Author Topic: Токоизправителни и зарядни станции на електрически возила  (Read 21480 times)

Offline fafan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3877
    • View Profile
    • Email
А относно това че се изхвърлят вредни емисии на крайните спирки...ами там не живеят ли хора? Един панелен блок в Овча Купел е много по-населен от една стара кооперация в ценътра, в която половината апартаменти са празни.

За мен огромното предимство на електрическите автобуси е не толкова замърсяването, а че донякъде можем с тях да имаме енергийно незавасим транспорт. И като цяло предимството на електротранспорта. Не знам дали добива на горива край Дъбниците може да захрани обществения транспорт, обаче производството на ток от наши въглища, ВЕЦ, и ВЕИ може и да може и обществения транспорт поне да ни е енергийно независим.

Енергийно независим ще е ако имахме в България висок процент на добив на електричество от възобновяеми източници на енергия - фотоволтаични паркове, вятърни електроцентрали, геотермални централи. Иначе дали ще запалиш генератор в Овча купел за да заредиш електробусовете или ще го направиш със скапани лигнитни въглища и ще обгазиш Стара Загора мисля че е все тая.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4430
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Енергийната независимост няма нищо общо с чистотата на производството.
Независим си и когато гориш собствени въглища, а не чужд газ, който може всеки момент да спре или да поскъпне 3 пъти.

Ватърничавата енергия на този етап е много далече от независимост по много причини, дори обратно - създава зависимост, защото като няма ватър и слънце, или стоиш на тъмно, или разчиташ на чуждия ТЕЦ, който гори въглища. При сегашните събития, дори Германия заговори за запазване на въглищните централи като студен резерв.
Иначе дали ще запалиш генератор в Овча купел за да заредиш електробусовете или ще го направиш със скапани лигнитни въглища и ще обгазиш Стара Загора мисля че е все тая.
Изобщо не е все тая, защото горенето на скапаните въглища край Стара Загора е по-ефективно от генератора и от там идва само част от тока, с който зареждаш. Останалото идва от АЕЦ, ВЕЦ, газов ТЕЦ и т. н, а при слънчево време и ФЕЦ (дори компютърът, от който пиша, в момента се захранва само от слънцето).
« Last Edit: 04.03.2022, 11:48:20 by bdz43r »

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4438
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Никой от борците за правда не смее да се заеме с безобразията на ЧЕЗ. А те не са никак малко. Лично съм се сблъсквал с тях, както и много други граждани. Закрилата на чешката държава им осигурява спокойно съществуване в България.
ЧЕЗ миналата година се изтеглиха от българския пазар. В момента българското ЧЕЗ е изцяло собственост на Еврохолд и няма общо с Чехия. И не знам защо постоянно нападате ЧЕЗ. Не са длъжни да строят трафопостове на СЕ. Който иска да сързва почти мегават мощност, да си планира средства за това, както правят всички други фирми. СЕ са си изцяло отговорни, че не са мислили как ще зареждат тези автобуси.
« Last Edit: 04.03.2022, 13:26:39 by Sofia »

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1462
    • View Profile
ЧЕЗ миналата година се изтеглиха от българския пазар. В момента българското ЧЕЗ е изцяло собственост на Еврохолд и няма общо с Чехия. И не знам защо постоянно нападате ЧЕЗ. Не са длъжни да строят трафопостове на СЕ. Който иска да сързва почти мегават мощност, да си планира средства за това, както правят всички други фирми. СЕ са си изцяло отговорни, че не са мислили как ще зареждат тези автобуси.

Добре, пропуснал съм смяната на собствеността. Но за 17 години, какви инвестиции направи ЧЕЗ по електропреносната мрежа в Западна България и какъв размер от реализираните печалби бяха изнесени зад граница? Не знам дали си проследил за всички тези години, колко протести имаше най-вече от малки населени места за лошо качество на електроснабдяването.
Конкретно за този случай, струва ми се, че обяснението на bdz43r звучи много правдоподобно, тъй като монополистите в България имат навика да изнудват по всевъзможен начин клиентите си. Но съм съгласен, че от ПР гледна точка, е много по-лесно да се атакува жалкият общински транспортен оператор, който и без друго е пред фалит. 

Offline Sixkiller

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3060
    • View Profile
В нормална държава ЧЕЗ и българските им клонинги щяха да бъдат изгонени с камъни още преди най-малко 15 години! От личен опит - Енерго про и ЕВН работят една идея по-услужливо в полза поне на битовите потребители що се отнася до снабдяване, откриване на партида и т.н. При чешките тарикати за това се чака с години, а дежурният отговор е липса на средства/липса на възвращаемост, последвани от изграждане на всичко необходимо за собствена сметка, завършващо накрая с подаряване на всичко изградено на ЕРП-то. Това е стара и многогодишна тяхна практика, а и не само тяхна.

За това не е учудващо, че дори и за общественият транспорт се правят на интересни.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15386
    • View Profile
    • Email
Въпросът с токоизправителните и зарядните станции и сложен и все повече проблеми ще има с експанзията на всякакъв вид електротранспорт. Тук обсъждаме 2 зарядни станции на кондензаторни електробуси,  но това не е нито първият,  нито последният проблем. Малашевци не можа да зарежда батерийните си електробуси, мощността на ТИС в Младост не позволява сериозно удължаване на ТБ5.
Проблеми ще възникнат и в кооперациите и бизнес сградите с гаражи - с десетина трифазни зарядни станции за електромобили в кооперацията трафът ще клекне.

Ще групирам в една тема ТИС на електротранспорта и зарядните на електробусите (даже дизел генераторите).

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 909
    • View Profile
Ако виждаш "схема", то тя предполага някаква облага за замесените лица. Евентуално някой е намазал от закупуването на генератора?
Схемата "евентуално" е при закупуването на електробуси.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16522
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Генераторът, еазкарването му насам-натам, работата и поддръжката му са допълнителни разходи, дето никой никъде не ги е калкулирал, но съществуват.... ;)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13040
  • Злото е това, което ни разделя
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Започнал е основен ремонт на ТИС „Юнак“.

Sofiatransport транспортна база данни

- Галерия с над 82 000 снимки на возила от градския транспорт в София!
- Най-подробната база данни за действащия автопарк!
- Статии и подкаст за историята на подвижния състав!
- Обновяване и актуализиране на всеки 24 часа!
Транспортът - кауза, страст, начин на живот!