Author Topic: Карти и билети за пътуване в ГТ / Таксуване  (Read 432601 times)

Offline TRIZUBECA

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 927
  • пендел
    • View Profile
Жалко е, но такива неща са си напълно "нормални". Сега като се сложи новата система да се надяваме, че такива пропуски няма да има.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2261
    • View Profile
Практическа полза от това да се валидираш, освен евентуално доказателство, че си се возил в превозното средство при потенциално застрахователно събитие, май няма. Можеш просто да не се валидираш, за да си запазиш талоните. Иначе, интересен проблем...
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline Iskar

  • Ограничени права
  • Маниак
  • ******
  • Posts: 695
    • View Profile
    • Email
В общи линии си пил една студена вода... Старата система наистина валидира карти за 1 линия, където и да се качиш със съобщение, че важи само в участък с общи спирки. Относно талоните, по приоритет на таксуване трябва да се отемат електронни билети само ако няма зареден някакъв абонамент.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6983
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
И в добавка, старата система си заминава. Никой няма да оправя бъгове и проблеми по нея, просто защото от тази година ще навлезе новата...

Offline bagercho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3414
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 779
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline Sailor Moon9521

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 467
  • 私はイカルス―ガンツ280.92Tがすきです。
    • View Profile
Е да добавя и аз моите 5 стотинки по темата. Наскоро си извадих неперсонализирана карта, тъй като я давам и на майка ми да я ползва. Пластиката няма никаква разлика с поименната, освен че е без снимка и име, за които има оставено свободно място. Реално и двата вида се вадят от едно "тесте" като на поименните просто се отпечатва снимката. Попитах в едно бюро дали ако реша да я персонализирам мога да дам същата пластика и просто да се добави снимка и име на нея и ми отговориха, че не е възможно. Няма причина да не е възможно, тъй като това вероятно е най-обикновена RFID карта, която може да бъде програмирана по всевъзможни начини, ако ще мога да си я настроя да отваря врати и т.н. Просто искат да изврънкат още 2 лева, без да има нужда...
Няма логика да не може да се персонализира ама 2лв. от този, 2лв. от онзи и си печелят от пластиките.

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Възможно ли е системата в съответното превозно средство да не е знаела, че колата се движи по линия 7? Да е разчела картата, но да е сметнала че се движи по друга линия и да си е дръпнала билета?
Винаги гледам какво пише на валидаторите - в единия случай линията е 0, в друг е била 9, но и в двата не ми взе от пътуванията. В моментите на отнемане на пътувания линията на валидатора беше 7  :neznam:
Пък и предишния месец /първия зареден за една линия/ нямаше нито един случай на маркиране, в който броят пътувания да ми намалее - няма никаква логика - търсих я много пъти и на различни места.
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 779
    • View Profile
    • Email
Важното е, че всички, с които разговарях от ЦГМ са добре инструктирани и си казват наизуст, че това е невъзможно  :rev:

Не мисля че са инструктирани. Ако беше казал некомпетентни, незаинтересовани или мързеливи да си вършат работата, повече щях да се съглася.
Може и да живея в Берлинско предградие, но ми пука за Софийския транспорт. Т.е. съм точно обратното на Фъндъчката - може и да живее в София, ама хич не и пука за Софийския транспорт

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8276
    • View Profile
Няма невъзможни неща особено при софтуера. :)

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1353
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Е, да де... но как да го обясниш на лелките в ЦГМ, които в голяма част се сблъскват с компютър и софтуер за първи път именно с тази система за таксуване? 

Offline Pepino1990

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 130
    • View Profile
В момента съм в Ямбол и тук системата за таксуване е по-добра от софийската. Качването е само от първа врата, а слизането е само от втора врата. Във всеки автобус има кондуктор, който седи зад шофьора

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8276
    • View Profile
Такава система не е ефективна и не е приложима при големи пътникопотоци - разходите за заплати и осигуровки на кондукторите са големи, качването и слизането само през една врата неизбежно води до сериозни задръжки по спирките при повече пътници особено, ако малко от тях са с предварително закупени превозни документи. :rolleyes: Системата в София се нуждае от усъвършенстване - редно е контрольорите да се придружават от Общинска Полиция с цел разрешаване на конфликти, установяване на самоличността на гратисчиите и съставяне на актове, глобата следва да е приблизително колкото месечната карта за цялата мрежа при доброволно плащане на място и поне двойно по-голяма след това и да се ползва член 417 за събиране на глобите - ако стане често явление гратисчии да се ръсят около 500 лв с включени разноски, възнаграждения на юристконсулта на общината, държавни такси, такси на ЧСИ и т.н. гратисчийството ще намалее рязко.  :rolleyes: Също трябва да има билети с неограничен брой прекачвания в рамките на определено време примерно 15, 30, 60 и 90 минути както и карти за 24 и 72 часа с валидиране при първо качване или влизане в метростанция - подобни карти ще са много удобни за туристи и гости на София. :rolleyes:
« Last Edit: 13.02.2020, 17:52:38 by V.Peichev »

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 620
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Имам следния въпрос - има ли някъде във форума исторически преглед на цената на билета в София? Не можах да открия нищо с търсачката. Интересува ме конкретно кога точно цената стана от 250 лв на 300 лв/0,30 ст. Дали това е станало едновременно с деноминацията (юли 1999 г)?

