Author Topic: Маркировка и организация на движението  (Read 157492 times)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4321
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Някой беше споменал, че на Орлов мост откъм Стадиона вече са се научили, че средната лента е за надясно и няма проблеми... ами не е вярно. Сега минавам доста често, не ми се е случвало да няма поне 1-2 коли за направо, които задръстват лентата.

Online RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9950
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Лошото е че средната лента в повечето случаи стои празна.

На СУ откъм Паметника Левски вече има три ленти за ляв. Втората е за направо и наляво.

Online difian

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 16441
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Някой беше споменал, че на Орлов мост откъм Стадиона вече са се научили, че средната лента е за надясно и няма проблеми... ами не е вярно. Сега минавам доста често, не ми се е случвало да няма поне 1-2 коли за направо, които задръстват лентата.
На Раковски и Сливница преди години забраниха левия оъ Сливницс към Козлодуй, има знаци, има и светофари със стрелки, хората не се научиха...  :help:

Лошото е че средната лента в повечето случаи стои празна.

На СУ откъм Паметника Левски вече има три ленти за ляв. Втората е за направо и наляво.
Регламентирали са го значи, кофтито е, че шофьорите масово ги мързи да ползват мигач, колкото и да "спазваш дистанция" със "съобразена с пътните условия скорост", поне за мен е полезна функция, не случайно още не са се отказали да я монтират, даже си мисля, че е безплатна, а не екстра.... Та в такива ленти е кофти, когато някой рязко намали за завой, особено като прави не само ляв, а дори обратен, на някои места...  :help:
« Last Edit: 17.10.2021, 21:36:15 by difian »

Offline vasko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3359
    • View Profile
Нали ужким се явява наскоро на шофьорски курсове? Нещо не си наблягал на теорията. От 2015 няма зебри, кончета, магарета, камили и други животни. Ако има светлинни сигнали, пешеходната пътека е обозначена с две прекъснати линии напречно на оста на пътя. Ако няма, очертава се с широки непрекъснати линии, успоредни на оста на пътя.
Това, което ме учиха на шофьорските курсове е следното:
- Пешеходна пътека, която е маркирана с широки правоъгълници ("Зебра" е по-скоро част от разговорния език) е пълноценната пешеходна пътека, която дава предимство на пешеходците според правилото за пешеходна пътека.
- Маркировка от успоредно разположени малки квадрати се поставя на кръстовища и се използва да визуализира пътя на пешеходците, които пресичат според други правила (зелено на светофар или по правилото на продължението на тротоара), но сама по себе си тази маркировка не дава предимство.

И моето оучудване беше точно от тази гледна точка. Тук премахнаха маркировката от широки правоъгълници и сложиха такава от успоредно разположени малки квадрати. Също така премахнаха знаците Д17. По логиката, по която ме обучаваха на шофьорските курсове, пешеходците няма да имат предимство, ако светофарът не работи, защото няма маркировка от широки правоъгълници и няма пътен знак Д17.

продълженията на тротоарите в рамките на кръстовище също са пълноценни пешеходни пътеки, нищо, че няма очертаване.
Винаги съм се чудил точно за това - на натоварени булеварди като Черни връх - примерно тук, нещо отменя ли това правило? Чисто самоубийство е да се пробваш тук да пресечеш, а и не мисля че и 1% от шофьорите биха предположили че там важи правилото за продължението на тротоарите.
Мисля, че това правило е много недоразбрано.

Ета как са ми го обяснявали на шофьорските курсове:
- "Продължението на тротоара" важи само в направлението на улицата, по която се движиш. Като в твоя пример - ако някой се движи по тротоара на бул. "Черни Връх", той има предимство, когато пресича ул. "Борис Руменов" в района на кръстовището и след това продължава да се движи по същия тротоар на бул. "Черни Връх". Пешеходец, който се движи по тротоар на бул. "Черни Връх" няма право да реши да пресече самия булевард в рамките на това кръстовище и да мине на другия тротоар, и да продължи движението по бул. "Черни Връх". "Продължение на тротоара" означава точно това - дава ти се предимство да продължиш да се движиш по тротоара, по който и до този момент се движиш. Принципно пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" би могъл да пресече бул. "Черни Връх" с предимство на това кръстовище заради правилото "Продължение на тротоара", но в случая това не е правилно заради втората точка.
- Правилото е валидно само на кръстовища на равнозначни пътища, т.е. в случая пешеходец, който се движи по ул. "Борис Руменов" няма предимство, ако иска да пресече бул. "Черни Връх" на това кръстовище.

