както за път с 2 платна по 2 ленти, така и за широк двулентов път. Ограниченията са диференцирани спрямо тези по обикновените пътища и магистралите - 100 или 110 км/ч. В Германия са си практически магистрали и нямат ограничение, подобно на магистралите.

Официално означен такъв път съм виждал единствено на Перник-Долна Диканя. В нашия ЗДвП "автомобилният път" се таксува като обикновен с ограничение 90 км/ч. Излишно е да споменавам, че това ограничение е абсолютно пресилено - май не е приет като автомагистрала заради недовършени неща - огради, мрежи или подобно нещо.


Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9839
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
също така голям участък от пътя между Плевен и Зл. Панега е с такъв статут, доколкото знам автомобилния път е с изисквания като магистрала но при ограничение 90 км/ч
« Last Edit: 11.07.2009, 06:25:26 by RADOCVET »

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Дарик радио, „Седмицата”
11 юли 2009

Водещ: Къде в дневния ви ред е стартът на строителството на магистрали?
Бойко Борисов: За съжаление, „Тракия” още се чудят, представяте ли си, това като го разбрах, дали да е от бюджета, дали да е по оперативна програма, дали да е концесия. Те още се чудят. Няма проекти.

Водещ: А вие какъв отговор имате на това, дето те се чудят?
Бойко Борисов: Незабавно, още първата седмица Агенция „Пътища” при мен с проектите, с конкурсите, гарантирано финансиране, в момента, в мига, в който проведем търга и конкурсите, започване на трите лота на магистрала „Тракия”.

Водещ: Веднага обявявате търгове за магистрала „Тракия”, това казвате?
Бойко Борисов: Незабавно, и то аз още вчера съм разговарял с тях. Естествено, пълен /.../ на „Люлин”, за да се върже с Околовръстното и Перник, задължително „Марица”. Там ще е сравнително по-лесно и бързо и се надявам в рамките дори на края на годината-началото на другата да стане и това е мечтата ми – „Тракия” да бъде вързана с Бургас-Варна.

Водещ: Т.е. „Черно море”?
Бойко Борисов: „Черно море”. И всичките ми усилия в Брюксел ще бъдат в тази посока.

Водещ: Това във времето как го виждате?
Бойко Борисов: Пътят Търново, защото за „Хемус”, нали знам, че във Варна това е много чакан отговор, за съжаление, София-Търново е много натоварен пътят, Търново-Шумен – много слабо натоварен пътят. И ако се даде цялата магистрала на концесия, няма... някъде между 80 и 100 млн. евро на година държавата трябва да добавя за „Хемус”. Затова аз съм възложил да ми проверят дали е възможно София-Търново да я пуснем на концесия. Шумен-Варна я има. А между Търново и Шумен да почне държавата да изгражда на няколко лота, вярно, бавно ще стане, но почнем ли, в една такава посока, ще стане като метрото – ето, три-четири години се изтърколиха бързо и сега, в началото на септември, ще имаме от „Обеля” до „Младост” метро.

Водещ: София-Търново идеята ви е, че ще бъде натоварена магистрала заради връзката с Русе?
Бойко Борисов: Тя и сега е натоварена и може да издържи до концесионен договор. Цялата магистрала не може да издържи, тъй като от Търново до Шумен е малко натоварването.

Водещ: Това във времето как го виждате, обаче – за „Тракия” и връзката с „Черно море” до Варна?
Бойко Борисов: Незабавно. Тя трябва да тръгне веднага по оперативна програма и с Брюксел ще говорим за финансирането.
« Last Edit: 11.07.2009, 19:57:08 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Водещ: София-Търново идеята ви е, че ще бъде натоварена магистрала заради връзката с Русе?
Бойко Борисов: Тя и сега е натоварена и може да издържи до концесионен договор.
Явно се разчита да се изтегли трафика от двата лъча София-Търново и София-Плевен-Русе. По последните проекти АМ Хемус ще пресича Русе-Търново някъде между Поликраище и Крушето - около 15 км северно от Търново. Но за да се дръпне трафика и от двата пътя, ще трябва Русе-Търново да се изгради като 4-лентов.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Не е ли по-добре, с оглед голямото натоварване, Търново-Русе (по-точно от 'Хемус' при Търново до Русе) да е магистрала? Всъщност как се решава, какви са критериите, при определянето дали един път да е магистрала или 4-лентов само?
« Last Edit: 12.07.2009, 02:00:00 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Не само Търново-Русе, ами целия участък Русе-Димитровград-Свиленград/Маказа трябва да е магистрала като част от 9ти паневропейски транспортен коридор, който ще става все по-важен и входно-изходната врата на Източна Европа към Африка и Азия.