Offline Emperor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3557
    • View Profile
Интересува ме конкретно кога точно цената стана от 250 лв на 300 лв/0,30 ст. Дали това е станало едновременно с деноминацията (юли 1999 г)?

При деноминацията става от 250лв на 0,25 стотинки. Засега знам че от 2000г. би трябвало да е станал на 0,30 стотинки.


Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6954
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
https://sofia.demokrati.bg/document/predlozhihme-razsrocheno-plashtane-na-godishnata-karta-za-obshtestven-gradski-transport-v-sofiya/

Предложихме разсрочено плащане на годишната карта за обществен градски транспорт в София

Съобразно действащите цени на превозните документи за пътуване с обществения градски транспорт на територията на Столична община е възможно обособяването на няколко възможности за организиране на разсрочено плащане. Вноските обаче не бива да са по-ниски от цените на по-кратките по времетраене абонаментни карти – месечни, тримесечни и шестмесечни, за да не се практикува злоумишлена покупка на годишна карта на вноски без да се заплащат всичките, с цел ползването й за по-кратък от година период. Могат да се обособят следните варианти:

А) На 2 (две) вноски – първоначална от 200,00 (двеста) лева и втора вноска до края на четвъртия месец от 165,00 (сто шестдесет и пет) лева;

Б) На 3 (три) вноски – първоначална от 150,00 (сто и петдесет) лева, втора вноска до края на третия месец от 115,00 (сто и петнадесет) лева и трета вноска от 100,00 (сто) лева до края на шестия месец.

В) На 4 (четири) вноски – първоначална от 100,00 (сто) лева, втора вноска до края на втория месец от 100,00 (сто) лева, трета вноска до края на четвъртия месец от 100,00 (сто) лева и четвърта вноска от 65,00 (шестдесет и пет) лева до края на шестия месец.

Съответно, зареждането на картите ще се извършва по следния начин:

А) При първоначално плащане на 200,00 лева – за 4 месеца, а при второто плащане от 165,00 лева – за още 8 месеца. Сумарно 12 месеца.

Б) При първоначално плащане на 150,00 лева – за 3 месеца, при второто плащане от 115,00 лева за още 3 месеца, а при третото плащане от 100,00 лева – за още 6 месеца. Сумарно 12 месеца.

В) При първоначално плащане на 100,00 лева – за 2 месеца, при второто плащане от 100,00 лева за още 2 месеца, при третото плащане от 100,00 лева за още 2 месеца и при четвъртото плащане от 65,00 лева – за още 6 месеца. Сумарно 12 месеца.

По този начин се гарантира, че рискът от загуби за „Център за градска мобилност“ ЕАД е нулев, тъй като плащанията за картата са равни или по-големи от наличните в момента абонаментни карти с по-кратко времетраене – месечни, тримесечни и шестмесечни, а зарежданията – равни или по-малки.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5451
    • View Profile
    • Email
Такава схема ще увеличи и без това гигантските опашки по бюрата за зареждане. Ако имаше техническа възможност да се зареди веднага за 12 месеца и при неплащане на втората вноска картата да се блокира може би предложението нямаше да е толкова лошо, но с това разкарване на хората по 3-4 пъти за дозарежане идеята е мъртвородена още сега.

Offline wiNt

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1575
  • 9060
    • View Profile
Тази идея е неприложима без работеща онлайн система за зареждания. Дано новото "таксуване" предвижда нещо подобно, ако ли не - горният пост е абсолютно валиден според мен.

Offline hitar_potter

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2261
    • View Profile
Такава схема ще увеличи и без това гигантските опашки по бюрата за зареждане. Ако имаше техническа възможност да се зареди веднага за 12 месеца и при неплащане на втората вноска картата да се блокира може би предложението нямаше да е толкова лошо, но с това разкарване на хората по 3-4 пъти за дозарежане идеята е мъртвородена още сега.
Че идеята е тромава, тромава е. Но че щяло да увеличи опашките е несериозно. Впрочем в бюрото, където зареждам аз, опашки няма.
... се пишат и абсолютни дреболии кой минал на червено, кой какво си е говорил по телефона и тем подобни.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6954
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Налага се да се ходи в бюрата, тъй като информацията за параметрите на картата се съхраняват в самата карта. Физически тя трябва да се програмира. Затова на този етап онлайн зареждането не е приложимо. Целта на предложението е да направи още по-достъпен градския транспорт за всички чрез улесняване покупката на редовната карта с най-голяма отстъпка. Веднъж въведена, възможността за разсрочено плащане трябва да остане и след въвеждането на новата система.
храна за мозък - http://www.banitza.net/