Където институциите преценят, че трябва да се учреди предимство за пешеходците, които искат да пресекат пътя с предимство в рамките на кръстовище между неравнозначни пътища, се поставя пешеходна пътека. Пример.
« Last Edit: 31.10.2021, 18:15:31 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Здравей, отново, GTSofia.info  :)

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4321
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
По Цариградско шосе от Горубляне до Околовръстното скоростта вече е 70 км/ч.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
Снощи нямаше реверсивно движение на Владая и Княжево и висяхме в задръстването 45 минути в посока София. Явно са се отказали да слагат конуси заради скандала с високата им цена.

Offline bdz43r

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4321
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Аз сега работя в Перник и пътувам почти всеки ден от Изток, като си пускам навигация да ми каже от къде е най-бързо. До скоро към Перник ме упътваше винаги през Владая, а обратно по магистралата и само веднъж през Владая. Откакто пуснаха и двете платна между Владая и Драгичево, навигацията започна и на отиване да ме прекарва през целия център на София и по магистралата... явно възстановеният капацитет на ремонтирания участък води до по-голямо задръстване на друго място.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3518
    • View Profile
Определено реверсивното движение там помага много ! Докато не се изгради липсващия участък от СОП движението през Владая ще остава натоварено, колкото и да не им се иска на княжевци.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15299
    • View Profile
    • Email
Определено реверсивното движение там помага много ! Докато не се изгради липсващия участък от СОП движението през Владая ще остава натоварено, колкото и да не им се иска на княжевци.
Разбира се,  че помага. Но вече сума години се влачи изграждането му по нормален начин - със светофари. Ама скъпо било поставянето на 20-тина стойки. Пък да не се окаже, че за година-две са заминали повече пари за космическата технология с камиончето с конуси.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
Важна информация за жителите на Младост!
Quote
Забраняват левия завой на кръстовището на "Ал. Малинов" в София

С цел да се подобри пътната безопосност и пропускателна способност на бул. „Ал. Малинов“ при кръстовището с ул. „Анна Ахматова“ и облекчи трафика в района, предстои промяна на организацията на движение в кръстовището. Това ще бъде въведено от 15 декември т.г, съобщи dariknews. Промяната предвижда забрана на левия завой от бул. „Ал. Малинов“ към ул. „Анна Ахтимова“ за транспортните потоци,движещи се в посока бул. „Цариградско шосе“.

Натовареността на описания ляв завой е от порядъка на 60-90 МПС/ч-за пиковите часове на денонощието, сочи проучване. -Ляв завой на кръстовището на бул. „Ал. Малинов“ и бул. „А.Сахаров“ и десен завой към ул. „Димитър Доспевски“ -Достигане и използване на пътен възел на бул. „Ал. Малинов“ и бул. „Цариградско шосе“, за извършване на обратен завой и последваща маневра десен завой към ул. „Анна Ахтимова“. Експерти смятат, че левият завой кам ул. „Анна Ахтимова“ в западното направление се явява конфликтна и опасна маневра, като към момента са извършва „след пропускане на насрещно движещите се автомобили“.

Статистиката на пътната полиция сочи, че за последните 5 години са констатирани над 60 ПТП в рамките на кръстовището, при които има 9 пострадали души в движението. Голяма част от настъпилите ПТП, са в следствие на неправилна преценка или нарушение на ЗДвП при въпросния завой. Новата организация на движение цели подобряване на транспортното обслужване в района, намаляване на задръжките в рамките на кръстовището.

