Author Topic: Околовръстен път София - oбща тема  (Read 356028 times)

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #240 on: 22.06.2009, 17:09:24 »
Съгласно "Интегриран проект за водния сектор на град София, финансиран по програма ИСПА" трябва да се подмени стария етернитов тръбопровод (546 мм.) със стоманен такъв (800 мм.). И това трябва да стане до 2010 година. Не е указано обаче до началото на 2010 или до края. Едва след това ще започне разширението на бул."Черни връх" и естакадата на околовръстното.

http://sofia.bg/project_ES.asp?page=IS
"velbujd" in the other forum

Offline Vladislav

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 443
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #241 on: 22.06.2009, 17:11:00 »
Ами това е чиста идиотщина и липса на отговорност към гражданите на София! Какво пречеше проектът за водопровода да е направен навреме и да е вече изпълнен?

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1442
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #242 on: 22.06.2009, 17:39:42 »
Ами това е чиста идиотщина и липса на отговорност към гражданите на София! Какво пречеше проектът за водопровода да е направен навреме и да е вече изпълнен?

Идиотщината и липсата на отговорност към гражданите на София
Живей и не пречи на другите да живеят!

Offline sharkb

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 321
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #243 on: 23.06.2009, 01:21:17 »
Съгласно "Интегриран проект за водния сектор на град София, финансиран по програма ИСПА" трябва да се подмени стария етернитов тръбопровод (546 мм.) със стоманен такъв (800 мм.). И това трябва да стане до 2010 година. Не е указано обаче до началото на 2010 или до края. Едва след това ще започне разширението на бул."Черни връх" и естакадата на околовръстното.

http://sofia.bg/project_ES.asp?page=IS

Програмите ИСПА, САПАРД и ФАР са ПРЕДприсъединителни програми. Проектите по тях са договорени преди 2007 г. и съгласно изискванията на ЕС, трябва да бъдат завършени до края на 2010 г. иначе няма да бъдат финансирани. Явно това се има предвид. България вече трета година е член на ЕС, но засега знам само за един проект по истинските програми на ЕС - оперативните програми. Само разширяването на софийското метро е по ОП "Транспорт".

Offline JloKyM

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1022
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #244 on: 23.06.2009, 06:32:55 »
Съгласно "Интегриран проект за водния сектор на град София, финансиран по програма ИСПА" трябва да се подмени стария етернитов тръбопровод (546 мм.) със стоманен такъв (800 мм.). И това трябва да стане до 2010 година. Не е указано обаче до началото на 2010 или до края. Едва след това ще започне разширението на бул."Черни връх" и естакадата на околовръстното.

http://sofia.bg/project_ES.asp?page=IS

Програмите ИСПА, САПАРД и ФАР са ПРЕДприсъединителни програми. Проектите по тях са договорени преди 2007 г. и съгласно изискванията на ЕС, трябва да бъдат завършени до края на 2010 г. иначе няма да бъдат финансирани. Явно това се има предвид. България вече трета година е член на ЕС, но засега знам само за един проект по истинските програми на ЕС - оперативните програми. Само разширяването на софийското метро е по ОП "Транспорт".

Ако говориш за София е възможно да е само този, но иначе има десетки проекти по ОП в цялата страна, които се реализират или дори вече са реализирани ;)

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #245 on: 23.06.2009, 09:43:12 »
Проектите по тях са договорени преди 2007 г. и съгласно изискванията на ЕС, трябва да бъдат завършени до края на 2010 г. иначе няма да бъдат финансирани.

Това не е баш така. Всъщност проектите, които фигурират във Финансовия меморандум, да речем за 2007, по тях трябва да се сключат договори до края на 2010. Изпълнението може да тече и след това.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #246 on: 27.07.2009, 22:26:52 »
Нарочно листвам в разгънат вид статията от Строителството и Градът, цитирана от Сър Хъмфри:

Околовръстното минава в естакади над две софийски кръстовища
Те са в западната част на София и са дълги 400 и 800 метра


На ниво терен при възела с бул. „Царица Йоана” е развито разтеглено кръгово кръстовище с радиуси на бордюрните криви от вътрешната страна на кръга 30 и 90 м

Изграждането на естакада над булeвардите "Сливница" и "Царица Йоанна", които ще пропускат директно движещите се по Софийския околовръстен път, предвижда техническият проект за пътните възли. Движението по булевардите и връзките с жилищните комплекси ще се осъществява на ниво чрез кръгови кръстовища и локални платна. Съгласно новия общ устройствен план бул. "Царица Йоанна" осъществява директна връзка от центъра на София към квартал "Люлин" и пътя София - Банкя (ІІІ-802) и път София - Калотина (І-8). Тъй като по предварителни проучвания нивото на подпочвените води е високо, са предложени две естакади - едната е над бул. "Царица Йоана" и е с дължина около 400 м, втората минава над бул. "Сливница" и е с дължина около 800 м.

