Author Topic: Новини  (Read 2932 times)

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Новини
« on: 16.06.2018, 09:40:53 »
Здравейте,
създавам тази тема, тъй като не видях подобна за новини от града. Ако има, моля мнението ми да бъде преместено.

Започвам с това, че от 18-ти юни електронната система за таксуване ще бъде достъпна и в тролеите.  Тя ще обхване линии Т1 и Т2.

Цитат от сайта на Бургасбус
Quote
В продължение на политиката на Дружеството за цялостно интегриране на електронната система за таксуване в градския транспорт, от 18.06.2018 г. /понеделник/ във всички тролейбуси, валидаторите ще бъдат пуснати в експлоатация.

От 18-ти юни се преустановява продажбата на хартиени карти за 15 дни и 1 месец за линии Т1 и Т2. Клиентите с предварително закупени карти, ще могат да ги ползват до изтичане на срока им. От същата дата се преустановява валидността на безплатните талони за линии Т1 и Т2, издадени към карти с общинско намаление.

Приканваме всички редовни клиенти на Дружеството, които все още нямат електронни карти за пътуване да се снабдят с такива в касовите ни салони – Транспортна къща, Автогари Юг и Запад, Терминал Меден рудник. Нашите служители на място ще помогнат при избора на най-подходящия за всеки клиент продукт от тарифния план.

Стойността на превозните документи, заредени в карти на електронен носител е:
– билет за пътуване с прекачване до 45 минути (е-портмоне) – 1,30 лв.
– билет за пътуване с прекачване до 45 минути (пакет 50 пътувания) – 1,20 лв.
– билет за пътуване с прекачване до 45 минути (пакет 30 пътувания) – 1,25 лв.
Запазват се и цените на абонаментите и електронните билети за учащи и пенсионери.
Всички ползвани пътувания чрез електронни карти са „времеви”, т.е. в рамките на 45 минути всеки пътник може да се прехвърли на друго превозно средство и да се валидира, без това да се отчете като ново пътуване.

Напомняме, че всеки пътник, който разполага с електронна карта, в която има зареден валиден превозен документ (билети, пакет пътувания, абонамент) следва да се валидира още в началото на всяко пътуване.
Ако не разполага с електронна карта, пътникът е длъжен да се снабди с хартиен билет непосредствено след качването си в превозното средство. При липса на кондуктор в салона, таксуването се извършва от шофьора.
Съгласно чл. 101, ал. 1 от Закона за автомобилните превози, нередовен пътник в градския транспорт подлежи на имуществена санкция. Глобата е в размер на 10.00 лв. (при плащане в превозното средство) или 20.00 лв. (при отложено плащане в Транспортна къща).

За допълнителни въпроси и консултации, свързани с възможностите на електронната система за таксуване и цените на превозните документи може да се обадите на телефони 056/831422, 0882455155 или да посетите сайта на Дружеството www.burgasbus.info.

Offline Chezare

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 399
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #1 on: 19.06.2018, 20:11:49 »
Никой не е споменал, че освен в Т1 и Т2 електронното таксуване го има и в линия 6.

Offline klutsohor

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 425
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #2 on: 25.06.2019, 19:45:36 »
ДАК-овете 1031, 1033 и 1034 на Стара Загора, незабравими!

Offline Magirus deutz

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3038
  • Почитател на Мерцедес - Бенц, Магирус и Икарус.
    • Skype Me™!
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #3 on: 25.06.2019, 22:38:40 »
Бургас купува 51 електробуса.
https://dariknews.bg/regioni/burgas/burgas-vse-po-blizo-do-60-miliona-za-novi-elektricheski-avtobusi-2173111
51 електробуса! Това означава, че ще бъдат подменени всички Тедоми, плюс всички туристици на Бургасбус. Трудно ми е да го повярвам, но очевидно в близко бъдеще това ще стане факт.