Прочети още на Столица.bg: https://stolica.bg/trafik/zabranyavat-leviya-zavoi-na-krastovishteto-na-al-malinov-v-sofiya?fbclid=IwAR09S0ek-DJrwvw75E1m42hulz2EbI9GB9TEXjhMHA-OBUlpIkqAwam2NEE

Online Dimitar155

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 515
    • View Profile
    • Email
Quote
Започва поетапно въвеждането на пилотно предложение за промяна в организацията на движение и работата на светофарните уредби по бул. “Тодор Александров” и бул. ”Константин Величков”. Промените ще доведат до устойчиви решения в дългосрочен план. Очаква се те да увеличат пропускателната възможност и на двата булеварда с между 20-30%. Подобряването на координационния план ще намали времето за преминаване през  кръстовището в пиковите часове на денонощието, за някои от направленията. Предвидени са всички участници в движението, като за спокойното преминаване на пешеходците ще се увеличи времето за зелен сигнал за пешеходното пресичане водещо към обособения перон на бул. ”К. Величков” при кръстовището с бул. ”Т. Александров”. Промените предполагат още намаляване на опашките от чакащи автомобили и на двата булеварда с около 200 метра.
Промените ще са разделени на два етапа и от Столична община препоръчват да опознаете маршрутите още преди да са влезли в сила:

Етап 1:
- Разрешаване на ляв завой на кръстовището на бул. ”Т. Александров” и ул. ”Д. Петков” в посока от бул. ”Т. Александров” към ул.”Д. Петков” в посока към бул. ”Ал. Стамболийски” – в отделна фаза с гарантиран зелен сигнал за безконфликтно извършване на завоя;
- Промяна в работата на светофарната уредба на кръстовището на бул. ”Ал. Стамболийски” и ул. ”Д. Петков” – с цел подобряване на пропускателната способност от ул. ”Д. Петков”, за поемане на пренасочения трафик;
- Обособяване на отделна фаза за ляв завой (безконфликтно извършване на завоя) на  кръстовището на бул. ”Т. Александров” и ул. ”Д. Петков” в посока от бул. ”Т. Александров” към ул.”Д. Петков” в посока към  бул. "Сливница";
- Забрана на ляв завой на кръстовището на бул. "Т. Александров" и бул. "инж. Иван Иванов" в посока бул. "Сливница" - същият следва да се извършва на кръстовището с ул. "Д. Петков" в рамките на нововъведената отделна фаза за ляв завой;

Етап 2:
- Забрана на левите завои в двете посоки от бул. ”Т. Александров” към бул. ”К. Величков”;
- Забрана за паркиране на бул. ”Ал. Стамболийски” в участъка от ул. ”Три Уши” до бул. ”Константин Величков”, с цел увеличаване на зоната за престрояване и изчакване на кръстовището на бул. ”Ал. Стамболийски” и бул. ”К. Величков”;
- Забрана на ляв завой от бул. ”К. Величков” в посока бул. ”Ал. Стамболийски” към „Център”;
- Увеличаване на времето за ляв завой от бул. ”К. Величков” към ул. ”Пиротска” – като алтернативен маршрут за компенсиране на забранения ляв завой от бул. ”К. Величков” към бул. ”Ал. Стамболийски”;
- Промяна в работата на светофарната уредба /СУ/ на кръстовището на бул. ”К. Величков” и бул. ”Т. Александров”, чрез която ще се увеличи времето за зелен сигнал за направленията, както по бул. ”Т. Александров” така и на тези по бул. ”К. Величков”, без да се увеличава цикъла на СУ;
- Промяна в работата на СУ по дължината на бул. ”Т. Александров” и бул. ”К. Величков” – актуализация на координационните режими;

Източник: Транспорт за София

Към поста има и видео, в което показват алтернативните маршрути. Като цяло смятам, че движението по К. Величков ще се подобри след тези промени. Лентата за ляв завой от К. Величков към Ал. Стамболийски (посока центъра) е почти винаги празна. Лентите за ляв завой от К. Величков към Т. Александров също не се използват много. За левите завои от Т. Александров към К. Величков не мога да кажа нищо, тъй като нямам наблюдения върху тях. Единственото което не ми стана ясно е от къде ще почва забраната за паркиране по Ал. Стамболийски, тъй като ул. Три уши върви успоредно на Ал. Стамболийски.

Offline Dimitar Dragnev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 566
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Със сигурност отмяната на левите завои от "Т. Александров" към "К. Величков" ще направи движението по-сложно и ще доведе до повече автомобили по "Цар Симеон" и "Ал. Стамболийски", които и двете са заети от трамваи. Като прибавим и лошото състояние на "Ал. Стамболийски", това още повече усложнява ситуацията.

Иначе след почти абсурдното организиране на пероните на кръстовището, повечето пешеходци преминават на червено, така че това е положителното в тези промени (поне аз така разбирам една от целите им).