До колкото си спомням, има такъв проект за панчерноморска магистрала - дори сме го коментирали в този форум...Има и споразумение с конкретни срокове даже...Но едва ли ще стане преди 2020 г....

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не е ли по-добре, с оглед голямото натоварване, Търново-Русе (по-точно от 'Хемус' при Търново до Русе) да е магистрала? Всъщност как се решава, какви са критериите, при определянето дали един път да е магистрала или 4-лентов само?
Обективните критерии са наличните средства за инвестиции в строителството, голям пътникопоток, аварии и катастрофи... Но дефакто критериите са много различни. Има приоритетен магистрален пръстен, още от времето на комунизма, който е до под кривата круша, а на колко други спрягани магистрали станахме свидетели и повечето са до никъде. Иначе след като направят Тракия, Хемус, Марица, Черно море и Струма, естествено спрямо и равитието- демографско и икономическо на страната ще се мисли и за други места, където има нужда. Но не ми се ще да правя прогноза какво ще е състоянието към 2050-60 година.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
difian принципно си прав, но магистралния пръстен София-Бургас-Варна-София, ако обслужва предимно националните нужди - всички останали магистрали проектирани или построени - ще и обслужват международния трафик. Все пак Харманли и Свиленград не са демографско "цъфнали" нито могат да генерират сериозен трафик за магистрала, но АМ Марица ще е най-натоварената магистрала (след АМ Люлин може би, но там имаме много градски трафик (София-Перник) в Югоизточна Европа. Да не забравяме някои факти, че България е една от страните в света с най-ключово географско положение и не случайно ГКПП Капитан Андреево е вторият по натовареност ГКПП в света !! (Невероятно, но факт). :)

Т.е. специално за България - не трябва чак толкова много да се отчитат демографските нужди, колкото потенциалния поток и как да печелим от това. Т.е. държавни магистрали на коцесия, чийто тол-такси да постъпват пряко в републиканския бюджет. От таксите на едни бъдещи такива пътни и жп магистрали - България може да си докарва 1 млрд долара само от такси....А потенциала е дори много по-голям...

Някои говорят за туризъм, земеделие и пр. - но подценяваме транспорта като пряк ресурс за формиране на БВП. Капиталоемък отрасъл е, но пък възвращаемостта може да бъде огромна, ако има условия за това. В България има - да видим можем ли да ги използваме...


Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
...
Е аз затова съм споменал и остасналите магистрали. Но имах предвид навремето кои са били приоритет, и докъде сме стигнали в осъществяването му. Та условията са много- свързани с промишлеността, туризма, връзка между ключови градове, дори скоро говорихме за евентуална писта за Ф1 и необходимостта от магистрална връзка.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Тя тази граница би била минимална. Ако са спазени улсовията, единствената разлика би била липсата на аварийна лента, която биха добавили в последствие. В практиката, обикновенно като подготвят път за магистрала, но не го изграждат цялостно, правят само едното платно, което е двупосочно, а после до него изграждат другото- А2 в Словения, нашата Марица. Но между 2х2 и магистрала разликите биха били минимални, че да не си довършат работата.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1442
    • View Profile
Ясно е, кои магистрали са с предимство. Питах по принцип. И ако седнат да правят пътя от 'Хемус' до Русе 4-лентов, да го правят така, че да може след време да се трансформира в магистрала. Това ми беше идеята. която с оглед 'Дунав мост 2', може би би била валидна и за 'Хемус'-Видин...
Тя тази граница би била минимална. Ако са спазени улсовията, единствената разлика би била липсата на аварийна лента, която биха добавили в последствие. В практиката, обикновенно като подготвят път за магистрала, но не го изграждат цялостно, правят само едното платно, което е двупосочно, а после до него изграждат другото- А2 в Словения, нашата Марица. Но между 2х2 и магистрала разликите биха били минимални, че да не си довършат работата.

Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16369
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Говорим струва ли си да направят сега и трите ленти в посока, или да пристрояват третата в бъдещето... Няма смисъл в това.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1442
    • View Profile
Едно време може и да са били минимални, в момента това означава много допълнителни отчуждения, което е едно от нещата (ако оставим настрана нагласените търгове), които най-много бавят изпълнението.
Говорим струва ли си да направят сега и трите ленти в посока, или да пристрояват третата в бъдещето... Няма смисъл в това.

Тоест сега да се направи един много широк банкет и в бъдеще само да се изгребе настилката му и да се направи нова? Не виждам особен смисъл, няма да се спести много.
Живей и не пречи на другите да живеят!