Author Topic: Re: Трамвайно трасе Дружба-Цариградско шосе-Младост  (Read 1056 times)

Offline difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16318
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Имаше си релси под моста на Цариградско! ;)

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
    • View Profile
Колкото и да плюем Софиянски, нека да се сетим за двама кмета уж от СДС - Александър Каракчанов и другия Сашко - Александър Янчулев . Та тези две личности колко бяха от СДС след като станаха кметове е спорно, но специално Янчулев остави доста вонящи спомени в София - за празния язовир "Искър" и липсата на вода, както и за битите хора при проекта "Джерман-Скакавица".  Мисълта ми е, че когато се чудиш как ще се изкъпеш не ти остава възможност да мислиш за трамваи...

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3167
    • View Profile
Е трябва ли да политизираме всяка тема?

Offline Трамкар Т8М-900

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 363
  • Бг трамваите са най-добрите
    • View Profile
Не ама нали точно той спря трамвая до Дървеница?

Offline ooleg

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4575
    • View Profile
Не я политизираме. Хората се чудят, защо почти готова линия е оставена на произвола на съдбата. И аз казвам защо - нямаше дори вода в чешмите на София и из страната се носеха вицове за софиянци и къпането! Никой човек с празна чешма не може да мисли за трамвай. Ето една статия от "Капитал" какво е било положението с метрото в края на 1995-та година още ПРЕДИ да хване голямата криза от 1996-1997-ма.
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1995/10/23/1053056_ianchulev_zaveshta_na_budeshtiia_kmet_metro_bez_putnici/

Ето и още една статия от онези времена за Янчулев, за даможе тези от форума, които не са били родени или едва са били родени да си припомнят ОНЕЗИ времена:
https://www.dnevnik.bg/print/arhiv_pari/1994/09/01/1379561_ianchulev_raste_sofiia_staree/
И малко цитати от нея (към времето на праника на София от 1994-та година)
Quote
МЕТРОТО - ИЗЛЪГАНИ НАДЕЖДИПри безпаричието, обхванало Столичната голяма община, средства за метрото всяка година се намират. Професорът със зъби и нокти защитава всяка стотинка, дадена за тази цел. По признание на бившия зам.-кмет на общината д-р Димов за метрото са хвърлени много пари, но за сметка на социалните дейности. А строителството върви бавно, дори съвсем спира. Парите за довършването на обекта нарастват, обещания за пускане на първи участъци не липсват. Последното от тях е за началото на 1995 г. Водят се преговори за отпускане на заеми - дори общинските съветници се съгласиха германската фирма Линднер да отпусне 15 млн. DEM за довършването на обекта. От обявените търгове за терени по трасето общината очаква допълнителни приходи от около 100 млн. лв. Според експерти този вариант едва ли е най-удачен: практиката да се продават места за строителството покрай метростанциите бил удачен за динамично развиващи се градове, какъвто София не е.ПО ВРЕМЕ НА ЯНЧУЛЕВ ГРАДСКИЯТ ТРАНСПОРТЗА МАЛКО НЕ СПРЯ Изключено е да се говори за подобрение на обществения транспорт в София. Закупените в началото на мандата на Александър Янчулев рециклирани автобуси Мерцедес се оказаха неподходящи за столичните улици. Шофьорите на возилата се оплакват от недостиг на резервни части за тях, пътниците - от липсата на каквато и да е вентилация. Нови автобуси скоро може и да няма. След приключването на конкурса за автобуси и обявяването на резултатите стана ясно, че кметството няма пари за возила. За сметка на това цените на билетите непрекъснато растат, автобусите са все така мръсни и нередовни. От кметството обаче не се срамуват да кажат колко евтино пътували жителите на София. Парите не достигат поради прекалено разширената група на пътуващите безплатно. Около 160 хил. са _ пенсионерите, над 250 хил. са студентите и учениците. Безплатно се возят и народните представители, полицаите, пожарникарите и инвалидите.

Извън градския транспорт и метрото за проблемите може да си прочетете статията от оригинала.

Ето и дилемите при Янчулев относно закупуването на автобуси и пропаднала сделка с явно още работещия завод "Чавдар".
https://www.capital.bg/politika_i_ikonomika/1995/03/13/1163709_ianchulev_umishleno_blokiral_sdelkata_s_chavdar/
« Last Edit: 13.06.2019, 12:24:33 by ooleg »

Online IKAR

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3923
    • View Profile
    • Email
ССТ е държавен обект, там колкото и да протестираха, обжалването на цената не спира процедурите и строежа....там добре постъпиха тези, които се споразумяха с АПИ - платиха им по 20 лева на квадратен метър. А тези, които се съдиха, взеха по 80 стотинки, защото съдът не можа да обори доводите на лицензираните оценители. Там се вземат пазарни аналози в рамките на цялата страна, не може само за София. Президентът и децата разбраха, че е голямо келеме........ А сигурно наистина искат да минат изборите че да не разлават кучетата преди тях.....после имат четири години да се разправят с това.....
« Last Edit: 13.07.2019, 19:12:14 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Трамвай 17

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 488
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Какво мислите за трамвайно трасе до Димитър Миленков?

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4839
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А до Казичене???
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline qwerty95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1406
    • View Profile
    • Email
Ще трябва да се отчуждат няколко десетки квадратни метра, не декари,

На всеки му е ясно, че не може да се отчужди само колелото, а трябва и целия терен, който остава затворен в колелото. Така че се получава парцел не по-малък от 60х60 метра.

Това не ми изглежда да е вярно, съдейки по другите колела.