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3300
    • View Profile
Преди да сложат тъпите светофари в района нямаше проблем със задръствания. Смениха светофарите, разбъркаха цикъла, заградиха трамвайното трасе и се създаде пълна каша за трафика. Сега ще решават създадения от тях самите проблем като набутат задръстванията и по и съседните малки улички и кръстовища. А, мерси, няма нужда.
« Last Edit: 08.01.2022, 22:34:24 by Metan »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 13051
    • View Profile
У нас има ненужно много леви завои. Голяма част от тях могат да се направят с три десни. Споделеното трасе беше добро решение, но движението се спъва от многото леви и десни завои, когато завиващите надясно трябва да чакат пешеходците. Пропуск е, че няма изход на метрото от южната страна на Тодор Александров и Константин Величков. Затова бих предложил еретичната идея, да има фаза, при която пешеходците да могат да пресичат във всички посоки, а при всички останали фази да е забранено движението на пешеходците.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3518
    • View Profile
Преди да сложат тъпите светофари в района нямаше проблем със задръствания.

Къде това? Ако визираш Константин Величков то аз шофирам активно от 1993 година и нямам спомен някога по него да се е минавало безпроблемно и задръствания да са липсвали ! Винаги при възможност избягвам минаването по него.

Offline Metan

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3300
    • View Profile
Да, за Константин Величков говоря. След като направиха ремонта през 2000 (май тогава беше) до момента на монтиране на глупавите светофари и промяната на фазите (и най-вече продължителността им) никога не е имало такива задръствания. Имало е периоди в пиков час с натрупване на превозни средства, но не са били целодневно и се минаваше доста по-бързо. До монтирането на новите светофари средно се чакаше по 20 до 30 секунди максимум, сега има фази с червено по минута и половина, даже и по две. Преди имаше за един период и зелена вълна по Константин Величков и можеше да минеш от Сливница до Стамболийски без да чакаш на нито един светофар, сега е жив късмет ако хванеш два поредни зелени.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 951
  • Изгодни почивки и екскурзии - www.dieltours.eu
    • View Profile
    • DIEL TOURS
На мен пък ми е интересно какво ще се случи с левите ленти, които сега са за ляв завой, защото след светофара и двете посоки в момента са доста тесни платната. МОже би ще ги преустроят, всъщност друга алтернатива май няма или поне не се сещам.
ИЗГОДНИ ПОЧИВКИ В БЪЛГАРИЯ, ТУРЦИЯ, ТУНИС, ЕГИПЕТ, ГЪРЦИЯ; ЕКЗОТИЧНИ ПОЧИВКИ; ЕКСКУРЗИИ В БЪЛГАРИЯ И ЧУЖБИНА; САМОЛЕТНИ БИЛЕТИ; ТРАНСФЕРИ; RENT-A-CAR
www.dieltours.eu
0883386141

Offline TRAMS SOFIA

  • Ограничени права
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1943
    • View Profile
сега е жив късмет ако хванеш два поредни зелени.
Вчера , от светофара на Симеон спрях чак на Гешов и Цар Борис........та тъй.
Та ако си с трамвай , от Симеон хващаш светофара на Пиротска , но този на Тодор Александров не. Едни 10 секунди биха свършили една прекрасна работа.
Колкото по-малко е сърцето , толкова повече злоба носи.

Offline stankos

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3518
    • View Profile
.... през 2000 ...

От тази година насетне МПС в София се увеличиха не с няколко процента, а няколко пъти ! Това също трябва да се има предвид!

Offline Stoi4o

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 692
    • View Profile
    • Email
У нас има ненужно много леви завои. Голяма част от тях могат да се направят с три десни. Споделеното трасе беше добро решение, но движението се спъва от многото леви и десни завои, когато завиващите надясно трябва да чакат пешеходците. Пропуск е, че няма изход на метрото от южната страна на Тодор Александров и Константин Величков. Затова бих предложил еретичната идея, да има фаза, при която пешеходците да могат да пресичат във всички посоки, а при всички останали фази да е забранено движението на пешеходците.
Съгласен съм с това мнение,освен че левите завои са много съм съгласен и с идеята за пешеходците.Ние сме една от държавите в които пешеходците пресичат с движението и нещата стават доста бавно особенно на големи кръстовища.Отделна фаза за пешеходците ще е добре за движението навсякъде,но не и за пешеходците.