Записите бяха добри, поне тези, които се чуха от клипа.
Качеството на записите - ОК, но аз
мисля, че имам забележки към самия диктор. На български някои от гласните ми се струват прекалено (неестествено) отворени, например „О“. В интерес на истината на английски гласът му звучи по-добре, отколкото на български.
Не съм крайна инстанция и не осъждам никого! Освен това, мисля, че бях свалил вкъщи архива с тестовите записи - ще трябва да го потърся, да го чуя отново по-внимателно и отново ще мога да изкажа мнение по темата, която е и най-близо до това, с което се занимавам.
При всички положения е много добре това, че ще имаме нов единен глас и, че няма да чуваме „nextstop“ на всяка спирка. Новите „специални анонси“ също са ОК, особено щом ще минават сравнително рядко.
Перфектно е това, че ще се съобщават и на двата езика важните връзки като гари, метростанции и т.н.
И все пак ще напиша, това, което смятах да пиша още одеве, преди да видя липсващите мнения.
Като обикновен пътник и потребител на ГТ съм
благодарен на всички, които се занимават с табелите и гласовото оповестяване на София. Важно е, че изобщо се работи в тази посока, защото знаем, на какво ниво бяха нещата преди години.
От някои изказвания тук стана ясно, че се работи извънредно - по желание, което показва единствено, с каква страст се прави всичко.
Свързах се с Марио Евстатиев и му казах, че тук в тази тема се хабят излишно много време и нерви, както от него, така и от останалите потребители.
Нямам идея изобщо от платки, окабеляване, дисплеи, флашване, бази днни, видове табели и т.н. аз виждам превозното средство като обикновен пътник и за мен е важно да има работещи табели, които показват вярна, лесно четима информация, а също така и разбираеми гласови съобщения в салона - на точното място!
Според мен се изписа твърде много и се отдели излишно много внимание на въпроса - къде, какъв шрифт, какви буквички и точно откъде може да се вземе точица на конкретна буква.
Когато нещо се прави с желание е нормално да се опитват различни варианти, докато се намери идеалния или поне най-подходящия в дадена ситуация.
Смятам, че в този форум сме щастливци, защото изобщо успяхме да получим толкова много информация, голяма част предварително. Нямам спомен по друга тема свързана с ГТ на София, някога да сме имали възможност за такъв директен контакт с пряко отговорните за това лица. За това също съм благодарен!
Харесват ми големите цифри на новите МАН-ове, харесва ми, когато цифрите на линията са по-големи от дестинацията и го смятам за напълно нормално. Да си спомним пластмасовите маршрутни табели?
Харесва ми използвания шрифт и това, че на все повече места срещам официално избрания шрифт на София.
ДА, не навсякъде изглежда еднакво добре.
Имам и критика, разбира се. През цялото време във форума не се включвах в дискусията именно заради честите спорове, които отстрани ми изглеждат много грозни!
Изключително много съжалявам, че се отказаха от „пипане“ на тролейбусите. Там наистина по табелите, а и не само, има много работа, която всъщност беше свършена, но за съжаление няма да се финализира.
Конкретно при Skoda числата на Sofia Sans изглеждат в пъти по-добре, отколкото настоящото, с извинение, лайно. Единствено ми се иска(ше) при тях да се пробва как ще изглеждат дестинации само с главни букви.
Във форума беше качена снимка 2 „Бъкстон“, където текстът беше малко по-труден за разчитане от обикновено, защото малките букви ми се струват недостатъчно плътни.
Стандартния им шрифт на дестинацията също не е добре, но за момента ми се струва, че се чете по-лесно от предложения вариант, тъй като е малко по-плътен или дебел - не знам кое е по-правилно.
При „Икарцедесите“ също е тотално мазало с малки числа, разместени дестинации и 20 различни шрифта
Похвала и за това, което се случва с бившите БМЦ табели!
По вътрешните дисплеи определено има още работа, но на тестовото видео изглеждат добре, много по-добре от това в трамваите ПЕСА!
Преди да бъда обвинен в пристрастност, ще кажа, че тъкмо днес след предишното ми мнение се запознах само виртуално с г-н Марио Евстатиев, симпатизирам на някои от идеите на Спаси София (но не и на начинът им на налагане), както и на сдружение „Градски транспорт и инфраструктура“, и съм гласувал за Борис Бонев. Не познавам никого нито от ЦГМ, Метрополитен или другите предприятия, нито в СО, СОС и т.н.
Благодаря, че ме изчетохте!