Експертният съвет на Национална агенция "Пътна инфраструктура" одобри идейната фаза на проекта за пътен възел околовръстно шосе и бул. "Сливница", съобщиха от пресцентъра на агенцията. Техническият проект не е завършен окончателно. Той е внесен за разглеждане в НАПИ, но е върнат за доработка. Идейният проект на обекта е съгласуван и одобрен от Столичната община. Той е разработен на базата на изменение на действащия подробен устройствен план – план за улична регулация на столичен околовръстен път.

Проектът е в обхват – от края на пътен възел на автомагистрала "Люлин" - столичен околовръстен път до моста на р. Какач, както и проект за изменение на действащите подробни устройствени планове – планове за регулация на засегнатите от предвижданията на инвестиционния проект контактни територии.
Това са кв. "Филиповци", жк "Люлин – разширение запад", както и територии, прилежащи на пътен възел столичен околовръстен път – бул. "Сливница" и зона "Модерно предградие". Дирекция "Архитектура и градоустройство" със заповед на главния архитект е допуснала възлагането на плана за изменение на "СМА Индустриал" ЕООД – дружеството е собственик на терен с площ около 300 дка от двете страни на пътен възел бул. "Царица Йоанна" и околовръстен път.

Собственик на фирма "СМА Индустриал" ЕООД с управител Никола Зикатанов е фирма на групата американски частни фондове - "Ню сенчъри холдингс". Инвестициите им в България са както в недвижими имоти ("Прима бизнес център" на бул. "Цар Борис ІІІ", бизнес център "Престиж" на бул. "Патриарх Евтимии"), така и в областта на индустрията и на капиталовия пазар. В жк "Люлин" дружеството има планове да построи комплекс от сгради, включващи търговско-развлекателни, офисни, жилищни сгради и хотел. През 2007 г. е одобрен подробен устройствен план – план за регулация и застрояване и виза за проектиране за комплекса.

Разрешението за проектиране е за над 600 хил. кв.м разгъната застроена площ. Реконструкцията на околовръстния път е необходима и за обслужване на комплекса, затова дружеството реши да финансира изготвянето на проекта и да го подари на общината, каза Никола Зикатанов.

Подробният устройствен план е дело на фирма АДА ООД, с ръководител арх. Иво Пантелеев, транспортно-комуникационният проект е на фирма "Канел" с проектант инж. Людмил Коларов. В проектирането на комплекса участва и американската Westford architects, с водещ проектант арх. Влад Арсене.

В момента се изготвят работни проекти за сграда на мол, паркинг сграда и за магазин от типа "направи си сам". Целта е до края на годината да бъде получено разрешение за строителство и то да започне в началото на следващата година.

Връзките на Околовръстен път с бул. "Царица Йоана" и бул. "Сливница" са кръгови кръстовища, като това на бул. "Сливница" е светофарно регулирано. На ниво терен при възела с бул. "Царица Йоана" е развито разтеглено кръгово кръстовище с радиуси на бордюрните криви от вътрешната страна на кръга 30 и 90 м.

Пресичането на околовръстния път с бул. "Сливница", при което директното трасе минава в естакада, запазва нивелетно съществуващо положение на булеварда. Не се налага реконструкция на съществуващите инженерни съоръжения. На ниво е разработено светофарно регулирано кръстовище, даващо възможност за развръзки на всички направления.
За осигуряване на условия за обслужване на прилежащите терени е прието развитие на локални платна с ширина на платното за движение 6 и 3 м разделителна ивица към директното трасе. Връзката между локалните платна и директното трасе се осъществява в зони на преплитане.Етикети: София, ОУП

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15168
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #247 on: 27.07.2009, 22:33:45 »
Quote from: Строителство и Градът
Околовръстното минава в естакади над две софийски кръстовища
Те са в западната част на София и са дълги 400 и 800 метра
Форматът на кръстовището с Царица йоанна е адекватен, но светофарната уредба на Милево ханче сериозно ме смущава. Може би разчетите са транзитният път от Калотина да се насочи към Костинбродското шосе. Но и така да е, на Милево ханче си трябва по-сериозен пътен възел - там ще продължава да е една от основните входни точки на София. Половинчатото решение няма да облекчи идващите от Калотина в посока Северна дъга, от АМ Люлин в посока Калотина. Няма много да се подобри придвижването по Сливница-Европа.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #248 on: 28.07.2009, 01:30:36 »
Ама имат идея 'Царица Йоана' да я продължават в посока Банкя ли? Защото сега, поне доколкото знам, този булевард и Околовръстното не се пресичат...

А единствена логика 'Сливница' и локалните на Околовръстното да се регулират чрез светофар виждам, ако замисъла е 'Царица Йоана' да бъде продължена на северозапад, а не към Банкя, и да поема трафика от Сърбия. Или с други думи да замести 'Сливница'. Но на ОУП такива идеи няма.

