Author Topic: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)  (Read 148990 times)

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #800 on: 02.07.2019, 20:03:03 »
Ето я таблеката "пожарогасител", ако някой има снимки на другите, моля да ги качи.
1531
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1912
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #801 on: 02.07.2019, 22:08:09 »
Извинявам се на скъпите съфорумци. Бил съм малък винаги ги помня в жълто и бяло. Помня разкарваше се един в бяло зелено и червено. Явно комисионерството в сделката е било голямо след като са имали пари и да ги пребоядисат. Интересно къде е станало това? Със сигурност не е било в гаражите. Имало е само три възможности в гаража на СОМАТ, Чавдар или обратно в Турция. Лично аз съжалявам, че Янчулев, Вилхем Крауз и компания, символи на разсипията не са взели Чавдар 130 с двигател Мерцедес със сигурност щяха да са по-добри автобуси от тия кочини.
The Grand Tour

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4073
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #802 on: 02.07.2019, 22:20:19 »
Кочини не, ами.....още когато се возих за първи път, през първата половина на септември 92-ра, се разочаровах - очаквах много повече от Мерцедес, вече бях виждал снимки на нископодов Мерцедес 0 405 и МАН в Ауто-Билд - купих си тогава няколко броя, въпреки че нищо не разбирах от езика. Първо огромната височина на пода, качването и слизането беше по-трудно от това при Икарус, двигателят още като нов ревеше неистово, при спрял автобус и работещ двигател всички джамове трептяха, все едно е 11Г5....Отделно тесни врати, возене като каруца......Никакви блокировки на вратите, шофьорите отваряха преди рейсът да е спрял и затваряха след неговото тръгване.....И на всичкото отгоре ги пуснали по най-натоварената линия.....по-късно пък на 111....Тъпканицата беше по всяко време, няма пик, няма събота, няма неделя, съученици се оплакваха, че по 2-3 автобуса сутрин им подминавали спирката в 6-ти микрорайон...Малашевци преди това бяха накупили разни прастари МАН-ове и Граф Щифт, но поне не ги пускаха из центъра, а по Кремиковци....Наистина оранжево-белият Чавдар 130 би бил тогава идеален заместник и наследник на 11Г5....За да се справят с тъпканицата, опитаха друг трик - намалиха спирките на 310, който дотогава спираше навсякъде - махнаха Банишора, Орион и спирката преди бул. Царица Йоана. Съответно увеличиха тези на 112 - почна да спира на Оряхово, Орион и въпросната спирка, малко по-късно и на Банишора. Почти веднага 310 пак почна да спира преди Царица Йоана...Файдата от това упражнение беше нулева.
« Last Edit: 02.07.2019, 23:39:47 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1912
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #803 on: 02.07.2019, 22:57:14 »
Аз ги помня по 310 и бях страшно шокиран, как нови автобуси са по-некомфортни от О305 по 72. Дразнеха ме изключително тесните врати и високи и неудобни седалки, както и скапаната им возия.
The Grand Tour

Offline davidcho10

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1359
  • 2914 (1987-2021) ♥
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #804 on: 02.07.2019, 23:06:24 »
Това, че са ги пуснали по 310 е било голяма идиотщина, ама да са били кочини от чисто нови и да са имали гадни возия... айде моля ти се, ако те имаха гадна возия (имаха една от най - добрите и то на по 25 години), то новите ни автобуси каква имат?!
Щом изкараха толкова време по 66 и 63, значи не са били толкова лоши, а и за там с ръчни скорости и висок под са били тамън.
Нека някое Procity изкара 20 и няколко години на 66 и 63 и тогава казвай боклуци на о302Т.
Никога няма да се измисли по - добро превозно средство от Ikarus 280.92T Ganz. Място за спор няма!

Offline tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1912
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #805 on: 02.07.2019, 23:28:34 »
Боже замълчи, всяко Procity ще изкара 100 години на 66 и 63. Кажи нещо за 310 без метро? Още тогава им се взе здравето и почнаха да окапват. Самият факт, че са отказали 80 14-20 за сметка на комисионните от тия консерви е разсипническо решение, едно от многото,  които не помниш, щото не си бил роден. Дано не ставаме свидетели на такива решшения занапред, въпреки че съм песимист.
The Grand Tour