Offline TheBulgarianRail

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 987
  • 👍👍👍
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #4 on: 25.06.2019, 23:18:04 »
И след време всички градове, които са се доверили на електробусите, може и да съжаляват много после.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3904
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #5 on: 25.06.2019, 23:31:04 »
Анджек, това е обяснявано многократно. Бъдещето е в Advanced Automated Rapid Transit и  Personal Rapid Transit. Като чуя електробуси, особено за нашите общини, ми идва дълбокосъдържателната песен: "Гъзъ си с рози накичиииии, че е посран да не личииииии...."
« Last Edit: 25.06.2019, 23:35:17 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4484
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #6 on: 26.06.2019, 15:52:09 »
Оооо, аз им написах тези неща (МОСВ (Нено Димов) +ОПОС (директор) +МТИТС (Росен Желязков). Че трябва да вземат мерки поради обстоятелствата, че всички си пожелаха по много от експрерименталното. Казах им, че или трябва да сложат критерии измислени от специалисти на МТИТС относно колко (броя), кои (градове) и за какво (кои линии) да ползват електробуси, или да направят фонд към някоя институция, където за всяка бройка да се отделят средства текущо за батерии или просто да ги заложат в полза на организация, която да им ги вземе, ако не могат да ги поддържат в движение след края на гаранцията и да ги даде тая организация на някой който може. Все куци предложения, ако наистина няма обективни критерии.
Написах им, че нещата както са към момента, ще създадат в бъдеще работа на ОЛАФ.
Никой няма да търпи издумкани милиони за музейни експонати с десетки бройки.
Не вярвам да вземат мерки, но са предупредени за рисковете. И ако приемем, че еколозите не вдяват от танспорт, то онези, които вдяват могат да дадат акъл. Т.е. останат ли си нещата както са сега, е ясно, че просто на някой му се "усвоява"!
Щото Бургас е добре, София - айде бива, Плевен също е доказал само хубави неща, ама туй Шумен, Варна, Враца, Хасково хич не са отличници в спорта на смислените дейности.

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3904
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #7 on: 26.06.2019, 19:05:07 »
Те електробусите ако знаеш колко са "екологични"..........батериите са фрашкани с хем редки и скъпи, добиващи се при крайно примитивни и неприемливи условия на труд в Тонго, Бонго и т.н, включително и деца работят незаконно там по 14-16 часа, хем КАНЦЕРОГЕННИ метали...Това еколозите надали не го знаят...
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4380
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #8 on: 25.03.2021, 13:05:56 »
На 17 март е подписан договор за новите електробуси - 34 12-метрови и 10 18-метрови Irizar ie bus. Първите доставки се очакват през септември 2021.

Quote

Bulgaria, the next destination for 44 Irizar zero emissions buses

March 2021

Irizar e-mobility is continuing its European expansion and its electromobility solutions are arriving in Bulgaria. Specifically, they are arriving in Burgas, which for the first time will include 44 Irizar ie bus zero emissions electric buses in its fleet. It is the first electromobility project in that city and one of the largest in Bulgaria to date.

Burgas Bus will be in charge of operating the buses. They are a Bulgarian public transport operator that has more than 130 vehicles in their fleet.

The buses that will be provided include two different lengths. There will be thirty-four 12 metre long units and ten 18 metre units. The 12 metre long ie bus will have 3 doors, 26 seats (4 of which are PRM) and a wheelchair area. The 18 metre long bus, on the other hand, will have 4 pneumatic doors, 32 seats (4 of which are PRM) and a wheelchair area.

The vehicles will be equipped with Irizar lithium ion batteries. Irizar e-mobility will also provide 44 interoperable ECI-100 chargers by Jema Energy (an Irizar Group company). The chargers have a 100 kW smart charging system that will charge the vehicles in three hours using a Combo 2 charging outlet.

They will also include telemetry systems by Datik, an Irizar Group company, which the operators can use to monitor and manage their electric vehicle fleet at all times and get the maximum performance out of their operation.