EDIT: Но видях има други - Северната тангента. Може би не случайно се пускат едновременно информация и за двата проекта. Именно Северната тангента ще е артерията, която ще се ползва за връзка със Сърбия, а 'Сливница', 'Царица Йоанна' и шосетата след Околовръстното в западна посока, ще останат с чисто регионални функции.
« Last Edit: 28.07.2009, 01:39:09 by KRUPA »
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline Didoni

  • Писател
  • **
  • Posts: 31
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #249 on: 28.07.2009, 20:23:55 »
Вчера сложиха указателни табели за транзитните потоци и разклоненията към кварталите. Хубавото е, че са на тръбни метални конструкции над лентите преди кръстовищата на Драгалевско и Симеоновско шосе (както и трябва да бъде). Направи ми впечатление че на табелата в посока Перник на кръстовището на Драгалевци е дадено "Център" и "Драгалевци" - надясно. Тоест това ще бъде вярната табела когато направят възела (кръговото кръстовище на ниво съществуващ терен), защото ще се отбиваш в дясно въртиш по кръга и отиваш нагоре за Драгалевци. Но в момента не е актуална, защото просто на светофара може да си завиеш наляво. Не знам дали се изразих ясно. Утре ще снимам и ще постна снимката.
Иначе се вижда и раздвижване по работата по подходите за южното платно на директното трасе(на същия възел). насипали са трошен  камък а ми се струва че го бяха и валирали. Миналата седмица видях точно там част от нов водопровод, беше поне ф1000, сега вече са го засипали.
Дано да продължават с по-голямо темпо.

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 612
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #250 on: 29.07.2009, 23:26:36 »
Форматът на кръстовището с Царица йоанна е адекватен, но светофарната уредба на Милево ханче сериозно ме смущава. Може би разчетите са транзитният път от Калотина да се насочи към Костинбродското шосе. Но и така да е, на Милево ханче си трябва по-сериозен пътен възел - там ще продължава да е една от основните входни точки на София. Половинчатото решение няма да облекчи идващите от Калотина в посока Северна дъга, от АМ Люлин в посока Калотина. Няма много да се подобри придвижването по Сливница-Европа.
Всъщност това е поредната идиотщина и липса на каквато и да било далновидност. Де факто това означава запазване на съществуващото сега положение за всички посоки, с изключение единствено на направлението "север -юг".

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #251 on: 29.07.2009, 23:39:42 »
Това с естакадите е много глупаво. Трябва да си е класическа детелина особено на толкова възлови кръстовища където има и място! Вижте какво е положението на 4-ти км задръстване от всякъде е долу, защото не е детелина...
07 септември 2009 г. - Съединението на Западна и Източна София

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #252 on: 30.07.2009, 02:40:11 »
Ами аз не виждам да има място за детелина при 'Сливница' и Околовръстен път, но щом казвате...  :rolleyes:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #253 on: 30.07.2009, 10:16:34 »
има място ще разбутат циганските катуни, ще преместят електропроводите, ще ги вдигнат като при ам люлин,на югозападният ъгъл не знам какво има само, при връзката с царица йоанна има достатъчно място за детелина

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #254 on: 30.07.2009, 14:32:32 »
Това с естакадите е много глупаво. Трябва да си е класическа детелина особено на толкова възлови кръстовища където има и място! Вижте какво е положението на 4-ти км задръстване от всякъде е долу, защото не е детелина...

Нека да не преиграваме много с претенциите. Разполагането на пълна пътна детелина като тази при Бояна в градски условия в днешно време не е много удачно, ясно е защо.
Освен това какъв мислиш че ще бъде трафика при възела на Околовръстното и Царица Йоана при готови възли на АМ Люлин и при Сливница? Да не забравяме и че транзитното движение от Турция за Европа няма да минава от там.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Jorr

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 778
    • View Profile
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #255 on: 30.07.2009, 15:26:41 »
Мен не ми е съвсем ясно защо, може ли малко по-подробно? :)

Offline etnies

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7101
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #256 on: 30.07.2009, 17:41:57 »
Интересно къде видяха връзка между Околовръстното и Царица Йоана

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #257 on: 30.07.2009, 18:00:04 »
Ще се прави такава връзка. Сега няма още.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #258 on: 30.07.2009, 21:08:06 »
Мен не ми е съвсем ясно защо, може ли малко по-подробно? :)

Ми всичко опира до транспортните потоци и тяхното пропускане.
Сега може околовръстното покрай ж.к. Люлин да ни се струва претъпкано, но като се построят възлите при АМ Люлин, Царица Йоана и Сливница нещата ще изглеждат по доста по различен начин. И това че нито един от тях няма да е пълна детелина незначи че няма да вършат работа.

А по-добре ли щеше да е с две пълни детелини пред три възела, макар и неосигуряващи 100% безкомфликтно движение?
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Околовръстен път София - oбща тема
« Reply #259 on: 30.07.2009, 22:37:58 »
И не забравяйте, че целта е потоците от/към калотина да се поемат от бъдещата северна тангента. Така че да я почват нея час по-скоро! А 'Сливница' и 'Царица Йоанна' ще са по-скоро с регионален характер и  е по-важно там околовръстното да е безконфликтно шосе, а не въпросните два булеварда.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...