Здравейте. Нов съм във форума и темата с регистрационните номера ми е много интересна.
Бих искал да споделя наблюденията си за града, в който живея – Стара Загора.
Серии:
с BG флаг:
СС, ТТ, СР, СА, СН, СХ, НН, АХ, СВ, СК, СМ, АВ, АК, АМ (до 74xx АМ)
с EU флаг:
АМ (след 7500 АМ), АН, АР, АТ, КК, ВА, ВВ, ВК, ВМ, ВН, ВР, ВС, BT, ВХ, РА, РВ, РК, РМ, РН, РР
Ремаркета:
ЕХ – с BG флаг до около 89хх ЕХ (8538 ЕХ е с BG флаг)
ЕХ – с EU флаг след 9ххх ЕХ
Настоящата серия е РР е към днешна дата е до около 85ХХ РР
Забележки:
1. При серия СР започващите с 8-ца са в Казанлък (8xxx СР)
2. При серия АМ има квадратни номера с EU флага преди 7500 АМ. Примери:
2104 AM, 2128 АМ, 2151 АМ, 2155 АМ, 2162 АМ, 2163 АМ, 2170 AM
3. Сериите ВН, ВР и ВС имат бяла капачка на нита!
4. При серия ВХ спират да слагат нит отзад около СТ 45ХХ ВХ. Има и изключения:
3010 ВХ няма нит, 4449 BX няма нит, а 4763 ВХ и 4777 ВХ имат нит.
Виждам, че в таблицата със сериите серия ТТ е преди серия СС, но това съм сигурен, че не е така и затова съм ги подредил така.
За останалата част от сериите до ВА не съм сигурен за точната подредба!
Най-вероятно точно това е хронологичният ред. Бях видял снимка на един бус от април 2000 година с номер СС, а синята лента е въведена някъде около тогава. Това би трябвало да е първата серия. Следващата трябва да е ТТ, защото най-новите автомобили, които са виждам са модели произвежадни преди 2000-2001. Най-запазеният и най-новият автомобил от серията, който още е в движение е една Опел Корса Ц без фейслифт с номер СТ2818ТТ, която съм коментирал преди и мисля даже да я снимам някой път за да я покажа. Те са в производство от 2000 октомври до 2003. Други които по всякаква вероятност са били нови когато са закупени са Опел Зафира А отново без фейслифт, произведена преди 2003 и една зелена Шкода Фабия от първото поколение, която съм пускал тук отново без направения Фейслифт на модела през 2004. Модел произвеждан 2003 плюс не съм виждал. Също от форума на Фолксваген има подобна тема, но задържала се по кратко като активна и на 10-ти февруари 2007 някой от Стара Загора е написал, че бил от близо четири години със СА, на негов приятел опела бил ТТ и бил от близо шест години - следователно 2000-2001 трябва да е вървяла серията. Следващата серия вероятно е СР. Гледах едно административно дело, в което пише, че БМВ с номер СТ3880СР е било продадено с нотариално заверен договор на 02.12.2001. Най-вероятно тогава трябва да е вървяла серията. Най-новият автомобил от серията, който съм виждал е Рено Mеган от първото поколение, чието производство спира през 2002. От един друг форум помня, че серията СН е вървяла през 2003 септември. От тази серия съм виждал Опел Мерива A, а те започват да се произвеждат през 2003. Серията СА, най-вероятно е минала преди СН. Най-новият автомобил, който съм виждал е Пежо 307, а те започват от 2002. Серията СХ е доста по късна. От нея съм виждал Голф 5 и Опел Зафира Б. Вероятно е минала след СН. От онзи старозагорският форум знам със сигурност, че НН е минала преди АХ. А старата ни кола беше СТ7220АХ и беше регистрирана 2005 декември. Следващата със сигурност е СВ, защото повечето от Соц автомобилите в града бяха с номера от тази серия и най-вероятно тя е вървяла по времето на голямата смяна на номерата през пролетта на 2006. Малко Соц автомобили бяха от серията СК, така, че тя би трябвало да е започнала да се издава след 01.06.2006. Освен това може да се провери в гаранционния фонд, че на МПС с номер СТ0001СК е била издадена застраховка на 29.07.2006. Серията е била от тогава. Следващата без изненада е СМ, започваща може би в последните дни на 2006. СТ0001СМ е със застраховка от 01.01.2007. Мерцедесите и Неопланите, които започнаха да се движат в Стара Загора през пролетта на 2007 бяха с номера от тази серия. Следващата АВ според ГФ би трбявало да е излязла през 2007 юли, а АК започва през 2007 декември. От там нататък аз лично ги помня. АМ беше най новата серия, която вървеше когато сменяха флага и номерата от 7500 нататък са с европейският флаг. След това последваха АН,АР,АТ,КК,ВА,ВВ,ВК,ВМ,ВН,ВР,ВС,ВТ,ВХ,РА,РВ,РК,РМ,РН,РР. В момента върви РС.
По моите наблюдения най-често срещаните автомобили от сериите ТТ и СС са ФВ Голф 2, Опел Вектра А, Ауди 80 Б3, Пасат Б3. Дали защото това са били най-популярните модели тогава или това са най-читавите автомобили от тези серии оцелели до днес. Реших да си поиграя с гаранционния фонд и да направя приблизителни изчисления каква част от регистрираните автомобили от старите серии са в движение днес и ги сравних с 2013 година. Понеже е голяма играчка стигнах до СХ и спрях. Мислех да включа и 2008 но се отказах по същата причина. От таблицата се вижда, че старите серии са се стопили ужасно в последните 8 години особено СА и СС. Повечето автомобили според мен са продадени в други градове отколкото бракувани. Виждам множество стари автомобили, които биха могли да носят номера от тези серии, но носят номера от доста по-късни серии. Ако нямаше пререгистрация сигурно щеше да се мярка от време на време и някоя АА, СТ, ТС или АС, но не повече от 2-5% от издадените номера от тези серии щяха да са в движение.
Към 2021
CС 6,3%
TT 10.4%
CP 5,5%
CA 9,5%
CH 13%
CX 15%
Към 2013
CС 28,5%
TT 24%
CP 28.4
CA 42%
CH 41.2%
CX 30%