Irizar e-mobility has worked closely with Burgas Bus for this project to give the fleet a modern and attractive design. Aesthetic features of the ie bus and the Irizar ie tram were combined in the design to create a mixed vehicle that maximises the luminosity of the space inside the cabin.

The delivery of the first units is expected to be made in September 2021.

Burgas is the fourth largest city in Bulgaria. The firm commitment being made to electrify their fleet of buses is an enormous step forward for the city and it will connect places and visitors in a clean and efficient way.

https://www.irizar.com/en/bulgaria-el-proximo-destino-de-44-autobuses-cero-emisiones-de-irizar/

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 447
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #9 on: 29.03.2021, 17:25:33 »
Вижте новите електрически автобуси на Бургас.
https://www.burgas24.bg/novini/burgas/Vizhte-novite-elektricheski-avtobusi-na-Burgas-1067488
« Last Edit: 29.03.2021, 17:29:06 by KillKill »

Offline georgi_L

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 377
  • Изработвам модели на ГТ.
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #10 on: 30.03.2021, 22:19:58 »
Каква е идеята за тези електробуси? Нали сега там целия транспорт е обновен. Дори не се движи едната тролейбусна линия и стоят много шкоди неизползваеми. Сега с тези не малко ня брой електробуси ще се направят нови линии ли или ще подменят сегашните. Ако подменят сегашните то какво ке правят с тях?

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #11 on: 01.04.2021, 17:30:47 »
Вероятно част от Соларисите ще обслужват крайградските линии, които в момента се обслужват от стари автобуси. Това са линиите до Българово, Брястовец, Маринка, Извор и др. Няма да се учудя ако бракуват Тедомите, които вече са над 10 г. и не излязоха особено качествени.

Offline KillKill

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 447
  • Враг на Автотранс
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #12 on: 01.04.2021, 20:43:45 »
За подсилване на сегашните линии Б и новата такава, която планират. А част старите Солариси ще идат вероятно на 5,16,18 и 32. А Т2 май не се движеше заради протакващия се цялостен ремонт на бул.Демокрация.

Offline dakata

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #13 on: 01.04.2021, 21:26:36 »
За подсилване на сегашните линии Б и новата такава, която планират. А част старите Солариси ще идат вероятно на 5,16,18 и 32. А Т2 май не се движеше заради протакващия се цялостен ремонт на бул.Демокрация.
Каква е тази нова линия? За първи път я чувам.

Offline 111

  • Писател
  • **
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #14 on: 07.04.2021, 10:33:49 »
За подсилване на сегашните линии Б и новата такава, която планират. А част старите Солариси ще идат вероятно на 5,16,18 и 32. А Т2 май не се движеше заради протакващия се цялостен ремонт на бул.Демокрация.
Каква е тази нова линия? За първи път я чувам.
Едва ли ще пуснат нова линия, по скоро смятат да изместят едната по бул. Демокрация и да учестят интервалите. Тедомите искат да ги махат, надявам се да запазят 7135. А соларисите които са им в повече ще отидат за линиите за Поморие, Българово, Созопол, 32, 18, 16.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3495
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #15 on: 07.04.2021, 21:15:00 »
За подсилване на сегашните линии Б и новата такава, която планират. А част старите Солариси ще идат вероятно на 5,16,18 и 32. А Т2 май не се движеше заради протакващия се цялостен ремонт на бул.Демокрация.
Каква е тази нова линия? За първи път я чувам.
Тя и сега се движи под номер  Б12.
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6679
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Новини
« Reply #16 on: 03.10.2021, 15:59:43 »
Има ли развитие около доставката на новите 44 електробуса? Според самия завод, по-рано в темата, първите бройки в града трябваше да са пристигнали през септември месец?