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #806 on: 02.07.2019, 23:43:54 »
Самият факт, че са отказали 80 14-20 за сметка на комисионните от тия консерви е разсипническо решение, едно от многото,  които не помниш, щото не си бил роден. Дано не ставаме свидетели на такива решшения занапред, въпреки че съм песимист.
Заслепението и хейтването е едно, фактите - съвсем друго нещо. Не е като да нямаше 13-20 и 14-20 в нашата мила Родина, пък и в Гърция. И нито един - повтарям - НИТО ЕДИН от тях не доживя 2019 г. в редовна експлоатация, пък даже на щадящ ведомствен, военен режим или в провинциален градец с нищожен пробег в сравнение със софийския. Докато 302Т може да са били за Четвъртия, Петия свят или Марс, може да са били по концепция от Третия райх, но избутаха както зверски натоварени линии, така и катерене на баири до 1800 метра н.в.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14313
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #807 on: 02.07.2019, 23:47:18 »
И аз мисля че В14-20 и Чавдар 130 са доста по-модерни от 302-ките. По-широки и модерни врати, по-удобно качване и слизане, по-просторен салон, по-модерен дизайн, автоматични скоростни кутии. Според мен много по-полезни щяха да са ни 80-те съчленени В14-20, особено за 310 и 111, а за 66 можеше да купят 11М4.

Иначе 302-ките излезнаха май доста корави машини, в какви снегове и претъпкани все си се качваха до горе до Алеко, а тази линия си е с много голяма денивилация( повече от 1200 от първа до последна спирка преодоляване) за кратко разстояние, и натоварването на техниката и нагоре и надолу е много голямо заради много големия и продължителен наклон. Но наистина дори и чисто нови си изглеждаха примитивно и остарели. Чувал съм че двигателите им обаче били много здрави и деянили много и на претоварване и на жега и на студ, но като цяло това си беше доста примитивен автобус с много здрав двигател и каросерия.

Бях ви пуснал даже малко по-назад в темата един Ден Оудстен и 302-ка и двата правени 92-ра един зад друг. Вижте единия с лепени стъкла, нископодов, климатизиран, вижте 302-ката.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4073
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #808 on: 02.07.2019, 23:51:56 »
Причините 13-20 и 14-20 да излязат калпави, са от съвсем друго естество - като се почне от румънската основа, двигател, та се стигне до многото боклукчави възли и детайли, доставяни от най-различни поддоставчици, както и използването на неподходящи, несъответстващи на проекта такива...ама като толкова са държали на Мерцедес, защо вместо модел от 60-те години не са изкомисионерствали доставката на 0 405Г примерно, дори и в стандартен, не нископодов вариант.....Надали е било невъзможно въпреки 30-те лева долара тогава....В Ташкент да не би да са били по-богати, купувайки си такива....Ама не, да има далаверка за някои хора..."Рециклираните" 0 305/Г пак са предмет на далаверка-доставка, по-късно зелените също, белите и оранжевите турски манове - по същия начин...Сега с разни БМЦ-та, григорганчевски китайци и т.н. е същата работата....
« Last Edit: 02.07.2019, 23:57:04 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15302
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #809 on: 03.07.2019, 00:02:30 »
Такъв ни беше халът по онова време, толкова сме могли да отделим за нови автобуси. Сигурно са искали поне съчленени да са, след като бяха определени за А310, но не е имало пари. А в София даже соцуправниците нямаха доверие на ботевградската работилница за каруци.
То и сега е по-добре да купим 20 изтребителя F-35, но се примиряваме с 8 F-16.

Offline xxxtoshev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 352
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #810 on: 03.07.2019, 07:36:43 »
Извинявам се на скъпите съфорумци. Бил съм малък винаги ги помня в жълто и бяло. Помня разкарваше се един в бяло зелено и червено. Явно комисионерството в сделката е било голямо след като са имали пари и да ги пребоядисат. Интересно къде е станало това? Със сигурност не е било в гаражите. Имало е само три възможности в гаража на СОМАТ, Чавдар или обратно в Турция. Лично аз съжалявам, че Янчулев, Вилхем Крауз и компания, символи на разсипията не са взели Чавдар 130 с двигател Мерцедес със сигурност щяха да са по-добри автобуси от тия кочини.
Въобще не са дошли в България с тази разцветка. Шофьор, който е бил командирован да докара на ход един ми е разказвал, че когато са отишли да ги получат в Турция, управниците на са ги харесали и всички командировани шофьори са седяли там и са изчакали между 10 и 15 дни за да ги пребоядисват . Тогава съм бил на 15-16 год. и много силно ме впечатли, че са чакали в Истанбул няколко дни за сметка да държавата.

