Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - IKAR

Pages: [1] 2 3 ... 186
1
Такива дойдоха 15те жълти от края на 1985та. Този е 100хилядният за бившия СССР, не знам дали затова е с високите седалки или в един момент така са взели да ги правят за там.

2
Пробен екземпляр за Индия.

3
Други градове / Re: Плевен
« on: 11.05.2021, 22:58:25 »
Нали все се гледа по-евтинкото, за да има за джоба на правилните хора. А и такива фактори като Григор Ганчев.....Реално погледнато на Плевен електробуси въобще не му трябват, тролеи с автономен ход могат да поемат всичко. Но нали им наредиха - или електробуси, или нищо.

4
Ако най-сетне го направят билета да бъде с неограничен брой пътувания в рамките на 90 минути, както е почти навсякъде, доста линии рядко щастие на по половин-един час ще могат да бъдат пратени в историята, като трамвай единица, 75 и т.н., като оставят по-малко, но по-начесто.

5
Ако са произвеждали по 350 годишно 11Г5 и 11М3, лесно ще излезе защо М65 и М81 са се задържали сериозно навсякъде, дори и в София до 76та или 77а година. Знае се, че 76та година са произведени 300 11Г5  за Кабул, които са заели огромната част от капацитета на завода. Смятайте през тази година колко са останали  за нас. Отделно през първата половина на 80те има трицифрени бройки и от двата варианта за Никарагуа и Северна Корея. Естествено възниква въпросът защо в последствие не са се отървали от Шкодите (вече се произвеждат масово Аквариуми, водят се и преговорите с Щаер). И защо София не получава В13-20 и В14-20, но продължават да идват 11Г5.  За 11М4 е логично да са по-малко, като зависещи от вносни двигатели, предавателни кутии и други компоненти. И като сложиш военните, Балкантурист, Кремиковци и различни други големи заводи е ясно защо по ДАП-овете бяха малко, а в някои и нито един.

Разпитах майка ми за 280, която е била студентка в ХТИ в София няколко години преди чичо ви Благо, между 73та и 78а. Та по времето, когато линия 80 е обслужвана с прословутите сини Икаруси с двете врати, тарапаната е била убийствена, на спирката пред МЕИ в посока центъра е било невъзможно да се качиш, а шофьорът постоянно е бил обграден отвсякъде, преди да монтират кабини. Майка ми поради тази причина е пътувала предимно с трамвая, а и е била на общежитие в един от блоковете до обръщалото. Та спешно пускат 280 до МЕИ, който тогава спира на Орлов Мост, Студентски общежития, Института по Онкология и МЕИ, но с Чавдарки 11Г5. 88 по това време също е бил с такива, пълни до тавана. Вече по-късно 280 започва да спира както си го знаем сега, без на 4ти километър и Военна академия, но с Икаруси и след Икономическия завива наляво към колелото, без да минава през зала Христо Ботев.

6
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 06.05.2021, 22:24:02 »
Именно де, всичките са един дол дренки, за съжаление. Крадецът вика "дръжте крадеца".

7
Разни / Re: ПОЛИТИКА=?
« on: 06.05.2021, 21:01:59 »
И после чичо Васко ще казва как тези не крадат, как само съдът може да определи кой краде и кой не, как всеки е невинен докато съд не обяви противното. Ами нали и прокуратура, и съд са от същото крадливо и корумпирано котило, те си задействат машината за смачкване на някой неудобен или от "неправилните" хора...

8
От Bus Memories, депо Пенка Михайлова, 70те. Оригиналната боя на тези трамваи е много по-удачна, отколкото изцяло жълтото с бели врати.

9
Недейте, че сега ще се появят някои всеразбиращи специалисти във форума, които ще твърдят как НАУ-та и Хес-ове били възможно най-доброто, върха на тролеите, здрави, "вечни" и т.н. В действителност всичкият швейцарски подвижен състав е по-спартански обзаведен, отколкото трябва. Който го видял и ползвал в родината му, както и втора употреба извън нея, в България включително, не е трудно да се убеди за какво иде реч. Старали са се максимално да опростят всичко до немай къде, което има и положителни страни, разбира се.

10
Знаеш ли колко струват такситата или Убер-а в Канада? Това да не ти е България. Мислиш ли, че хората са склонни да пръскат пачки с мангизи за густото? Обикновено, ако са с кола, един, който ще бъде шофьор, се "жертва" и не пие алкохол, понеже за каране пил глобите и отнеманията на книжката са жестоки, водят до криминален рекърд, а може да се стигне и до затвор.

11
Модифицирана каросерия от тролей МТБ-82/ТБ-51, адаптирана за шаси Шкода. Интересно, че по снимките се срещат и по провинцията, не само в София.

12
Тази я има в книгата, но не е цветна. 12М с каросерия Атлас, плюс два от прототипите на 5С, на панаира 78а година.

13
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 04.05.2021, 15:45:42 »
От 87а или 88а година е, по 84.

14
Шкоди пред хотел Тримонциум в Пловдив, вижда се и един висок Пегасо, Магирус или Фиат от друга планета плюс още един М81.

15
Автобуси / Re: Ikarus 280
« on: 02.05.2021, 20:42:38 »
Все още в оригинален вид, преди да му разкатаят майката в Станкето.

16
Чавдар е, все още с дървеното скеле. И такъв Чавдар трябваше да има:

17
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 01.05.2021, 23:47:11 »
Заради бай Ганювата среда на живот, чалгата, простотията, селянията, насилието, които са си норма в България, заради малкото много богати мошеници и огромния процент адски бедни, циганията. Откакто съм дошъл знаеш ли колко съм платил за лекари и болници примерно? Точно 0.

18
Около 40% и още повече ще станат, ако ми е по-голяма заплатата. Така и трябва, не като в България 10 %, независимо каква ти е заплатата, отделно над един праг и осигуровки не плащат върху цялата сума тези с големите заплати. Отделно колко нелегално работещи има - "майстори", покривджии и др. които не внасят нищо. Също рушвети по най-наглия начин в куфарчета под масата, счетоводни връзки, партийни каси.....Разбира се това и при нас го има, в особено големи размери, но на много по-високо ниво, и съответно не се усеща от обикновените хора.

19
32 имат ли някаква електроника въобще? Те доколкото знам, са изкопирани от конфискувани след 2рата световна война немски влакове.

20
Не знам за европейските и канадските мъже, но българските умни мъже отдавна правят това с европейските и канадските жени. И си изкарват хляба честно, вместо къде доброзорлем, къде по желание, да се занимават с мафиотски кражби и комбинации в България. Та където живея в момента, си имаме нощен транспорт в най-лошия случай на 15-30 минути, никой не прави бакалски сметки за торби цимент, пътуващи пияници, наркомани, големи разходи и т.н.

Pages: [1] 2 3 ... 186