И какъв е модела на избрания 9 метров модел за 12 броя електробуси?
И една новина по темата:
Quote
СТАРТИРА ИЗГРАЖДАНЕТО НА ИНФРАСТРУКТУРА ЗА НОВИТЕ ЕЛЕКТРОБУСИ НА БУРГАС
В петък, 10.09.2021 г., беше даден официален старт на строително-монтажните работи за изграждане на инфраструктурата за ведомствени станции за зареждане на електрически автомобили, предназначени за масовия градски транспорт в Бургас. Новите превозни средства, които предстои да бъдат доставени и за чието обслужване ще бъдат монтирани зарядните станции, са изцяло електрически и с пускането им в експлоатация се очаква повишаване на качеството на транспортната услуга, както и атрактивността на градския транспорт сред жителите и гостите на община Бургас.

“Бургасбус“ ЕООД, в партньорство с Община Бургас, изпълняват проект „Подобряване качеството на атмосферния въздух в Община Бургас чрез модернизация на обществения транспорт“, финансиран с АДБФП № № BG16M1OP002-5.004-0003-C01, от Оперативна програма „Околна среда” 2014 – 2020“, в рамките на който ще бъдат доставени и въведени в експлоатация общо 56 броя електрически автобуса за нуждите на обществения транспорт, в това число – 10 съчленени, 34 соло и 12 девет-метрови автобуса. Заедно с това, в рамките на проекта се изпълняват и редица съпътстващи дейности: доставка на допълнително електронно оборудване и  интеграция на новозакупения подвижен състав с функциониращата в масовия градски транспорт в Бургас интегрирана система, включваща като основни свои съставки – електронна билетна система, система за автоматично позициониране и следене на превозните средства, система за видеонаблюдение, система за информиране на пътниците в реално време и система за осигуряване на приоритет ;проектиране и изграждане на кабелни трасета до зарядните станции на територията на Автобусното и Тролейбусното депа, собственост на общинския превозвач ;други дейности като строителен надзор ; застраховане ; мерки по информация и публичност.

Инвестицията по изграждане на инфраструктурата, обезпечаваща мощността и кабелните трасета до зарядните станции е на обща стойност 560 000 лв. без вкл. ДДС.

На територията на Автобусното депо на „Бургасбус“ ЕООД на ул. „Индустриална” №1  са проектирани и ще бъдат изградени общо 44 бр. зарядни станции, захранването за които ще се осъществява посредством 2 бр. нови трафопоста с обща мощност до 3200 kVА. В това депо ще се зареждат и домуват 10 бр. 18-метрови съчленени електрически автобуса и 34 бр. 12-метрови соло електрически автобуса.

На територията на Тролейбусното депо на „Бургасбус“ ЕООД в ж.к. „Меден Рудник” са проектирани и ще бъдат изградени общо 12 бр. зарядни станции за 12 бр. 9-метрови електрически автобуса, които ще се захранват от свободната мощност на собствена токоизправителна станция на Дружеството.

Със закупуването на новите електрически превозни средства, ще се гарантира намаляването на замърсяването на атмосферния въздух с ФПЧ10 и NOx на територията на Бургас, намаляване на шума и вибрациите в околната среда. Един от основните резултати от реализацията на проекта е свързан с повишаване на енергийната ефективност и спестяване на енергия. Съвременните технологии при производство на електрически превозни средства, предназначени за обществен транспорт, обезпечават тяхната висока ефективност по отношение на консумацията на енергия.
« Last Edit: 03.10.2021, 16:09:05 by Petko21 »

Offline plastikat

  • Moderator
  • Маниак
  • ********
  • Posts: 900
  • www.forum.gtburgas.eu
    • View Profile
    • Email
Re: Новини
« Reply #17 on: 03.10.2021, 16:54:09 »
Вчера са пристигнали първите две бройки. Един 18 и един 12 метров.
www.forum.gtburgas.eu
Най-добрия транспортен форум.

Offline Dart

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 17
    • View Profile

Offline HST

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 162
    • View Profile
Re: Новини
« Reply #19 on: 21.10.2021, 09:33:52 »
Голямо браво на Община Бургас!

...и защото не се занимават с разни китайски полуфабрикати.