Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 193
1
Не помня дали работеха. В "Римска Баня" от Станислав Стратиев, главният герой се опитваше чрез такава колонка да си извика такси за морето, никой не се обаждаше, тегли им една майна, онези казаха "Я не ни псувай, няма да ти изпратим такси!"

2
Даже винаги събота и неделя и колелото на месарницата, и въпросния резервен коловоз, бяха пълни с трамваи от Клокотница, когато съответно трамваите на линия бяха значително по-малко. Този коловоз го направиха при големия ремонт лятото на 89та, преди това го нямаше.

3
Това, което съм виждал - двойката и 14 оставят хората на спирката пред управлението в посока гарата, вместо да завият надясно по Козлодуй, след което малко напред и влизаха в депото на задна. Не съм видял трамвай да минава по оня коловоз отзад по Будапеща. Което не значи, че нощеска примерно не са го ползвали.

4
86та - когато се преместихме в Обеля пролетта на 86та, колелото на Бели Дунав беше построено. Там въртяха шестицата и 15, а седмицата и 17 - в Надежда - 1, до Бородински бой. Пролетта на 88а 15ката я удължиха до Надежда - 5, като размениха шестицата и седмицата - седмицата тръгна до Бели Дунав, а шестицата я отрязаха до Бородински бой.

5
В оня албум от 79та има седмица на Халите даже с двусекционна София с фазер, тези, които после бяха по деветката и 19.

6
Пише 13 - може би 13ти трамвай по 2 или 14, но за депо. Също все още тези трамваи са без кабини - само с перде или саморъчно направена зад гърба на ватмана.

7
Също трамваите мязат на манерка, но всички ватмани са с костюм и вратовръзка.

8
Да, имаше един период от 89та година, още преди да падне бай Тошо, та чак до балтията на първи май 93та, когато единицата Иван Вазов - СТЗ в работни дни беше с трисекционни тенекиени София-70 от Красна Поляна, а в събота и неделя си беше с новите карданни от Клокотница. Мисля, че съвпадна с пускането на 20 ката до Паметника Левски и съответно орязването на тройката, четворката и десетката.

9
Аз и Стефан не го знам докога ще продължава да пише неверни и заблуждаващи простотии. Лично познавам поне 10тина човека, не от тези, които пиеха, които заради тези проклети Шкоди се изпоразболяха и измряха на 40-45 години. Да почна от кошмарната несинхронизирана скоростна кутия. Други млади момчета от ДАП-овете дойдоха в София, в градския и се молеха не за по-високи заплати, а да не им дадат Шкода. Отделно и пътниците не можеха да ги понасят - бучаха, трещяха, друсаха още като нови. Трябвало е да решат въпроса генерално, вземайки лиценз за модерен самоносещ градски автобус, като поляците по същото време, не за Шкода. 11М4 са ги карали партийците и подлизурковците.
Иначе сините Икаруси с двете врати са били общо 20, от които 10 в София, 6 в Бургас и 4 във Варна. Варненските 89та година са прехвърлени в Шумен, след идването на жълтите от Сочи. Един се вижда и във "Васко да Гама от село Рупча".

10
Елена.

11
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 02.08.2021, 01:46:24 »
Един от четирите, доставени във Варна 87а година, нов, в оригинал. Така трябва да изглежда софийския музеен.

12
Това беше втория ремонт на ЦУМ. 85та беше първия, но ескалаторите си ги имаше и преди него. Иначе ескалатори освен в ЦУМ, имаше само на гарата, които почти никога не работеха, и в НДК, но там достъпът беше ограничен.

13
НКЖИ това не ги интересува, те си прибират паричките от превозвачите. Ако последните, в случая БДЖ ПП - имат топки, да съдят НКЖИ, но пък превозвачът си прибира субсидийката от вашите данъци....

14
Халите ги затвориха за ремонт мисля още 84та или 85та, по същото време като ЦУМ, отвориха ги чак след 15-16 години, бях втори курс студент...

15
Автобуси / Re: Skoda RTO 706
« on: 29.07.2021, 18:04:27 »
Една на Златни Пясъци, вижда се и Пегасо, от Bus Memories.

16
Ето ви малко 11М4 от Търново, 84та година, от Bus Memories.

17
Това в Югославия е оригинална Сетра на "Путник", югославският Балкантурист.

18
Още една от тези.

19
Те зорлем направиха едното платно по времето на Янчулев и Беров, понеже общината щеше вече да бъде линчувана заради вечно спуснатата бариера на Бакърена фабрика. Даже имаше някакви разправии между Мостстрой и кметството. Електричките за Банкя на половин час двупосочно, плюс влаковете за Калотина/Станянци горе-долу на час, плюс тези за Будапеща, Берлин и Мюнхен, плюс за Перник/Кюстендил/Кулата през Волуяк (пътническите минаваха от там, понеже през Владая електричките за Перник бяха заели трасетата), плюс многото товарни. Опашката започваше от пресечката с Хан Кубрат, имало е случаи да се чака по един час, когато се натрупат 3-4 влака в малък интервал и дежурният не дава на прелезопазача да вдигне бариерата поне за малко....Много пъти лично съм се пържил един час в 83 и 108. 83 въпреки, че за разлика от на 108, имаше предостатъчно рейсове, също се чакаше по половин час, отделно пътят му е дълъг. Същата цигания беше и на Обеля, докато включително шофьорите на 51 не се научиха да минават през другия, неохраняемия прелез. Веднъж три рейса се бяха събрали на прелеза, смятайте като беше на 20 минути колко време не е имало рейс. Но отварянето на моста обезсмисли съществуването на 383 - първо от целодневен го направиха само в пикови часове, мина на единични автобуси, после го спряха.

20
Проектът на албанците е на италианската фирма Борсани, градски и междуградски автобус на шаси Шкода. Бил е наистина първоначално предвиден за нас, но нашите избират немската от двете оферти. Италианците, за разлика от германците, не ни предлагат и нов, съвременен автобус със самоносеща каросерия. Съответно заради връзките между Италия и Албания проектът на Борсани бива подарен и 67а година започват да произвеждат в Шкодра автобуси върху използвани шасита Шкода. Съчлененият на същата база си е албанско творение, на основата на две шасита Шкода. Производството спира през 1982ра понеже шаситата са изчерпани, а нови не се доставят. Албания до 85та, смъртта на Енвер Ходжа, практически е изолирана от целия свят, включително от соцлагера, а след смъртта на Мао Цзедун, и от Китай. Някакви връзки се поддържат само с Италия. Но веднага след като умира Енвер Ходжа, още 86та, почват ударно да внасят втора употреба немски, италиански, френски и холандски автобуси. Даже първите им след промените нови автобуси са оранжеви италиански.

Pages: [1] 2 3 ... 193