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 14313
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #811 on: 03.07.2019, 09:00:09 »
А пък аз имам спомен, че отначало имаше един като тестов все едно, но пак жълт, виждал съм го на Малинов, също така и на 305. Даже си спомням един календар за стена на който го имаше сниман с табели за 305. Нищо чудно първия да е дошъл така в бяло-зелено-червено. А може и да са ги пробвали на коя линия ще паснат преди да ги пуснат с една бройка. Според мен още отначало трябваше тия автобуси да са за 66, 93, 98 и подобни, а за 310, 305, 111 да си доставят В14-20ките.
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Стререомонокъл

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 426
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #812 on: 11.10.2019, 23:17:50 »
Такъв ни беше халът по онова време, толкова сме могли да отделим за нови автобуси. Сигурно са искали поне съчленени да са, след като бяха определени за А310, но не е имало пари. А в София даже соцуправниците нямаха доверие на ботевградската работилница за каруци.
То и сега е по-добре да купим 20 изтребителя F-35, но се примиряваме с 8 F-16.
Абе доколко не сме имали, доколко е "отклонена" част от финансовия ресурс... Така де, схемата не е от вчера, както и тази с комисионните.  А иначе тези автобуси бяха още тогава морално остарели, не особено удобни (особено за 310), но имаха едно качество, особено важно за нашите условия. И то се нарича "идиотоустойчивост". Доказателството е, че изкараха толкова години при такъв режим на работа.
« Last Edit: 31.10.2019, 19:31:40 by Стререомонокъл »
Нация от лошо гледащи директори

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3308
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #813 on: 25.10.2019, 13:50:28 »
При закупуването на модела се е предвиждало да могат да изминат пробег около 800 000 км.


4535 по 310. За месец експлоатация вече е станало ясно, че автобусите не са за такава натоварена линия

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 338
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #814 on: 25.10.2019, 14:44:34 »
Quote
При закупуването на модела се е предвиждало да могат да изминат пробег около 800 000 км.  ...

Да, но по натоварените линии като 310, после дългата 111 и накрая трудните витошки (63, 66) изминават по 1,5 милиона, че и повече... Откъде са снимките?

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #815 on: 25.10.2019, 15:12:45 »
А линиите за Банкя къде ги забрави?

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6821
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #816 on: 25.10.2019, 16:18:57 »
Виждал съм O302T по 81 и 44 преди години, бившата линия 43 беше със съчленени автобуси. :rolleyes:

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13053
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #817 on: 25.10.2019, 16:49:03 »
Движеха се по всички витошки линии на Земляне, до 2009г. бяха титуляри и на 98.

Offline aleks101

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 338
  • Фен на трамвайния транспорт!
    • View Profile
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #818 on: 25.10.2019, 17:39:02 »
В гараж Република са се движили по всякакви линии - главно А310, но се мяркат и по А51, А54, А108, А112, А309.

Също и една кратка история, който знае нещо, да поправя:

Mercedes Benz О302Т

В България историята на модела датира от 20.08.1992г, когато пристигат 25-те турски Мерцедеса, чисто нови, готови да тръгнат по линия 310. Те се намирали в гараж Република, но от закриването му през 2001г са в Земляне. Номерата им в гараж Република са били 4501-4549 (Само нечетните), а в Земляне - 1501-1549 (Само нечетните). Тези автобуси обслужват главно А310, но се мяркат и по А51, А54, А108, А112, А309 (Тогава линии, обслужвани от гараж Република) През 1998г. О302Т са изпратени да обслужват А111. Автобусите са били препълнени постоянно (Особено по 310, 111, 112 и 309), което оказва голямо влияние върху тях. След закриването на гараж Република през 2001г., те преминават в Земляне, където започват да обслужват 111 и витошките линии (Наблюдават се и по други линии, но инцидентно). Те славно служат до 2015г., когато започва постепенното им бракуване (През 2014 - 1 автобус, през 2015 - 5 автобуса, през 2016 - 1 автобус, през 2017 - 2 автобуса, през 2018 - 3 автобуса) и така през 2019 има останали 12 автобуса, които поетапно изчезват - до 09.06.2019 те остават в исторята на софийския градски транспорт. Последният О302Т в редовна експлоатация беше 1531, който служеше вярно на 66, 59, 63, 98, 93 до последните си дни.
« Last Edit: 25.10.2019, 17:48:00 by aleks101 »

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 9953
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Mercedes Turk O 302T (1501-1549, нечетни)
« Reply #819 on: 25.10.2019, 20:30:59 »
Имам спомен че поеха 111 през 1996. По 112, 108 и 309 не са се движили. Движеща се на 111 до 2000, когато линията бе поета с Икаруси 43**, а след това 18**. Тогава бяха прехвърлени към 51 и 150.